Followers

Wednesday, 31 July 2013

CHETZ Keupayaan Penguatkuasaan & Kerajaan Kini Di Persimpangan


PETALING JAYA: Wanita yang mencetuskan kontroversi menerusi video sambutan Aidilfitri bersama tiga anjing peliharaannya ditahan polis bagi membantu siasatan.

Peguamnya, Latheefa Koya berkata, Maznah Mohd Yusof, 38, disiasat di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan kerana disyaki melakukan kesalahan atas alasan agama yang boleh menyebabkan suasana tidak harmoni, perpecahan, kebencian sehingga memudaratkan perpaduan.

Latheefa bagaimanapun berkata, beliau tidak mengetahui kesalahan yang dilakukan Maznah iaitu seorang pelatih anjing.Baca Selanjutnya

Alhamdulillah sudah ada tindakan daripada pihak berkuasa berkenaan isu minah dengan anjing ni cumanya dari pemerhatian MMI masih ada beberapa perkara yang rasanya akan menyebabkan isu sensitif kepada orang Islam ini akan berlanjutan.

Malah dalam beberapa perkara ianya turut melibatkan kredibiliti kerajaan dan agensi-agensi di bawahnya tentang bagaimana isu ini akan di tangani.

Jangan lupa tentang satu perkara peguam yang mewakili Chetz adalah Latheefa Koya yang semua pihak sedia maklum antara mereka yang lantang memperjuangkan agenda pasukan pembangkang.Dalam beberapa perkara beliau juga merupakan penyokong gerakan mereka-mereka di luar sana yang kononnya bersuara atas nama hak asasi manusia.

MMI kurang pasti sejauh mana ianya akan berlaku selepas ini cumanya mungkin kes ini akan sampai ke tahap hak individu.Sudah pasti Chetz akan mempertahankan tindakannya atas alasan-alasan sedemikian.

Merujuk kepada pihak kerajan dan agensi-agensi di bawahnya pula seperti JAKIM , Mahkamah Syariah , Perlembagaan Negara yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi , Majlis FATWA Kebangsaan , undang-undang serta akta-akta tertentu di tambah pula portfolio di Jabatan Perdana Menteri yang mempunyai seorang Menteri berkenaan hal ehwal agama apakah sekali lagi negara akan menyaksikan kelemahan penguatkuasaan terhadap mereka-mereka yang menginggung sensitiviti umat Islam lain di Malaysia ?

Setakat ini rekod menunjukkan mereka-mereka yang seangkatan dengan Chetz kebanyakkannya akan di lepaskan setelah keterangan di ambil cumanya baru-baru ini sahaja pasangan Alvin dan Vivian sudah pun di hadapkan ke mahkamah itupun di bebaskan dengan ikat jamin.

MMI bukan mahu mempertikaikan mana-mana pihak cumanya terfikir apakah kita sekali lagi akan tunduk terhadap desakan serta tindakan sebegini dan menjadikan agensi-agensi di bawah kerajaan itu sebagai hidup segan mati tak mahu.

Apa pula agaknya tindakan SKMM dan kementerian terlibat kerana sehingga entri ini di tulis video Chetz masih lagi boleh di akses di laman YouTube.

Persoalan yang harus sama-sama kita rungkaikan bagaimana dengan Islam ?? Bayangkan natijahnya ???

MMI

Apa Jadi Kalau MMI Kata Shabery Chik , B%@# ?!!


Tak pastilah sejauh mana kesannya blog MMI ini kepada mereka-mereka di luar sana , mungkin di abaikan saja atau mungkin tak sampai 10 minit entri ini keluar akan ada pihak-pihak tertentu yang akan menghubungi MMI untuk menarik balik kenyataan di atas atau keseluruhan artikel.

Bukan ada niat pun MMI nak mengata dekat Shabery Chik tu tapi saja nak tengok sejauh mana kalau di pihak yang pro kerajaan ni buat tindakan yang sedikir kasar , ada atau tidak tindakan tertentu yang akan di ambil dalam masa terdekat ?

Bukan nak mencabar mana-mana pihak tetapi melihatkan kepada betapa LEMAHNYA pemantauan dan tindakan yang di kenakan kepada mereka-mereka yang jelas sekali menghina Islam dan orang Melayu maka MMI rasa pemimpin seperti Shabery Chik ni berenti jalah dari bercakap.

Shabery sebagai Menteri Kemunikasi dan Multimedia malah SKMM yang di pertanggungjawabkan untuk menjadi mata dan telinga kepada kerajaan khususnya berkenaan isi dan bahan dalam saluran media sosial yang kita semua tahu cukup terbuka itu di lihat GAGAL menjalankan tanggungjawab mereka.

Sejak berlakunya isu penghinaan atau cacian ke atas mana-mana individu atau institusi khususnya institusi agama maka sudah pasti hinaan itu akan mengambil masa selama hampir 1 minggu atau lebih untuk mendapatkan respon daripada pihak-pihak yang bertanggungjawab.

Seminggu untuk mendapatkan respon dan ianya belum lagi melibatkan tindakan atau apa sahaja yang seharusnya dilakukan dengan serta merta bagi membendung gejala ini daripada terus merosakkan budaya dan negara kita.

Ya mereka yang menghina dan mencaci sudah semestinya di pihak yang salah kerana mempunyai niat menjurus kearah itu namun pihak yang di pertanggungjawabkan untuk memantau dan menangani jauh lebih bersalah kerana membiarkan isu-isu seperti tanpa tindakan pantas.


Terkini pula , lagi isu hina Islam apabila muncul video berdurasi 1 minit 44 saat menunjukkan seorang wanita yang MMI nampak macam pengkid ja dengan anjing sambut hari raya.

Betul ada pihak kata video tersebut dah lama sejak 2010 tapi bila sekarang meletup dan jadi isu nasional , pihak yang bertanggungjawab seharusnya SEGERA membuat siasatan !!

Tak ka bahaya jika video itu di tonton oleh semua orang dah sudah pasti akan wujud kekeliruan di mana-mana kerana ianya jelas langsung tidak menghormati agama Islam.

Tak taulah MMI mungkin Shabery Chik lebih suka layan majlis buka puasa agaknya daripada mengarahkan kementeriannya untuk memantau perkara-perkara seumpama ini.

Anak buah tak buat kerja ?? Alo kalau bos pun TIDOQ apa cita ???

Baca juga artikel ini SINI & SINI

MMI

Lagi Mati Di TEMBAK ~ TAHNIAH SEMUA !!


Seorang lelaki India telah ditembak mati berhampiran Pejabat Pendidikan Daerah Kerian, Taman Kerian Permai di Jalan Wawasan, Parit Buntar, Perak pagi tadi.

