Followers

Friday, 31 January 2014

Gong Xi Fa Cai DI CEMARI Tindakan MP Melampau Hina PM & Isteri , PUKIMAK Teresa Kok !!!!


Walaupun MMI baru ja cuba bersangka baik di hari perayaan tahun baru cina ni , puak-puak pendatang ni tetap nak bikin MMI panas balik.Baca Sini 

Betullah orang kata puak-puak ni tak akan berhenti dari terus buat onar dah semacam perangai puak YAHUDI dah depa ni.

Tindakan Teresa Kok dengan pembikinan satu video klip yang jelas menghina YAB Datuk Seri Najib dan isterinya tidak lagi boleh di biarkan.Klik Sini 

MMI rasa sebagai orang Melayu perlu ada mana-mana pihak tampil dan bertindak segera.Tak kiralah pihak mana pun sebab selama ni kita dah bagi muka banyak sangat.Bertindaklah macam mana sekalipun asalkan puak-puak pendatang tak sedar di untung ni tahu mereka perlu hormat pada Melayu !

Makin lama di biarkan makin melampau !

PUKIMAK la ang Teresa !!!

MMI

Faekah Tanya Berapa BESAR NAFSU Anwar ?? Auw SEKSINYA !!!


Faekah antara nama yang selalu menjadi bahan politik di Selangor , beliau yang menjadi orang kuat Khalid selama ini sering kali di hentam dan di serang bertubi-tubi oleh kem Azmin sebelum ini.Namun Faekah seperti biasa tetap setia bersama Khalid.

Dalam kekecohan yang kini sedang melanda struktut organisasi pentadbiran kerajaan negeri Selangor yang paling memalukan dalam sejarah politik negara , Faekah sekali lagi bikin panas apabila mempersoalkan sejauh mana nafsu Anwar Ibrahim !

Maklumlah tua kemaruk tu punya nak berkuasa sampaikan sanggup jadi BARUA kepada penyokong dan ahli sendiri.


Betuk ke Faekah tahu Anwar bernafsu besar ?

MMI

Seronok Ampa Raya Kan ??


Pagi semalam sewaktu MMI bersama 2 sahabat nak ke bandar , jalanraya seolah-olah berada di era 70 an dulu.Tidak banyak kenderaan di atas jalanraya malah laluan perjalanan yang selalunya mengambil masa sekitar 30 minit menjadi hanya 10 minit untuk tiba ke destinasi.

Ke mana perginya deretan kenderaan yang selalunya umpama rantai emas yang di pakai oleh mak cik-mak cik nak pi kenduri tu ?

Tiba ke destinasi pula , punyalah banyak ruang dan petak untuk parking sampaikan tak tahu mana satu nak pilih ! Ish selalu penuh ni dan macam rak buku jadinya.

Waktu sedang berurusan menyelesaikan dua tiga perkara , MMI tengok banyak kedai-kedai di tutup dan ada yang sudah hampir mahu di tutup.

Semuanya berlaku kerana masyarakat kaum cina akan menyambut perayaan tahun baru mereka hari ini.Malah sejak semalam mereka sudah pun memulakan perayaan itu dengan makan besar dan membakar mercun.

Hari ini pun masyarakat cina begitu sibuk dan sudah semestinya seronok menyambut perayaan mereka bersama keluarga atau sesiapa saja.Rumah-rumah terbuka pun banyak di Pulau Pinang katanya Guan Eng pun buat di PISA.

MMI bukan apa dalam musim perayaan ini kita dapat melihat betapa masyarakat Malaysia sebenarnya punya satu budaya yang cukup unik malah jauh lebih baik sebenarnya.Jelas dapat di buktikan betapa kita sebenarnya mampu bersahabat dan rasanya tidak perlu sampai ke tahap berbalah.

Namun yang menjadi kemushkilan MMI kenapa ianya HANYA berlaku di waktu musim perayaan semata-mata ?

Selesai perayaan , perang politik akan berterusan !!

Barangkali kerana ianya sudah menjadi sebahagian daripada lumrah rakyat Malaysia dan mungkin juga telah menjadi budaya politik negara maka mahu tidak mahu kita terpaksa berdepan dengan situasi seperti ini.

Seperti biasa , walaupun MMI agak sibuk sedikit sejak kebelakangan ini namun perjuangan untuk terus mempertahankan UMNO dan BN akan di laksanakan sebaik mungkin.

Dalam banyak-banyak perkara MMI juga ingin mengambil kesempatan untuk mengingatkan kepada masyarakat cina di luar sana yang ketika ini sedang menyambut perayaan tahun baru supaya bermuhasabah diri.

Tidak ada sebarang kecelakaan malah suasana aman dan tenteram sejak semalam sewaktu kamu menyambut perayaan tahun baru.Tidak ada mana-mana pihak yang membuat kekacauan yang boleh menggangu-gugat persiapan dan perayaan kamu.

Ini membuktikan betapa orang-orang Melayu , India dan lain-lainnya punya sifat hormat-menghormati terhadap kaum lain walaupun sebelum ini manusia seperti Nga Kor Ming , Guan Eng , Ng Wei Aik , Teressa Kok , Lim Kit Siang , Tian Chua , Lee Khai Loon dan banyak lagi yang bersikap BIADAP malah menghina khususnya orang-orang Melayu dan agama ISLAM.

Apakah kamu rasa bahawa orang Melayu sudah tenang dan tidak lagi punya rasa marah dengan tindakan kamu sebelum ini ?

MMI bukan RASIS tetapi sekadar mengingatkan kepada kamu supaya kaum cina juga belajar menjadi kaum yang punya rasa hormat seperti mana orang-orang Melayu menghormati kamu.

Sekiranya kaum cina yang punya pendirian seperti ini masih mengekalkan momentum mereka terus-terusan menghina orang-orang Melayu dan agama Islam maka MMI bimbang tahun-tahun yang akan datang tidak ada lagi sambutan perayaan tahun baru seperti tahun ini atau semeriah ini.

Kalau boleh berubahlah ya !!


Seronok ampa raya kan ?

MMI

Thursday, 30 January 2014

Apasal Si Shila Ni sampai Terkangkang-Kangkang ?


Kot ya pun nak bergambar janganlah sampai diri berubah jadi orang lain.Ini antara aksi terbaru si artis Shila Amzah memuat naik gambar beliau dalam akaun instagram.Rasanya kurang sesuai kot sebab diri tu bertudung lepas tu kaki terangkat bagai.

Tak elok orang tengok nanti macam-macam jadi , lagipun kita punya adab dan budaya sebagai orang perempuan ni kena tengok-tengok juga walau pun itu aksi yoga katanya.

MMI pesan ja , bukan apa kalau kita sendiri pun ambil mudah benda-benda macam ni nanti anak-anak muda generasi baru ni akan terikut-ikut.Jadi sapa susah ? 

Paling tak best ada juga malaun kat luaq sana akan tuduh kerajaan salah !! 

Susah orang kita ni sendiri boleh bendung tak buat , bila dah jadi nah salahkan orang lain , senang ja kan ?

MMI

Nak Kira Lagu Mana Pula Ni ??


Makin pelik tabiat orang muda hari ni , gambar atas di katakan di ambil sewaktu satu program oleh parti PAS di Pulau Pinang dalam satu kempen bertudung.Alhamdulillah bagus program semcam tu cuma macam ada yang tak kena kalau tengok balik.

