Followers

Monday, 31 March 2014

Apa Yang Bakal Berlaku Pada 7 April 2014 ?


MMI bukan pakar ramalan tetapi sekumpulan hackers yang menggelarkan diri mereka sebagai Anonymous telah mengeluarkan amaran baru untuk menyerang semua kepentingan Israel melalui internet pada 7 April 2014.

Serangan terhadap Israel itu di lakukan kerana mereka tidak pernah berhenti untuk terus menyerang rakyat Palestin yang sehingga kini seolah-olah di biarkan untuk menjadi sasaran mudah kepada pihak YAHUDI.

Bukan semua negara di dunia punya kemampuan untuk menandingi kekuatan ketenteraan puak-puak yahudi ni , malahan negara-negara arab sendiri seolah-olah di ikat kaki dan tangan mereka tanpa berani melakukan apa-apa tindakan.

Sukar untuk di jelaskan tetapi MMI faham dalam keadaan dunia di monopoli oleh kuasa ketenteraan negara-negara kuasa besar dunia yang memiliki gandingan kekuatan ketenteraan sudah pasti menjadi penghalang kepada gerakan-gerakan sebegini.



Seperkara yang menjadi persoalan adalah sejauh mana mereka ini bukan proksi Yahudi ? Bukan niat untuk menidakkan sumbangan ini tetapi dalam dunia penuh spekulasi seperti hari ini macam-macam boleh berlaku.

Apa pandangan ampa pula ??

MMI

Sunday, 30 March 2014

Kenapa Lelaki Cina Ni Ternganga ??


Semua nampak dengan mata sendiri bagaimana reaksi lelaki cina ni sampai ternganga mulut-mulut kan ? Untuk makluman semua dia ni merupakan salah seorang yang terlibat dalam industri muzik di China dan tak ada kena mengena dengan isu kehilangan pesawat MH370.

Cuma MMI nak jelaskan di sini dan berkongsi dengan semua , lelaki cina ini pernah mendambakan serta mengakui bahawa Malaysia punya bakat yang terbaik.Walaupun pengakuan itu berkenaan bakat tetapi sedikit sebanyak ianya menyumbang kepada perkara-perkara baik yang berkaitan negara Malaysia.

Di saat banyak laporan berat sebelah dan pelbagai spekulasi di mainkan oleh banyak pihak di luar sana berkenaan kehilangan pesawat MH370 , rakyat China kebanyakkannya memperlihatkan sikap bodoh mereka dengan menuding jari tanpa fakta dan arah kononnya Malaysia menipu dalam maklumat yang di salurkan berkaitan kehilangan MH370.

Sebagai rakyat Malaysia , MMI juga merasa MARAH dengan tindakan tak ada otak rakyat China ni .. Alo brother pakai otak la kerjasama yang terjalin antara kerajaan Malaysia dengan China khususnya dalam operasi bersama mengesan dan mencari MH370 tu apa dia ?

Kalau nak tuduh Malaysia penipu kena la tuduh kerajaan China sekali !! Kenapa tak buat macam tu ???

Susah bila berdepan puak-puak tak ada iman ni !! Baca Sini 

Kebodohan tersebut tidak berakhir di situ , rakyat China kini mula pukoi gendang tuduh dan pulau semua pihak yang terlibat dengan Malaysia ! Antara yang terkena kesannya adalah artis Shila Amzah !

Macam-macam kecaman di buat oleh puak-puak tak ada akai ni terhadap Shila Amzah.Bab tu ampa semua boleh rujuk di blog sahabat MMI baca SINI.

Tak faham MMI kebodohan tahap cipan , apa kena mengena Shila Amzah dengan insiden MH370 ni ? Bukan minta tapi cuba ampa pakat-pakat bayang kalau Shila Amzah salah seorang mangsa dalam pesawat MH370 tu ? Nak bising juga ka ? 

Alo brother Shila pun naik kapal terbang nak ke China tau !! Cuma ketentuan takdir dah meletakkan mangsa yang terlibat tu orang lain.Awat orang Malaysia tak ada langsung dalam MH370 ka ?

Pakai akai la APEK !!!!

Berbalik kepada lelaki cina yang ternganga mulut tu , untuk makluman semua Shila Amzah adalah orang yang bertanggungjawab menyebabkan lelaki cina tu tenganga sampai macam tu.Ampa nak tau kenapa ?

Sebab bakat yang dia ada malah tak pernah mengutuk mana-mana cina lain sama ada di Malaysia mahupun di China.

Walaupun Shila menghiburkan mereka di sana ianya juga di anggap sebagai salah satu daripada usaha dan jalinan persahabatan yang sentiasa menjadi pegangan rakyat Malaysia.Kenapa nak salahkan orang yang tak ada kaitan ? Pikir la bro !!!

Tengok video ni sampai habis !!


Go Shila ang ada bakat perkara macam ni biasa tabahkan diri.

Kepada rakyat China yang melebih-lebih sangat tu tolong hormat orang lain sama , jangan sampai rakyat Malaysia pula pulau bangsa ampa kat sini.Mudah cakap jangan kurang ajaq !!!

MMI

Saturday, 29 March 2014

Nik Aziz Bertanding Presiden PKR ?!!!


Sebagai parti politik yang selama ini mendabik dada kononnya paling terbaik di dunia sudah semestinya pemilihan di peringkat kepimpinan tidak dapat di elakkan.Semua parti politik pun akan mengalami perkara yang sama termasuk juga para NGO dan pertubuhan belia.

Cuma apa yang berlaku dalam PKR ni agak sedikit berbeza dengan lain-lain organisasi.Laki bini pakat dok lawan nak jadi Presiden ! Kihkihkih Anwar dan Azizah masing-masing di sahkan akan bertanding jawatan Presiden parti melalui satu lakonan paling mantap abad ini apabila kedua-duanya tidak hadir sewaktu menyerahkan borang , orang lain tolong hantaq hahahaha agak-agak laa nak pebodo orang pun !

Tang mana yang kata demokratik sangat tu ??? Orang lain dah tak ada ka ??? Hihi kesian sungguh PKR ni bercakap bukan main boleh runtuh gua tapi calon nak bertanding Presiden biaq dekat laki bini ja adoiii ...

Tapi MMI tak berapa kisah sangat , bukannya tak kenai laki bini ni .. dekat-dekat nak mengundi esok dia letak jawatanlah bagi laluan , macam tak biasa !!

MMI bukan apa kesian tengok puak-puak syok sendiri ni , malulah wei persatuan budak-budak belia pun kalau bab bertanding ni dia tak angkut laki bini pi skali aihhh..Budak-budak belia pun tau demokratik tu apa !!!

Lagi satu ampa bayang tengok kalau yang bertanding presiden tu Najib Razak dengan Rosmah Mansor ! Agak-agak ampa la ni jadi lagu mana ??? Hihihi gamat satu negara !!!

Ok lah gang MMI malas nak tulis puak-puak lain yang bertanding dalam PKR ni , ampa tinjau-tinjau tengok blog sahabat-sahabat MMI nanti depa bagilah senarai penuh tu.

Tapi MMI nak bagitau puak-puak penyokong PKR ni yang sanggup berhujan dan berpanas , LAKI BINI tu ja reti ajaq ampa !! Jilat la lagi ....

Tian Chua kata pencalonan kali ni menunjukkan betapa demokratiknya parti PKR ! HAHAHAHAHAHAHAHA ang pun jilat sekali Tian Chua ooi !

