Followers

Wednesday, 30 April 2014

DAP Susun Strategi Salahkan UMNO !!!

DAP mula menyusun gerakan untuk memastikan cadangan PAS Kelantan melaksanakan undang-undang hudud di negeri tersebut di selesaikan dengan keadaan UMNO di persalahkan.

Semua pihak sedia maklum bahawa DAP tidak pernah sesekali menyokong apatah lagi bersetuju dengan sebarang cadangan daripada mana-mana pihak waima PAS sekalipun berkaitan undang-undang hudud.

Sedar bahawa perkembangan terkini bakal menyaksikan Pakatan Rakyat berantakan maka DAP dengan di ketuai oleh pemimpin utama mereka mula merangka strategi untuk menyelamatkan Pakatan Rakyat.PAS perlu di pastikan terus kekal dalam Pakatan Rakyat kerana DAP tahu tanpa sokongan orang Melayu dalam PAS , Pakatan Rakyat hampir pasti terkubur.

Dalam masa yang sama strategi itu di gunakan untuk memujuk PAS supaya menerima pendirian bersama dalam Pakatan Rakyat kerana PAS adalah pencetus kepada rasa kurang senang pengikut-pengikut DAP dan PKR setelah mencadangkan untuk melaksanakan undang-undang hudud.

Maka UMNO perlu segera di persalahkan walau apa cara sekalipun demi untuk memastikan kelangsungan agenda Pakatan Rakyat.

Selain menggesa PAS menolak sokongan UMNO terhadap perlaksanaan hudud di Kelantan , Lim Guan Eng juga mendakwa UMNO tidak pernah menyokong hudud dan UMNO sentiasa menjadi penghalang kepada perlaksanan hukum Islam di Malaysia.

Satu tindakan aneh apabila secara tiba-tiba Guan Eng melakukan pusingan 360 darjah dengan menuduh UMNO pula yang menolak undang-undang Islam tersebut.Sedangkan hakikatnya UMNO tidak pernah sesekali menolak undang-undang itu.

Tindakan Guan Eng ini samalah dengan apa yang di lakukan oleh Khalid Samad baru-baru ini apabila cuba bermain tarik tali dengan cubaan menyalahkan UMNO.

Seperkara yang harus rakyat faham adalah UMNO dan kerajaan tidak pernah sesekali menolak undang-undang hudud cuma dalam keadaan negara yang sebegini , setiap satu undang-undang yang mahu di laksanakan mestilah mendapat sokongan serta melibatkan semua pihak tanpa meminggirkan mana-mana pihak lain.

UMNO dan kerajaan tahu bahawa terdapat pihak-pihak yang punya kepentingan politik dalam negara yang menentang sebarang perlaksanaan undang-undang tersebut dan kerana itu ianya tidak di jalankan pada masa ini.

Hudud bukanlah satu bentuk undang-undang yang boleh di permain-mainkan kerana asas kepada perlaksanaan undang-undang tersebut adalah untuk menegakkan keadilan.Bagaimana asas itu dapat di capai sekiranya perlaksanaan undang-undang tersebut hanya melibatkan segelintir pihak sahaja dan dalam masa yang sama pihak yang lain tidak terlibat ?

Adakah dengan tindakan sedemikian kita sudah mencapai keadilan yang menjadi asas kepada perlaksaan undang-undang tersebut ? Baca Selanjutnya 

Inilah perkara yang paling di takuti oleh pemimpin Pakatan Rakyat khususnya Lim Guan Eng memandangkan dasar DAP yang jelas tentang undang-undang hudud.Bukan soal siapa yang membawa hudud tetapi soal siapa yang menentangnya sekarang ?

UMNO menolak hudud ? Rasanya Guan Eng perlu belajar dan mengkaji fakta sejelas-jelasnya kerana rakyat Malaysia khususnya orang-orang Melayu dan Islam tahu bahawa DAP lah yang menjadi tunjang atau kepala samseng yang menolak sebarang usaha ke arah perlaksanaan undang-undang tersebut.

Kepada PAS inilah masanya untuk benar-benar mengenali siapa Lim Guan Eng dan DAP !