Kenapa yang kat atas tutup kat bawah ternganga ?

Apa kejadahnya macam ni ? MMI tak nak komen banyak sangat nanti du tuduhnya macam-macam ampa semua boleh sambung baca dekat SINI 

Psst sekarang ni dah ada orang kita sendiri teringin nak bogel di khlayak ramai huh ! 

MMI

Mat Sabu Mula MENJILAT !!


Sapa yang tak kenal dengan Mat Sabun ni , semua perkara akan di sokongnya selagi mana ianya berkisar dalam kumpulan pembangkang lebih-lebih lagi Guan Eng.

Jangan ada sesiapa berani mempertikaikan kerana sudah pasti si Sabun ni akan pertahankan bermatian-matian walaupun beliau perlu makan babi.Bukan MMI kata tapi Sabun pernah kata dia tak akan sesekali makan ayam dengan Najib tai lebih rela makan babi dengan Guan Eng.

Sampai hari ni MMI tertunggu-tunggu bila agaknya si sabun ni nak melantak babi yang dia kata tu !!!

Dalam masa yang sama rentetan daripada perletakan jawatan ADUN Kajang dan kerusi tersebut bakal di isi oleh Anwar Ibrahim maka Mat Sabun di lihat mula menjalankan gerakan MENJILATnya dengan mula menyeru sakai-sakai dalam PAS yang masih bermimpi supaya memberikan sokongan penuh kepada Anwar Ibrahim.

Beliau di lihjat mula menggesa ahli parti PAS itu supaya merapatkan barisan dan memberikan sokongan penuh kepada calon Pakatan Rakyat yang akan bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Kajang nanti.

Mohamad yang juga mesra dengan nama Mat Sabu membuat gesaan itu ketika ada suara-suara dalam PAS yang mempertikaikan kewajaran ADUN Kajang daripada Parti Keadilan Rakyat, Lee Chin Cheh letak jawatan dengan alasan "demi kepentingan politik".

Beliau menegaskan Pemuda PAS tidak akan memulaukan kempen pilihan raya kecil Kajang biarpun Pemuda PAS Selangor mengancam akan berbuat demikian.

"Itu pandangan peribadi mereka," katanya kepada wartawan dalam satu sidang media bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di ibu pejabat PKR pada Rabu.

Mat Sabu menambah pandangan peribadi ahli PAS tidak mencerminkan pendirian rasmi parti.Seterusnya 

Pandangan Peribadi lagi ??

Bila pun dok peribadi situlah , yang bawah dah jelas nak menolak tapi yang atas tu dok sibuk menjilat sebab apa ? Ada masyuk beb ...

MMI

Anwar Punya Suka Nak Jadi ADUN !


Betuk ke Anwar tengah suka sekarang ni sebab nak jadi ADUN ? Belum bertanding lagi bang Non , belum tentu menang tapi melihat kepada senyuman beliau semacam dah rasa boleh menang.

Huh begitulah Anwar Ibrahim seorang manusia yang kalau di takdirkan jadi pelakon rasanya dah jauh meninggalkan Jalaluddin Hassan seorang pelakon drama yang suka jadi dato tu.

Tapi Anwar bukan dalam bidang tersebut , beliau dalam lapangan politik dan politik beliau cukup memualkan sejak segala-galanya terbongkar dan kemudiannya berterusan sejak di pecat daripada kabinet.

Kini beliau masih bermain teka - teki dengan semua pihak khususnya berkenaan jawatan Menteri Besar Selangor.



Nampakkan ?? Tak jawab pun ... Semua jadi kayu bila dengan Anwar !

MMI

Wednesday, 29 January 2014

Emosi Sungguh Anak Ikan Anwar Ni !!!


Entah kenapa tiba-tiba si Azmin ni nampak semacam emo sikit , apa hal ha ????

Tahulah Selangor sekarang ni tengah gelora tapi ang bukannya menteri besar dok kalut apa !

Ya ! Ya ! Depa nak tukaq Khalid tapi yang nak ganti tu pun si Nuar , apa kes yang si Azmin jadi emosional nih !!!!!

Cerita dia bila semua dah rancang (itu pun dengan puak-puak depa ja) maka letaklah jawatan si cina mangkaq tu sebab kononnya nak bagi laluan kepada Anwar kira niat tu untuk kesejahteraan negeri Selangor lah katanya.

Bila semua dah siap , sidang akhbar pun berjalan BOMMM !!! Bukan bom tapi meletup kena serang kiri kanan atas bawah bukan dengan jentera UMNO dan BN ja puak pembangkang pun balun sama.

Kihkih mungkin sebab dah tak tahan kot balaci ni pun bikin statement ...

Lawak gila bro !

"Hari ini saya hendak beritahu kepada orang Umno-BN, kalau Anwar menang di Dun Kajang, bukan setakat harga satay Kajang akan turun sebaliknya BN juga akan turun," katanya  dalam majlis taklimat PKR sempena PRK Dun Kajang, di Dewan Orang Ramai Sungai Sekamat "

Adoi dan lagi meroyan sana sini kihkih rilek la brader memang pasti akan ada yang turun kalau Anwar menang di DUN Kajang.KOMPOM jangan risau rakyat pun dah tau yang nak turun tu KHALID IBRAHIM.

Tapi biasalah bro saja MMI bikin panas sikit , ok lah nak pi pekena kopi secawan jumpa next artikel !!

Oh ya !! Kepada penyokong UMNO dan BN , ampa jangan dok ambik hati sangat dengan si Azmin ni biasalah orang tengah meroyan macam tulah jadinya..Lagi pun dia ni dulu penah jadi tanggang , ingat lagi dak ??


Ingatkan !! Ok chow ...

MMI

"Game On" Percaturan Politik Pembangkang


Masih berkenaan isu perletakan jawatan ADUN Kajang , Lee Chin Cheh yang di lihat menjadi mangsa kepada kerakusan politik yang di bawa oleh Anwar Ibrahim dalam PKR.

Seperti banyak pihak sedia maklum perletakan jawatan ini sebenarnya sudah di rancang dan ianya amat mustahil sekali di lakukan secara tiba-tiba.

Berdasarkan pemerhatian gerak dan sejarah politik pembangkang , perletakan jawatan ini sebenarnya punya agenda.Ianya di lakukan bagi mengawal kesan daripada kegagalan pembangkang sendiri khususnya dalam isu Jepun , Kangkung , Nurul Izzah , Khalid Ibrahim , Kalimah Allah dan beberapa lagi yang sebenarnya meletakkan kedudukan Pakatan Rakyat dalam keadaan yang tidak selesa.

Serangan bertali arus oleh penyokong pro kerajaan turut menjadi alasan kenapa sesuatu yang lebih besar perlu di lakukan bagi menghentikan semua isu-isu yang kini sedang panas meletup-letup di pasaran media sosial.

Sudah tentu Anwar Ibrahim perlu di berikan tempat supaya satu diversion dapat di lakukan dengan segera.Ini memandangkan tidak ada lagi mana-mana pemimpin pun dalam PKR yang mampu melakukan pembohongan , lakonan , malah mungkin aksi akrobatik sehebat Anwar.