Nik Aziz ?? Laaa maaflah tak ada kena mengena pun saja MMI kasi ribut sikit.Tapi ampa boleh bayang dak dia nak masuk PKR ? Hihihi...

MMI

Keputusan Tak Rasmi PRK Ballingian


Keputusan Penuh tidak rasmi PRK N51 Balingian:

Keluar mengundi: 9568 (71.58%)
Undi BN: 8148
Undi Pkr: 1282
Rosak : 138
MAJORITI: 6866
Dulu BN: 5154

Ampa tunggulah kalau keputusan rasmi nanti masih sama , puak-puak yang lagi satu tu nanti mengamuk bukan main.Tapi jangan risau sebab di Kajang depa tak bising pun kan ? kan ? kan ?

MMI

PANAS DAP Tahu Di Mana MH370 !!


Nama dia ni Lim Lip Eng dan dia dah buat kenyataan mengatakan sekiranya wakil DAP di lantik menjadi komander tentera udara atau laut Malaysia sudah pasti kedudukan pesawat MH370 dan misteri kehilangan pesawat terbabit akan dapat di selesaikan.

Ampa nampak dak ayat tu !! Kalau puak DAP ada jawatan , mamat botak ni kata misteri MH370 akan selesai.

Apa maknanya ? Hmm puak-puak ni ada cerita !!!

Harap pihak berwajib jangan sesekali lepaskan mamat ni , mana tau puak-puak komunis memang suka buat kerja-kerja sebotaj !!

Baca selanjutnya di SINI 

MMI

JAKIM Tunggu Apa Lagi Ni ????


MMI bukan menolak sebarang usaha untuk membantu semua pihak mencari dan mengesan pesawat MH370 yang hilang tetapi biarlah ianya di lakukan dengan baik dan mengikut amalan yang di benarkan oleh agama Islam.

Kalau cerita bab sorang ni lain sangat nampaknya , sebelum ni katanya pihak JAKIM dah pun buat keputusan yang ritual si mamat ni bercanggah dengan nilai-nilai Islam.sekarang ni dia dah pi mandi laut pula dah !!


Kenapa di biarkan ? JAKIM ampa tunggu apa lagi ? Lagi satu MMI rasa publisiti dan coverage yang dia dapat tu lah penyebab kepada lagi menggila tindakannya.Stop dan jangan siarkan apa-apa langsung berkaitan tindakan mamat ni rasanya boleh settle.Biar JAKIM ja buat kerja.

Puak-puak yang buat cover tu berentilah bagi publisiti dekat dia , yang dok gagah tu buat apa .. dia bayaq ampa ka ? Kala dak berentilah !!!

MMI

Friday, 28 March 2014

Malaysia Under SIEGE ?


Seperti yang pernah MMI janjikan sebelum ini untuk menulis tentang insiden kehilangan pesawat MH370 (SINI) yang kini sudah pun memasuki episod baru.Semua dah faham yang operasi pencarian kini tertumpu kepada koridor selatan berdasarkan kepada laporan dan perkiraan oleh pakar-pakar berkenaan satelit dan sebagainya.

Malah usaha berterusan pihak kerajaan bukan sahaja konsisten tetapi turut mendapat bantuan daripada 26 buah negara-negara di dunia yang menunjukkan keprihatinan mereka terhadap insiden tersebut.

Sehingga kini terlalu banyak teori yang timbul dan bermacam-macam cerita kita dapat dengar dan baca daripada unsur mistik sehinggalah kepada mimpi.Semuanya berkisar kepada kehilangan pesawat MH370.

Dalam banyak-banyak perkara yang di tulis dan di dedahkan , isu tentang rampasan pesawat menjadi antara topik paling panas semenjak insiden ini mengambil tempat.Malah pelbagai versi di catat sehingga menimbulkan pelbagai spekulasi.

Namun yang paling MMI banggakan adalah sikap kepimpinan negara dan mereka-mereka yang saban waktu sentiasa cekal dan kental berhadapan dengan semua situasi , menunjukkan betapa profesionalnya mereka menangani insiden ini.

Kerana kecekalan dan pengurusan yang cekap inilah ianya di cemburui oleh pihak-pihak tertentu khususnya dari dalam negara kita sendiri.Tak perlu MMI sebut siapa mereka kerana cukup yakin rakyat Malaysia amat mengenali mereka yang MMI sering labelkan sebagai musibat.

Daripada pemerhatian MMI setakat ini masih belum ada mana-mana pihak yang menyebut dalam semua teori mereka tentang betapa bahayanya kedudukan Malaysia berdasarkan insiden ini.Mungkin ada yang menyebut ini satu lagi teori yang boleh menyesakkan nafas rakyat Malaysia , sabar jangan macam tu penulisan ini berdasarkan pemerhatian MMI sendiri dan ianya di tulis untuk berkongsi dengan semua.

Sedarkah kita bahawa apa yang sedang berlaku kini merupakan satu tragedi ? Walaupun ianya sering kali di sebut sebagai insiden , tetapi petunjuk demi petunjuk yang kini mula muncul satu persatu meyakinkan MMI bahawa ianya adalah satu tragedi.

Tragedi ini bukan boleh di buat main-main kerana ia melibatkan keseluruhan struktur negara Malaysia.Ianya bukan sahaja melibatkan kerajaan tetapi juga semua faktor lain tanpa mengira sama ada mereka itu penyokong kerajaan atau pun tidak.

Paling bahaya kesannya boleh menyebabkan generasi selepas kita menjadi mangsa keadaan.

MMI secara peribadi mengandaikan kehilangan pesawat MH370 kepada beberapa faktor.

Pesawat telah atau dengan sengaja di ambil alih oleh seseorang atau sekumpulan manusia dengan tujuan tertentu.Bukan berniat untuk melukakan hati mana-mana pihak tetapi teori ini di buat berdasarkan kepada alat transponder pesawat yang di laporkan di tutup. Sesiapa jua yang melakukannya sudah pasti punya tahap dan keupayaan yang menyamai kepakaran yang di miliki oleh juruterbang pesawat.Malah kedudukan yang berubah atau berpusing pada saat ianya di laporkan hilang memberikan kita satu persoalan yang masih misteri dan rasanya masih di siasat oleh mereka-mereka yang jauh lebih pakar di luar sana.

Mengapa pesawat berpusing ? Sudah semestinya dengan 2 sebab iaitu pesawat menghadapi masalah teknikal atau yang seangkatan dengannya dan juruterbang membuat keputusan untuk berpatah balik.Keduanya berpusing dengan tujuan tertentu atau arahan daripada pihak-pihak tertentu dengan matlamat tertentu.

Siapa yang memusingkan pesawat ? Dalam bab ini hanya ada 4 saspek yang mampu melakukannya.

1.Juruterbang dengan pembantu juruterbang.
2.Juruterbang.
3.Pihak ketiga yang telah berada di dalam ruang juruterbang dan kemasukannya di buat berdasarkan kepada jalinan persahabatan yang terjalin sama ada dengan juruterbang, pembantu juruterbang atau krew-krew pesawat yang lain.
4.Sistem pemanduan pesawat telah di ambil alih oleh pihak lain yang bukan dari kalangan penumpang dan krew.

MMI yakin faktor ke 4 menjadikan kita sedikit berfikir , siapa ? Jawapannya teknologi yang di milki oleh negara-negara maju melalui pembangunan keupayaan ketenteraan.Secara mudahnya penggunaan aset milik ketenteraan atau risikan negara-negara tertentu yang berupaya untuk mengemudi pesawat daripada luar pesawat.