Rasanya dah tak jadi berita tergempar dah sebab semakin banyak kes atau insiden tembak menembak ni.Jadi kepada semua yang masih belum beli baju raya tu hati-hati sikit masa membeli belah tu takut-takut di tembak bebudak yang main mercun kat tepi-tepi jalan tu.

Hai jangan gelak dulu sekarang tak tentu bro..main mercun nak selindung ja haaa bila dah lalu tembak tak ke naya ! Jadi hati-hati sikit naa ..

Polis ? Gang jangan salahkan mereka sebab setiap hari anggota polis buat kerja dan dah lakukan yang terbaik , tak ada salah kat mana-mana pun anggota polis ni cumanya mereka tak boleh nak cegah seperti dulu sebab orang-orang kat atas sana noo terlebih cerdik pi mansuh akta-akta tertentu kemudiannya dengaq sangat cakap puak pembangkang tu ..

Tak pastilah lah pula sapa yang jadi kerajaan sekarang ni ....

Tahniahlah kepada mereka-mereka yang dah berjaya mansuhkan akta-akta tu semua !!

Psst kat mana ada jual baju kalis peluru aa ???

MMI

BONGKAR : PENDEDAHAN 9 Kes FITNAH PENGUNDI HANTU PRU13 Part 2


Pembangkang semakin GAGAL dalam usaha terdesak mereka untuk terus-terusan menjadikan PRU13 sebagai medan untuk mereka menimbulkan sebanyak mungkin perkara-perkara yang mampu menarik perhatian rakyat kononnya kerajaan Barisan Nasional melakukan penipuan dalam proses pengundian tempoh hari.

Fitnah kononnya 40 ribu warga Bangla di terbangkan ke Malaysia semata-mata untuk menjadi pengundi bagi memenangkan Barisan Nasional hanyalah sebuah cerita rekaan pemimpin dan macai-macai pembangkang yang terdesak untuk mengambil alih Putrajaya.

Seperti yang di janjikan MMI akan mendedahkan FITNAH seterusnya berkaitan pengundi bangla atau hantu yang di lalakkan kepada masyarakat dan rakyat Malaysia sebelum ini.

4. PAKISTAN WARGANEGARA MALAYSIA


Sekeluarga warganegara Malaysia berketurunan Pakistan juga menjadi mangsa dituduh Pengundi Hantu. Sekumpulan lelaki berbangsa Cina cuba menghalang keluarga tersebut beratur untuk mengundi di SMK Tropicana dan mendesak mereka untuk menyanyikan lagu Negaraku sebagai pengesahan warganegara.

Namun, kumpulan tersebut tersentak apabila ada ahli keluarga tersebut boleh bertutur Bahasa Kantonis .Malah ada jiran yang mengenali keluarga tersebut mendakwa bahawa mereka telah tinggal di kejiranan tersebut lebih 3o tahun!


#Kes Keempat Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

5. SUAMI ANGGOTA PDRM TURUT DITAHAN


"Hey, sini ada satu lagi pengundi hantu. Ini Bangla," suara dari satu kumpulan yang menerjah ke arah Tajudeen Anvar Batcha, 50, apabila dia dikatakan pemilik MyKad palsu. Tajudeen, kelahiran Taiping, Perak, berang apabila dituduh sebagai warga asing. 

Paling menyedihkan apabila dia turut dipukul dan ditendang kumpulan yang memakai baju kemeja-t berwarna kuning. "Saya bukan Bangla, Saya orang Malaysia. Saya ada MyKad sah dan saya ada hak mengundi," balas Tajudeen namun tiada reaksi positif daripada kumpulan itu.

Kejadian berlaku di Dewan Serbaguna Bt 17, Rawang memberi seribu satu kenangan buat dirinya yang berketurunan India-Muslim.

Katanya, kumpulan itu datang ke arahnya dengan menjerit-jerit dan meminta beliau menunjukkan kad pengenalan miliknya. Mereka terus berang apabila melihat MyKad miliknya berwajah baru.

Pelbagai kata-kata kesat dilemparkan kepadanya walaupun beliau puas  menafikan, namun langsung tidak diendahkan. Kumpulan terbut mula bertindak ganas apabila menendang dan memukul dadanya. Tajudeen, pengurus di pusat latihan memandu di Rawang mengakui rasa amat marah dan terus dapatkan pegawai polis yang bertugas.

Beliau merupakan suami kepada Deputi Superintendan Aisha Be Abdul Kadir. Tajudeen berharap kejadian tersebut tidak akan berlaku lagi pada masa akan datang. 

#Kes Kelima Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

6. SAYA BUKAN BANGLA!

Seorang pemuda ditangkap oleh sekumpulan yang menyamar sebagai polis menuduh beliau sebagai Pengundi Hantu. Beliau didesak untuk menunjukkan kad pengenalan oleh pihak tersebut.

Apabila menyedari mereka TERSALAH tangkap, kumpulan tersebut berpecah dan ada yang melarikan diri. Ahli kumpulan yang sempat ditahan memohon maaf atas ketelanjuran mereka.

Pemuda berkenaan mendakwa beliau membesar, bekerja dan bersekolah di kawasan berkenaan dan rata-rata penduduk di situ mengenali beliau.  Laporan polis telah dibuat sejurus kejadian tersebut berlaku.


#Kes Keenam Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

7. JPN SAHKAN RAMEISH WARGANEGARA


Pihak pembangkang sekali lagi mencetuskan kekecohan apabila menggangap Rameish warga Bangladesh berdasarkan rupa paras fizikalnya.


Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menjelaskan isu ini pada laman facebook berkaitan Encik Rameish a/l Raman @ Ramalingam yang didakwa sebagai ‘Bangla’ dan seterusnya telah dihalang daripada menunaikan hak dan tanggungjawab beliau untuk mengundi dalam pilihanraya kali ini.

Semakan pada rekod JPN mendapati bahawa beliau adalah berstatus Warganegara Malaysia secara kuatkuasa undang-undang dan di lahirkan di negeri Pahang.

Psywarriors difahamkan bahawa lelaki tersebut dan keluarganya telah membuat laporan polis tentang fitnah pembangkang terhadap diri beliau.

#Kes Ketujuh Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

8. GAMBAR LAMA DIMANIPULASI


Gambar lama segerombolan pekerja asing warga Bangladesh tiba di KLIA menjadi sensasi topik Pengundi Hantu. 

Ada pihak yang mengakui gambar tersebut gambar lama dan sepatutnya jika ingin dijadikan bahan perlu ambil gambar terkini beberapa hari sebelum hari mengundi.