Jangan lagi cuba berselindung di sebalik sikap munafik menggunakan agama untuk kepentingan politik.

Seperkara yang menarik berkenaan kenyataan Lim Guan Eng di atas adalah ianya di buat selepas Mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) dan persoalannya sejak bila pemilihan CEC parti DAP di sahkan oleh pihak ROS ?

DAP parti haram seperti mana haramnya kita orang Islam untuk bersahabat dengan mereka yang sentiasa menentang Islam ! sumber utaranews.com 

MMI

PAS Melutut Macam HAMBA ABDI Depan Tokong DAP


Isu hudud PAS Kelantan kini membuatkan kerjasama PAS dalam Pakatan Rakyat semakin bernanah.Nanah itu bukan sahaja sudah membusuk tetapi semakin melarat malah mungkin akan mengjangkiti pihak lain sekiranya ia tidak di tangani dengan baik.

Dari apa yang MMI perhatikan jelas PAS lebih rela untuk sujud menyembah pemimpin DAP daripada berbincang dengan UMNO.Apa boleh buat itu pilihan mereka dan mungkin kerana itu jugalah di hari-hari akhirnya Nik Aziz semakin tidak senang duduk memikirkan dakyah yang telah di lakukannya kini bukan sahaja menyebabkan PAS hilang arah tetapi diri Nik Aziz sendiri di belenggu rasa kesal dan menyesal.

Hasil pertemuan pertama wakil pimpinan Pakatan Rakyat (PR) mengenai perlaksanaan Hukum Hudud semalam dilihat tidak sama sekali mengubah pendirian DAP.

Pengarah Pendidikan Politik DAP, Liew Chin Tong berkata, walaupun berpuas hati dengan penjelasan terperinci mengenai ketetapan perlaksanaan melibatkan Kerajaan Negeri Kelantan sahaja, ianya tetap bercanggah dengan agenda PR menerusi perjanjian yang dimeterai bersama menerusi Buku Jingga.

"Kami telah memberikan pandangan dan jelaskan pendirian kami bahawa isu hudud, bukan agenda bersama dalam PR dan kita masih dalam perbincangan serta berkongsi pandangan.

"Mesyuarat ini cuba mencari titik pertemuan dan agenda bersama, hudud bukan salah satu agenda kami (PR)," katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat Setiausaha Agung PR di Pejabat Agung PAS, di sini semalam.

Turut hadir Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob; Timbalan Setiausaha Agung DAP, Ngeh Khoo Ham; Naib Pengerusi, Teresa Kok Suh Sim dan Pengarah Strategi DAP, Ong Kian Ming dan wakil PKR, R Sivarasa.

Beliau menjelaskan, kedudukan PAS dalam PR bakal berhadapan risiko jika parti itu tetap bertegas meneruskan Hukum Hudud.

Beliau turut mengingatkan semua pihak dalam PR agar memahami perdirian bersama yang perlu dijadikan keutamaan parti masing-masing.

"Kita akan berharap semua boleh fahami isu tersebut dan risiko politik yang dibawa bersama dengan isu ini," katanya lagi.

DAP dijangka bakal mengumumkan pendirian rasmi berhubung isu tersebut pada masa yang akan ditetapkan kelak.

Tahniah Nik Aziz kerana telah meninggalkan generasi pelapis PAS untuk terus melutut dan di layan sebagai HAMBA ABDI DAP !!!!!

MMI

Tuesday, 29 April 2014

Anwar Akhirnya Di GULAIKAN Najib & Lebih Parah Obama Pula Setuju Ish Ish


Nak menyempit juga ker ? Gambar yang MMI jumpa di carian google kihkih...

Kehadiran Obama ke Malaysia sememangnya punya kesan yang amat besar bukan sahaja kepada negara tetapi juga kepada rakyat.Rata-rata rakyat mengetahui tentang kehadiran Presiden Amerika Syarikat ini dan sebahagiannya begitu teruja bukan sahaja dengan pemimpin paling berkuasa di dunia (tanggapan sesetengah pihak) tetapi juga kehadiran bersama Air Force Onr pesawat tercanggih di dunia selain daripada deretan kenderaan koncoi Obama termasuklah The Beast kenderaan rasmi yang membawa Presiden Obama.