Ini dapat di lihat melalui respon atau reaksi daripada pihak-pihak terlibat khususnya Speaker Hannah Yeoh yang begitu cepat mengeluarkan kenyataan di laman twitternya.


Mana mungkin seorang speaker begitu cepat boleh membuat kenyataan berkenaan perletakan jawatan tersebut sekiranya ianya di lakukan tanpa sebarang perancangan awal.

Maka Lee Chin Cheh di korbankan , di kambing hitamkan seperti mana pengorbanan Wan Azizah sewaktu memberi ruang kepada Anwar bertanding di Permatang Pauh.


Yang pasti ianya bukan main-main tindakan semacam ini memerlukan persiapan rapi.

"Saya letak jawatan untuk memberi ruang kepada Anuar Ibrahim bertanding" antara ayat yang cukup hina sebenarnya.

Penghinaan ini bukan sahaja terarah kepada Lee semata-mata tetapi turut mengheret Anwar Ibrahim sekali memandangkan beliau adalah pemimpin utama dalam PKR jauh mengatasi kredibiliti presiden parti sendiri yang sebelum ini pernah bertindak mengosongkan kerusi parlimen di Permatang Pauh.

Lihatlah betapa hinanya pemimpin-pemimpin ini mengambil mudah kepercayaan dan amanah rakyat yang telah mengundi mereka demi kepentingan politik !

Serentak dengan itu maka suara pemimpin daripada parti DAP dan PAS mula berkumandang kononya mereka sendiri pun tidak di maklumkan malah tidak ada sebarang perbincangan sebelumnya.


Terkejut ? Berlakon !

Aduhai bukan itu sahaja NGO BERSIH pun tampil menyatakan mereka tidak bersetuju dengan perletakan jawatan tersebut.

Cuma yang kelihatan menyokong adalah AMK yang di ketuai oleh si Shamsul Iskandar yang kebetulan amat perlu membodek Anwar pada ketika ini memandangkan demo bodoh anjuran beliau di depan kedutaan Jepun menjadi penyebab kepada serangan terhadap Anwar.

Bodek kuat ? Selalu sangat !

Jika melihat kepada keseluruhan isu perletakan jawatan Lee Chin Cheh dan kesudian Anwar untuk menjadi calon maka kita dapat merumuskan percaturan ini tidak lebih daripada usaha kaum cina Pakatan di Selangor yang sengaja mahu membazirkan wang rakyat.

Mereka sendiri sebenarnya tahu dan sedar bahawa dengan perletakan jawatan itu akan menyebabkan satu lagi pilihanraya kecil perlu diadakan dan dengan sokongan mereka terhadap tindakan tersebut sama ertinya dengan bersetuju supaya wang rakyat di gunakan.

Satu pembaziran yang akan berlaku di sebabkan oleh sikap pemimpin pembangkang sendiri !

Dalam masa yang sama mereka di lihat cuba menuding jari kepada UMNO dan BN dengan menyarankan supaya BN tidak bertanding.Ini dilihat sebagai umpan awal bagi menutup kelemahan mereka sendiri.

Percayalah sekiranya BN tidak bertanding sekalipun hampir pasti akan ada calon BEBAS yang pasti menawarkan diri seterusnya pilihanraya kecil tetap perlu diadakan oleh SPR.

Dalam masa yang sama kita tidak boleh menafikan pengalaman lalu iaitu kemungkinan kesempatan pilihanraya kecil ini akan di gunakan sepenuhnya oleh kaum cina di Kajang bagi memeras ugut BN dengan pelbagai tuntutan serta bantuan seperti mana yang berlaku sebelum ini dan akhirnya pilihan mereka tetap kepada pembangkang.

Di sinilah kita perlu melihat kepada rasional tindakan pemimpin-pemimpin pembangkang ini kerana mereka lebih kepada soal kepentingan politik peribadi dan kepartian tanpa memikirkan kesannya kepada rakyat dan negara.sumber utaranews

MMI

Provokasi Mampu Cetuskan Huru-Hara , BOM ?


Semalam telah berlangsungnya satu demo bantahan berkenaan pemasangan kain rentang di beberapa gereja yang telah menimbulkan ketegangan banyak pihak di Pulau Pinang.Bertempat di Masjid Umar Al-Khattab Bayan Baru orang ramai berkumpul sambil membuat bantahan dan kemudiannya berarak ke Balai Polis Bayan Baru untuk membuat satu laporan polis.

Sebelum itu himpunan semalam di anjurkan oleh Gabungan NGO Melayu Islam Pulau Pinang dan kehadiran seramai 80 orang.Dalam ucapan mereka telah menyampaikan beberapa perkara yang merujuk kepada tindakan pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab cuba mengganggu-gugat kedudukan agama Islam di Malaysia.

Malah dalam beberapa perkara tindakan pihak kristian yang masih bertegas mahu menggunakan kalimah Allah amat di kesali dan menimbulkan kemarahan banyak pihak khususnya orang-orang Melayu dan Islam di Pulau Pinang.

Antara perkara yang di bawa oleh peserta bantahan semalam. 

1.Mengecam tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab dengan mencemarkan kesucian agama Islam. 

2.Menyatakan rakyat di negara ini mengamalkan perpaduan melalui kepelbagaian bangsa dan agama di bawah pemerintahan barisan nasional.

3.Menyatakan hakx umat islam di negara ini semakin lama semakin di terhakis dan dicabar oleh penganut agama lain.

4.Menyeru kepada penganut agama islam supaya bersamax mempertahankan kesucian agama islam.

5.Menyatakan dap telah mencadangkan penggunaan kalimah allah oleh penganut agama kristian dan memperkenalkan bible dalam bahasa melayu untuk menarik sokongan pengundi sabah dan sarawak.

6.mengecam tindakan guru berbangsa cina yang telah menyuruh 2 pelajar melayu memakan rumput kerana tidak menyiapkan kerja sekolah.

7.Menyatakan menteri pertahanan telah mengeluarkan kenyataan bahawa rakyat cina tidak menyertai askar adalah kerana takut dan tidak mahu mati untuk negara.

8.Mempersoalkan telah termaktub dalam perlembagaan persekutuan yang agama islam adalah agama rasmi malaysia tetapi kini kenapa masyarakat bukan islam kini cuba meminggirkan kenyataan tersebut dan menindas orang islam.

9.Mengungkit kes lina joy yang murtad, kes perebutan mayat pendaki gunung everest yang memeluk agama islam dan gerakanx memurtadkan orang islam semakin menjadix di malaysia.

10.Menyeru umat islam / melayu bersatu menentang mereka yang cuba menggugat kedaulatan dan kesucian agama islam. 

Cuma MMI ingin jelaskan berdasarkan printscreen gambar di atas , ianya adalah satu tindakan yang rasanya tidak perlu di lakukan oleh semua pihak pada ketika dan saat ini.

Hentikan penyebaran maklumat yang tidak benar seperti ini kerana ia mampu mengundang malapetaka yang jauh lebih dasyat.

Untuk makluman himpunan bantahan semalam hanyalah satu himpunan secara aman yang di akhiri dengan satu laporan polis tanpa ada sebarang kekacauan.

Tidak ada sebarang tindakan daripada mana-mana pihak yang berkaitan dengan serangan bom dan sebagainya.