#Kes Kelapan Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

9. SALAH TAFSIR GAMBAR


Gambar ketibaan sekumpulan warga asing berbaris di KLIA dimanipulasi Harakahdaily dengan status di facebook "Lagi VVIP BN dilihat di lapangan terbang memasuki negara".

Walaubagaimanapun, pembaca iaitu Mohd Bukhari menafikan dakwaan tersebut dan tindakan beliau dipuji dan dianggap jujur. 

Komen beliau "Maaf, sy tkut bnda ni akn jd fitnah, jd sy nk kongsikn skit..sy tau ni d mana n sy bkerja d situ...sykt pnerbagn tu mmg ade penerbangan daily dri kathmandu Nepal ke k.l.....setiap hari...mmg penumpng dri Nepal rmai cmni...dri Awal pnerbangan ktm-kul thun lps...mereka akn bbaris pnjg cmni smbil pgang tngn ikut leader dri agensi pkerjaan...sblm leader tu nk msuk ambil pas kslmtn dulu n tnjukkn dokumen dri agensi tu......"

#Kes Kesembilan Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 


Berdasarkan 9 Kes yang dinyatakan terbukti pembangkang GAGAL menangkap Pengundi Hantu yang hanya dinilai  berdasarkan ciri-ciri fizikal seseorang sebagai bukti untuk pengesahan status. Sedangkan umum mengetahui bahawa penduduk Malaysia terdiri daripada berbilang bangsa, agama dan keturunan. 

Sebaliknya mereka perlulah merujuk kepada pihak berkuasa terlebih dahulu untuk tindakan selanjutnya agar tidak mewujudkan persepsi yang salah dikalangan orang ramai.

Jadi, dimanakah bukti dakwaan wujud 40,000 Pengundi Hantu oleh Ketua Pembangkang sebelum ini??

Seperkara yang MMI mahu semua pihak fikir dan nilai-nilaikan adalah apakah kemenangan calon-calon pembangkang khususnya di Selangor dan Pulau Pinang yang mencecah puluhan ribu undi itu benar-benar terdiri daripada undi rakyat Malaysia ?

Perlu di ingat Selangor dan Pulau Pinang mencatatkan jumlah kaum Cina yang cukup tinggi khususnya di kawasan bandar dan sejauh mana mereka-mereka itu adalah warganegara Malaysia ???? Hahahaha...

Part 1 Klik SINI  

kredit to psywarriors 

MMI

BONGKAR : PENDEDAHAN 9 Kes FITNAH PENGUNDI HANTU PRU13 Part 1


Pilihanraya Umum Ke-13 telah berakhir. Namun, ibarat rumah sudah siap pahat masih berbunyi.. Pihak yang tidak berjaya UBAH Kerajaan Malaysia cuba membuat pelbagai onar untuk menafikan kemenangan Pasukan Barisan 1 Malaysia...

Pemimpin pembangkang cuba menimbulkan huru-hara dengan menyarankan para penyokongnya untuk menangkap pengundi yang rasa-rasa mereka mencurigakan di tempat membuang undi tempohari. Ayat yang mereka gunakan adalah "Citizen's Arrest".

Daripada arahan yang diberikan, definisi mencurigakan adalah berdasarkan rupa wajah pengundi yang hadir dilihat seakan-akan warga asing. Arahan ini dilaksanakan oleh penyokong hanya berdasarkan rupa wajah seseorang. 

Bertambah tegang bila mana pengundi yang mereka tangkap berlandaskan "Citizen's Arrest" itu terbukti pula sebagai seorang rakyat Malaysia yang sah dan maklumat pengundi SPR jelas melayakkan dirinya untuk mengundi. 

Rakyat menghormati kedaulatan undang-undang yang sudah termaktub di negara ini, maka alasan "Citizen's Arrest" tidak diterima oleh umum. Di bawah perenggan 3(1)(n) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954:
Mana-mana orang yang menghalang seseorang pengundi yang selainnya berhak untuk mengundi daripada mengundi dalam sesuatu pilihan raya merupakan satu kesalahan.

Mereka yang melanggar akta ini boleh dipenjara selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau denda tidak melebihi lima ribu ringgit atau kedua-duanya. Orang yang telah disabitkan itu tidak boleh didaftarkan atau disenaraikan sebagai pengundi dalam mana-mana pilihan raya sehingga tamat tempoh lima tahun dari tarikh sabit kesalahan.

Jika pada tarikh itu seseorang itu telah pun dipilih dalam mana-mana pilhan raya, kerusinya hendaklah dikosongkan dari tarikh sabitan.

Bak kata Siddharta Gauthama : " Three things cannot be long hidden : the sun, the moon, and the TRUTH.."

MMI cuba membongkar KEBENARAN sebenar disebalik dakwaan wujud Pengundi Hantu, sekaligus memBERSIHkan nama/imej individu yang tidak bersalah daripada terus menjadi mangsa fitnah terdesak pihak pembangkang.

1. CHUA, THE BLACK CHINDIAN


Chua Lai Fatt  merupakan rakyat Malaysia yang lahir dari perkahwinan campuran iaitu bapa berketurunan India manakala ibu berketurunan Cina menjadi mangsa fitnah puak pembangkang. 

Kesian Chua..Disebabkan warna kulit tidak 'sekata' dengan nama, beliau dituduh sebagai Pengundi Hantu yang memiliki kad pengenalan PALSU. Namun, ramai rakan-rakan yang mengenali Chua mempertahankan hak beliau sebagai pengundi yang SAH!!


Kata kenalan yang mengenali Chua :

Raymond Koh - "...he is one of my secondary school mate...chinese indian mixed la..
EricBear Lee - "...This is real name of him. He is adopted by chinese family. I know this guy at secondary school..."
Ethan N Lawrence Lee - "...I hate this kind of skin racist!!!He is born as indian but adopted by chinese family!!!He can speak Hokkien better than u or me!!!..."

#Kes Pertama Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

2. KESIAN SIVA


Seorang warganegara Malaysia yang juga seorang pengurus di sebuah syarikat, dikenali sebagai Siva, berbangsa India oleh rakan-rakan beliau dalam facebook TERPAKSA memperbetulkan FITNAH yang dilakukan oleh MACAI-MACAI PEMBANGKANG.

Golongan ini selalu melaungkan pihak lawan sebagai perkauman, rasis dan tidak adil. Namun apabila tiba hari pengundian, adilkah pihak-pihak yang kononnya perjuangkan KEADILAN menuduh rakyat Malaysia sebagai PENGUNDI HANTU??