Yang pasti ini bukan kerja buat James Bond atau mana-mana watak superhero dalam filem-filem Hollywood !

Seterusnya berkaitan dengan laluan pesawat dan operasi Search & Rescue yang telah di gerakkan sejak daripada laporan kehilangan di buat.

Sehingga ke hari ini terdapat 3 sektor besar di wujudkan oleh mereka yang pakar bagi tujuan mencari dan mengesan MH370.Laut Cina Selatan , Laut Andaman dan Lautan Hindi.

Pernahkah kita terfikir mengapa terdapat 3 kawasan atau istilahnya koridor di wujudkan ?

Ya sudah tentu ianya untuk memudahkan urusan pencarian memandangkan keluasan kawasan yang terlalu luas.Bukanlah satu tugas mudah untuk bergerak dari satu koridor ke satu koridor yang lain.Sebab itulah setiap perancangan itu memerlukan penelitian yang rapi agar usaha itu tidak menjadi sia-sia.

Kini segalanya tertumpu di lautan Hindi dan seperti banyak pihak sedia maklum lautan Hindi punya ceritanya yang tersendiri seperti kedalamannya , kesejukkannya , kesunyiannya dan lain-lain yang seangkatan dengannya.

Berbalik kepada teori-teori yang MMI nyatakan di atas , sehingga kini MMI sendiri pun belum dapat menganggak yang mana satukah yang benar-benar punya kaitan.Tetapi secara jujur MMI punya keyakinan juruterbang pesawat Kapten Zaharie bukanlah seperti mana yang di sebut oleh banyak pihak sebagai puncanya.

Jika ada pun beliau bersama pembantu juruterbang terlibat dalam usaha untuk menyelamatkan pesawat sekiranya ianya benar-benar punya masalah.Selain dari itu jika ada pun beliau pasti di arahkan oleh seseorang.

MMI turut mengambil kira tentang kerosakan teknikal sehingga menyebabkan pesawat menjunam ke laut dan terhempas seperti mana yang berlaku dalam insiden Air France.Namun ianya sedikit mengelirukan apabila MH370 di laporkan berpusing.

Jadi di sinilah misterinya ! 

Tatkala MMI menulis artikel ini keseluruhan operasi di tumpukan di Lautan Hindi dengan bantuan daripada negara-negara besar dunia yang punya kepakaran.MMI bukan pakar apatah lagi punya kuasa untuk meneropong bagi mendapatkan jawapan yang sebenar cuma setakat ini sudah terdapat tanda-tanda penemuan objek-objek yang memungkinkan ianya serpihan pesawat MH370.

Sebagai rakyat Malaysia , MMI mahu menghormati semua pihak dan kita sama-sama nantikan jawapan daripada pihak yang berwajib.Percayalah mereka sedang bertungkus-lumus untuk mendapatkan jawapannya.

Cuma daripada keseluruhan insiden ini MMI yakin dan pasti dengan satu perkara !

Malaysia telah di KEPUNG !!

Kepungan itu bukan bermaksud kita di ancam oleh kuasa ketenteraan yang mahu menyerang serta membunuh semua rakyat Malaysia tetapi kepungan itu terdiri daripada pelbagai perkara.

Malaysia perlu berhati-hati dengan kepungan ini kerana ia mampu menyebabkan seluruh negara lumpuh malah mungkin kita hilang kedaulatan.

Insiden kehilangan MH370 bukan sahaja berkisar kepada kehilangan pesawat dan penumpang tetapi melibatkan banyak perkara lain.

Sempadan negara amat perlu di kawal dengan sebaik-baiknya memandangkan maklumat rahsia berkenaan aset dan pertahanan negara sedikit sebanyak telah terdedah berikutan perkongsian maklumat dalam misi SAR yang di lakukan dengan negara-negara lain.

Serangan bertali arus melalui siber yang kini di lihat di donimasi oleh pihak asing juga perlu di berikan perhatian.Pelbagai maklumat yang tidak tepat serta spekulasi di lontarkan ke dalam gelanggang yang sudah pasti di sambut oleh banyak pihak bukanlah sesuatu yang boleh di buat main-main.

Ini soal "Silent Attack" dan ianya mampu meruntuhkan kedudukan ekonomi negara.Bayangkan jika itu berlaku ? Tanpa kedudukan ekonomi yang kuat Malaysia mampu ranap dan ini akan memberikan ruang yang cukup luas kepada pihak-pihak di luar sana yang selama ini menantikan masa yang sesuai.

Jangan lupa sudah ada usaha-usaha daripada pihak luar memekik dan melolong menuduh Malaysia sebagai pembunuh ! Soalnya kenapa tuduhan sebegitu di buat ? Siapa yang menyampaikan ?

Jangan lupa sudah ada pihak yang menyaman MAS dan BOEING !! Di saat usaha mencari dan mengesan sedang di lakukan untuk mencari jawapan kepada punca kehilangan pesawat MH370 , mereka bertindak menyaman bukankah ini mengambil kesempatan namanya ?

Pelbagai cerita dan spekulasi yang timbul mengaitkan dengan pelbagai teori dengan kuasa-kuasa besar dunia.Kenapa ianya di lihat menjadi-jadi sedangkan ada di antara kuasa besar itu turut terlibat dalam operasi SAR ? Perlu di ingat pada ketika ini krisis di Rusia sedang berlaku !!

Lihat juga kepada berita kedutaan Israel di tutup secara tiba-tiba di seluruh dunia ! Jangan lupa juga tentang insiden pembunuhan ahli-ahli Ikwanul Muslimin yang secara tiba-tiba berlaku serentak dengan insiden kehilangan MH370 !

Paling penting adalah gerakan oleh mereka yang mengaku rakyat Malaysia sendiri yang di lihat terkinja-kinja menuduh serta menyalahkan kerajaan walaupun mereka sendiri tahu operasi berterusan untuk mengetahui punca kejadian masih di lakukan.

MMI tidak berniat untuk menakutkan mana-mana pihak apatah lagi mereka cerita baru tetapi melihat kepada kaitan dan munculnya pelbagai versi berkaitan MH370 ini , kita harus bersedia !

Kepungan ini bukan sahaja melibatkan pendedahan aset pertahanan negara tetapi juga ruang-ruang seperti kedudukan ekonomi , tuduhan yang mampu merasuk pemikiran manusia , medan siber yang terbuka luas , gerakan yang sedang di lakukan oleh rakyat Malaysia sendiri dan banyak lagi perkara-perkara berkaitan.

Kepada rakyat Malaysia , MMI harapkan agar anda semua fikirkan tentang satu perkara !

Pada saat ini kita sebenarnya terdedah , satu kesilapan sahaja mampu menyebabkan seluruh struktur yang kini bina dan pelihara selama ini runtuh.

Sebaiknya kita bersatu di bawah nama Malaysia dan sama-sama memberikan sokongan kepada usaha kerajaan untuk mencari jawapan yang sebenar malah yang lebih penting mengesan kedudukan MH370 serta penumpang dan krewnya.

Akhirnya sekali paling bahaya apabila kita sebagai rakyat Malaysia turut sama dengan mereka di luar sana menuduh sesama sendiri.

Ya Allah Engkaulah Peliharalah Malaysia & Engkau Permudahkanlah Operasi Mencari Pesawat MH370 serta anak kapalnya.Amin.

#PRAYFORMH370

MMI

Kenapa Mereka Yang Kalut Lebih ? Why ?