MMI antara yang teruja dengan kehadiran ini dan ia bukan sahaja di sebabkan hubungan diplomatik yang membolehkan Malaysia terus di segani sebagai sebuah negara membangun tetapi juga melihat kepada persiapan dan kawalan yang di berikan oleh pasukan pengawal peribadi Obama.MMI akan ulas di artikel yang lain berkenaan Secret Service ini.

Dan yang lebih menarik adalah sikap yang di tunjukkan oleh Anwar serta konco-konco pembangkang di Malaysia.Latahan dan racauan yang menyebabkan kem PKR histeria di sebabkan nama Anwar langsung tidak tersenarai dalam mana-mana perjumpaan yang membolehkan Anwar berjumpa Obama menjadikan kehadiran Obama lebih istimewa.

Di sebabkan itu maka pelbagai alasan dan tuduhan di kemukakan oleh kem PKR sehinggalah Anwar di gulaikan oleh YAB Datuk Seri Najib Tun Razak malahan lebih parah apabila Obama turut menyokong dan bersetuju dengan gulai yang di masak oleh kepimpinan utama negara.

Semuanya bermula apabila seorang wartawan Australia bertanya kepada Presiden Amerika Syarikat Obama tentang ketidakadilan Malaysia terhadap Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim termasuk dalam soal kes liwatnya.

Tentunya Anwar melompat dengan kegembiraan !!

Tetapi jawapan Obama dan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib dalam sidang akhbar bersama yang disiarkan secara langsung ke seluruh dunia telah menyebabkan kegembiraan itu terhenti tiba tiba,Anwar jatuh tertunduk malu,kecewa dan marah kerana pertanyaan itu telah memberi peluang kepada Datuk Seri Najib untuk memberitahu hal yang sebenarnya.


Lebih menyakitkan hatinya ialah apabila Obama menyatakan keyakinan kepada Datuk Seri Najib sebagai seorang Refomer.Datuk Seri Najib menjelaskan bukan kerajaan Malaysia yang mengambil tindakan terhadap Anwar Ibrahim tetapi tindakan itu diambil oleh bekas kakitanganya sendiri dan kerajaan Malaysia yang mengamalkan demokrasi dan menghormati hak asasi manusia tidak berhak untuk menyekatnya dan membiarkan proses keadilan berlaku dan menyerahkan kepada keputusan mahkamah.Jawapan Obama selain dari menerima Datuk Seri Najib sebagai seorang Reformer telah menyatakan keyakinan bahawa Datuk Seri Najib akan dapat memperbaiki lagi kekurangan kekurangan perjalanan demokrasi dan hak asasi manusia di Malaysia.

Oleh kerana sidang akhbar itu disiarkan secara langsung keseluruh dunia setelah pertemuan yang mengambil masa lebih lama dari yang dijadualkan antara kedua pemimpin negara besar dan kecil itu yang menunjukan minat dan keyakinan Obama kepada Datuk Seri Najib maka tidak syak lagi jawapan mereka kepada pertanyaan wartawan Australia itu telah mencedera parahkan imej Anwar ke taraf yang sangat rendah.

Hasrat wartawan itu hendak membangkitkan pembelaaan bekas Naib Presiden Amerika Al Gore terhadap Anwar Ibrahim dalam lawatannya dahulu,ternyata salah perhitungan sebaliknya menyerlahkan kesopanan dan penghormatan Obama kepada rakyat Malaysia berbanding dengan sikap biadap Al Gore terhadap rakyat Malaysia yang meninggalkan sejarah hitam dalam hubungan Malaysia dengan Amerika Syarikat.

Lawatan Obama yang jelas menampakan kerianganya selama berada di Malaysia dan kemesraannya dengan Datuk Seri Najib telah membina semula kerosakan hubungan antara Malaysia dan Amerika Syarikat yang dilakukan oleh Al Gore.