Kata kenalan yang mengenali Siva :

Vatsn Shri - "Mereka adalah warga Malaysia dan mereka adalah abang saudara saya..."
Deena Darshini - "hoi mereka berdua ini abang ipar saya ok...mereka ini orang malaysia.... "

#Kes Kedua Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

3. OKU MANGSA FITNAH !

PRU13 mencatatkan sejarah baru apabila Orang Kelainan Upaya (OKU) berusia 30an turut menjadi mangsa fitnah pihak rakus inginkan kemenangan. Mereka menuduh mangsa sebagai Pengundi Hantu dan beliau ditahan sekumpulan lelaki selepas mengundi di SMK Sri Pantai, Pantai Dalam.

Pembangkang kali ini cuba berlagak hero kononnya sebagai PEMANTAU PILIHANRAYA sewenang-wenangnya menahan  orang yang mereka SYAK sebagai BANGLA..

Kad pengenalan milik mangsa turut dirampas selain mangsa dipaksa menjawab segala pertanyaan yang diajukan bertujuan untuk memastikan tahap kefasihannya berbahasa Melayu dan kepastian sama ada mangsa bertaraf warganegara atau sebaliknya.
   
Tetapi disebabkan kekurangannya yang bisu, dia telah dituduh sebagai Pengundi Hantu. Oleh kerana bimbangkan keselamatannya, satu laporan polis telah dibuat di balai berhampiran sejurus selepas kejadian itu.


Kata kenalan yang mengenali mangsa tersebut :

Zulhilmi - "...bdak ni duduk kt umah aku..Siasat betul then baru post...Budak ni selalu jd sukarela lps solat jumaat kat masjid medan bg surat kabar kerajaan selangor..Geng kita ni oi."
Little Nazz - "nie OKU edar risalah PR kat Taman Medan ler.."
Amir May - "bdk taman medan ni la bkn bangla.."

#Kes Ketiga Pembangkang GAGAL Membuktikan Wujud Pengundi Hantu 

Nampakkan ?? MMI bagi 3 kes dulu nantikan pendedahan seterusnya part 2 akan menyusul.Lagi 6 kes fitnah puak pembangkang berkenaan pengundi bangla atau hantu ni yang akan kita dedahkan.

Apa pun yang pembangkang lakukan mereka sebenarnya GAGAL untuk mengemukakan BUKTI sebaliknya hanya FITNAH semata-mata !!


MMI

Uih Mat Bangla Ni Buat Apa Pula ??


Tengah MMI jalan-jalan dalam dunia maya ni tiba-tiba terjumpa satu video klip ni , layan sekejap dan terdetik dalam hati "Hebat juga lagu-lagu bangla ni , dah moden rupanya" dan kalau ampa semua klik video kat bawah tu MMI jamin mesti ampa layan punya dah tu heroin dia pun boleh tahan.


Amacam sedap juga kan ?? Tapi biasalah ada tiru-tiru video klip artis-artis luar negara juga.Dalam melayan lagu kat atas tu terfikir MMI , kat Bangla sana pun dah mula ada kemodenannya walaupun moden di Bangla tak sama dengan Malaysia.

Itu hakikatnya tapi yang pasti mereka juga sedang berusaha untuk membangunkan negara mereka seperti mana Malaysia satu ketika dulu.Jadi bagi MMI walaupun Bangla kat Malaysia ni sering di tuduh sebagai pendatang yang tak berapa kelas tapi pada dasarnya mereka datang untuk bekerja dan mencari rezeki seperti orang lain.

Macam Malaysia jugalah bukan semua rakyatnya baik sangat pun , cuba tengok kebelakangan ni aksi-aksi tembak dan bunuh menjadi-jadi malah ada juga di kalangan rakyat Malaysia yang jauh lebih teruk dari Mat-Mat Bangla tu sendiri apabila sentiasa berusaha untuk menghancurkan negara sendiri.

Bayangkan Mat Bangla datang ke Malaysia untuk rezeki tetapi puak-puak bangsat ni gunakan kesempatan itu untuk membuat fitnah.Tak percaya tengok gambar kat bawah ni..


Gambar lama segerombolan pekerja asing warga Bangladesh tiba di KLIA menjadi sensasi topik Pengundi Hantu. 

Ada pihak yang mengakui gambar tersebut gambar lama dan sepatutnya jika ingin dijadikan bahan perlu ambil gambar terkini beberapa hari sebelum hari mengundi.

Bodohkan ?? Puak-puak ni sanggup lakukan apa saja asalkan matlamat untuk mendapatkan sokongan rakyat berjaya.

Tapi satu perkara yang MMI boleh katakan sebijak-bijak puak pembangkang tu rasanya mat-mat Bangla yang datang ke Malaysia cari rezeki ni lagi bijaklah sebab mereka datang cari rezeki dan lepas tu akan balik negara asal.

Puak-puak pembangkang pula buat fitnah , kalau di takdirkan negara huru-hara kacau bilau rakyat Malaysia nak balik mana ????? BODO sungguh !!!

Sementara itu Siasatan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendapati propaganda 40,000 rakyat Bangladesh mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lepas, merupakan pembohongan oleh beberapa kumpulan berkepentingan.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim berkata, dakwaan sesetengah pihak menerusi media sosial bahawa rakyat Bangladesh telah datang ke Malaysia dalam tempoh seminggu untuk mengundi dalam PRU-13, adalah tidak masuk akal.

"SPR akan meneliti setiap dakwaan dan melakukan penyiasatan bertujuan membaiki kekurangan yang berlaku semasa PRU13. Pihak yang tidak berpuas hati perlu mengemukakan petisyen.

"Tanpa maklumat terperinci dan kukuh, dakwaan dibuat adalah tujuan politik semata-mata," katanya ketika menjawab soalan Senator Datuk Dr. Mashitah Ibrahim pada persidangan Dewan Negara.

Mashitah ingin tahu sama ada SPR bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap parti politik atau individu yang membuat tuduhan palsu dan fitnah ke atas badan itu, sebelum dan selepas PRU-13.

Justeru, Shahidan berpendapat bahawa ia terpulang kepada SPR untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana parti politik atau individu. - BERNAMA

Baguslah harapan MMI ambil tindakan supaya kegiatan fitnah ini tidak lagi menjadi bahan makanan puak pembangkang seharian kerana lagi lama kita berdiam selagi itulah mereka akan asyik dengan hidangan fitnah mereka.

Nantikan entri seterusnya pendedahan tentang fitnah pengundi hantu oleh pembangkang pada PRU13 yang lalu.