Cubaan beberapa agensi berita Barat melancarkan propaganda memburukkan kerajaan berkaitan tragedi MH370 terus mendapat kecaman pelbagai pihak.

Kelab Gerak 1Malaysia (KG1M) turut tidak ketinggalan menyatakan bantahan mereka dan menganggap tindakan agensi berita asing itu seperti CNN dan Fox News tidak lebih daripada mahu mempersendakan keupayaan Malaysia menangani insiden yang mendapat perhatian dunia itu.

Presidennya, Datuk Mohd Shukur Shamsuddin berkata, tuduhan melampau mengaitkan kerajaan, pihak tentera dan sentimen Muslim sebagai punca kepada tragedi menyayat hati itu tidak boleh diterima akal sama sekali.


“CNN dan Fox News sudah melampau dalam laporan berita mereka apatah lagi membuat tuduhan melulu serta tidak munasabah terhadap kerajaan dan juga mencemarkan imej Islam.

“Mereka (media asing) memang tidak senang dan cemburu dengan kemakmuran serta keamanan dikecapi Malaysia sebagai sebuah negara Islam, sebab itu mereka melancarkan kempen menjijikkan untuk memalukan kerajaan,” katanya dalam satu kenyataan media, semalam.

Beliau membidas kedua-dua agensi media asing itu yang sememangnya tidak pernah adil membuat liputan mahupun laporan berita apabila membabitkan isu negara Islam.

“Ketika tragedi di Bangunan Pusat Dagangan Dunia (WTC) New York pada 2011 lalu, CNN dan agensi berita asing tidak pernah membangkitkan kegagalan kerajaan ataupun tentera Amerika Syarikat dalam menangani tragedi itu...apatah lagi tiga pesawat merempuh bangunan di sana...hebatkan mereka?

“Sememangnya mereka mempunyai agenda jahat tersembunyi memperlekeh Malaysia yang selama ini cukup disegani terutamanya dalam kalangan negara-negara membangun di dunia,” katanya.

Mohd Shukur berkata, KG1M menyokong kempen dan seruan banyak pihak yang mahu rakyat memboikot saluran agensi berita asing itu serta bersatu menentang sebarang usaha untuk menghuru-harakan negara ini.

“Tindakan boikot menonton saluran CNN dan Fox News salah satu cara kita memberi pengajaran kepada mereka.

“Rakyat dinasihatkan tidak percaya bulat-bulat semua maklumat atau berita disiarkan media asing kerana mereka sebenarnya tidak amalkan etika kewartawanan telus,” katanya.sumber

Persoalan yang harus rakyat Malaysia khususnya orang Melayu soalkan adalah kenapa ? Untuk jawapannya Baca Sini 

MMI

Thursday, 27 March 2014

Laporan Terkini SAR MH370 Perang Di Lautan Hindi


Berdasarkan sumber inilah keadaannya di lautan Hindi apabila semua operasi Search & Rescue untuk mengesan kedudukan pesawat MH370 yang di laporkan hilang di tumpukan ke Koridor Selatan.Semua kapal dan pesawat di beritakan berada di kedudukan masing-masing dengan tujuan dan matlamat yang sama.

Sekali imbas seolah-olah dunia sedang berperang tetapi peperangan ini bukan melibatkan antara negara dengan negara tetapi peperangan semua pihak untuk mengesan dan mencari pesawat MH370.

MMI sanjung tinggi semua pihak yang terlibat memandangkan ianya bukan satu operasi mudah kerana di beritakan ombak di lautan Hindi ini mampu mencecah ketinggian setinggi 40 kaki.

Walau bagaimanapun operasi yang telah masuk hari ke 20 ini terpaksa dihentikan buat sementara waktu ekoran cuaca buruk.

Pesawat yang digunakan dalam misi ini telah diarah untuk kembali semula ke Perth dari kawasan mencari yang dipercayai lokasi pesawat MH370 berakhir.

Manakala kapal-kapal yang berada di kawasan tersebut dibenarkan meneruskan operasi mencari.

“Ramalan di kawasan itu mendapati terdapat ketulan ais, angin kuat dan jarak penglihatan hampir sifar,” pegawai Tentera Laut Amerika Syarikat yang bertangungjawab ke atas pesawat P8 Poseidon, Leftenan Komander Adam Schantz memberitahu Reuters.

“Mereka yang berada di lokasi sedang dalam perjalanan balik ke sini dan semua misi setakat ini ditangguhkan,” kata Schantz menurut laporan tersebut.

Sebelum ini, Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (AMSA) memberitahu, 11 pesawat dan lima kapal telah dikerah bagi meneruskan usaha menjejaki pesawat malang tersebut.

Operasi pencarian dibahagikan kepada dua kawasan yang meliputi 78,000 kilometer persegi, di selatan Lautan Hindi.

Misi pencarian hari ini melibatkan dua pesawat AP-3C Orion milik tentera laut Australia, jet Ilyushin IL-76 oleh pihak China, P-8 Poseidon oleh Amerika Syarikat dan pesawat P-3 Orion milik kerajaan Jepun.

HMAS Success turut dihantar bagi operasi ini di kawasan pencarian kira-kira 2,500 kilometer Barat Daya Perth bersama-sama empat kapal dari kerajaan China - Xue Long, Kunlunshan, Haikou and Qiandaohu.

MMI

Cuba Menangguk Di Air Keruh Ultra Kiasu MUSIBAT !


Kenal sangat dah puak-puak ni , pantang ada ruang dan peluang mesti akan ada sahaja cerita yang di buat dengan niat yang cukup tak elok.Sejak dulu lagi puak-puak musibat ni tak pernah sedaq dengan apa yang mereka miliki hari ini.

Paling tak boleh blah isu kehilangan pesawat MH370 pun nak buat kalut ! Kalau kalut tolong mencari tak apa juga tapi ni kalut nak bagi belaga sesama sendiri memang haram jadah.

Maaflah kalau MMI guna ayat kasaq sikit sebab bila di fikirkan balik puak-puak ni bukan makan dengan ayat-ayat cintan ni semua.

Semuanya tentang sikap rakyat cina di Beijing !

Pada ketika pelbagai spekulasi muncul di saluran-saluran media , perkara utama yang di khuatiri berlaku adalah ketidakmampuan ahli-ahli keluarga mangsa menanganinya memandangkan pihak kerajaan Malaysia sebagai peneraju utama pasukan SAR tidak boleh dengan sesuka hati mengeluarkan kenyataan tanpa mempunyai bukti serta pengesahan pihak-pihak pakar yang di iktiraf dunia.

Kini sesuatu yang di khuatiri boleh berlaku telah berlaku , sekumpulan ahli keluarga penumpang warga China pesawat MH370 di laporkan telah berarak ke kedutaan Malaysia di Beijing dalam keadaan marah.

Menurut laporan daripada AFP kira-kira 200 ahli keluarga sesetengahnya menangis sambil berpimpin tangan menjeritkan slogan "Kerajaan Malaysia Pembunuh" dan "Kami Mahu Keluarga Kami Semula".

Dalam perarakan tersebut salah seorang anggota keluarga mangsa penumpang MH370 membacakan kenyataan mengutuk kerajaan Malaysia , pasukan tentera dan MAS kerana terus melengahkan operasi pencarian selain daripada tuduhan bahawa kerajaan Malaysia menyembunyikan sesuatu.