Anwar ? Kekal sebagai kaki liwat ....

kredit to badutrakyat

MMI

Monday, 28 April 2014

Pemilihan PKR Apa Cer Ni Bard ???










































Bukan ka pemilihan PKR ni antara yang terbaik di dunia ? Penuh dengan keadilan dan ketenangan ?

Hancing beb hancing !!!

MMI

Sunday, 27 April 2014

Adil Lah Sangat Puiii !!!


Kalau mengikut kepada cakap tu kira paling hebat lah , rasanya mungkin sampai hebat tahap dunia kot ! Tapi realitinya bukan saja busuk tapi hancing beb..Itu pun puak-puak pencacai ni tak pernah nak mengaku , yang si pengikut pula jangan cakap lah boleh buat bodoh ja siap tutup mata lagi.

Kalau ada kesilapan di pihak kerajaan sampai berbuih mulut di tuduhnya salah kerajaan walaupun sebahagian besar daripadanya kesalahan-kesalahan itu di lakukan oleh kakitangan kerajaan yang kita sendiri belum tentu menjadi penyokong pihak mana.

Bagi puak-puak pembangkang ni kalau kakitangan kerajaan dan mana-mana pihak yang seangkatan dengan kerajaan , kalau buat silap saja itu semua salah kerajaan.

Tapi kalau di pihak mereka setiap kesalahan itu adalah kesalahan peribadi yang tak ada kena mengena dengan parti !!!

Kepala hotak ampa !!!!

Samalah isunya dengan pemilihan PKR tahun ni , dari awal bukan main ... paling hebat dan paling bersih lah bunyi pun.Nah alih-alih siap MENIPU lagi !!! Mana yang bersih sangat tu ?????


Baca selanjutnya di SINI 

MMI

Saturday, 26 April 2014

PAS Umum Keluar Pakatan ?!!


Berikutan tentangan demi tentangan daripada sahabat sesyurga PAS dalam Pakatan Haprak berkenaan cadangan untuk melaksanakan undang-undang hudud , PAS kini di lihat terkial-kial seolah-olah di telan mati emak di luah mati bapak.

Apa pun MMI melihat sama ada telah atau luah ianya tetap sama , PAS tetap akan menjadi pencacai dan gundik pelengkap pentas ceramah Anwar Ibrahim dan DAP.

Jika sebelum ini bercakap pandai sangat sampai habis semua ahli UMNO di kapirkan kini apa jadi dengn PAS ? Anthony Loke secara terang-terangan bukan sahaja menolak cadangan PAS tetapi cina haram jadah ni turut menghalau PAS daripada Pakatan Haprak.


So cita dia PAS nak buat apa lepas ni ?????  Nak sahut cabaran si Anthony Loke tu kerrr ????

Baca artikel berkaitan di SINI 

MMI

Air Force One Selamat Mendarat Obama Kini Di Malaysia


Pesawat paling canggih di dunia Air Force One yang membawa Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama kini selamat mendarat di Lapangan Terbang TUDM Subang.Kehadiran Obama di sambut oleh Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman.

Turut hadir menyambut Obama ialah Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin serta Duta Besar Malaysia ke AS, Datuk Dr. Awang Adek Husin.


Obama kini sedang bergerak menuju ke bangunan Parlimen Malaysia bagi menyertai majlis sambutan rasmi oleh kerajaan Malaysia.


Sebelum ini lawatan pemimpin nombar satu dunia itu ke Malaysia ditunda beberapa kali ekoran krisis politik yang menyebabkan pentadbiran kerajaan AS lumpuh.

Obama merupakan Presiden AS kedua melawat Malaysia dalam tempoh 50 tahun selepas kali terakhir oleh Presiden Lyndon B. Johnson pada 1966.

Lawatan bersejarah itu merupakan sebahagian daripada siri lawatan Obama ke Asia meliputi negara seperti Jepun, Korea Selatan dan Filipina.

Kunjungan tersebut membawa makna besar bagi Malaysia kerana ia menggambarkan keyakinan AS terhadap negara ini selain pengiktirafan terhadap kepimpinan Najib.