MMI

Tuesday, 30 July 2013

Siasat Di Bawah Akta Hasutan !! @Nohomar


Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar hari ini melawat SK Seri Pristana berikutan isu makan dalam tandas yang cuba di politikkan oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab di luar sana sehinggakan hampir menimbulkan ketegangan antara kaum.

Noh berkata, isu di SK Seri Pristana sudah selesai dan tidak ada isu perkauman. Tindakan PIBG dan sekolah adalah betul.

Ikhtibarnya , inilah kesan media sosial mudah pengaruhi rakyat dan mudah mendapat perhatian masyarakat oleh itu guru-guru perlu berhati-hati.

Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor itu meminta Jabatan Pendidikan Negeri tidak mengambil tindakan terhadap guru besar kerana telah bertugas dengan baik.


Noh berkata ibu bapa yang memuat naik gambar di laman media sosial sebelum ini baru seminggu menghantar anaknya ke sekolah tersebut tanpa mengetahui sejarah sekolah menyebabkan ia menjadi isu sensitif sedangkan sejak Mac bilik berkenaan telah digunakan oleh semua kaum.

Beliau berkata guru besar mendapat ugutan bunuh kerana isu yang diputar belit.

Selain dari itu beliau turut menyatakan ibu bapa berkenaan perlu meminta maaf kerana membuat tuduhan palsu hingga menimbul kekecohan seluruh negara.

Dalam masa yang sama meminta polis mengambil tindakan terhadap mereka yang mencetuskan isu ini.Beliau akan tulis surat supaya tindakan tegas diambil.Menurutnya , ibu bapa terbabit perlu disiasat mengikut Akta Hasutan.

Sementara itu Ahli Parlimen Kuala Selangor Datuk Irmohizam Ibrahim turut memberi sumbangan RM10,000 bagi memperbesarkan kantin.

Irmohizam turut menyeru ibu bapa di kawasan parlimennya supaya bekerjasama dengan pihak sekolah dalam meningkatkan kualiti pendidikan dan pada masa yang sama memberi didikan baik kepada modal insan iaittu murid-murid.

Menurut Irmohizam, isu-isu pendidikan tidak harus dipolitikkan sehingga menyebabkan sistem pendidikan di negara ini tidak mendapat kepercayaan di kalangan ibu bapa.

Lebih buruk lagi kata Irmohizam, apabila media asing turut melaporkan dari sudut yang salah sehingga menampakkan sistem pendidikan di negara ini lemah dan tidak berkualiti.sumber 

Terbaiklah Datuk , MMI puas hati dengan apa yang di lakukan bukan sahaja melawat sekolah berkenaan tetapi turut mengambil kira perkara-perkara yang perlukan pembelaan bukan melenting macam P.Kamalanthan tu...Harap jawatan timbalan menteri ja belajar dulu baru bercakap la bro !!!

MMI

Mahfuz Feat Mr Bean Buat Lawak Di Bulan Puasa


Rasanya dah berkali-kali MMI tulis dan ingatkan mereka-mereka di luar sana supaya hati-hati dengan perjuangan PAS hari ini.Mungkin dalam beberapa perkara tindakan PAS di lihat islamik namun perlu difahami ada perkara-perkara lain yang sebenarnya jauh menyimpang malah mampu menggugat kestabilan yang negara miliki hari ini.

Kenyataan terbaru daripada Mahfuz Omar , Naib Presiden PAS rasanya sudah cukup untuk menjadi penentu kepada mereka-mereka di luar sana sama ada PAS masih perlu di pertahankan atau tidak.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, beliau tidak tahu-menahu mengenai fahaman Syiah yang bercanggah dengan hukum syarak dan undang-undang Islam.

Dalam maklum balasnya kepada Utusan Malaysia melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), Ahli Parlimen Pokok Sena itu secara sinis turut melontarkan soalan berhubung apa itu Syiah.

''Syiah itu benda apa? Kuih berbuka puasa? Saya pun tak tahu apa Syiah. Ingat kuih buka puasa. Kawasan saya buat bubur lambuk sahaja,'' katanya ringkas.

Baru-baru ini kerajaan mengisytiharkan Pertubuhan Syiah Malaysia sebagai pertubuhan yang menyalahi undang-undang.

Tindakan tegas itu adalah rentetan daripada gerakan aktif pertubuhan berkenaan sehingga memudaratkan ketenteraman awam serta mencetuskan keresahan dalam kalangan umat Islam di negara ini yang majoritinya berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Perisytiharan tersebut dibuat oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berpandukan kepada peruntukan Seksyen 5, Akta Pertubuhan 1966.

Ahmad Zahid turut mengesahkan terdapat beberapa pemimpin dari sebuah parti pembangkang secara aktif terlibat menghebahkan fahaman Syiah di beberapa negeri.

Sabtu lalu, Utusan Malaysia melaporkan dua pemimpin sebuah parti politik dikenal pasti sebagai orang yang bertanggungjawab menyebar dan memberi sokongan politik kepada gerakan fahaman tersebut.


Malah bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr. Hasan Ali menegaskan Pas sukar untuk menafikan bahawa fahaman Syiah tidak wujud di dalam parti itu dan antara puncanya adalah kegagalan pucuk pimpinan mengambil tindakan tegas terhadap sebarang berita atau aduan mengenai penglibatan pemimpin serta ahlinya di dalam fahaman tersebut.

Beliau berkata, selama ini sudah ada bukti-bukti yang menunjukkan terdapat pemimpin tertinggi Pas mengamalkan fahaman Syiah.


Perkara itu turut ditegaskan aktivis Pas, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin yang memberitahu pembabitan ahli Pas termasuk pemimpin kanan parti tersebut dengan fahaman Syiah bukan suatu perkara baharu tetapi telah berlaku sejak puluhan tahun lalu.

Sementara itu, Utusan Malaysia gagal untuk mendapatkan reaksi Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berhubung perkara sama.sumber 

Hahahaha kalau dapat Mat Sabun tu rasanya kompon dia kata Syiah tu nama pompuan melekit bini orang yang boleh di buat main-main.HAPRAK !!!!!

MMI

TAWARAN JADI TPM Anwar Cuba Lagakan NAJIB Dengan Muhyiddin !!


Kenyataan terbaru daripada Anwar Ibrahim si Raja Putar Alam ni cukup bahaya walaupun ada pihak yang menganggap ianya sekadar satu lagi pembohongan tahap sarkas yang sering di lakukan oleh Anwar dalam apa jua keadaan asalkan dirinya di lihat hebat.

Dakwaan terbarunya ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kononnya menawarkan peluang untuk bersatu dalam satu kerajaan bersama antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR).