Kain rentang juga turut di bawa oleh mereka dengan tertera perkataan "MAS Hutang Kami Satu Penjelasan" , "MH370 Jangan Biarkan Kami Menanti terlalu Lama" dan "1.3 Billion Rakyat Menunggu Sambut Pesawat Itu".

Satu tindakan yang di rasakan amat tidak wajar di saat semua pihak sedang bertungkus lumus berganding bahu mengesan kedudukan pesawat serta mencari jawapan kepada kejadian tersebut.

Tindakan rakyat China ini juga di lihat sebagai tidak adil memandangkan kerajaan Malaysia telah berusaha sedaya upaya di dalam mencari pesawat malang tersebut. Malah kerjasama yang erat di antara Malaysia dan negara China sendiri sebenarnya di jalin sejak hari pertama insiden ini di laporkan selain daripada usaha bersama sehingga kini dalam operasi SAR.

Sekiranya semua pihak merujuk kepada apa yang sedang di lakukan oleh kerajaan Malaysia , mereka akan faham bahawa tidak ada sebarang perkara yang di sembunyikan malah sidang media khas oleh YAB Perdana Menteri baru-baru ini menjelaskan kepada dunia bahawa kenyataan yang di buat sebaik sahaja mendapat petunjuk yang di perakui oleh mereka yang pakar adalah satu  komitmen yang tinggi di ambil oleh kerajaan walaupun mereka tahu kesannya akan mewujudkan rasa kurang selesa sesetengah pihak contohnya tentang BUKTI kenyataan tersebut.

Namun ianya tetap di lakukan kerana Malaysia tidak mahu menyembunyikan sebarang maklumat yang di sahkan oleh pakar-pakar yang terlibat dalam operasi mengesan pesawat MH370.Baca Sini

Paling di bimbangi adalah bantahan yang di lakukan oleh rakyat China itu , selain daripada faktor tekanan ianya juga di percayai bermula daripada hasutan serta sebaran maklumat palsu oleh golongan yang tidak bertanggungjawab.

Berdasarkan sumber di percayai golongan ini merupakan orang cina tempatan yang tidak menyokong kerajaan Barisan Nasional atau penyokong parti politik yang telah menghasut dan meracuni fikiran rakyat China dengan berita-berita yang di reka serta maklumat palsu yang sengaja di ada-adakan.

Tujuannya untuk melihat kerajaan memerintah kini (BN) di tumbangkan melalui permainan kotor mereka dalam memanipulasi misteri kehilangan MH370.Golongan tersebut juga di beritakan sedang rancak memainkan peranan memburuk-burukkan kerajaan Malaysia serta meracuni pemikiran keluarga penumpang cina untuk mencapai agenda mereka.Baca Selanjutnya 

Memang haram jadah , MMI bukan rasis tapi teringin sangat nak tengok puak-puak cina musibat yang kat Malaysia ni angkat kain baju semua pindah pi negara yang depa rasa lebih baik dari Malaysia.Sampai hari ni tak pula nampak buat macam tu yang ada terhegeh-hegeh dok kaut untung hasil daripada kemajuan yang Malaysia miliki.

Alo APEK NYONYA sapa bikin ini Malaysia maju ??? Lu punya bapak ka ???

MMI

Siapa Yang Tak Bersedih Kan ....


Tak pastilah orang lain tapi MMI sebahagian daripada jutaan rakyat Malaysia yang turut bersedih di atas apa yang telah berlaku terhadap semua penumpang dan krew pesawat MH370.Bagi MMI hanya mereka yang buta hatinya sahaja tidak punya perasaan hiba walau sedetik pun.



#PRAYFORMH370

MMI

Wednesday, 26 March 2014

Jom Dengar Apa Lelaki Ni Kata !!




Sebarkan kawan-kawan...

MMI

Just Read China Airbone Carrier

Gambar Hiasan
1. Suatu kebetulan apabila AAIB dan Inmarsat sahkan MH370 berakhir di Selatan Lautan Hindi; sehari sebelumnya duta-duta Israel mogok pasal gaji?

2. Suatu kebetulan semua kedutaan Israel tutup seluruh dunia alasan gaji tak cukup atau wujud cubaan untuk cover up penglibatan Israel?

3. Suatu kebetulan kerajaan China agak lambat hantar aset untuk bantu operasi SAR, sedangkan warganya paling ramai dalam senarai penumpang MH370? Masih nak sorok kekuatan aset?

4. Apa kaitan Israel/USA dan China dalam kes kehilangan MH370? Berkait dengan 'pilotless drones controller' yang dicuri?

5. US-China war in the making?

6. Selagi masih belum jumpa serpihan MH370, masihkah boleh menyimpan harapan?


(Reuters) - Israeli diplomats launched an unprecedented strike on Sunday, forcing the complete closure of embassies around the world as they escalated a dispute over pay, officials said.

The industrial action has already threatened to postpone a visit by Pope Francis to Israel planned for May - one of 25 trips by foreign officials affected by a work slowdown the diplomats began on March 5 when wage talks broke down.

By escalating the action to a full strike - the first by the diplomatic corps since the country's establishment in 1948 - the diplomats will close all of Israel's 102 missions abroad, paralyzing most diplomatic work with other countries and the United Nations.

"We are completely shutting down the (foreign ministry) office and missions abroad. This is the first time ever," ministry spokesman Yigal Palmor said.

Another ministry official told Reuters: "As of now, the foreign ministry doesn't exist. It's not possible even to submit complaints".

Foreign Minister Avigdor Lieberman Called the strike "irresponsible" and "a wretched decision and a display of a loss of control on union's part."

"We shall do whatever possible to minimize the damage to the country and its citizens," Lieberman said.

Diplomats said the strike - involving some 1,200 foreign service employees - was open-ended and had been called after the Treasury had failed to present any acceptable proposals.

They are demanding an increase in monthly salaries, which they put at 6,000-9,000 shekels ($1,700-$2,600), and want compensation for spouses forced to quit jobs due to foreign postings. They say about a third of their number has quit in the past 15 years due to poor wages.

Yacov Livne, spokesman for the diplomats' union, said: "the Treasury is determined to destroy the foreign ministry and Israeli diplomacy." 

*Gambar atas di katakan salah satu konsep "China Airbone Carrier" baca selanjutnya di SINI

Macam-macam kan ??


MMI

Tuesday, 25 March 2014

JAUHARI You Are Not Alone !!!


Semua pihak sedia maklum dengan tragedi yang menimpa pesawat MH370 dan sehingga kini operasi dan siasatan untuk mengenal pasti kedudukan pesawat terbabit masih berjalan malah siasatan oleh pihak-pihak berwajib turut berjalan.

MMI yakin seluruh penduduk Malaysia sentiasa berdoa yang terbaik kepada semua pihak cuma segelintir puak-puak pembangkang mungkin lebih suka mencari kredit politik daripada benar-benar membantu.

Semalam YAB Perdana Menteri sudah pun membuat sidang media dan memberikan sedikit pencerahan kepada seluruh dunia tentang perkembangan kehilangan pesawat malang tersebut.

Sebagai manusia dan beragama Islam MMI menerima segala kemungkinan kerana segala-galanya merupakan kuasa Allah swt.Kita sebagai umatnya hanya mampu beriktiar.

Harapan kita tetap kepada penemuan pesawat dan penumpang serta krew dengan selamat.Walau bagaimanapun kita bersedia sekiranya keputusannya nanti menjadi sebaliknya.Inilah yang di namakan Qada dan Qadar kita terima dengan seadanya.