MMI

Reezal Sifatkan Politik Raksasa Kini Berlaku Di Kajang !!


Dah macam-macam bunyi sejak pengumuman Lee Chin Cheh ADUN Kajang yang meletakkan jawatan serta merta .Sampaikan ada puak-puak sendiri pun tersedak sebab terkejut dengan berita tersebut.

Apa hal tiba-tiba letak jawatan ni ? Tak ada bincang apa pun sebelum ni ? Ni apa  ke hal pula ?

Inilah antara ayat paling banyak orang guna semalam dan sudah semestinya puak-puak daripada DAP dan PAS turut sama terkejut atau buat-buat terkejut dengan berita perletakan jawatan si ADUN tersebut.


Lebih menarik bila si tuan badan yang bakal jadi calon pada mulanya bukan main lagi , malu-malu konon nah lepas tu siap buat sidang akhbar lagi.Tapi ampa perati betoi-betoi Khalid dah jadi semacam robot dah !

Kesian MMI tengok , puak tu punya jolok dia sampai teketaq-ketaq.

Alasan dan punca tindakan sedemikian di buat adalah kerana nak melonjak khidmat cemerlang PKR di Selangor.Adoiii apa lagi yang nak di cemerlangkan ? Yang MMI nampak dah semacam politik raksasa dah balun yang kat sana bawa mai yang baru.Tapi kena ingat baru tak baru sangat lah ! 


MMI amat bersetuju dengan kenyataan yang di buat oleh YB Dato' Seri Reezal Merican Ahli Parlimen Kepala Batas apabila menyebut "Secara psikologinya , ia akan membuktikan kepada pengundi di Selangor bahawa mereka sudah memilih seorang ‘raksasa politik’ yang haloba dan hanya melihat kedudukan peribadinya sendiri. Berkemungkinan juga, kemenangan Anwar, walaupun secara percuma, bakal merosakkan imej PKR, DAP dan PAS di dalam jangkamasa panjang.

Kenyataan penuh..
1. Pertamanya, saya ingin mengucapkan 'takziah' kepada mantan ADUN Kajang, kerana terpaksa membuat keputusan yang sukar, semata-mata mahu memberikan peluang kepada seorang individu dari 'luar Selangor' untuk bertanding di kawasan tersebut. 
2. Dalam pengumuman keputusan sebentar tadi, beberapa kali Anwar mengatakan bahawa ini adalah usaha melonjak 'khidmat cemerlang' PKR Selangor selama ini. Kepada saya, ayat tersebut hanya bermakna bahawa ini adalah usaha 'melonjak' ego politik Anwar semata-mata. 
3. Ahli PKR, rakyat Selangor, pengundi di DUN Kajang sepatutnya membuka mata bahawa ini adalah permainan politik penting diri dan tidak hemah dalam menilai kepercayaan rakyat. 
4. Pada pandangan peribadi saya, Barisan Nasional (BN) wajar membuat kajian yang lebih teliti samada mahu terlibat di dalam PRK yang bukan sahaja mempunyai nilai moraliti yang rendah, malahan hanya menjadi alat pemuas berahi kemaruk seorang yang sangat kemaruk dengan kuasa. Anwar sudah menjadikan rakyat sebagai ‘komoditi politik’ untuk menyelesai masalah dalaman. 
5. Secara psikologi, ia akan membuktikan kepada pengundi di Selangor bahawa mereka sudah memilih seorang ‘raksasa politik’ yang haloba dan hanya melihat kedudukan peribadinya sendiri. Berkemungkinan juga, kemenangan Anwar, walaupun secara percuma, bakal merosakkan imej PKR, DAP dan PAS di dalam jangkamasa panjang. 
6. Kita tidak seharusnya terikut-ikut dengan kegilaan dan kemaruk kuasa Anwar ini. Apa yang berlaku ini sekadar menunjukkan kepada rakyat, ‘siapa Anwar’ yang sebenarnya. PKR wajar membuang sama sekali perkataan ‘reformasi’ daripada kamus parti tersebut, kerana Anwar baru sahaja melempar ‘reformasi’ ke dalam longkang yang kotor dan hanyir. 

Pesan MMI hati-hati dengan mamat ni brader !!

MMI

Tuesday, 28 January 2014

Perletakan Jawatan ADUN Kajang , PAS Paling DUNGU Dalam Pakatan Haprak !!


Semua pihak sudah sedia maklum isu perletakan jawatan ADUN bengap lagi sial di Kajang tu yang sanggup gadai maruah sendiri untuk bagi laluan kepada si Nuar kaki sondol tu.

Bayangkanlah dalam suasana sedingin cuaca di negara-negara Mediterranean ni tiba-tiba datangnya panas yang membahang tak terkesima ka kita ?

Silap-silap boleh kena serangan jantung tu !

Tapi apa nak buat dah menang datang begitu , tiba-tiba sahaja nak letak jawatan .. bukan kata goyang angin pun tak ada tiba-tiba tumbang ja.

Huh bila puak-puak ni bincang ? Kalau menurut kepada perjanjian mulut di antara sahabat-sahabat satu syurga dalam Pakatan Haprak ni apa keputusan pun mesti kena bincang dulu.

Itu sebab PAS sebelum ni dan rasanya sampai sekarang , apa-apa nak buat pun kena dengaq cakap Guan Eng dengan Anwar dulu.Baru boleh laksanakan kalau tidak jawabnya hari ni bercakap , hari ni bercadang esok pagi sesudah subuh Guan Eng kata STOP ! Habihh beselerak suku sakat PAS tarik balik apa yang ada.

Punya rendah maruah kepimpinan PAS !

Isu Kajang letak jawatan kemudian buat PC istihar Anwar sebagai calon konon fuh bukan main hebat lagi , tapi ampa lupa orang dah kenal sangat dah game ampa.

Dari awal lagi AMK jadi balaci buat statement kononnya hanya menyokong Anwar sahaja sebagai calon pengganti selain dari tu tak mau.Pegiirahh akai seketot !!!

Cerita dia dah rancang siap dah pun , tinggai nak buat saja tapi PAS apa barang mana standard ampa musibat tak ada pendirian tak boleh terlibat dalam siri perbincangan sulit macam ni.

Sebab tu bila dah sampai tahap ni mulalah buka mulut pertikai sana sini .. Alo gang sedaq diri sikitlah !!!



Nampak sangat sampai tak tau apa !! Habis selama ni ampa jadi lagu mana ? 

PAKATAN tu PKR dengan DAP saja , PAS pula HAPRAK !!

Kesian , macam-macam benda ampa dah gadai termasuk soal hal ehwal agama , sekarang ni dah jelas puak-puak musibat tu gunakan ampa saja untuk kepentingan politik mereka.

DAP apa jadi pun depa ada Pulau Pinang !!

PKR apa jadi pun Anwar bakal jadi Menteri Besar sampai JALAN !!

PAS memang ampa ada Kelantan tapi cuba beza tengok dengan 2 negeri lagi !!

Senang cita ampa jadi pak sanggup ja , bagi habih depan belakang siap jilat lagi puak-puak musibat tu.


Jangan dok teriak lah !!!

MMI

Di Mana SUARA Penjilat & PENGAMPU Pembangkang ??