Sudahlah dengan dakwaan pengundi “hantu” dari Bangladesh yang karut kini Anwar mengatakan kerajaan pernah menawarkan jawatan kepadanya.

Cukup pelik dan ganjil sekali kerana kenyataan sedemikian hanya di keluarkan pada ketika ini dan bukannya sebelum pilihanraya.

Jika di lihat dari sudut keuntungan politik sudah pasti dengan pendirian Anwar dan tawaran tersebut hampir pasti menjadi senjata paling berkesan untuk beliau menjatuhkan Barisan Nasional dalam PRU13 yang lalu namun ianya tidak berlaku.

Memetik tulisan Terence Netto dari Malaysiakini pada 19 Jun lepas, Anwar berani mengatakan bahawa Najib menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri untuknya dan empat jawatan Menteri kepada pemimpin tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pada dakwaan awal sudah tahu peristiwa ini tidak logik dan tidak masuk akal langsung.

Hari ini di portal berita kualalumpurpost.net, Anwar dikatakan menolak semua kerjasama yang ditawarkan oleh Umno. Menurut Anwar tawaran itu ditawarkan kepadanya melalui bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla.

Anwar dipetik laman portal itu berkata demikian ketika berucap pada majlis iftar bersama anak muda anjuran Kelab Anwar Ibrahim (AIC), di Damansara, malam semalam.

Persoalannya adakah Najib sudah begitu terdesak inginkan sokongan seorang “bekas banduan” sehingga sanggup memperjudikan kekuatan 88 kerusi yang dimenangi Umno pada Pilihan Raya Umum ke-13 demi untuk menawarkan jawatan kepada Anwar??

Adakah Najib sanggup memperjudikan kekuatan Umno di dalam Dewan Rakyat itu dengan menawarkan jawatan kepada Anwar yang memiliki reputasi “kuat merajuk” dan mengajak rakyat tidak berdosa “merajuk” bersama dengannya dan mengadakan demonstrasi jalanan.

Kredibiliti ayahnya yang juga Perdana Menteri kedua Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein dalam mengatasi konflik 13 Mei tanpa pertumpahan darah menolak terus dakwaan ini jika ia dikaitkan dengan Perdana Menteri.

Namun jika melihat kepada sejarah Anwar sebagai ketua pembangkang dan strateginya dalam pakatan haprak , kita sudah pasti dapat mengenali dan faham apa sebenarnya yang sedang di lakukan oleh Anwar.

Percayalah Anwar sedang mengambil kesempatan malah pembohongan ini di lakukan pada masa dan ketika kepimpinan Datuk Seri Najib perlu mengharungi suasana politik pasca PRU13 dengan pelbagai tekanan menghimpit pasukan Perdana Menteri kita.

Anwar bijak mengambil peluang ini tatkala terdapat mereka-mereka di luar sana (pro-kerajaan) yang turut menghentam Datuk Seri Najib.Dan permainan ini perlu dimainkan pada masa ini kerana Anwar tahu dengan pemilihan UMNO yang akan datang isu ini mampu membuatkan UMNO sebagai teras dalam Barisan Nasional berpecah.

Najib sahaja tidak cukup dan kerana itu Anwar perlu kaitkan dengan Muhyiddin supaya kem UMNO BERKOCAK !!!!

Pesanan MMI hati-hati dengan serangan terbaru ini...

sumber mynewshub 

MMI

JAWI Putuskan Tiada Peserta ISLAM SYABAS


Isu kontroversi melibatkan peserta Islam dalam pertandingan Miss Malaysia World yang baru-baru ini menggemparkan banyak pihak kerana kedangkalan 4 peserta Melayunya kini nampaknya memasuki episod baru.Keputusan yang di buat oleh pihak JAWI tetap memutuskan untuk tidak membenarkan mana-mana peserta Melayu beragama Islam daripada terlibat dalam pertandingan sedemikian.

Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) hari ini memberitahu larangan ke atas empat gadis beragama Islam daripada menyertai pertandingan ratu cantik adalah kekal dan tidak akan dipertimbangkan.

Pengarahnya, Datuk Che Mat Che Ali berkata keputusan itu diambil setelah JAWI membuat kajian semula terhadap fatwa yang berkaitan dengan agama Islam berdasarkan undang-undang.

Che Mat berkata perkara itu telah dimaklumkan kepada penganjur Miss Malaysia World, Datuk Anna Lim.

Lim Bagaimanapun berkata pihaknya menerima baik keputusan itu dan masih berharap ianya boleh dipertimbangkan semula.

"Keempat-empat gadis berkenaan kecewa, tertekan dan sedih," kata Lim.

"Peserta-peserta lain gembira dan ceria. Mereka sudah pun memulakan program Miss Malaysia World," tambahnya.

"Sedih bila mendapat tahu bahawa keempat-empat mereka tidak dapat menyertai pertandingan ini. Mereka cantik dan mempunyai banyak ciri yang berpotensi. Mereka mempunyai peluang untuk menjadi duta bagi negara kita," kata Lim.

Lim berkata, finalis yang digugurkan daripada program Miss Malaysia World itu bagaimanapun dijemput sebagai tetamu bagi acara berkenaan.

Komen MMI , kalau mak bapak tu Islam kenapa biarkan anak jadi lagu tu ? 

MMI

PERKASA Tubuh MIRAC , Perjuangan Atau Politik ??


Untuk makluman semua MMI sebelum ini pernah di hubungi oleh seseorang dan di tawarkan untuk menjadi ahli kepada pertubuhan PERKASA.Namun setelah meneliti dengan sedalam-dalamnya maka MMI membuat keputusan untuk TIDAK menerima pelawaan tersebut memandangkan pada ketika itu berlumba-lumba orang Melayu mengisi borang nak perjuangkan hak Melayu dan agama Islam.

Keputusan yang MMI buat itu tidak ada kena mengena langsung dengan perjuangan PERKASA cumanya dari pemerhatian peribadi MMI lebih melihat kepada soal prinsip dan ketelusan dalam apa yang banyak pihak sebut sebagai perjuangan.

Maaf sekiranya kenyataan seterusnya mengguris hati mana-mana ahli PERKASA kerana selama ini apa yang MMI lihat kebanyakkan ahli PERKASA adalah mereka-mereka yang di terima tanpa tapisan ataupun pemantauan.

Secara jujur sesetengah mereka di kawasan-kawasan tertentu terdiri daripada mereka yang menjadi ahli kepada pertubuhan politik yang tidak mendapat tempat dalam pemilihan jawatan , malah ada di antaranya menggunakan platform PERKASA untuk menaikkan calon-calon tertentu melalui program-program yang di susun dengan harapan rakyat serta masyarakat mengenali mereka seterusnya mampu di angkat dalam parti politik.