Namun sejak pagi tadi MMi sedikit terkejut dengan satu laporan yang menyentuh tentang soal perletakan jawatan CEO MAS Encik Ahmad Jauhari Yahya.Baca Sini 

Bagi MMI beliau tidak bersalah dalam soal dan insiden ini malah sentiasa menunjukkan komitmen yang cukup tinggi sejak dari hari mula kejadian.Siapa tahu susah perit jerih beliau bersama-sama dengan pasukannya dalam mendepani insiden ini.

Sesuatu yang wajar kita semua rakyat Malaysia berikan pujian.

Kepada Encik Ahmad Jauhari teruskan usaha murni saudara dan jangan sesekali melayan soalan-soalan yang tidak berkaitan.

MMI yakin seluruh rakyat Malaysia tidak pernah menganggap saudara sebagai bersalah malah mahu saudara terus memberikan khidmat kepada MAS.Adalah satu kerugian sekiranya saudara meletakkan jawatan memandangkan MAS amat-amat memerlukan saudara untuk terus memberikan perkhidmatan.

Malah pengalaman menangani insiden ini bukan sesuatu yang boleh di jual beli.

Kepada seluruh rakyat Malaysia sama-sama kita sokong usaha insan mulia ini dalam membantu serta berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada seluruh rakyat Malaysia.

MMI kata saudara perlu terus berkhidmat jangan hiraukan cakap-cakap bodoh lagi dangkal mereka-mereka yang hanya mementingkan diri.

#PRAYFORMH370

Baca artikel berkaitan di SINI

MMI

Lagi Aksi Pramugari Air XXXX TERLAMPAU




All yours !!

MMI

MMI Hargai Pengorbanan 3 Insan Kerdil Ini @HishammuddinH20




3 insan ini berdiri teguh bersama sejak hari pertama pesawat MH370 di laporkan hilang.Berdepan dengan pelbagai pihak termasuk dunia bukanlah sesuatu yang mudah.Kita mungkin mudah bercakap dan membuat apa sahaja spekulasi tetapi 3 insan ini memerlukan kudrat serta kekuatan dari segi mental dan fizikal.

Terima kasih di atas jasa dan pengorbanan kalian ,

1.Datuk Seri Hishamuddin Hussein (Menteri Pertahanan , Pemangku Menteri Pengangkutan)

2.Datuk Azharuddin Abdul Rahman (Ketua Pengarah DCA)

3.Encik Ahmad Jauhari Yahya (CEO MAS)

#PRAYFORMH370

Ikhlas MMI

Aku Rimas Sejak Semalam #PRAYFORMH370


Gambar di atas menunjukkan betapa komitmen yang di tunjukkan oleh pemimpin negara dalam usaha mencari dan mengesan pesawat MH370 yang di laporkan hilang.Mungkin tak banyak pihak yang perasan bahawa kelibat manusia inilah yang sering hadir berdepan dengan semua wartawan bagi menyampaikan maklumat perkembangan terkini operasi mencari pesawat MH370.

Malah bukan sahaja hadir setiap hari dalam sidang media tetapi turut bersama-sama dengan pasukan pencari di lautan semata-mata kerana tanggungjawab dan amanah yang di pikulnya sebagai pemangku Menteri Pengangkutan.

Apa lagi di mahukan oleh manusia-manusia kurang akal di luar sana ?

Malah bukan Datuk Seri Hishamuddin sahaja yang terlibat seluruh jentera dan pasukan negara bersama-sama dengan pimpinan lain setiap hari memainkan peranan masing-masing.

Semalam YAB Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengdakan sidang media tergempar pada jam 10.00 malam dan telah menyampaikan maklumat terkini berkaitan operasi mencari dan mengesan pesawat MH370.

MMI tahu bukan sesuatu yang mudah untuk kita terima hakikat namun kepimpinan negara begitu berhati-hati mengeluarkan kenyataan supaya tidak menyinggung mana-mana pihak khususnya ahli keluarga yang menanti dengan penuh harapan.

Hari ini akan di adakan satu lagi sidang media bagi memperincikan maklumat yang di perolehi.

Sebagai rakyat dan kita yang hanya mampu berdoa ini seharusnya sokongan bukan sahaja di berikan kepada ahli keluarga tetapi juga kepada barisan perwira negara yang sejak pada hari kejadian tidak pernah berhenti berharap malah sentiasa berusaha dengan gigih menjalankan kewajipan mereka.

Aku rimas sejak semalam kerana masih ada puak-puak celaka yang masih dengan politik bangsat mereka !!

Ayuh rakyat Malaysia kita doakan yang terbaik buat semua.

MMI

Monday, 24 March 2014

#PRAYFORMH370 Pesawat Di Laporkan Berakhir Di Lautan Hindi AL-Fatihah


Setakat jam 10.00 malam tadi pertanyaan dan persoalan banyak pihak tentang kehilangan pesawat MH370 telah di rungkaikan.YAB Datuk Seri Najib Tun Razak dalam sidang media sebentar tadi telah mengesahkan bahawa penerbangan pesawat MH370 telah berakhir di Lautan Hindi.

Berikut merupakan kenyataan rasmi yang di keluarkan sebentar tadi.

PM STATEMENT ON MH370 – 24/03/14

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370’s flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.

Dalam keadaan sebegini rasanya kita perlu menghormati semua pihak yang terlibat dan sebagai rakyat Malaysia tidak ada yang mampu MMI zahirkan melainkan bersimpati dengan semua penumpang dan krew pesawat malang terbabit.

Kepada penumpang dan krew yang beragama Islam AL-FATIHAH

Maklumat penuh akan di buat dalam sidang media besok.

MMI

Benda COLOMBIA Jangan La Samakan Dengan Melayu Malaysia !!


Kadang-kadang bukan senang bila kita nak bercakap benda-benda yang menyentuh tentang perkara yang boleh menyentap hati mana-mana pihak.Tetapi rasanya MMI kena cakap juga sebab kalau di biarkan lama kelamaan ianya akan menjadi budaya yang boleh merosakkan reputasi pihak-pihak tertentu.

Malah dalam keadaan tertentu otak yang tuhan bagi tu kena guna juga , jangan main sumbat ja tanpa merujuk kepada soal pegangan kita terhadap agama.

MMI bukan nak buat analisis atau post moterm tentang keputusan PRK Kajang tapi nak pihak-pihak yang mengaku pemimpin tu supaya fikir juga tentang tindakan mereka yang ada kalanya membuatkan orang meluat dengan kita.

Budaya Colombia yang kita tahu kebanyakkannya bukan beragama Islam di ambil dan di bawa oleh pergerakan Puteri UMNO Malaysia ke bumi Kajang.

Paling memeranjatkan aksi terkinja-kinja tu mendapat kecaman banyak pihak termasuk orang UMNO sendiri.Malu weh , ampa mengaku orang Islam tapi apa yang ampa buat tu jauh sangat larinya.

MMI bukan tolak aktiviti semacam ni sebab melibatkan puteri tapi kenapa tak buat dalam dewan tertutup hanya untuk puteri sahaja ? Tak best ker kalau buat tertutup atau takut nanti tak ada cover dan publisiti ?

Kalau itu yang jadi keutamaan rasanya MMI tolak bulat-bulat usaha ampa tu sebab dah jadi nanah dekat UMNO !! Bagilah apa alasan sekalipun ianya tetap salah.



Paling MMI rasa tak boleh blah , siap orang nombor dua mai rasmi lagi ! Tak pasti sejauh mana beliau tahu dan faham apa itu ZUMBA tapi hakikatnya benda dah berlaku !!!