Gambar Hiasan
Seperti sudah di jangka kem pembangkang khususnya PKR yang kini tak ubah seperti keldai DAP kini terpaksa bertungkus-lumus untuk segera menutup kelemahan dalaman yang di lihat semakin tenat.Pergolakan dalaman yang begitu menjijikkan sekali di lihat banyak pihak sebagai antara faktor utama mengapa PKR kini semakin caca-merba.

Parti yang mengamalkan sistem diktator ini sebenarnya sedang berdepan dengan pemberontakan di peringkat akar umbi sendiri.Rata-rata penyokong mereka kini sudah tidak lagi punya hati kerana sikap Anwar Ibrahim sendiri yang terlalu mementingkan nafsu politiknya.

Jangan di nafikan kepimpinan tertinggi PKR hanya sibuk bermain politik tetapi di peringkat cawangan seolah-olah "hidup segan mati tak mau".Rasanya tak salah kalau MMI katakan di peringkat cawangan sekalipun jika mengikut kepada peraturan ROS berlambak cawangan PKR tidak layak di nobatkan sebagai cawangan kerana berapa kerat ahli yang turun mesyuarat ? Tak cukup korum bro !!!

Apa yang pimpinan tertinggi buat ? Hahahaha HAMPEH , Anwar lebih sibuk ke luar negara , Rafizi pakar strategik sibuk berbohong , Chegu Bard asyik berdemo ja sebab cari fulus , Nurul ? emmm , Wan Azizah ? Hahahaha Presiden KAYU ni apa dia tau !!!

Semuanya setelah selesai pemilihan parti akan fokus kepada politik semata-mata , buat kerja untuk rakyat ?? Ada la sikit-sikit , Permatang Pauh ?? Apa ahli parlimen dia buat ?? 

Saban hari mereka akan merancang dan menuduh segala-galanya adalah satu pembaziran bagi setiap perkara yang kerajaan rancang dan lakukan.Kalau di ikutkan semua yang kerajaan rancang dan lakukan itu tidak kena belaka macam pemimpin kerajaan ni bodoh sangat !

MMI kesian pada mereka-mereka yang percaya dan taksub dengan setiap kata-kata pemimpin pembangkang ni sebab langsung tak mau pakai otak !

Terkini pula tindakan seorang ADUN PKR di Kajang yang secara tiba-tiba ja letak jawatan.Apa alasannya ?


Kepala hotak dia !! Bukankah mereka sendiri yang sering melalak kononnya kerajaan persekutuan sentaisa boros dalam berbelanja ? Jadi kalau itu masih menjadi pendirian mereka mengapa agaknya si cina musibat ni letak jawatan ? Sebab nak kukuhkan kebolehan PR ? Hahahaha lawak ! lawak !

Tau ka dia bila letak jawatan tu akan melibatkan kos sekiranya PRK perlu diadakan?

Dalam masa yang sama ingat orang kat luaq sana bodo sangat kot , taktik nak bawa Anwar sebagai Menteri Besar Selangor ampa nak tipu apa ??

Kalau tak jadi sekalipun ampa boleh pikiaq ka dengan Anwar sebagai ADUN beliau sudah pasti akan terlibat dalam setiap mesyuarat melibatkan kerajaan negeri.So ampa rasa Khalid steady ka nak pimpim Anwar ?

Hahaha lawak lagi ..

Yang pasti kita kena ingat tindakan sebegini sebenarnya mencerminkan bagaimana sikap pemimpin pembangkang yang tidak bertanggungjawab.Dengan mudah saja letak jawatan semata-mata untuk menyelamatkan politik sebuah kerajaan negeri yang kini sedang tenat !

Apa guna Anwar jadi ADUN di Kajang kalau Permatang Pauh sendiri pun dia tak jaga !!!!

MMI masih ternanti-nanti mana lalakan penjilat dan pengampu pembangkang tentang isu perletakan jawatan ini ? PRK saja sudah pasti akan melibatkan duit rakyat seperti mana yang sering mereka lalakan , diam sebab belah ampa ka ? 

JANGAN JADI MUNAFIK !!

Psst pihak berwajib kena siasat sama si Lee Chin Cheh tu , boleh jadi ada bayaq tu !!!!

MMI

Monday, 27 January 2014

Armada Perang China Nak Serang Malaysia ??

Gambar Hiasan
Uih betoi ka angkatan perang China dah ready nak serang Malaysia ? Apa pula yang tak kena lagi ? Sebut cina ja dah jadi semacam sekarang ni , maklumlah yang dok ada kat sini banyak dah yang kurang ajaq !! Kalau ada yang terasa hati tu lantak ampalah tapi bila terasa tu kira ampa ganglah kalau tidak nak terasa buat apa kan ?

MMI sejak dulu berkawan dengan sorang cina ni dia ok ja siap meluat lagi dengan puak-puak dia yang selalu buat kerja serupa orang tak dak mak pak tu !! Huh RASIS ? Ada ka yang tuduh MMI rasis ?

Ikut suka ampa sebab sekarang ni tak boleh nak berlembut sangat , ampa suka pijak kepala !

Oklah berbalik kepada cita angkatan perang , merujuk kepada laporan daripada salah satu portal arab ni katanya armade perang China dah siap bersumpah bagai nak berjuang sampai ke titisan darah yang terkahir !

Tu dia bahaya ni !!!!!!!!

James ShoalB.jpg

BEIJING : Tiga armada perang China telah melakukan rondaan di kawasan perairan James Shoal yang terletak 80km dari sempadan negeri Sarawak yang menjadi tuntutan Malaysia. 

Pegawai dan tentera yang bertugas diatas armada berkenaan bersumpah untuk melindungi kedaulatan dalam penyataan terbaru terhadap ketegasan Beijing untuk menuntut hak diatas Laut China Selatan sekaligus menaikkan kembali ketegangan diplomatik diantara Kuala Lumpur dan Beijing.  

Kumpulan armada perang yang dihantar ke perairan Laut China Selatan itu terdiri dari sebuah kapal amfibia bagi tujuan pendaratan, 'Changbaishan', dengan diiringi dengan dua kapal pemusnah, lapor agensi berita Xinhua. 

Dalam satu majlis yang diadakan di kawasan Zengmu Reef, tentera dan pegawai-pegawai diatas kapal telah bersumpah untuk melindungi kedaulatan negara dan kepentingan maritim. Zengmu Reef adalah istilah China bagi merujuk nama kawasan James Shoal. 

Panglima armada, Jiang Weilie menggesa anggota serta pegawai tentera yang bertugas diatas ketiga-tiga armada tersebut untuk bersedia melawan dan meningkatkan keupayaan dalam pertempuran bagi membantu Beijing menjadi sebuah kuasa maritim dunia. 

Sejak akhir-akhir ini, Beijing meningkatkan pengaruhnya di Laut Cina Selatan ekoran tuntutan bertindih selain pertikaian hak maritim di kawasan yang dipercayai mempunyai potensi simpanan minyak dan gas yang tinggi dan Beijing mendakwa mereka memiliki keseluruhan hak kedaulatan diatas laut China Selatan. 