Pada masa yang sama, kesediaan Obama memilih Malaysia juga menunjukkan Washington yakin dengan situasi politik di negara ini yang aman dan harmoni.

Sempena lawatan ini, Najib dan Obama dijangka membincangkan kerjasama ekonomi, pelaburan, aspek keselamatan, pertahanan serta sains dan teknologi.

Beliau juga dijangka mengadakan kunjungan hormat ke atas Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan melawat Masjid Negara. 

kredit sumber utusan

MMI

Cerita SAPU Yang MELAYU Perlu TAHU !!!!


Melihat gambar di atas sudah cukup untuk membuatkan hati MMI tersentuh , betapa semangat veteran polis ini cukup tinggi.MMI rasa veteran ini sudah lama meninggalkan lapangan perkhidmatannya tetapi kerana kesetiaan dan sumpah keramatnya satu ketika dulu , beliau langsung tidak berasa malu malah bersahaja bangun berdiri di celah-celah mereka yang lain.

Teringat MMI tentang generasi pewaris hari ini , pada ketika nyanyian lagu NEGARAKU berkemundang pun masih ada di antara kita yang masih duduk dan berbual sesama sendiri.Generasi pewaris kini semakin hilang rasa hormatnya terhadap perkara asas yang membolehkan mereka hidup dengan selesa hari ini.

Bukan itu sahaja sudah ada di kalangan mereka yang berasa jijik dengan Melayu kononnya Melayu tidak hebat ! Melayu tidak up to date ! Melayu lekeh dan bermacam-macam lagi..

Walaupun tidak semua tetapi Melayu seperti ini sudah bercambah khususnya yang berada di kota-kota besar.Tak perlu persoalkan tentang di kampung kerana mereka juga berhijrah ke kota besar !

Malahan di kampung juga kini pewarisnya sudah mula menunjukkan perubahan dan perubahan ini semakin lama semakin merisaukan.

Seperti yang MMI nyatakan walaupun tidak semua tetapi generasi ini ada di sekitar kita.

Soalnya sedarkah mereka apa yang pernah berlaku terhadap Melayu satu ketika dulu ?


Melayu pernah cuba di sapu dari kampung halamannya , dan kerana itu berlakunya apa yang di sebut sebagai tragedi 13 Mei 1969.Perlu di ingat Melayu juga antara yang menjadi korban dalam konflik tersebut.

Baca selanjutnya di blog mazidulakmal.com

MMI

Siapa LONDEH Seluar Rafizi ??


Mamat bernama Rafizi ni sebenarnya merupakan orang yang terpelajar dan beliau juga punya keupayaan untuk menjadi seorang pemimpin politik yang baik.Melihat kepada luarannya sahaja kita tahu Rafizi ni budak bagus tapi sayang sebab dia terlalu obses dengan kaki peliwat.

Habis segala-galanya hancur cuma bab belakang tu MMI tak pastilah !

Dah banyak kali Rafizi sebenarnya di kantoikan cuma puak-puak anjing PKR ja yang sering kali menjaja kononnya Rafizi hebat !! Hebat ka bro ?? 

Kalau hebat pun dia ni selalu bikin panas dengan isu-isu yang menghentam kerajaan BN dan selalunya mula-mula ja lepas di jawab balik JEM !! Sama la macam kes terbaru ni ...



Sorry bro , kali ni lu kantoi lagi .. Tu lah siapa suruh tak zip seluar !!!

MMI

Friday, 25 April 2014

Cerita Benar Gadis MALAM

Gambar Hiasan
Memang jarang dapat bertemu seorang gadis berkelulusan peringkat ijazah dari universiti tempatan, memilih kerja sebagai pengawal keselamatan.

Pekerjaan yang kerap dipandang rendah olah masyarakat itu, bukan saja tidak setaraf dengan kelulusan yang dimiliki bahkan seakan tidak sesuai dengan fizikal wanitanya yang kecil molek.

Peluang berkongsi cerita dengan Diana, 26, (bukan nama sebenar) bukan mudah kerana gadis ini awalnya memilih untuk menyimpan segala cerita peribadi tentang dirinya.