Pebetoi balik apa yang tak kena tu !!

MMI

Kenapa Kami Bersembunyi !!


Keluarga Kapten Zaharie Ahmad Shah bertindak mencari perlindungan tempat berlindung, luar dari kawasan rumah mereka dalam usaha untuk keluar dari ‘ribut spekulasi’ yang melanda juruterbang itu.

“Keluarga Zaharie lebih suka mengelak daripada spekulasi daripada bercakap. Kini, mereka tahu siapa kawan sebenar mereka,” kata seorang rakan yang rapat dengan keluarga Zaharie tetapi tidak mahu dikenali.

Menurut rakannya, keputusan isteri dan anak- anak Zaharie untuk ‘bersembunyi’ adalah satu cara untuk mengelak daripada diburu oleh media, seperti apa yang berlaku kepada keluarga pembantu juruterbang Fariq Abdul Hamid di mana stesen TV tempatan telah berkumpul di hadapan rumahnya.

“Pada saat-saat membimbangkan seperti ini, ahli keluarga mahu berkumpul untuk sokongan emosi, bukan menangkis soalan daripada media,” katanya.

Kecuali satu temu bual awal dengan cucu saudara lelaki beliau di Youtube yang memberikan satu penghormatan untuk juruterbang itu dan curahan sokongan dalam talian untuk anak perempuannya Aisyah, tiada sebarang kenyataan dibuat selain itu.

Rumah keluarga Kapten Zaharie sunyi tiada berpenghuni.

Katanya, keluarga itu sangat memberikan kerjasama terhadap permintaan yang dibuat oleh pihak berkuasa, kerana mereka tidak mempunyai apa-apa yang hendak disembunyikan.

Walaupun sesetengah saudara-maranya merasakan keluarga Zaharie harus tampil secara terbuka untuk menjelaskan spekulasi yang menggambarkan beliau sebagai seorang aktivis politik, mereka tahu mereka perlu menghormati keinginan mereka yang mahukan privasi, katanya.

Saudara-mara beliau juga menegaskan bahawa Zaharie bukan seorang ekstremis, tidak seperti apa yang dikatakan oleh media mengenai beliau.

Tiada satu pun spekulasi yang dapat meyakinkan mereka bahawa beliau mungkin telah melakukan sesuatu yang menyebabkan kehilangan MH370, menurut mereka.

Beliau juga kerap menghubungi Aisyah yang telah menamatkan pengajiannya dalam bidang seni bina di Melbourne, Australia.

Anak perempuannya itu telah memberitahu seorang rakannya di Australia sebelum kembali ke Kuala Lumpur bahawa “semua spekulasi itu seolah-olah membunuh keluarganya”.

Aisyah telah mengambil cuti untuk bersama dengan keluarga yang tinggal di lokasi yang berbeza dari rumah mereka di Shah Alam.

Bagi ahli keluarga Fariq, mereka tidak mahu ditemubual sehingga pesawat itu dijumpai.-mstar

MMI

Sunday, 23 March 2014

#PRKKajang Proses Pengiraan Berjalan Lancar


Proses pengiraan di khabarkan sedang berlangsung kini melibakan kesemua 88 saluran.Keputusan akhir hanya akan di umumkan oleh SPR setelah semua proses pengiraan selesai dan di muktamadkan.Sementara kita semua menanti pengumuman tersebut , boleh layan dulu video kat bawah ni..MMI

N25 Kajang Pembangkang Terus Berkempen Di Hari Pengundian


Apa yang berlaku hari ini benar-benar mencabar pihak berkuasa khususnya SPR sendiri.Dengan aksi-aksi serang menyerang dan kata-kata kesat yang di lemparkan oleh pembangkang cukup untuk menunjukkan betapa mereka begitu terdesak untuk mempertahankan kerusi N25 yang mereka sendiri kosongkan.

Suruhanjaya Pilihan Raya telah merangka peraturan-peraturan khas untuk berkempen , seperti yang tertera di dalam Akta Kesalahan Pilihan Raya (Pindaan) 2002.

Kempen hanya boleh dimulakan selepas selesai proses penamaan calon dan mesti dihentikan jam 12.00 tengah malam sebelum hari mengundi.

Pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia perlu tahu tanggungjawab mereka dalam melaksanakan amanah rakyat dan wajib menjalankan tugas mengikut peraturan undang-undang SPR yang telah termaktub.Kempen pada hari pembuangan undi merupakan satu kesalahan dan pihak SPR wajib mengambil tindakan yang sewajarnya mengikut peruntukan Akta Kesalahan Pilihan Raya (Pindaan) 2002.

Video kempen ini menjadi bukti utama bahawa satu kesalahan telah di lakukan oleh PKR pada hari pembuangan undi.

video

Soalnya apakah pihak SPR dan mereka yang berwajib nak menghalalkan tindakan sebegini ? Kalau penyokong pembangkang sekalipun kena ingat amanah yang di pertanggungjawabkan selain daripada pembayaran gaji sebagai pegawai yang di lantik.

MMI tegur saja bukan apa takut gaji yang kita terima tu , kerja tak buat gaji rembat apa cita ??

MMI

Bomoh Do Re Mi Kena MAKI !!!


Kalau sebelum ni dia ni siap cabar nak penampaq sana sini akhirnya terserlah kebodohan tahap babun bila kena maki dengan salah seorang manager sebuah hotel di sebabkan kalau nak buat sidang media.Ingatkan hebat sangat pompuan ja ajaq ang !!



Bodoh dan memalukan !!

MMI

Yang Pasti Kedua Calon Tidak Mengundi Di Kajang !!


Hari ini penduduk di Kajang mula menunaikan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia , sekali lagi selepas PRU13 yang lalu.Walaupun ada sedikit rungutan kerana perlu melalui proses pengundian 2 kali dalam masa terdekat MMI nasihat bersabar kerana ini merupakan anugerah tuhan kepada rakyat Kajang dengan memberi ruang sekali lagi untuk benar-benar membuat keputusan yang sewajarnya.

Ini barangkali merupakan peluang kedua untuk memperbetulkan semula kesilapan dulu waktu PRU13.Mana tahu mungkin ada yang kini berubah hati ?

Apa pun MMI tinggalkan semuanya kepada rakyat dan penduduk Kajang sendiri kerana mereka lebih berhak untuk menentukan siapa wakil rakyat yang di rasakan benar-benar layak.

Paling pasti kedua-dua calon bukanlah rakyat Kajang dan bukan penduduk Kajang.Mereka merupakan orang luar yang kini menawarkan bakti serta khidmat kepada rakyat Kajang.Sesuatu yang harus benar-benar di perhalusi oleh penduduk Kajang.

Kedua-dua calon juga tidak mengundi di Kajang , hati-hati dengan orang luar sebegini kerana belum tentu mereka punya jiwa sebagai rakyat Kajang.Dah berlaku banyak di kawasan lain cuma dalam keadaan yang berbaki lagi 5 jam ini buatlah pilihan terbaik.

Setakat 10.00 pagi ini, kira-kira 8,433 pengundi atau 22.16 peratus daripada 38,055 pemilih berdaftar keluar mengundi di 16 pusat mengundi bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang dibuka tepat jam 8 pagi tadi, menurut sumber Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).  

MMI

Saturday, 22 March 2014

Inilah Masalahnya Bila Otak Di Lutut !!


Inilah masalahnya apabila terlalu taksub dengan politik , di saat rakyat pelbagai bangsa memberikan tumpuan kepada kehilangan pesawat MH370 masih ada mereka yang bangsat cuba mengambil kesempatan.