Perkara-perkara sebeginilah yang merencatkan MMI untuk memilih PERKASA sebagai salah satu pentas untuk terus berjuang bagi membela hak orang Melayu dan agama Islam.

Tak di nafikan gerakan PERKASA ada ketikanya mampu mengecutkan TELOR puak-puak cauvinis lagi rasis pembangkang maka MMI biarkan dengan harapan pihak-pihak yang berhati busuk untuk menjahanamkan Melayu berfikir dua kali sebelum melakukan satu-satu tindakan.

Oleh yang demikian maka bergemalah di seluruh negara nama PERKASA dengan program-program yang disusun sehinggakan ianya menjadi penghalang kepada cita-cita puak cauvinis untuk terus menekan orang-orang Melayu.

Namun sejak Ibrahim Ali mengumumkan penubuhan Majlis NGO antara Kaum atau Mirac yang dikatakan sebagai tanda keterbukaan PERKASA dalam perjuangannya yang selama ini memperjuangkan kepentingan Melayu, Bumiputera dan Islam , segalanya terus berubah.

Entah apa yang difikirkan oleh pemimpin PERKASA sehinggakan tertubuhnya majlis NGO tersebut.

Senang cita kenapa prinsip dan perjuangan PERKASA di lacurkan semata-mata kerana mahu melihat insiden cacian , makian , hinaan malah apa lagi an an an yang ada di tamatkan dengan cara menubuhkan majlis NGO sedemikian ?

Terfikir sejenak selama ini malah sejak dulu Persatuan Dong Zong iaitu persatuan elit orang-orang Cina di Malaysia sering kali menimbulkan pelbagai isu khususnya berkaitan dengan hak orang-orang Cina sehinggakan ada ketikanya banyak pihak menunjukkan rasa kurang senang mereka dengan tindakan persatuan paling rasis ini.

Malah tekanan juga turut di berikan kepada persatuan ini melalui suara-suara NGO-NGO Melayu termasuk PERKASA.

Namun semenjak dulu walaupun ada tekanan-tekanan hebat yang perlu persatuan ini harungi selain dari mereka juga turut memberikan tekanan kepada kerajaan khususnya dalam soal hak pendidikan orang Cina , Dong Zong tidak pernah malah langsung tidak wujud dalam diari mereka untuk membuka ruang kepada mana-mana pihak lain untuk duduk bersama sebagai satu pasukan.

Tetapi dalam banyak-banyak pilihan yang ada PERKASA menjadi pelopor kepada sikap keterbukaan dengan penubuhan majlis NGO antara kaum ?

Alo brader sebelum ni punya prinsip macam mana ? 

Percaya atau tidak tindakan yang dilakukan oleh PERKASA itu sama dengan apa yang berlaku dalam Barisan Nasional apabila parti pelbagai kaum berhimpun dalam satu pasukan.

Apa Barisan Nasional bukan platform untuk menyelesaikan isu-isu yang melibatkan hak kaum-kaum di Malaysia berlandaskan perlembagaan negara ?

Apa yang MMI nampak tindakan PERKASA tidak lebih daripada usaha untuk berpolitik malah jika di bandingkan PERKASA dengan Dong Zong rasanya Dong Zong jauh PERKASA dari PERKASA.

Memetik kenyataan daripada sahabat blog MPP Online ... Apa kata Perkasa tukar jadi PERKASAM..? Nak lebih tranformasi.., tambah je 1Malaysia kat belakang tu.. PERKASAM 1 Malaysia.. Wohaaa.. Najib tentu sukaaa!! Hahahahaha..Baca Selanjutnya 

MMI

Monday, 29 July 2013

Lapor Siasat Tangkap & Lepas ??


Ketua Cabang PKR Rembau, Badrul Hisham Shaharin AKA Chegubard bersama-sama 32 lagi individu lain dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini atas pertuduhan merusuh dan menyertai perhimpunan haram di hadapan jalan masuk bangunan Parlimen, bulan lalu.

Kesemua tertuduh termasuk tiga wanita mengaku tidak bersalah setelah pertuduhan dibaca oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim, Mat Ghani Abdullah.

Selain Chegubard turut didakwa adalah Anne Ooi, yang lebih dikenali sebagai Auntie Bersih, atas tuduhan menyertai perhimpunan haram dan menyebabkan kacau ganggu awam di hadapan Parlimen.

Turut didakwa hari ini adalah Adam Adli Abdul Halim dan Mohd Safwan Anang.

Pada 24 Jun lalu, mereka ditahan selepas berhimpun di jalan masuk menuju ke Parlimen sehingga menyebabkan keadaan lalu lintas  sesak di Jalan Parlimen.

Mereka yang kononnya menyertai protes menentang SPR cuba merempuh ke arah Parlimen ketika hari pertama persidangan Dewan Rakyat, namun tidak berjaya melepasi sekatan polis yang berkawal dan meneruskan protes dengan berbaring di atas jalan raya sejak jam 10 pagi ini.

Mereka bersorak “SPR Syaitan” “SPR Penipu” dan “Reformasi” sambil membawa sepanduk menggesa Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Yusuf dan timbalannya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar meletak jawatan.

Pertamanya MMI ucapkan syabas kerana puak-puak keparat yang terang-terangan melanggar undang-undang di hadapkan ke mahkamah cumanya jangan ulangi perkara yang menjadikan rakyat meluat  dengan undang-undang.

Terang-terang langgar undang-undang lepas bicara LEPAS !! HAMPEH !!!

MMI

DAP Semakin SENAK Cuba Tutup Isu Pemilihan CEC Dengan Isu Perkauman !!


Pertamanya MMI nak ucapkan tahniah kepada semua pihak yang mengambil berat tentang isu filem bangsat cauvinis "The New Village" yang telah pun di gantung tayangannya oleh KDN.Walaupun ini rasanya kali pertama sejak beberapa lama kita tidak pernah mengambil tindakan seberat ini sekurang-kurangnya sudah ada tindakan.

Sejak semalam MMI menantikan respon daripada beberapa pihak dan ternyata hari ini ianya bukan sahaja menjadi tajuk utama di kalangan bangsat-bangsat cauvinis tetapi juga di bela oleh Guan Eng.

Jelas lagi nyata bahawa ramuan yang cuba dihidang kepada rakyat itu mempunyai ramuan rahsia yang mampu memperkuatkan lagi agenda mereka untuk terus menanam rasa benci rakyat terhadap UMNO dan kerajaan Barisan Nasional.

