Followers

Sunday, 30 June 2013

Alo Brader Apa Lu Bikin ??


Kalau di ikutkan Salleh Man ni dah dua penggal kiranya menjadi wakil rakyat.Malah di Pulau Pinang dialah satu-satunya wakil parti PAS yang menjadi wakil rakyat dan berada di Dewan Undangan Negeri.Kalau dalam Pakatan Haprak pula kira dia juga adalah wakil PAS yang ada jawatan di kawasan lah.

Jika diukur penggal lepas Salleh Man bolehlah diibaratkan sebagai pencukup kuota untuk rejim DAPigs mentadbir seterusnya berkuasa di Pulau Pinang.Dalam beberapa perkara Salleh Man ni selalunya diam langsung tak berani buka mulut apatah lagi nak melawan dengan ketua mafia di Pulau Pinang siapa lagi kalau bukan Guan Eng.

Yang terbaru pula al-kisah forum perdana yang bakal diadakan pada 5 Julai nanti di batalkan oleh kerajaan negeri dan katanya kerana arahan daripada exco agama.Paling memeranjatkan antara punca pembatalan tersebut adalah kerana penceramahnya di khuatiri mampu menggugat kerajaan negeri.

Nak tahu siapa penceramah yang puak bangsat ni takut sangat tu ? Ustaz Kazim Elias !! nampak sangat puak-puak bangsat ni perangai semacam FIRAUN ! Baca Selanjutnya 

Bab puak kafir harbi yang tolak tu MMI tak berapa kisah sangat tapi dalam hal ini mana pi semua suara puak-puak yang selalu jaja "MEMBANGUN BERSAMA ISLAM" ??? Kenapa diam macam tongkoi kayu ??

Paling teruk mana pi suara wakil PAS Salleh Man ?? Dia buat apa ?? 

MMI rasa kalau Ustaz Idrus yang janggut panjang dan selalu sebut BOODOO tu mesti tak ada hal punya.Al-maklumlah pak janggut ni penyokong tegar pembangkang.

Apa pun MMI setuju dengan kenyataa Ustaz Kazim apabila perkara ni di timbulkan dalam suratkhabar.


Kepada yang kat luar sana rasanya kejadian ni boleh menjadi titik penilaian sebenarnya , ampa pakat-pakat nilailah..Kepada Ustaz Kazim tak perlu risau , banyak lagi kawasan yang UMNO menang di Pulau Pinang ni dan MMI yakin selepas ni pasti akan ada jemputan untuk ustaz turun berceramah di kawasan-kawasan yang MMI maksudkan.

Sebelum ni pun dah banyak kali Ustaz Kazim turun berceramah di Pulau Pinang tak ada hal pun ? Nampak sangat perangai FIRAUN , takut tergugat ?? 

PAS ?? Kepala hotak ampa !!!

MMI.

Ops Sanggah Di Lancarkan !!


Ops Daulat bagi menentang kumpulan penceroboh di Lahad Datu, hari ini secara rasmi diambil alih Kawasan Keselamatan Khas Timur Sabah (ESSCOM) dengan operasi yang dikenali sebagai Ops Sanggah.

Penyerahan tugas dilakukan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar kepada Ketua Pengarah ESSCOM, Datuk Mohammad Mantek, di FELDA Sahabat 16, di sini, sebentar tadi.

Majlis itu disempurnakan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman merangkap Pengerusi ESSCOM.

Turut hadir Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi serta Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim.

Semoga kehadiran anggota keselamatan dan pemantauan yang ketat ini dapat mengelakkan daripada berlakunya sekali lagi insiden pencerobohon seperti mana di Lahad Datu.

MMI

Saturday, 29 June 2013

SHISHA Di HARAMkan ???


Dengar cita shisha bakal di haramkan tidak lama lagi !! Habislah , kepada peminat shisha sudah pasti ianya menjadi berita sedih namun bagi mereka yang beragama Islam sekiranya shisha haram maka haramlah jadinya TAK ADA KOMPROMI Beb..

Tengah dok jalan-jalan dalam talian tadi tiba-tiba terjumpa cerita tentang shisha ni , khabarnya di Perak kerajaan negeri sedang menimbangkan untuk mengharamkan kegiatan menghisap dan menjual shisha di negeri tersebut.

MMI bukan buat-buat cerita Menteri Besor yang cakap beb .. Tak caya baca kat SINI 

Pulau Pinang macam mana pula YOP !! Hehe...

MMI

Ada Petualang Di Kalangan Kontraktor Melayu Pulau Pinang !!


Begitu rapuh dan mudahnya kekuatan warga kontraktor Melayu Pulau Pinang (tidak semua) apabila dengan    mudah sanggup bersekongkol dengan Rejim DApigs semata-mata kerana sikap pentingkan diri serta tamak.

Baru-baru ini satu majlis makan malam bersama warga kontraktor telah dianjurkan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan rejim DAPigs , siapa lagi kalau bukan Guan Eng.Maka berpusu-pusulah warga kontraktor hadir untuk sama-sama dengan ketua menteri Pulau Pinang.




Namun yang menghairankan jemputan yang di buat oleh kerajaan negeri itu tidak pula melalui persatuan apatah lagi sampai kepada YDP Persatuan Dato' Haji Mohamed Fadzil Hassan.Mengapa agaknya perkara sebegini boleh berlaku sedangkang yang menjemput itu adalah kerajaan negeri yang pimpinannya sering melalak dengan CATnya.

Malah melihat kepada aturcara majlis jelas sekali Guan Eng dan kerajaan negeri Pulau Pinang telah membelakangkan PKMMPP itu sendiri apabila hanya menyediakan ucapan wakil kontraktor Pulau Pinang dan ianya di lihat seolah-olah wujud perbincangan awal untuk menafikan hak YDP PKMMPP itu sendiri.

Apakah sesuatu sedang di susun di sini ?

Cekap , Akauntibiliti & Telus apa jika majlis sebegini pun Guan Eng dan kerajaan negeri bertindak seperti kebudak-budakkan ? 



Lebih mengejutkan di beritakan pula mana-mana kontraktor yang tidak hadir ke majlis bersama anak Kit Siang ni akan di senarai hitamkan daripada mendapat sebarang projek daripada kerajaan negeri selepas ini.

Hebat ! Satu lagi permainan kotor kerajaan DAPigs bagi menghancurkan orang-orang Melayu khususnya kontraktor-kontraktor yang menyokong UMNO dan Barisan Nasional.

Seperkara yang harus kita tahu adalah kerajaan negeri kali ini agak licik apabila telah memancing seorang lagi kontraktor berbangsa Melayu di mana beliau sekarang ini merupakan Timbalan YDP PKMM Negeri Pulau Pinang iaitu Dato ' Izham Omar Merican dan beliaulah sebenarnya yang menjadi agen kepada Guan Eng bagi menghapuskan kontraktor-kontraktor Melayu dengan menyenarai hitamkan mereka-mereka yang pro kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Kejadian ini sebenarnya telah berlaku agak lama dan melalui sumber Dato' Izham Omar di percayai melobi projek-projek daripada kerajaan negeri Pulau Pinang sebelum ini untuk kroni-kroninya.