Kalau MMI ada di tempat tersebut pada ketika barua-barua ini sedang menulis pasti penampaq boya akan singgah di pipi mereka.Bodoh lagi tak boleh di ajar !

Mungkin 2 BARUA ni tak terkesan dengan insiden kehilangan pesawat MH370 dan mungkin tidak ada saudara mara mereka yang terlibat.Di sebabkan itulah mereka mengambil keputusan untuk bertindak sedemikian dengan langsung tidak menghormati ahli keluarga yang sedang bersedih.

Susah bila babi di biarkan berkeliaran ni !!

MMI

#PRKKajang Pembangkang Mula Pukoi Canang !!


Kempen bagi PRK Kajang bakal berakhir pada jam 12.00 tengah malam nanti setelah semua pihak yang terlibat selesai melakukan rutin kempen politik masing-masing.Sejak penamaan calon hinggalah ke hari ini MMI rasanya tidak pernah menulis tentang PRK ini kerana beberapa sebab.

Pertamanya bagi kebanyakkan pembaca yang sering singgah di blog MMI pasti tahu bahawa MMI telah memutuskan untuk memberikan penumpuan kepada kehilangan pesawat milik Malaysia Airline MH370.Entah mengapa MMI sejak dari mula insiden ini di laporkan semacam ada satu perasaan yang sukar untuk di jelaskan kepada umum cuma apa yang boleh di nyatakan adalah rasa hiba sedih dan yang seangkatan dengannya sentiasa berlegar-legar dalam kotak fikiran MMI.

Pernah ada ketikanya MMI menitiskan air mata apabila membaca serta menonton video-video yang di hasilkan oleh banyak pihak tentang MH370 lebih-lebih lagi melihat kepada kesungguhan masyarakat kita dan dunia mendepani insiden ini.

Malah kesedihan itu sudah semestinya terus bersangkutan dengan aksi-aksi bodoh lagi biadap sesetengah pemimpin pembangkang dan kumpulan yang kononnya terkenal sangat dengan dunia galmournya sampaikan langsung tidak punya hati dan perasaan untuk sekurang-kurangnya tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh mengguris hati dan perasaan orang lain.

Keduanya mengapa tidak menulis tentang PRK Kajang adalah kerana bagi pandangan MMI tindakan pimpinan PKR merupakan satu tindakan jijik lagi hina yang telah mengheret bukan sahaja rakyat Kajang tetapi juga kerajaan untuk sama-sama terlibat dalamm kancah politik DUNGU.

DUNGU kerana kita membiarkan aksi-aksi sedemikian di lakukan oleh mereka-mereka ini tanpa sebab yang munasabah malahan jika di ikutkan daripada perletakan kawatan Lee Chin Cheh bekas adun Kajang semata-mata untuk memberikan laluan kepada Anwar Ibrahim cukup CELAKA.

Di saat isu perletakan jawatan sesuka hati ini , seharusnya kita perlu segera melakukan sesuatu dengan membuat penambahbaikkan dalam SPR atau mewujudkan undang-undang tertentu agar tidak lagi kejadian yang serupa berlaku.

Ini sebenarnya membebankan banyak pihak malahan satu kerugian besar sebenarnya kepada rakyat di seluruh negara kerana satu jumlah kewangan yang cukup besar terpaksa di gunakan untuk memuaskan hati pihak-pihak yang mengaku berjuang untuk rakyat ini.

Namun kita lebih sibuk memilih untuk masuk ke dalam gelanggang yang di buka secara tidak profesional.Apa yang MMI boleh buat diam buat seketika.

Jika ada mana-mana pihak yang merasakan tindakan ini sebagai salah maka MMI mohon maaf bukan berniat sengaja mencari publisiti murahan tetapi kadang kalanya kita perlu mengikut kata hati kita.

Dalam masa yang sama walaupun MMI tidak menulis tentang PRK Kajang tetapi setiap hari MMI memantau perjalanan kempen politik di sana.

Dan hari ini MMI membuat keputusan untuk menulis memandangkan esok merupakan hari perhitungan sebenar untuk rakyat Kajang membuat keputusan.

Cuma sesuatu yang agak menarik berlaku malam tadi pada ketika 500 ribu rakyat Malaysia berhimpun dalam Selawat Perdana di Putrajaya , Lim Kit Siang bersama-sama barisan kepimpinan PKR dan pembangkang lebih sibuk dengan kempen politik dan gerakan politik kononnya reformasi 2.0.

Apa pun MMI bersyukur kerana permainan politik pembangkang sebenarnya tidak memberikan apa-apa kesan memandangkan rakyat lebih bijak untuk menilai dan memilih untuk bersama dalam majlis yang jauh lebih mulia daripada pentas mencaci maki.

Barangkali kerana terkesan dengan sokongan rakyat yang semakin menolak politik pembangkang maka satu kenyataan telah di buat oleh seorang pemimpin pencetus 13 Mei 1969 apabila berkata di depan penyokong-penyokong tegar pembangkang bahawa satu undi untuk Wan Azizah bererti satu undi untuk beliau menjadi Perdana Menteri wanita pertama negara.

Satu ungkapan yang MMI rasa tindakan terdesak pembangkang untuk mempertahankan bumi Kajang.

Sebagai seorang penulis blog dan sering memerhatikan tingkah laku politik pemimpin pembangkang MMI boleh tafsirkan bahawa kenyataan Lim Kit Siang itu adalah satu helah terbaru dan percaturan baru pembangkang memandangkan Anwar Ibrahim di lihat tidak lagi mampu memberikan sumbangan seperti sebelumnya.

Mereka sedar dan tahu Anwar sudah tidak lagi relevan untuk merealisasikan agenda mereka dan kerana Anwar di lihat masih punya aura dalam PKR maka Wan Azizah kini di jadikan boneka seterusnya.

Sebagai rakyat atau sesiapa jua yang dekat dengan dunia politik tanahair tentu faham mengapa Wan Azizah di sebut dan di julang sampai begitu rupa.

Malah bagi mereka yang aktif dalam dunia politik sama ada secara realiti mahupun dalam dunia maya pasti tahu bahawa Wan Azizah bukan sahaja tidak layak untuk di angkat sebagai Perdana Menteri tetapi juga Ahli Parlimen sekalipun.

Sesuatu yang harus rakyat fikirkan adalah kenapa secara tiba-tiba dengan tempoh masa berbaki 2 hari sebelum proses pembuangan undi di lakukan Wan Azizah di umumkan sebagai bakal calon Perdana Menteri wanita pertama sedangkan nasib Anwar Ibrahim sama ada akan di dapati bersalah atau tidak hanya akan di tentukan kemudiannya oleh mahkamah persekutuan setelah proses rayuan di buat ?

Jawapannya mudah Anwar tidak pernah di akui oleh DAP sebagai pemimpin agung yang punya kredibiliti dan integriti yang baik di sebabkan masalah selera luar tabienya.Anwar hanya di gunakan oleh mereka selama ini dan menjadi boneka kepada puak DAP yang punya agenda tersendiri.

Malah jika di bandingkan Anwar dengan Lim Guan Eng dalam Pakatan rakyat , MMI berani cakap Guan Eng jauh lebih berkuasa daripada Anwar Ibrahim !

Mereka dah mula pukoi canang , rakyat Kajang perlu tahu ni ....

Baca artikel berkaitan di SINI 

MMI

Labels