Namun setelah dipujuk dan diyakini kisah ini bukan untuk membuka aib sesiapa, dia akhirnya bersetuju.

Kata gadis berkulit cerah ini, kisah hitam dirinya bermula dari zaman universiti, selepas mula mengenal pusat hiburan dan kelab malam.

"Saya memang anak jati Kuala Lumpur, lahir dan dibesarkan di ibu kota ini. Kehidupan keluarga saya memang sederhana, kami tinggal di rumah pangsa yang terletak betul-betul di tengah bandar.

"Sejak memasuki universiti saya dapat rasakan kehidupan saya begitu bebas, umpama burung yang terlepas dari sangkar. Saya rasakan seolah dunia ini saya yang punya.

"Walau seronok ke kuliah bertemu rakan-rakan baru, dunia kelab malam lebih mengujakan saya," katanya memulakan bicara.

Bagi Diana, seakan satu rutin yang tidak lengkap jika sekali dalam seminggu tidak mengunjungi tempat-tempat hiburan tersebut.

Namakan apa sahaja kelab di sekitar Lembah Klang yang terkenal, semuanya pernah dikunjunginya.

Rutin tersebut menjadi-jadi setiap hari Rabu malam Khamis kerana Ladies Night, iaitu pada malam tersebut wanita tidak perlu mengeluarkan sebarang belanja untuk makan dan minum kerana kosnya dibiayai lelaki.

Sesuai sangatlah untuk pelajar sepertinya yang belum memiliki sebarang pendapatan selain bantuan pinjaman pelajaran.

"Daripada seminggu sekali menjadi dua kali seminggu saya, ada kalanya hampir setiap malam. Memang rasa tidak lengkap hidup jika tidak ke kelab malam. Mulanya hanya minum air berkarbonat kemudian sedikit demi sedikit belajar minum arak.

"Asalnya saya diperdaya tetapi apabila berasakan nikmatnya, saya mula sedap meneguk air haram tersebut. Langsung tiada rasa bersalah, malah makin teruja menikmatinya dengan iringan muzik dan tarian yang melalaikan," cerita Diana dengan nada tersekat-sekat.

Bertemu kekasih

Selepas hampir setahun bergelumang dengan aktiviti kelab, Diana akhirnya dipertemukan dengan seorang lelaki yang dikatakan mengambil berat tentang dirinya.

Perkenalan Diana dan Hafiq (bukan nama sebenar) diatur oleh seorang rakan.

"Saya seronok berkenalan dengan Hafiq. Sejak berkenalan dengan dia yang boleh dikategorikan berada, saya makin dimanjakan, hidup saya juga makin mewah dengan barangan yang berjenama dan mahal.

"Pernah rakan sebilik bertanya aktiviti saya, namun bagi saya rakan sebegitu hanya mahu menjaga tepi kain orang sahaja. Walau sibuk dengan teman baru, saya tidak pernah diabaikan pelajaran. Segala tugasan mampu disiapkan dan keputusan peperiksaan juga boleh dikatakan baik.

"Apapun, aktiviti luar tetap berterusan. Biasanya, setiap kali habis kuliah, Hafiq sudah menunggu saya di luar kawasan universiti dengan kereta mewahnya. Memang saya bangga apabila ada kawan-kawan yang memandang," akuinya.

Namun kegembiraan tersebut tidak lama, apabila Hafiq ditakdirkan menemui ajal dalam satu kemalangan jalan raya yang tragis.

Diana yang sukar menerima hakikat, semakin ligat bertunggu-tangga di kelab malam atas alasan untuk mengubati kesedihan dan kerinduan terhadap Hafiq.

Bertaubat

"Entah kenapa saya jadi begitu, langsung tidak terfikir untuk bersolat atau bertaubat selepas teman lelaki meninggal dunia. Saya semakin hanyut, lelaki silih berganti dalam hidup saya.

"Tidak perlulah saya bercerita pada kakak apa aktiviti saya secara terperinci, cukuplah saya katakan di sini bahawa kehidupan di kelab malam memang menghancurkan," ujarnya dalam nada lebih serius.