Jika melihat laporan daripada Free Malaysia Today jelas Dato' Izham Omar telah lama bersama kerajaan DAPigs di Pulau Pinang apabila mengeluarkan kenyataan media menyokong projek-projek kerajaan negeri khususnya pembinaan terowong bawah tanah pada ketika rakyat di Seberang Perai menolak cadangan pembinaan terowong tersebut.Klik SINI & SINI .

Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia Negeri Pulau Pinang (PKMMNPP) menyokong penuh empat projek infrastruktur yang dirancang kerajaan Pulau Pinang.

“Kami sangat mengalu-alukan projek-projek tersebut kerana ia bertujuan untuk mengurangkan masalah kesesakan lalulintas di Pulau Pinang serta akan memacu pembangunan ekonomi negeri, terutamanya di Seberang Perai Utara (SPU).

“Projek-projek yang dicadangkan ini akan membawa faedah kepada semua rakyat SPU termasuk masyarakat Melayu yang merupakan majoriti di SPU.

“Justeru, terowong bawah laut yang menghubungkan Bagan Ajam dengan Gurney Drive akan menjadi pemacu pertumbuhan ekonomi yang kritikal,” kata timbalan yang dipertua PKMMNPP, Dato Izham Dato Omar Merican dalam satu kenyataan media hari ini.Baca Selanjutnya 

Malah kenyataan daripada Dato' Izham tersebut turut di muat naik ke dalam Roketkini.com dan mereka menggambarkan ianya seolah-olah di restui oleh semua pihak dalam PKMMPP khususnya Dato' Haji Mohamed Fadzil Hassan selaku YDP sedangkan pada hakikatnya Dato' Fadzil langsung tidak tahu menahu tentang kenyataan media tersebut.


Dalam masa yang sama di beritakan besok 30 Jun 2013 akan berlaku pertandingan dalam PKMMPP di City Bayview Pulau Pinang bagi melantik jawatankuasa yang baru.Sudah pasti jawatan YDP PKMMPP akan di pertandingkan dan jika melihat kepada apa yang MMI catatkan di atas maka hampir pasti sedikit sebanyak ianya memberikan gambaran bahawa Dato' Izham merupakan proksi kepada kerajaan negeri untuk memecah-belahkan khususnya kontraktor-kontraktor Melayu di Pulau Pinang apabila bakal bertanding menentang Dato' Haji Mohamed Fadzil Hassan sebagai YDP PKMMPP yang baru.

Inilah sebenarnya "Api Dalam Sekam" yang menghantui orang-orang Melayu di Pulau Pinang apabila orang melayu sendiri sanggup menikam sesama sendiri.

Melihat kepada sokongan mereka terhadap projek terowong bawah tanah sahaja jelas ianya bukan untuk kebaikan orang Melayu tetapi lebih kepada projek dan kantung poket sendiri yang boleh di kikis daripada hasil gadaian maruah serta prinsip mereka kepada Guan Eng dan konco-konconya.

Memetik kenyataan sahabat blog GPB , mula-mula dia sentuh  kalimah Allah , selepas itu isu peniaga Melayu Uptown Bandar Perda .. kali ini dalam persatuan  kontraktor Melayu pula .... Apa lagi selepas ini ???

MMI

Friday, 28 June 2013

PANAZZ Piket Pertama Di Pulau Pinang Selepas PRU13 !!!


Hari ini semua ADUN di Pulau Pinang telah selesai mengangkat sumpah sebagai Anggota Dewan Undangan Negeri yang bermula sejak pagi tadi.Walaubagaimanapun berlaku satu insiden di perkarangan pintu masuk ke Dewan Undangan Negeri apabila seorang wartawan telah di halang masuk untuk membuat liputan.

Siapa dan dari manakah wartawan yang di maksudkan tu ? 

Wartawan Utusan Malaysia tidak dibenar membuat liputan berita majlis angkat sumpah Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Pinang hari ini.

Kejadian itu berlaku kira-kira 9.30 pagi apabila wartawan berkenaan Mohd Firdaus Ismail memohon pas lawatan untuk masuk ke perkarangan DUN.

Firdaus berkata, pengawal keselamatan enggan memberikan pas lawatan masuk ke DUN dan memberitahunya ia adalah atas arahan pihak atasan.

"Pengawal DUN tersebut telah memberitahu saya bahawa wartawan Utusan tidak dibenarkan masuk ke DUN untuk membuat liputan," katanya kepada pemberita.

Beliau yang tidak berpuas hati dengan perkara itu kemudiannya membuat protes secara berseorangan dengan memegang kad bertulis "Ketelusan telah mati di sini" dan berlegar-legar di hadapan pintu pagar bangunan DUN.

Katanya, beliau berbuat demikian sebagai meluahkan kekecewaan terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang sebelum ini sering melaung-laungkan kebebasan akhbar.

Firdaus berkata sebelum ini, wartawan Utusan juga pernah dilarang membuat liputan persidangan DUN selepas satu usul larangan tersebut dibentangkan dan dipersetujui.

"Tetapi, kini telah masuk penggal baru untuk persidangan DUN, mereka seharusnya membentangkan usul baru dan usul yang lama telah tamat tempoh," katanya.

Speaker DUN yang baru, Law Choo Kiang ketika diminta mengulas perkara itu berkata, kejadian itu berlaku akibat kesilapan pengawal keselamatan bangunan DUN yang telah menguna pakai arahan lama.

"Saya ingin menjelaskan bahawa kejadian itu berlaku atas kesilapan teknikal pengawal DUN dan saya berjanji perkara sedemikian tidak akan berlaku lagi pada masa hadapan," katanya.

Katanya, beliau akan menjemput wartawan tersebut untuk membuat liputan persidangan DUN Selasa depan. 
Sebelum itu 40 Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Pinang hari ini mengangkat sumpah jawatan sebelum bermulanya penggal baru persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) di sini.
Majlis angkat sumpah itu dimulai dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng diikuti Timbalan Ketua Menteri (TKM) I Mohd Rashid Hasnon dan TKM II P.
Ramasamy, 10 anggota exco dan Adun yang lain.
Ketua Pembangkang Datuk Jahara Abdul Hamid bersama sembilan lagi anggota Dun BN turut mengangkat sumpah di hadapan Speaker yang baru dilantik, Law Choo Kiang.
Law yang juga Adun Bukit Tambun dalam ucapannya menasihati kesemua Adun  agar membuat kerja rumah sebelum menghadiri persidangan minggu depan.
"Saya berharap Adun-adun kali ini akan kurangkan perbahasan politik.
Terdapat banyak undang-undang dan enakmen yang boleh mereka bahaskan selain politik," katanya kepada pemberita selepas majlis angkat sumpah Speaker Dun dan Adun di sini hari ini.
Pada pilihan raya umum ke-13, 5 Mei lepas, pakatan pembangkang memenangi 30 daripada 40 kerusi Dun.
DAP berjaya mengekalkan kesemua 19 kerusi Dun yang dimenanginya pada pilihan raya umum 2008 manakala PKR memenangi 10 kerusi dengan pertambahan satu kerusi iaitu Dun Seberang Jaya dan Pas kekal dengan kerusi tunggalnya di Dun Permatang Pasir manakala BN yang diwakili Umno pula memenangi 10 kerusi.Bernama
Huhuhu dengar kata wartawan The Star senang saja dapat pas masuk !!!