Pada Mac yang lalu, Kuala Lumpur telah membantah pencerobohan 4 armada China ke kawasan tersebut. Malah dalam 'lawatan 4 armada berkenaan' tentera Cina telah melepaskan tembakan ke udara sebagai tanda kehadiran mereka ke kawasan tersebut. Pada bulan April berikutnya, sebuah kapal Maritim Cina datang kembali ke kawasan berkenaan dan meninggalkan penanda keluli bagi mempertegaskan tuntutan mereka keatas kawasan tersebut.sumber 

Kalau betoilah puak-puak ni nak sangat serang Malaysia , agaknya apa jadi ?

Huh PERANG HABIS-HABISAN beb !!

Apa jadi pun lawan bukan boleh muka depa ni ....

Cuma MMI nak pesan kita semua kena jaga-jaga sebab yang dok ada dengan kita pun bukan boleh percaya HARAM JADAH banyak !!!

MMI

Unit Polis Syarie Kenapa Nga BANGSAT Ini MENGELUPUR ??


Bangsat ini tidak pernah berhenti daripada menekan orang Melayu dan Islam dalam apa sahaja usaha untuk memperbaiki atau melakukan penambahbaikkan khususnya dalam hal yang melibatkan agama Islam di Malaysia.

Kenyataan Nga di atas di rujuk kepada pihak JAKIM apabila merancang untuk menubuhkan unit polisnya sendiri.

Penubuhan Unit Polis Syarie akan dimuktamadkan selepas perbincangan mengenai skop tugas dan bidang kuasanya selesai tidak lama lagi, kata Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Datuk Othman Mustafa.

Beliau berkata perbincangan antara Jakim, Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) akan dijalankan dalam masa terdekat bagi menubuhkan unit itu secara berperingkat.

“Peringkat pertama penubuhan unit itu akan diketahui selewat-lewatnya minggu depan,” katanya dalam sidang berita selepas merasmikan Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Wilayah Persekutuan Tahun 1435/2014 di Kuala Lumpur.

Enam orang menerima Anugerah Khas Maulidur Rasul bagi Wilayah Persekutuan di atas jasa dan sumbangan mereka menyebarkan Islam.

Semalam, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata kementerian dan Jakim akan bekerjasama menubuhkan Unit Polis Syarie sebagai langkah menyelesaikan isu-isu berkaitan penguatkuasan dan perundangan Islam.

Unit itu akan dianggotai oleh anggota polis dan pegawai yang mempunyai kelulusan ijazah dan ijazah sarjana dalam bidang agama Islam. – BERNAMA

Persoalan mudah kenapa Nga begitu mudah mengelupur ? Apakah beliau ada kena mengena dengan tindakan JAKIM untuk mewujudkan unit polis syarie ini ?

Kalau setakat boleh baca ayat Al-Quran yang berterabur tu untuk kepentingan politik semata-mata jangan dok bising sangatlah.Nanti susah kot !!!

Nga juga di lihat cuba mempolitikkan isu ini dengan menuduh kenapa ikut TALIBAN !!

Alo brader mulut jaga baik-baik , jangan nak kira main politik semata-mata..TALIBAN dengan unit polis syarie di Malaysia dua perkara yang berbeza.

Jangan cuba politikkan isu ini !! Semua orang dah sedia maklum puak CINA yang bersama kumpulan BANGSAT sekarang ni sememangnya sudah menanam rasa benci dan dendam terhadap orang Melayu dan Islam.

Kami tahu dan kami faham setiap gerak geri kamu dan tindakan kamu !!

Masa sahaja yang belum tiba kerana orang Melayu masih lagi punya sedikit lagi rasa SABAR dan rasanya kalau ada mana-mana pihak kamu yang dah rasa bumi Malaysia ni mak bapak ampa punya .. Dipersilakan untuk buka gelanggang !!!

Insyaallah Melayu akan sambut !!!!!!!

MMI

UMNO Mengutuk Tindakan ADUN Machang Bubuk !! @dzainalabidin @jaharahamid @NajibRazak


Berikutan beberapa tindakan dan kejadian sebelum ini yang di lihat mampu mengeruhkan lagi keadaan khususnya kemakmuran antara kaum , UMNO Pulau Pinang telah mengeluarkan kenyataan rasminya semalam.

Kenyataan yang menyentuh tentang beberapa perkara itu di lihat sebagai satu usaha UMNO untuk terus melihat perpaduan sesama kaum dan agama terus di pertahankan selain semua pihak kembali mengamalkan sikap hormat menghormati sesama sendiri.

KENYATAAN MEDIA

oleh
YBHG. DATO’ ZAINAL ABIDIN OSMAN
PENGERUSI BADAN PERHUBUNGAN UMNO NEGERI PULAU PINANG

DEMO BANTAHAN TERHADAP YB ADUN MACHANG BUBUK

1. UMNO Pulau Pinang ingin menegaskan bahawa UMNO Pulau Pinang bukan penganjur perhimpunan dan perarakan ' Menyokong YAB Perdana Menteri' yang diadakan di Seberang Jaya pada 18 hb. Januari dan demo yang diadakan di Alma pada 19 hb. Januari lalu. Kedua-duanya merupakan bantahan orang ramai dan NGO-NGO yang merasakan tindakan YB ADUN Machang Bubuk Lee Khai Loon mengadakan ‘flash mob ' dengan menyumbat kangkung ke mulut effigy YAB PM Najib suatu tindakan biadab dan menghina pemimpin No 1 negara.



2. Kehadiran beberapa pemimpin UMNO Pulau Pinang dalam kedua-dua acara tersebut adalah atas kapasiti mereka sebagai pemimpin tempatan. Adalah tidak wajar sekiranya mereka tidak hadir bersama rakyat dan NGO-NGO yang berhimpun untuk menunjukkan sokongan kepada Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri.



3. Pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli UMNO juga ada hak dan kebebasan untuk bersuara; dalam menyatakan pandangan dan pendapat mereka. Kebebasan bersuara dan memberi pendapat bukan hak eksklusif pemimpin-pemimpin DAP, PKR dan PAS serta NGO-NGO pro mereka sahaja. Sejak dulu pemimpin-pemimpin UMNO menyuarakan pandangan serta bantahan apabila kepentingan Melayu dan Islam dicabar dan apabila parti dan pemimpin negara dicaci dan dihina.



4. Pihak polis sudah pun memulakan siasatan ke atas kedua-dua perhimpunan berkenaan. Beberapa pemimpin UMNO Pulau Pinang juga sudah dipanggil polis untuk diambil keterangan. Mereka telah dan akan terus memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak polis untuk membantu siasatan. UMNO Pulau Pinang amat yakin pihak polis akan berlaku adil dan professional dalam menjalankan siasatan mereka.


5. UMNO Pulau Pinang berpendirian perhimpunan-perhimpunan yang dianjurkan oleh pihak tertentu pada 18 & 19 Januari lalu adalah tindakan balas kepada 'flash mob' yang dilakukan oleh YB Machang Bubuk dan dua lagi perhimpunan di Bulatan Bayan Baru dan Bulatan Seberang Jaya sebelum 18 hb. Januari. UMNO Pulau Pinang tegas menyatakan perhimpunan pada 18 dan 19 Januari tidak akan berlaku sekiranya YB Adun Machang Bubuk tidak melakukan penghinaan ke atas YAB Perdana Menteri. Ia adalah tindakan provokasi yang mengundang tindak balas. 