Dalam pada itu, Diana mengakui ibunya merupakan insan paling sedih dengan keadaan dirinya yang semakin tidak tentu hala.

Dia tahu setiap hari ibunya berdoa agar dirinya berubah dan kembali ke pangkal jalan.

Mujurlah, segala yang berlaku tidak membuatkan Diana terkandas dalam pelajaran dan akhirnya memperoleh segulung ijazah.

"Satu petang saya mendengar azan Maghrib yang sayup di balkoni kediaman ibu saya. Ketika itu hati berasa begitu sayu dan malu kepada Allah. Saya menitiskan air mata tanpa henti. Tangisan saya jadi makin kuat dan akhirnya ditenteramkan ibu.

"Alhamdulillah pelbagai peristiwa terjadi dan membuatkan saya jatuh terduduk, namun ibu bapa saya tetap menerima saya dan masih mahu membimbing saya ke jalan yang benar.

"Kenapa saya tidak mahu bekerja mengikut kelayakan saya kerana bagi saya biarlah saya bertugas dekat

dengan kediaman ibu bapa saya yang sudah tua, saya mahu menabur bakti kepada mereka dan pada masa yang sama kepada masyarakat juga.

Biarlah, walau saya memiliki ijazah

seka kalau inilah pekerjaan yang boleh membuatkan saya tenang, saya reda," katanya yang memilih pekerjaan tersebut kerana mahu mengenal erti kepayahan, menguji kesabaran di samping membentuk disiplin diri.

Hampir tiga bulan bekerja, Diana berjaya dinaikkan pangkat dan kini dia bukan sahaja bahagia dengan kerjayanya, malah bakal menamatkan zaman bujang bersama jodoh pilihan ibunya yang berstatus seorang ustaz.utusan

MMI

balikcina.com Apa Agenda Di Sebalik Laman Web Tersebut ?


Ada sesuatu yang harus di berikan perhatian oleh pihak berwajib tentang kewujudan laman web ini , jika berdasarkan apa yang MMI lihat laman web ini menghimpunkan kata-kata daripada semua pemimpin politik di tanahair dan sudah semestinya ia tidak menjadi masalah kepada mana-mana pihak selagi ianya tidak di putar belitkan.

Tetapi yang menjadi kemushkilannya adalah kenapa pemilik laman web ini menggunakan nama balikcina.com ?

Sapa punya kerja ni ? Jelas ia berniat jahat , mohon pihak berkuasa khususnya SKMM ambil langkah yang sepatutnya !!

MMI

Thursday, 24 April 2014

Kenapa Puak Lahanat Dengki Dengan Jutawan Melayu Ini ??


Pada ketika banyak pihak masih memberikan ruang kepada parti DAP untuk berkabung di atas pemergian seorang pemimpin tertinggi mereka , rupa-rupanya agenda politik dan perkauman tetap menjadi pegangan pemimpin-pemimpin mereka.

Jika sebelum ini Lim Guan Eng meracau menuduh pihak Polis tidak menjalankan tugas mereka sewaktu upacara pengkebumian mendiang Karpal Sing , kini Ahli parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin pula bertindak menyerang kerajaan dengan tuduhan yang langsung tidak berasas.

Pemilikan Penang Port oleh usahawan Melayu Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary menjadi kritikan oleh pemimpin DAP negeri Pulau Pinang ini.Mereka menyifatkan Tan Sri Syed Mokhtar tidak boleh memiliki banyak aset di Malaysia kerana ia di dakwa melanggar kepentingan nasional.

Kenapa hal sedemikian menjadi persoalan besar kepada mereka ?

Adakah mereka tidak sedar bahawa dalam sepuluh nama yang tersenarai sebagai orang paling kaya di Malaysia , 8 orang daripadanya bukan dari kalangan orang Melayu ?

Adakah kehadiran Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary menyebabkan pimpinan DAP berasa gundah gulana atau khuatir tentang apa yang mampu di lakukan oleh jutawan Melayu ini ?

Perlu di ingat kehadiran 8 orang daripada 10 terkaya di Malaysia yang bukan berbangsa Melayu tidak pernah di pertikaikan oleh mana-mana individu Melayu selama ini.