MMI.

Ops CINABENG TONGSAN Di Dewan Rakyat ?!!


Rupa-rupanya Dewan Rakyat yang bersidang baru-baru ni turut melibatkan cina dari tongsan yang jika di lihat dari percakapannya mungkin baru sampai Malaysia dalam 5 atau 6 bulan sebelum pilihanraya.Mengapa MMI berkata demikian ? sebagai seorang Ahli Parlimen Malaysia seseorang itu mestilah fasih dalam bahasa Melayu.

Dan bagi MMI , MP Segambut ini langsung tidak layak untuk menjadi Ahli Parlimen kerana perkara pertama pun dah FAILED !! Tengok sendirilah...



“ tidak mengikut PEL ATULAN….”

“ sebab apabila masa jam…”

“apabila meleka dilantik oleh agong meleka adalah OLANG awam…”

“lepas tu BALU meleka diangkat sumpah di dewan NEGALA…”

Hahaha agak-agak lah bro !! Sepatutnya mamat ni dah boleh belajar bahasa Melayu dah sebab sebelum ni pun dah jadi MP tapi dah memang perangai RASIS sebab tu langsung tak ada hormat dengan bahasa kebangsaan.

Sepatutnya speaker dewan boleh saja halau MP yang semacam ni sebab tak menghormati peraturan dewan.

Seperkara lagi yang ampa semua kena tau mamat ni bukannya betoi sangat pun.Dia pernah buat kacau dalam majlis DAP sendiri dan pernah di kenakan tindakan oleh parti.


DAP telah mengenakan hukuman denda yang ringan iaitu sebanyak RM500 ke atas setiausaha Wilayah Persekutuan Lim Lip Eng berhubung kelakukannya ketika kongres DAP Selanhgor pada 28 November lalu.

Menurut pengerusi jawatankuasa disiplin DAP, Tan Kok Wai (kanan), berkata hukuman ringan diambil kerana Lim telah dengan segera memohon maaf selepas kejadian itu.

Tan juga berkata jawatankuasa berkenaan berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh Lim ke atas surat tunjuk sebab yang dikelaurkan pada 29 November lalu yang dijawab olehnya dalam masa sehari sahaja.

Namun, kata Tan, jawatankuasa memutuskan untuk mengeluarkan surat amaran kepada Lim yang juga ahli parlimen Segambut berhubung kejadian itu.

Ketika dihubungi, Lim berkata  beliau belum dimaklumkan secara rasmi.

Lim diberikan tempoh 14 hari bagi menjelaskan denda itu yang akan dibayar kepada parti.

Semasa pemilihan pemimpin pada kongres DAP Selangor, ketika undi sedang dikira, Lim menjerit "Teresa (Kok)! Awak menang!".

Pengerusi kongres kemudiannya terus mengarahkan supaya Lim diiringi ke luar dari dewan.

Apabila, keputusan rasmi diumumkan, Lim yang berjaya menyelinap masuk ke dewan sekali lagi menjerit keriangan tanpa henti apabila pasukan yang disokongnya menang. Beliau sekali lagi diusir keluar.

Hahahaha puak merapu meraban macam ni pun DAPigs ambik jadi MP.Alahaiiii apa nak jadi Malaysia....

kredit to GPB

MMI.

GAGAL Tangani REJIM DAPigs !! Anwar Di Sahkan MENTAL ?!


Bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin yang mempunyai imaginasi sangat melampau kerana masih ingin menjadi Perdana Menteri meskipun parti pimpinannya kalah dalam pilihan raya umum lalu.

Menurutnya, dalam satu pertemuan bersama Ketua Pembangkang tersebut selepas pengumuman keputusan pilihan raya, beliau telah memberitahu Anwar bahawa Malaysia mengamalkan sistem undi elektoral, yang mana parti menang akan membentuk kerajaan dan melantik Perdana Menteri.

"Malangnya, Anwar ego, imaginasinya sangat melampau-lampau, beliau tetap mahu jadi Perdana Menteri. Saya memberitahunya, kamu sudah gila? Mana mungkin menjadi Perdana Menteri sedangkan hanya menang 89 kerusi Parlimen walhal Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak) menang 133.

"Tolong beri saya jawapan atas dasar apa kamu boleh jadi Perdana Menteri kerana kamu sendiri tahu hanya menang 89 walhal Najib menang 133. Kami bertengkar dan akhirnya Anwar berfikir juga," katanya seperti dipetik daripada portal berita Merdeka Online Klik Sini 


Mengulas lanjut, Jusuf mendedahkan, perhimpunan Blackout 505 yang digerakkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dibiayai beberapa pihak, khususnya dari Turki, Washington, Amerika Syarikat; Filipina serta kemungkinan Thailand dan China.

Katanya, pemberi dana yang besar itu datang dari sebuah syarikat besar di Filipina dan Turki untuk membantu aktiviti perhimpunan bantahan tersebut.

"Mereka tidak boleh menyembunyikan diri kerana rakan-rakan bisnes kita ketahui siapa mereka. Isunya untuk apa membuat perhimpunan tersebut jika hanya memberi keuntungan kepada musuh-musuh Islam dan orang Melayu?

"Saya sendiri bertanya kepada Anwar, apakah kamu boleh mengawal parti DAP?. Anwar terdiam dan tidak dapat memberikan jawapan dengan jelas, ternyata beliau ada masalah untuk mengawal ahli-ahli Parlimen dari parti lain," katanya.

Menurut Jusuf, beliau terfikir bahawa tindakan Anwar mengadakan perhimpunan haram itu hanya sia-sia, melainkan menguntungkan sebelah pihak iaitu musuh-musuh Islam.

Berhubung pencerobohan pengganas Kiram di Lahad Datu, Sabah, beliau berkata, terdapat campur tangan daripada pihak-pihak tertentu di Filipina, kawan-kawan Anwar seperti Joseph Estrada dan sebuah syarikat besar di negara itu yang memberikan sokongan kewangan dalam pencerobohan tersebut.

"Tujuan mereka satu sahaja iaitu untuk melemahkan kerajaan Malaysia. Mereka yang menceroboh itu mahu menunjukkan kepada dunia luar bahawa kerajaan Malaysia lemah dan gagal menangani isu tersebut," katanya.sumber 

Seperti yang pernah MMI catatkan sebelum ini jika di teliti dan di perhalusi ianya sememangnya benar dan telah pun berlaku.Anwar sebenarnya sudah GAGAL bukan sahaja dari sudut kepimpinannya malah tindakannya yang sering berubah-rubah sehinggakan rakyat menyamakan beliau dengan raja putar alam.