Cuba untuk menonjolkan komunis sebagai hero dan pasukan polis sebagai pengkianat negara merupakan taktik dan ideologi yang sama dengan apa yang pernah di lakukan oleh Mat Sabun sebelum ini.

Persoalannya mengapa perlu sampai ke tahap itu ?

Hahaha DAP di lihat sedang cuba mengambil kesempatan di atas isu kontroversi filem "The New Village" untuk menutup kelemahan dan kepincangan yang berlaku dalam pemilihan CEC parti DAP sendiri.

Kenyataan Guan Eng yang seolah-olah marah apabila Khairy Jamaluddin dan Utusan Malaysia mengkritik filem pro-komunis The New Village adalah buktinya padahal ramai rakyat yang bangkit mengutuk keras filem tersebut.

Dalam satu kenyatan media, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendesak Pergerakan Pemuda Umno dan akhbar milik parti itu, Utusan Malaysia perlu menjelaskan keikhlasan mereka menentang komunisme.

Lim merujuk kenyataan anggota exco Pemuda Umno Lokman Noor Adam yang mempersoalkan bagaimana filem 'The New Village' yang didakwanya mengagungkan fahaman komunisme begitu mudah diluluskan berbanding sewaktu filem ‘Tanda Putera’ yang berlatar belakangkan rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Menurut beliau, "The New Village" secara halus mengangkat Parti Komunis Malaya sebagai hero dan meletakkan Rejimen Askar Melayu dan polis yang ketika itu berkhidmat dengan British sebagai musuh dan 'orang jahat' yang perlu dihapuskan.

Lim juga membidas Umno dan Utusan Malaysia yang tidak menentang tindakan kerajaan yang mengadakan hubungan diplomatik dengan negara-negara komunis seperti China, Cuba dan Vietnam.

Katanya, kedua-dua entiti berkenaan juga tidak pernah membidas bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Rahim Noor kerana menandatangani perjanjian perdamaian bagi pihak Malaysia dengan Parti Komunis Malaysa pada 2 Disember 1989.

“Jika mereka begitu bimbang dengan pihak komunis yang bersembunyi di bawah katil kita, maka mereka tidak perlu pergi jauh. Hanya tumpukan perhatian kepada Khairy dan Pemuda BN kerana membentuk hubungan langsung dengan CYL," kata Lim.

Begitulah hebatnya Guan Eng menyerang semua pihak sedangkan dalam masa yang sama beliau sendiri tahu bahawa dasar negara kita cukup jelas tentang hubungan dengan negara luar selain Israel.

Mempersoalkan tentang perjanjian damai Malaysia dengan PKM juga membuktikan Guan Eng sebenarnya tidak cerdik kerana perjanjian tersebut merujuk kepada perletakan senjata dan proses perdamaian diantara kedua belah pihak yang sebenarnya menguntungkan Malaysia.

Apa pun yang dilakukan oleh Guan Eng atau Kit siang atau mana-mana pemimpin DAP lain yang bersekongkol dengan mereka , ianya hanyalah sekadar "camourflage" atau lakonan bias kepada sebuah lagi pementasan teater paling hebat dalam sejarah apabila parti DAP sendiri sudah hampir hilang nyawanya.


Ahli DAP mahu parti itu mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) dan tidak membiarkan parti tersebut dibatalkan pendaftarannya oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS)

Naib Pengerusi DAP Cawangan Ladang Paroi, David Dass berkata, selepas hampir tujuh bulan akhirnya Lim Kit Siang membuat pengesahan secara tidak langsung bahawa wujud penyelewengan dan manipulasi undi yang membabitkan 547 perwakilan haram seperti yang didakwa oleh Father Augustus Chen dalam buku The Equity Report.

Menurutnya,  Kit Siang langsung tidak berani membuat penafian terhadap semua dakwaan penipuan yang dibongkar oleh Father Chen semasa pemilihan CEC pada 15 Disember 2012.

Katanya, sebagai seorang yang karib dengan Kit Siang, ternyata Father Chen tahu cara politik kotor yang diamalkan oleh Kit Siang.Baca Selanjutnya 

Perkara paling asas adalah DAP semakin tenat dan mereka sedang berpura-pura tenang sedangkan hakikatnya berkecamuk.

PEMBATALAN pemilihan CEC DAP bererti DAP tidak wujud ! Maka sekiranya itu berlaku bagaimana dengan semua kerusi yang di tandingi oleh wakil-wakil DAP dalam PRU13 ?? Hahahaha semuanya tidak SAH dan akan di serahkan kepada yang berhak !!

MMI

Makan Dalam Tandas ~ Keadaan Semakin Tenang Guru Besar Kembali Bertugas @PKamalanathan


Nampaknya isu makan dalam tandas yang di perbesar-besarkan oleh banyak pihak kini semakin tenang malah Guru Besar yang bercuti selama seminggu akan kembali bertugas.

Guru besar SK Seri Pristana, Mohamad Nasir Mohd Noor dijangka melapor diri untuk bertugas semula selepas diarah mengambil cuti seminggu berikutan kontroversi 'makan di bilik mandi'

Ahli Jawatankuasa Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) Saujana Utama, Major Hardeep Singh, berkata tiada keputusan untuk memindah Nazir ke sekolah lain kerana ia hanya akan memanjangkan kontroversi itu.

"Guru besar akan kembali pada Selasa dan tiada laporan setakat yang kita tahu, Nasir dipindah. Tidak ada. Jadi, kita anggap beliau akan datang sekolah pada Selasa ini," katanya.

Pengerusi PIBG, Hussein Mohd Ariff turut mengesahkan Nasir kembali ke sekolah berkenaan tetapi tidak pasti sama ada wujud kemungkinan guru besar itu ditukar sekolah.

"Suasana di sekolah juga semakin tenang dan kita harap ia berlanjutan begitu," katanya yang merancang mengadakan dialog bersama keluarga murid bagi mengatasi kontroversi 'makan di bilik mandi'.

"Kita tidak mahu kontroversi. Lantaran kontroversi kian kendur, kita mahu memastikan semua isu selesai," katanya.

Sekiranya ada niat untuk menyelesaikan isu ini maka jangan sesekali mengambil sebarang tindakan terhadap Guru Besar terbabit kerana beliau tidak bersalah.

Kepada P Kamalanathan , sebagai Timbalan Menteri yang berkenaan lepas ni jangan dok buat kalut sangat lah.Kalau nak buat kenyataan pun study la sikit jangan jadi serupa puak pembangkang main tibai ja.

Tukang kebun pun lagi pandai rasanya...

MMI

Labels