6. UMNO Pulau Pinang ingin menyatakan dengan tegas bahawa sepanduk “ Kerana Mulut DAP, 13 Mei 1969 berlaku, mahu lagi ? “ dan sepanduk-sepanduk lain bukan lah sepanduk yang dibuat dan dipamer oleh UMNO Pulau Pinang. Oleh kerana UMNO bukan penganjur ,kita tiada kuasa untuk menurunkan sebarang poster atau sepanduk dalam perhimpunan tersebut. UMNO Pulau Pinang faham luahan perasaan dan rintihan mereka yang membawa sepanduk tersebut disebabkan bertahun-tahun mereka tertekan kerana diasak, dihina, diperlekeh, ditindas dan merasa tidak dibela dan dilayan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang yang dipilih oleh rakyat.

7. Negara kita aman disepanjang pemerintahan Barisan Nasional . Sejak tahun 1974 hingga 2008 , selama 34 tahun dibawah Kerajaan BN Pulau Pinang, rakyat telah menikmati kemajuan, kemakmuran, kesejahteraan dalam suasana aman sentosa. Hubungan antara kaum sangat baik dan saling hormat menghormati. Oleh itu UMNO Pulau Pinang membantah sebarang usaha untuk mencetuskan ketegangan diantara kaum seperti yang sering diapi-apikan tanpa henti-henti sejak tahun 2008 hingga kini oleh kepimpinan DAP dan Pakatan Rakyat.

8. UMNO Pulau Pinang bertanggungjawab untuk sama-sama memastikan keamanan dan ketenteraman Negeri Pulau Pinang kekal ditahap yang paling baik dan sempurna seperti yang di inginkan oleh rakyat di negeri ini. Oleh yang demikian UMNO Pulau Pinang yang mempunyai hampir 200 ribu ahli UMNO yang merupakan rakyat di Negeri Pulau Pinang ingin menyuarakan agar pemimpin-pemimpin Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak terus meracuni fikiran rakyat dengan sentiasa menanam perasaan kebencian berterusan ditahap maksima terhadap parti UMNO yang akan mengakibatkan hubungan antara rakyat menjadi tegang dan dibimbangkan boleh membawa kepada keadaan yang tidak terkawal.


POLITIK SAMSENG


1. UMNO Pulau Pinang ingin menegaskan bahawa UMNO tidak mengamalkan politik samseng dalam perjuangan membela dan berkhidmat kepada rakyat dan dalam mentadbir dan membangunkan negara.

2. Perbuatan Wong Tak dan Himpunan Hijau yang menceroboh Majlis Hari Australia baru-baru ini di KLCC merupakan tindakan samseng. Wong Tak adalah calon DAP bagi kawasan Parlimen Bentong pada PRU lalu. Apakah DAP merestui perbuatan tersebut ? Bukankah DAP mengamalkan politik samseng?



3. Dalam beberapa siri demo Bersih, ramai pemimpin PKR, DAP dan PAS terlibat sama, dan berlaku banyak insiden kekasaran, memukul pihak polis, merosakkan harta awam dan 'ala samseng' dalam setiap himpunan ini. Bukankah mereka ini terlibat dalam politik samseng ?



4. Terbaru, YB Ahli Parlimen Batu, Tian Chua yang juga Naib Presiden PKR dijatuhkan hukuman penjara sebulan oleh mahkamah kerana melanggar arahan polis. Beliau juga pernah mengepalai sekumpulan penyokongnya merempuh sekatan polis pada demo Bersih. Malah, Ketua Umum dan Timbalan Presiden PKR juga terlibat dalam rempuhan sekatan polis. Bukankah ini semua perbuatan politik samseng ?


5. Apakah rakyat Pulau Pinang sudah lupa tindakan samseng oleh bekas ADUN Komtar, Ng Wei Aik yang juga Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri dalam kes rampasan barangan oleh MPPP ke atas sebuah restoran India Muslim beberapa tahun lalu ? 



6. UMNO Pulau Pinang amat kesal dengan sikap double-standard yang diamalkan oleh beberapa pihak terhadap UMNO. Adalah tidak adil menyalahkan UMNO secara kesuluruhannya sebagai sebuah parti dan menuduh UMNO mengamalkan politik samseng kerana beberapa orang individu yang ada kaitan dengan UMNO terlibat dalam tindakan yang kasar.



ISU SURAT BANTAHAN PENJUALAN DAGING BABI SECARA TERBUKA KEPADA MPPP 



1. UMNO Pulau Pinang ingin memaklumkan bahawa tindakan menghantar surat bantahan itu dibuat oleh NGO yang tiada kaitan dengan UMNO Pulau Pinang. Kehadiran Naib Ketua Pemuda UMNO Tanjong adalah dalam kapasiti peribadi beliau sendiri. 
2. UMNO Pulau Pinang berpegang kepada pendirian sejak dulu bahawa penjualan daging babi hendaklah dibuat secara tertutup yakni ‘ partition ‘ dan tidak bercampur dengan gerai-gerai lain secara terbuka. Kaedah ini telah diguna pakai dan dipraktik dimerata tempat sejak dulu lagi. Semua kaum menerima baik cara ini atas dasar saling hormat menghormati antara budaya / makanan kaum Cina dan prinsip / pegangan umat Islam.


3. UMNO Pulau Pinang berpendapat sekiranya penjualan daging babi di buat secara terbuka dan mungkin menyalahi mana-mana Peraturan dan Undang-Undang Kecil MPPP, maka adalah diharap pihak berkuasa dapat berunding dengan peniaga-peniaga terbabit dan menyelesaikan perkara ini dengan baik dan teratur dengan mengambilkira sensitiviti semua pihak.


4. UMNO Pulau Pinang ingin menegaskan tindakan terpencil oleh mana-mana individu yang ada kaitan dengan UMNO tidak patut dan tidak adil disalah tafsir sebagai menggambarkan pendirian sebenar UMNO. Keahlian UMNO adalah daripada pelbagai latar belakang. Ramai ahli UMNO juga terlibat dengan NGO-NGO yang pelbagai matlamat penubuhannya. Tindakan oleh mana-mana NGO juga tidak boleh dianggap sebagai sebagai tindakan dan pendirian UMNO hanya kerana beberapa individu ahli UMNO terlibat sama dengan NGO berkenaan.


PENCEROBOHAN GERAI-GERAI PENIAGA MELAYU




1. UMNO Pulau Pinang sekali lagi menegaskan bahawa UMNO tidak terlibat menganjurkan bantahan-bantahan tersebut atau mengarahkan mana-mana individu untuk menghalang pegawai-pegawai kerajaan dalam melaksanakan tugas mereka.


2. UMNO Pulau Pinang maklum bahawa pihak polis sudah mengambil tindakan ke atas mereka yang terlibat dalam kekacuan semasa perobohan gerai di Teluk Bahang. 

3. UMNO Negeri Pulau Pinang telah mengenalpasti dan menyenaraikan 22 kawasan gerai-gerai milik peniaga bumiputra yang telah dirobohkan dan diberi notis untuk dirobohkan di Pulau Pinang sejak tahun 2010.