Malah dalam satu perkara Anwar sudah melakukan tindakan yang cukup berbahaya kepada negara apabila terlalu banyak memberikan ruang serta peluang kepada rejim DAPigs untuk menguasai pentas politik sehinggakan ada beberapa insiden tertentu Anwar sendiri pun terpaksa akur kepada kemahuan sahabat rejimnya.Baca Sini 

Mudah bicara kerana impian untuk menjadi perdana menteri dan dendam yang cukup menebal dalam dirinya Anwar sudah melakar jalan yang penuh dengan ranjau dan beliau sendiri akan menangis sekiranya  perlu melalui jalan tersebut.

Percayalah manusia seperti ini sebenarnya sinonim dengan mereka yang mengalami masalah mental dan Anwar semakin mental apabila banyak pihak di luar sana sudah mula memberikan isyarat bahawa ANWAR IBRAHIM semakin GAGAL dan kita tidak lagi memerlukan beliau.

Kepada Anwar Ibrahim ingatlah masanya akan tiba bila mana kamu tidak lagi akan di sembah dan di julang oleh mereka-mereka yang telah kamu korbankan.Pada ketika itu Malaysia akan terus bergerak sebagai sebuah negara berdaulat dan nama kamu sudah pasti akan tenggelam dalam arus kepesatan negara dan dunia politik baru.

PASTI !

MMI.

The Star vs Utusan


Nampaknya kedua-dua akhbar ini sudah tidak lagi mampu menyembunyikan apa yang sedang berlaku kini.Apa yang boleh MMI jelaskan adalah sejauh mana The Star yang semua tahu di miliki oleh MCA itu benar-benar merupakan sebuah akhbar yang tidak menyebelahi mana-mana pihak ?

Bukan nak menuduh namun sejak kebelakangan ini ianya seolah-olah sudah menjadi saluran menyokong gerakan pembangkang di Malaysia.

Dan ianya semakin jelas apabila Utusan kini sudah di tuduh sebagai ke KAMPUNGAN !

“Star is urban not kampung lah…Let’s tackle urban voters differently!” 

Utusan has been alluded to as “racist” by The Star.

Utusan is also commonly vilified as Umno’s mouthpiece.

If that is what many opposition supporters believe Utusan‘s relationship is to Umno, then what is The Star‘s to the DAP, pray tell us?

Why is the MCA mouthpreach delivering DAP sermons? Baca Selanjutnya 

Psstt I think what people complaining is that you (The Star) claim to support BN but at the same time you work against BN with sneaky-sneaky articles, the placing of pictures etc.

Kepada MCA rasanya elok bubar sahaja parti yang hidup segan mati tak mau ni atau buat pengumuman untuk bersama-sama dengan pembangkang..SENANGKAN ??

MMI.

GOSIP Malam Jumaat !!


Ampa semua masih ingat dengan nama Mas Anizan ? Haa pasti ada setengahnya dah lupakan ? Untuk rekod Mas Anizan ni dulu pernah bergelar pelakon masa era 90 an dulu lah.Cerita atau filem apa yang di berlakon MMI sendiri kurang pasti ampa pakat-pakat cari di google tengoklah.

Untuk makluman MMI bukan nak cerita tentang filem apa dia berlakon tetapi tentang satu cerita yang MMI labelkan sebagai GOSIP kerana tak pasti sejauh mana kesahihannya.

Menurut sumber di katakan Mas Anizan ni bakal berkahwin dengan seorang Ahli Parlimen yang baru-baru ini telah menang dalam pilihanraya.Uiii siapa tu ??

Berita yang MMI terima menyatakan pasangan yang di maksudkan itu adalah Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican Ahli Parlimen Kepala Batas merangkap Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kepala Batas. 

Seperti yang semua sedia maklum Datuk Seri Reezal sebelum ini sudah pun mempunyai 2 orang isteri.



Isteri pertamanya adalah Datin Ismalina Ismail, 41 tahun dan isteri keduanya seperti yang diketahui umum adalah pelakon yang pernah popular suatu ketika dulu iaitu Sharifah Norhaslinda atau lebih dikenali Lin dan mereka telah berkahwin pada 20 Mac 2005 dalam satu majlis yang agak ringkas yang diadakan dekat Cheras Kuala Lumpur.

Datin Ismalina Ismail ni merupakan bekas Exco Pergerakan Puteri UMNO Malaysia dan Pengarah Eksekutif Puncak Seni Sdn. Bhd., iaitu sebuah syarikat pembinaan dan telah mempunyai tiga orang cahaya mata.

Kalau tak salah dahulunya Mas Anizan ni pernah berkahwin dengan  ahli perniagaan, Allahyarham Datuk Ali Bapoo tetapi jodoh Mas Anizan dengan arwah suaminya tidak panjang apabila Ali Bapoo meninggal dunia pada 19 Mei 2008 akibat serangan angin ahmar.

Namun seperti yang MMI catatkan di atas sana , sejauh mana kesahihan berita ini masih belum dapat di sahkan dan MMI akan cuba untuk dapatkan maklumat lanjut.

Bagi MMI mudah , dalam soal berumah tangga ini sekiranya seseorang itu mampu dan layak malah di tambah pula dengan keizinan daripada isteri-isteri sebelumnya maka ianya sememangnya di bolehkan.Tidak ada salahnya di situ.


Kepada Datuk Seri Reezal sekiranya gosip malam jumaat ini benar maka MMI ingin mengucapkan sekalung tahniah dan selamat pengantin baru.

Dan sekiranya ianya tidak benar maka MMI menyusun sepuluh jari memohon maaf kerana gosip ini mungkin mengganggu urusan seharian Datuk.

MMI.

Thursday, 27 June 2013

Guan Eng & Kit Siang CEKAU Harta DAP ???


Kecoh sebelum ini, pakatan haprak kata mereka sedia untuk clearkan aset (harta) yang mereka ada untuk rakyat tahu dan menilai. Persoalannya beranikah mereka nak jelaskan aset pemilikan harta yang ada?

Selama 5 tahun sebelum ini mereka menjadi pentadbir kerajaan di beberapa negeri, adakah mereka telus dan tidak ada sebarang proses SAKAU SANA SINI dalam pengambilan projek-projek di negeri tersebut.

Terbaru, dikhabarkan pemimpin DAP yang dah SAKAU duit kerajaan negeri begitu banyak, harta mereka harus dipindah milik pada 'Boss Besar' mereka. Aik betul ka macam tu? Senangnya 'Boss Besar' tu main amik duit orang dengan suka hati? Anak buah tak marah ker? Kalau tak marah, macam pelik pun ada kan..???

DAP didakwa sedang dalam proses memindahkan pemilikan aset parti yang bernilai jutaan ringgit kepada beberapa individu paling dipercayai dan lama dalam parti itu.

Aktivis MIC, Datuk R. Ramanan mendakwa, rancangan itu dipercayai berkait rapat dengan tekanan yang sedang dihadapi oleh DAP supaya diadakan semula pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC).

Beliau turut mendakwa, hanya dengan pembatalan pendaftaran parti oleh ROS, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkemungkinan besar akan dapat menyingkirkan sejumlah besar kumpulan yang tidak menyokongnya khususnya yang berketurunan India.

Menurutnya, Guan Eng dan bapanya, Lim Kit Siang bimbang sekiranya pendaftaran parti itu dibatalkan, aset yang dimiliki oleh parti itu seperti bangunan mereka (Wisma DAP di Pulau Pinang dan Perak), pejabat, saham, wang serta aset lain akan dibekukan sekiranya terdapat bukti ada unsur manipulasi dalam pemilihan CEC Disember lepas.

"Saya mendapat maklumat daripada seorang pemimpin dalam DAP sendiri tentang rancangan ini. Beberapa individu veteran parti yang selama ini setia bersama parti dan beberapa ahli yang hanya taat setia dengan 'dinasti' telah dipilih sebagai orang kepercayaan bagi 'menjaga' harta-harta itu.

"Saya tidak menuduh tetapi saya mohon penjelasan daripada Guan Eng.

"Adakah khabar angin ini benar? Jika tidak, nafikan sahaja, tidak perlu bercerita banyak. Sekurang-kurangnya penjelasan ini akan memberi sedikit kelegaan buat ahli yang lain selain penyokong DAP," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Isu pemilihan CEC parti menimbulkan keraguan kerana didakwa wujud penyelewengan oleh ahlinya sendiri apabila DAP dikatakan gagal memberi notis kepada 753 perwakilan untuk mengundi pada pemilihan tahun lalu selain timbul kemusykilan insiden memalukan salah kira undi.

Keputusan pemilihan itu yang diadakan pada 15 Disember tahun lalu juga menyaksikan tiada seorang pun calon Melayu terpilih, tetapi selepas 19 hari berlalu, DAP tiba-tiba mengumumkan berlaku kesilapan teknikal dalam penjumlahan undi dan mengisytiharkan Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Zairil Khir Johari sebagai ahli CEC.

Dakwa Ramanan, untuk mengaburi mata ahli DAP yang mendesak mahu pemilihan semula, Guan Eng kini begitu agresif bercakap tentang jerebu dan juga kejadian ribut melanda di Pulau Pinang baru-baru ini yang mengorbankan dua nyawa selain rod penebat kilat yang terletak di atas Menara UMNO patah dipukul angin kuat, seterusnya menghempap lapan kenderaan.

"Pemindahan aset telah dirancang sejak Pendaftar Pertubuhan (ROS) mula menyiasat unsur manipulasi undi dan penafian 753 ahli yang tidak dibenarkan mengundi pada pemilihan lepas. Namun pemindahan hanya awal bulan ini.

"Untuk mengalihkan perhatian umum, maka Guan Eng begitu agresif bercakap tentang jerebu dan isu ribut di Jalan Macalister baru-baru ini. Beliau begitu agresif menyerang kerajaan, sebenarnya beliau berniat untuk mengalihkan perhatian daripada menghidu perbuatan ini," dakwanya.

Namun demikian, menurut Ramanan, anak beranak dinasti Lim itu juga sebenarnya lebih rela andai pendaftaran parti itu dibatalkan supaya mereka berdua boleh menubuhkan DAP baru dengan hanya merekrut kroni-kroninya sahaja.

"Sebenarnya Dinasti Lim berhasrat 'menguburkan' legasi pengasas sebenar DAP, bekas Presiden Singapura, C. V. Devan Nair yang berketurunan India. Mereka berdua mahu mengasaskan parti mereka sendiri. Kedua, sekiranya pemilihan semula diadakan semula dengan kehadiran 753 ahli yang dinafikan hak mereka, maka keputusan tidak akan sesekali berpihak kepada mereka.

"Saya cabar Guan Eng supaya segera tampil nafikan semua tuduhan ini," tegasnya.sumber

Ampa semua rasa Guan Eng nak mengaku ker ??

MMI

Up Town PERDA vs Jonker Street !!!


Up Town PERDA , satu kawasan yang cukup "happening" bila malam menjelma dan semestinya "happening" yang MMI maksudkan itu tidaklah membawa maksud segalanya ada di situ seperti mana yang terdapat di negara-negara lain.Ianya tidak menyediakan sebarang perkhidmatan yang mampu mengoncang iman apatah lagi menyediakan hiburan melampau.

Up Town PERDA sebenarnya merupakan pusat membeli belah kepada golongan bawahan bila mana pelbagai barangan di jual bermula daripada minyak angin sehinggalah pelbagai jenis barangan lain yang semestinya menarik perhatian pengunjung.

MMI juga pernah menjadi pengunjung Up Town PERDA dan sesuatu yang menarik tentang kawasan ini adalah rata-rata peniaganya adalah mereka yang berbangsa Melayu.

Rasanya dah bertahun Up Town PERDA mengambil tempatnya dan ianya akan lebih menarik apabila menjelang Hari Raya.Di sinilah mereka-mereka yang bukan bergaji besar akan berbelanja bagi mendapatkan barangan mahupun baju baru bagi menyambut hari raya yang bakal tiba.

Namun entah di mana silapnya , pihak berkuasa semestinya Majlis Perbandaran Seberang Perai di beritakan telah merampas barang-barang yang diniagakan serta mengarahkan ianya di tutup.



Kenapa agaknya secara tiba-tiba ianya di arahkan tutup ? Apakah ianya ada kena mengena dengan tindakan kerajaan negeri Melaka yang menutup Jonker Walk ?? Ish ish jika itulah yang menjadi penyebabnya maka pasti ini dinamakan dendam politik dan sudah semestinya dendam ini menyebabkan rakyat yang menjadi mangsa.

Ehh lupa pula , siapa agaknya yang menerajui kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini ya ??? OOO DAPigs jadi tak mustahillah mereka sebenarnya bersahabat dengan Tony Pua.Baca Sini 

Oh ya seperkara lagi jangan lupa semua yang terlibat di Up Town PERDA tu rasanya orang Melayu !

MMI.

Kuala Besut ~ Lagi Pertembungan Hidup Mati UMNO & PAS !!


Penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut pastinya bakal merasai suasana sambutan Aidilfitri lebih awal atau lebih panjang tahun ini, jika pilihan raya kecil (PRK) diadakan dalam bulan Ramadan atau Syawal.

Kerusi DUN berkenaan ditakdirkan kosong semula hanya selepas lebih sebulan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berlalu apabila penyandangnya, Dr. A Rahman Mokhtar,55, meninggal dunia pagi semalam dan PRK akan diadakan dalam temph 60 hari.

Seminggu sebelum meninggal, Allahyarham yang begitu disenangi penduduk masih meneruskan tugasan akhirnya dengan menyertai sidang Dewan Undangan Negeri biarpun menyedari kesihatannya sudah cukup kritikal ketika itu namun disembunyi kepada umum.