4. UMNO Pulau Pinang berpendirian agar kerajaan negeri dibawah pimpinan DAP mengutamakan rundingan untuk menempatkan semua peniaga-peniaga ini ketempat yang lebih sesuai disediakan oleh kerajaan negeri. UMNO Pulau Pinang akan berusaha memohon mendapatkan peruntukan daripada Kerajaan Persekutuan untuk tujuan ini, sekiranya Kerajaan Negeri ini dapat menyediakan tapak tanah untuk tujuan tersebut. 

5. UMNO Pulau Pinang sekali lagi meminta agar Kerajaan Negeri lebih peka dan bertimbang rasa dalam merobohkan gerai-gerai milik peniaga-peniaga kecil di negeri ini. Pengusaha-pengusaha gerai bergantung hidup dengan perniagaan mereka. Tindakan Kerajaan Negeri merobohkan gerai-gerai tersebut akan tentunya menyusahkan rakyat mencari pendapatan menyara kehidupan mereka dan keluarga. Adalah diharapkan Kerajaan Negeri terus mencari jalan untuk menambahbaik kehidupan dan pendapatan rakyat termasuk peniaga kecil di gerai yang telah lama beroperasi dan tidak menggangu lalulintas.

MMI

Sunday, 26 January 2014

Ayah !! JESUS Tu Anak ALLAH Ke ??


Di beritakan poster-poster ini di pasang sekitar Pulau Pinang di beberapa buah gereja dan juga di tempat awam.Salah satunya gambar di atas , hentian bas tu !!

Apa yang sedang di lakukan oleh puak kristian sekarang ni ?

Selanjutnya Klik Sini 

MMI

PRK Di Parit Buntar Mujahid Kosongkan Kerusi Parlimen ?!


Kenyataan terbaru daripada Nik Aziz tentang isu tuntutan kalimah Allah oleh bukan Islam di lihat sebagai satu lagi tamparan buat kepimpinan PAS yang sebelum ini begitu lantang menyokong penggunaan kalimah tersebut.

Antaranya adalah Mujahid Yusof Rawa , Ahli Parlimen Parit Buntar yang begitu konsisten dalam isu ini sejak mula lagi.Malah beliau jugalah antara pemimpin PAS yang sering bersama dengan Nurul Izzah dalam majlis-majlis bersama pihak gereja sebelum ini.


Kedua-dua pemimpin ini sebenarnya mengaku dan menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.Malah Nurul dalam ucapannya sebelum ini pernah menyatakan bahawa "tiada paksaan dalam beragama" satu kenyataan yang tidak di rungkaikan dengan baik dan di lakukan dalam majlis berkenaan hak beragama di salah satu gereja di Malaysia.

Sejak dari itu Mujahid menjadi begitu obses pantang ada saja program yang melibatkan pihak gereja sudah pasti beliau akan sampai kononnya untuk memberikan pemahaman yang sewajarnya terhadap orang bukan Islam kepada Islam.

Encik Mujahid !! MMI masih ingat dalam salah satu program bersama NGO 5 tahun yang lalu , Encik Mujahid telah menyatakan dengan lantang sekali bahawa kesepakatan PAS bersama Pakatan Rakyat akan memudahkan gerak kerja PAS untuk memberikan pemahaman tentang Islam kepada bukan Islam.Di sambut dengan tepukan dan laungan TAKBIR !! MMI ada di situ ...

Akhirnya apa jadi ? Encik Mujahid sendiri yang menjadi pengkianat kepada agama apabila menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam malah menuduh mereka yang menentang sebagai JAHIL !!!


MMI tertanya-tanya KITA dalam kenyataan Mujahid itu siapa sebenarnya ? PAS ? Karpal Singh ? Paderi Lawrence ? Nurul Izzah ? Anwar ? Nik Aziz ?

Terlalu umum kenyataan Mujahid malah jika diikutkan dari pengamatan MMI sendiri dalam parti PAS pun sebenarnya ada pemimpin yang rasanya jauh lebih hebat dari anak Yusof Rawa ini yang punya pendirian berbeza dengan Mujahid.

Antaranya Harun Din dan allahyarham Harun Taib.

Terkini pula raja pusing Nik Aziz dalam kenyataannya turut sependapat supaya kalimah Allah tidak di gunakan oleh bukan Islam.


Mengambil kira semua kenyataan itu dan kenyataan Nik Aziz sendiri maka pendirian Yusof Rawa di lihat tidak lagi relevan dalam konteks parti PAS.Malah ianya juga tertakluk kepada semua pimpinan PAS di semua peringkat kerana Mursyidul Am parti sudah pun membuat kenyataan.

Dalam soal ini Mujahid bukan sahaja menyimpang jauh dari kepimpinan utama parti tetapi turut meletakkan Nik Aziz dan pimpinan PAS lainnya sebagai mereka yang BODOH dan JAHIL !!

So tunggu apa lagi kalau Hasan Ali kena tindakan sebab tidak sehaluan dengan dasar parti maka kepimpinan parti harus mengambil tindakan terhadap Mujahid Yusof rawa atas nama perjuangan Islam !

Keduanya Mujahid harus letak jawatan sebagai Ahli Parlimen PAS atau istihar ja BEBAS !!

Apa cer ??

MMI

Insiden Makan Rumput , Kucing dah Bunyi ANJING Bila Lagi ??


Tindakan seorang guru yang tak berapa cerdik dan mungkin ada masalah jiwa dan mental ni sudah sampai ke tahap orang Melayu naik angin.Senang cita boleh sampai jadi isu perkauman sebab guru biadap tu bangsa cina dan pelajar terlibat pula bangsa Melayu.

Insiden ini kalau tidak di tangani dengan baik bukan sahaja mampu merosakkan hubungan antara kaum di Malaysia bahkan boleh sampai jadi huru hara.

Jika sebelum ni isu tudung yang melibatkan seorang guru mualaf dengan seorang pengetua sekolah yang juga berbangsa cina menghiasi kalendar 2014 kini cerita makan rumput dan penghinaan terhadap pelajar Melayu pula mengambil tempat.

Apa ada semacam gerakan di kalangan guru-guru kaum cina untuk menghina kaum Melayu di sekolah-sekolah ka ?


Untuk rekod keluarga pelajar terbabit sudah menyuarakan ketidakpuasan hati mereka baru-baru ini dan mereka sama sekali tidak berpuas hati dengan permohonan maaf daripada guru terbabit.

MMI rasa banyak pihak dah sedar mohon maaf sahaja tak cukup untuk mengajar puak-puak ni ianya mesti dengan tindakan.

Jadi kepada pihak terbabit dan sewaktu dengannya termasuk pihak kementerian jangan dok bagi dalih lagi , ambil tindakan terhadap guru terbabit.Kalau nak ikut mohon maaf lepas ni citanya akan ada lagilah puak cina spesis bangsat ni buat benda lain pula.

Bukan apa kita bimbang kerana sikap biadap segelintir musibat-musibat ini akan menyebabkan yang lain-lainnya turut sama terpalit.


Dalam masa yang sama mana dia pi persatuan cina yang kononnya hebat sangat tu ?

Mana pi Dhong Zong ? Lena ka atau buat-buat lena ?

Alo brader suara kasi keluar la !! Kita mau dengar apa tindakan lu mau ambil !!

Jika selama ni bukan main lantang sana sini bila masuk bab pelajaran orang-orang cina sekarang bila cina sendiri bikin panazzz mana lu semua pi ??

Jangan jadi BARUA bro !! 

MMI

Labels