Malah beliau masih ingin mencari kesempatan akhir untuk menemui rakyat di kawasannya dalam satu majlis meraikan kemenangan Barisan Nasional ketika sepatutnya sudah menerima rawatan rapi di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini dengan pengawasan penuh oleh pakar.

Sudah menjadi resam agak 'kejam' dalam politik apabila saat seorang wakil rakyat tenat dan disusuli kematian, soal PRK akan lebih diperkatakan umum.

Pemergian Allahyarham yang memaksa berlakunya PRK pertama selepas PRU-13, merancak permainan politik dengan gendangan yang terus bergema dan tidak berkesudahan di negara ini selepas pilihan raya umum apabila terus diheret berpanjangan oleh pembangkang yang merasa mereka berhak menang.

Sama ada anda berasa cukup jelak, cuak dengan sinario permainan para pemimpin politik yang berterusan mengejar kuasa kini yang mencetuskann fenomena jauh lebih membimbangkan berbanding jerebu, anda terpaksa menerima keadaan ini.

DUN Kuala Besut meliputi kawasan lingkaran pantai dan pulau.

Allahyarham anak Pulau Perhentian dan mengakhiri hayatnya sebagai pemimpin di kawasan tanah besar dan pulau yang mempunyai tautan kuat dengan kehidupannya selama dua penggal.

Jika disorot seimbas lalu, sememangnya Kuala Besut boleh dianggap kawasan kubu UMNO dengan rekod pencapaian PRU 2004 memperlihatkan ia menguasai 60 peratus undi manakala 61 peratus pada 2008 dan 58 peratus dalam PRU 2013.

Penguasaan UMNO ternyata kekal pada tahap seimbang sepanjang tiga penggal PRU di kawasan yang pengundi Melayunya mencecah hampir 99 peratus namun semua itu bersandarkan perjalanan PRU-13 dan sebahagian rekod khidmat Allahyarham

Kuala Besut di kawasan tradisional Melayu dilihatkan sebagai salah satu medan pertembungan sebenar antara dua parti, UMNO dan Pas untuk menentukan pengaruh di kalangan kaum yang diwakili, bukannya Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang.

PRK kali ini cukup besar maknanya bagi kedua-dua parti di negeri ini walaupun tidak merubah apa-apa di peringkat negara dan dibayangkan menjadi cukup getir kerana bakal menentukan masa depan kerajaan BN di negeri ini yang cuma kekal berkuasa selepas PRU dengan kelebihan dua kerusi.

UMNO mesti mengekalkan kelebihan itu untuk memastikan kerajaan tidak goyah dan dalam keadaan tidak menentu kerana jika kedudukan kerusi seimbang 16-16, buat pertama kalinya kedudukan DUN akan tergantung tanpa sokongan majoriti.

Ini pula kesempatan paling berharga buat Pas yang masih ghairah mengimpikan untuk kembali berkuasa setelah disingkirkan rakyat setelah sepenggal diberi kepercayaan dan cuma memerlukan tambahan sekitar 8 peratus undi untuk memenangi majoriti mudah.

Parti itu juga telah mengemukakan petisyen bagi membantah keputusan bagi kerusi DUN Kuala Besut dan Kuala Berang yang memuncakkan lagi harapan mereka.

Kekosongan yang berlaku mempercepatkan semula peluang Pas untuk kembali berkuasa perlu menunggu sepenggal lagi kerana jika berupaya menguasai Kuala Besut, kemungkinan DUN boleh dibubarkan dan membuka ruang pilihan raya semula di peringkat negeri.

Ini bagaikan pertembungan antara hidup dan mati dengan kedua-dua belah pihak pastinya akan berhempas pulas dengan mengumpulkan kekuatan jentera parti dari seluruh negara untuk memastikan kemenangan.

PRK kali bukan sekadar suatu pertembungan yang mungkin melebarkan lagi perpecahan umat Islam dan Melayu malah menentukan nasib negeri dan rakyat Terengganu. - UTUSAN ONLINE

Percayalah pertembungan getir di Kuala Besut nanti bakal menjadi asas kepada pola politik negara selama penggal ke 13 ini.Apakah PRK ini akan menjadi PRK pembukaan kepada PRK-PRK yang akan datang seperti mana yang pernah berlaku sebelum ini ?

Sama-sama kita nantikan...

MMI.

Kerja Tak Buat Bercakap Banyak !! Lu Apa Hal ???


Jika melihat kepada keputusan PRU 12 & 13 sudah cukup untuk menggambarkan betapa lemahnya pasukan MCA dalam membantu Barisan Nasional bagi mencapai kemenangan.Malah di beberapa kawasan kelibat MCA boleh di katakan langsung tidak kelihatan.Pengalaman MMI sendiri , kepimpinan MCA di peringkat akar umbi langsung tidak membantu jentera Barisan Nasional yang bertungkus-lumus bekerja untuk parti.

Sama ada pihak tertentu nak terasa dengan apa yang MMI catatkan di atas terpulanglah kerana itu adalah hakikatnya dan MCA khususnya kepimpinan utamanya harus menerima kenyataan ini.

Begitulah MCA dalam suasana penuh dramatik yang melanda kem sendiri pun mereka masih lagi mahu bersuara.Nak tahu juga yang bersuara tu untuk siapa agaknya ?? Ada sorang kawan tu siap maki hamun lagi sebab katanya sepanjang proses pilihanraya apa yang mereka (MCA) buat ? 

Chua Soi Lek selaku Presiden MCA seharusnya menerima kekalahan besar yang menimpa parti pimpinannya dalam pilihanraya lalu dan menjadikan ianya sebagai kayu ukur untuk terus bersuara.Beliau seharusnya sedar bahawa majoriti kaum Cina di Malaysia menolak MCA malah ianya sudah di kesan sejak PRU12 yang lalu.

Namun apakah MCA sedar akan perubahan ini ? Rasanya tidak dan mereka terus-terusan alpa dalam merangka strategi serta perancangan untuk mendapatkan kepercayaan kaum Cina untuk terus bersama MCA dan Barisan Nasional.

Terkini Chua Soi Lek bersuara lagi beliau menggesa kerajaan Melaka beserta majlis perbandaran supaya membenarkan pedagang-pedagang Cina untuk terus menjalankan perniagaan mereka di pasar malam Jonker Walk.

Beliau mahukan lalulintas di Jonker Street kembali disekat seperti sediakala agar kenderaan yang lalu lalang tidak menghindar kegiatan bisnes orang Cina.

Dalam kenyataan akhbarnya semalam, Dr Chua berkata:
“The famous Jonker Street in Malacca was created to showcase not just about the variety of Chinese and Baba Nyoya local delicacies and cuisine but also the rich cultures of Malaysia.”
Betulkah Jonker Street ada mempamerkan kekayaan pelbagai budaya Malaysia ataupun ia sebenarnya lebih menjurus kepada penjualan barangan tiruan buatan Republik Cina?  

Tidak cukup dengan itu turut membantah keputusan tersebut ialah timbalan presiden MCA Liow Tiong Lai yang mengkehendaki Jonker Walk dibuka semula dengan segera.

Bercakap di sidang akhbar semalam, Liow berkata, “Kami tidak bersetuju dengan tindakan (Ketua Menteri Melaka) itu”.

Pada sidang media yang sama, ketua pemuda MCA Dr Wee Ka Siong menegaskan bahawa “Jonker Walk bukanlah punca kepada kesesakan lalulintas yang berlaku di bandaraya Melaka”. Baca Sini 

Presiden MCA Dr Chua menjelaskan tangan mereka terikat kerana partinya tidak mempunyai wakil exco dalam kerajaan negeri. sumber 

Nampak sangat apa yang sedang dilakukan oleh MCA dan mungkin mereka sedang berusaha untuk menjadi hero kepada kaum Cina dengan berjuang untuk survival peniaga-peniaga di Jonker Street yang majoritinya adalah kaum Cina.


Kepada pimpinan MCA kalau nak buat kerja pun bukan macam ni punya kerja..Jangan ingat orang kat luar tak nampak apa yang kamu lakukan , senang cerita kalau betul nak perjuangkan nasib peniaga di Malaysia kenapa hanya bersuara tentang Jonker Street ? Kenapa tidak bersuara tentang nasib peniaga-peniaga lain khususnya bangsa Melayu yang dah lama di tindas oleh Rejim DAPigs di Pulau Pinang ?

Alo brader lu apa hal ? Buat kerja jangan asyik bercakap !!!!

Baca juga di SINI 

MMI.

DAPigs Mereka Semakin ANGKUH !!! Part 2


Kadang-kadang MMI sendiri terfikir bagaimana macai-macai PAS dan PKR yang mengaku ISLAM itu boleh pula bersahabat dengan mereka yang jelas sekali menolak ISLAM ? Jika melihat kepada kejadian-kejadian sebelum ini mereka boleh sahaja mengangguk kepala tanda bersetuju.Malah dalam sesetengah kejadian mereka jauh lebih ke depan mempertahankan hasrat serta kemahuan sahabat sesyurga mereka.

Apakah ada nas atau dalil-dalil tertentu yang membolehkan seorang pemimpin Islam mengaku sanggup bersahabat dengan Syaitan dan Iblis semata-mata kerana perbezaan ideologi politik ?


Untuk makluman semua , sesungguhnya Allah swt itu maha berkuasa dan kerana itulah hari ini PAS khususnya sudah pun di berikan peluang dan ruang itu kerana kehendak pemimpin mereka untuk bersahabat dengan syaitan dan iblis sebelum ini.

Oleh kerana itu maka apa sahaja keputusan dan kemahuan syaitan dan iblis ini sudah pasti akan di kaji sedalam-dalamnya hatta sanggup membelakangkan Majlis Syura yang mereka bentuk sendiri.

Maka rentetan daripada itu maka lahirlah para pimpinan rejim DAPigs yang langsung tidak ada rasa hormat terhadap orang Islam.Mereka dengan sesuka hati meredah segala ceruk kampung termasuk di mimbar-mimbar masjid dengan lakonan pentas opera mereka sampaikan langsung tidak ada mana-mana pemimpin Islam sama ada dari PAS mahupun PKR mampu menegur.

Paling memeranjatkan pemimpin yang di agungkan oleh mereka boleh pula bersekongkol mempertahankan setiap tindakan puak-puak DAPigs ini dengan pelbagai alasan.

Kini timbul pula seorang lagi pemimpin DAPigs yang cuba mengheret isu masyarakat menjadi isu agama.Malah sentimen perkauman cukup kuat di tiup oleh pemimpin ini dan MMI faham benar tujuan dan matlamat beliau bertindak sedemikian.

Ada yang bertanya MMI , apakah mereka-mereka ini langsung tidak punya rasa takut terhadap mana-mana pihak yang mungkin marah dengan tindakan sedemikian ? Jawapannya mudah , ianya berlaku kerana ruang dan peluang yang di sajikan oleh mereka yang mengaku bangsa Melayu dan beragama Islam dalam PAS dan PKR.


Sikap perkauman DAP semakin terserlah hari ini apabila Ketua Publisiti parti itu, Tony Pua mencadangkan pasar Ramadan juga ditutup kerana didakwanya akan menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Katanya, jika benar alasan kerajaan negeri bahawa keputusan untuk menutup pasar malam pelancong Jonker Walk di Kota Melaka kerana mahu mengurangkan kesesakan lalu lintas yang melampau, maka tindakan yang sama perlu diambil ke atas Pasar Ramadan.

"Saya rasakan kalau-kalau satu pasar malam mahupun pasar tani ataupun pasar Ramadan akan menyebabkan kesesakan lalu lintas, maka semua pasar-pasar, semua pasar tani di Melaka atau mana-mana negeri perlu dibatalkan secara langsung.

"Kenapa tutup saja di Jonker Walk? Saya rasa semua tindakan yang diambil oleh kerajaan negeri ini adalah tindakan politik yang langsung tidak mengambil kira keperluan rakyat di Malaysia. Ia hanya mengambil kepentingan politik Umno," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Beliau selain itu turut menggesa penutupan Jonker Walk itu dibatalkan dengan serta merta.

Kemelut itu timbul apabila akhbar berbahasa Cina Kwong Wah Daily hari Isnin lalu melaporkan Ketua Menteri Melaka Datuk Idris Haron sebagai berkata, mesyuarat anggota exco pada 12 Jun lalu memutuskan menutup pasar malam berkenaan demi memenuhi hasrat rakyat.

Bagaimanapun Idris telah menafikan laporan itu. Katanya, keputusan yang diambil pada mesyuarat exco itu adalah untuk membuka semula jalan raya yang ditutup kerana kerajaan negeri menerima banyak rungutan daripada pengguna berhubung kesesakan teruk di sekitar laluan masuk ke bandar raya Melaka berhampiran Jonker Walk setiap hujung minggu.

"Ada pengguna mendakwa untuk sampai ke bandar raya Melaka dari Plaza Tol Ayer Keroh memakan masa sehingga empat jam," katanya.

Perkara itu bertambah kusut apabila sebuah portal mesra pembangkang memetik ADUN Kesidang, Chin Choong Seong bahawa penutupan Jonker Walk adalah 'pembalasan' kepada pengundi Cina yang menyokong pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-13.sumber 

Inilah yang MMI maksudkan sebagai angkuh ! Keangkuhan yang di tunjukkan oleh pemimpin rejim DAPigs sejak kebelakangan ini semakin menjadi-jadi malah mereka tidak lagi sembunyi-sembunyi.Sikap RASIS jelas di situ dan mereka cuba untuk membangkitkan sentimen perkauman ini supaya ianya menjadi barah kepada kerajaan khususnya UMNO dan Barisan Nasional.

Seperkara yang harus kita semua tahu adalah isu penutupan Jonker Walk sebenarnya di cetuskan sendiri oleh mereka (DAPigs) dan ianya merupakan bukti jelas mereka cuba untuk mengajak rakyat supaya bangun menentang kerajaan.

Mengapa perlunya rakyat bangun menentang kerajaan kerana isu jonker walk ?? Sebenarnya bukan soal penutupannya tetapi kerana mereka yang sebangsa dengan Tony Pua di khuatiri terjejas !! Baca Sini 

Apa yang pasti mereka jelas sudah pun menunjukkan sikap RASIS yang cukup menebal dalam diri mereka.Menyentuh tentang pasar ramadhan bererti Tony Pua sudah menyentuh tentang hak orang-orang Islam di Malaysia.

Kepada semua jika benar Tony Pua mahu menyentuh tentang penutupan yang seadilnya maka Tony seharusnya perlu memastikan semua pasar-pasar khususnya di Batu Ferringhi , Georgetown , Chai Leng Park , Raja Uda dan banyak lagi di Pulau Pinang turut di tutup.

Persoalanya apakah Tony Pua berani untuk berbuat demikian ?

Kepada semua SEDARLAH mereka sudah terlalu ANGKUH !! 

Baca juga di SINI 

MMI.

DAPigs Mereka Semakin ANGKUH !!! PART 1


Keangkuhan dan kebiadapan puak-puak DAPigs semakin menjadi-jadi , malah sejak beberapa lama dulu puak-puak ini sentiasa mencari jalan dan peluang namun mungkin pada ketika itu sahabat sesyurga mereka masih mempunyai pendirian maka laluan yang di cari agak sedikit sukar.

Namun sejak bersahabat dan akrab bersama PAS dan PKR , rakyat sudah boleh melihat bagaimana puak-puak DAPigs ini mula menyusun perancangan licik mereka.Sama ada sedar atau tidak DAPigs kini sudah meletakkan diri mereka di kedudukan yang tidak lagi boleh di cabar oleh mana-mana sahabatnya waima PAS sendiri pun langsung tidak mampu mengangkat muka khususnya dalam soal berkaitan agama Islam.

Dalam beberapa keadaan PAS hanya di lihat sebagai ANJING suruhan dan pak pacak untuk menjadi benteng mempertahankan pimpinan DAPigs.Jangan lupa bagaimana tertib dan berdisiplinnya unit amal PAS sewaktu menjaga Karpal Singh satu ketika dulu.


Kemudiannya PKR , habis seluruh negara di canang kononnya merekalah yang paling relevan dalam negara malah dalam barisan pembangkang juga.Namun semuanya hanya khayalan belaka apabila Anwar sendiri pun di minta untuk bertaubat oleh Karpal.

Maka kita perlu faham bahawa macai-macai tidak sedar diri inilah yang sebenarnya sudah memberikan ruang dan peluang kepada DAPigs untuk terus unggul bertakhta di persada memijak-mijak kepala puak-puak PAS dan PKR.

Kerana itu maka DAPigs mula melangkah , tak perlu rasanya MMI ceritakan semula kejadian serta aksi bangsat puak-puak DAPigs ini cukup rasanya dengan insiden kalimah Allah.

Baru-baru ini kita lihat bagaimana satu persatu puak macai DAPigs ini mula mengulangi aksi dan tindakan biadap lagi bangsat mereka apabila mula menghina YDP Agung malah turut menghina agama Islam.



Tidak cukup dengan itu kita di kejutkan pula dengan kenyataan daripada Teressa Kok yang jelas menentang Islam sebagai agama rasmi Malaysia.


Teresa dalam perbicaraan kes samannya terhadap Utusan Malaysia hari ini menyatakan pendirian tersebut apabila ditanya peguam yang mewakili Utusan dan Ketua Pengarang Utusan, Datuk Zaini.Baca Seterusnya 

Apakah semua yang berlaku di atas sekadar satu sandiwara yang sengaja di cipta untuk merancakkan dunia politik negara ??

Rasanya tidak , ianya berlaku kerana peluang dan ruang yang di buka terlalu luas oleh segelintir mereka di luar sana (PAS & PKR) yang kononnya berbicara soal perjuangan.Namun pada asasnya mereka sendiri pun sebenarnya sudah hilang maruah apabila prinsip sendiri di gadaikan.

Sambung di Part 2 ....

MMI.

Wednesday, 26 June 2013

MMI Salute Sama Lu BRO !!


Mungkin ramai yang tak mahu buat apa yang MMI buat , tapi MMI tak kisah sangat kerana yang penting sesuatu itu mestilah datang dari hati yang ikhlas.Jadi MMI ikhlas untuk "salute" kepada bro polis (gambar atas) ni sebab tindakan beliau telah merawat sedikit hati MMI yang selama ini terluka kerana melihat puak-puak macai pembangkang sering kali menghina anggota polis kita.

Bukan MMI tidak berpuas hati dengan pasukan polis kita tetapi kadang kalanya perasaan hiba dan sedih sering kali muncul tatkala mendengar dan melihat cacian serta makian yang terpaksa anggota polis terima ketika melaksanakan tugas mereka.

Rakaman di bawah di ambil selepas kejadian rempuhan oleh macai-macai pro pembangkang yang kononnya berdiri atas nama mahasiswa namun semua pihak sebenarnya sedia maklum mereka bukan mahasiswa tetapi lebih kepada macai hingusan yang di pergunakan oleh pihak pembangkang bagi memuaskan hawa nafsu pemimpin mereka.


Polis telah menahan sekumpulan daripada 200 peserta black 505 setelah mereka bertindak ganas cuba merempuh kawalan polis yang mengawal pekarangan bangunan Parlimen di sini ketika berlangsungnya majlis istiadat mengangkat sumpah anggota Dewan Rakyat pada Isnin.

Difahamkan lebih kurang 12 peserta ditahan polis dalam insiden yang tercetus kira-kira pukul 10.50 pagi apabila sekumpulan aktivis mahasiswa yang menggelarkan diri Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), cuba merempuh kawalan polis untuk memasuki pekarangan Parlimen.

Susulan cubaan itu, pihak polis telah menahan kumpulan terbabit manakala peserta perhimpunan lain mula menghamburkan kata-kata kesat kepada polis termasuk mendesak polis membebaskan mereka.

Kejadian tersebut menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas di Jalan Parlimen.sumber 

Seperkara yang MMI perhatikan tindakan dan sikap puak-puak macai ini seharusnya di bendung segera.Bagi MMI kawasan Parlimen mestilah bebas dari sebarang aktiviti dan gerakan seperti ini kerana di sinilah sebenarnya dasar negara di pusatkan.

Sebaiknya di tangkap sahaja sesiapa pun selepas ini yang melakukan tindakan sama kerana rakyat tidak lagi sanggup melihat beruk-beruk jalanan ini merosakkan imej negara.

Kepada pihak polis di harapkan selepas ini tindakan lebih tegas dan jangan lagi berkompromi dengan si Adam Adli tu.Dia bukannya berani mana , budak Penaga berhingus ni bercakap saja banyak otak dah mental sebenarnya.

Alo Adam nanti balik Penaga halo gua , itu pun kalau lu berani la bro !!!

MMI.

Labels