Persoalan yang jauh lebih aneh adalah kenapa tidak Sim Tze Tzin dan pimpinan DAP Pulau Pinang membantah apabila usahawan cina seperti Robert Kwok memiliki banyak aset penting di dalam negara ?

Adakah DAP cemburu kerana Tan Sri Syed Mokhtar orang Melayu ?

Sebaiknya dalam hal ini Sim Tze Tzin seharusnya mempersoalkan tentang sikap double standard Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang dan barisan pimpinannya yang selama ini menekan orang-orang Melayu di Pulau Pinang dengan isu perobohan gerai, pembinaan rumah-rumah mewah, perancangan penuh agenda seperti pembinaan terowong dasar laut dan pembangunan pulau buatan di Tanjung Tokong melibatkan 760 ekar keluasan tanah dengan nilai pembangunan kasar berjumlah RM25 bilion yang turut mendapat bantahan keras oleh 16 NGO.

Pertikaian tentang pemilikan Penang Port oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary bukan menjadi isu besar memandangkan segala-galanya di lakukan mengikut prosedur yang di tetapkan.Keupayaan yang di miliki oleh jutawan Melayu ini tidak perlu di pertikaikan melainkan pemilikan itu di berikan kepada mereka yang tidak layak.

Jelas dan terbukti tindakan pemimpin DAP ini di lakukan kerana sikap RASIS yang terlalu menebal dalam diri mereka sendiri. Mereka sedar bahawa sebahagian besar kakitangan yang kini berkhidmat di Penang Port merupakan orang-orang Melayu dan kerana itulah ianya menjadi bukan sahaja pertikaian tetapi kebimbangan bahawa orang Melayu akan terus di pacu untuk bersaing dan menyaingi kelebihan dalam sudut ekonomi yang kini di miliki oleh kebanyakkan orang cina.

Sesuatu yang harus pimpinan DAP tahu adalah sebahagian besar orang Melayu khususnya di Pulau Pinang juga rasanya ingin bertanya apakah DAP tidak mahu melihat orang Melayu berjaya dalam bidang ekonomi negara ? utaranews.com 

Komen MMI , aku redha hidup sebagai rakyat marhain biasa asalkan ada generasi Melayu seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary di persada menjadi kebanggaan orang Melayu.

Ayuh Melayu bangun sama-sama kita usaha dan pertahankan hak kita !!

MMI

SPR Tetapkan Tarikh PRK Bukit Gelugor


Satu lagi pilihanraya kecil bakal menyusul bulan depan di Pulau Pinang berikutan kematian penyandang jawatan Ahli Parlimen Bukit Gelugor mendiang Karpal Singh yang terlibat dalam satu kemalangan maut baru-baru ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 25 Mei ini sebagai tarikh pilihan raya kecil bagi Parlimen Bukit Gelugor.

Perkara itu diumumkan oleh Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dalam satu sidang media yang diadakan selepas selesai mesyuarat khas di ibu pejabat SPR di di sini, hari ini.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandangnya Karpal Singh, 74, dalam kemalangan jalan raya membabitkan kenderaan MPV yang dinaikinya dan sebuah lori di Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Gua Tempurung di Perak pada 17 April lalu.

MMI


Wednesday, 23 April 2014

Guan Eng Kalau Nak Meracau Pun Agak-Agaklah !!!


MMI faham Guan Eng telah kehilangan seorang sahabat baiknya baru-baru ini , walau macam mana pun si dia tetap pergi untuk selama-lamanya.Tidak akan berlaku sama sekali mendiang Karpal Singh di hidupkan semula melainkan ada di kalangan rakyat dunia yang berwajah seakan-akan mendiang itu pun orang lain.

Guan Eng harus belajar menerima hakikat ini dan kalau susah sangat berjumpa sahaja Mat Sabu minta dia ajar macam mana nak tenangkan diri.Pemimpin PASmemang hebat bab-bab nak tarbiah orang DAP ni kalau tidak mana mungkin DAP bulat-bulat tolak cadangan PAS nak laksana hudud ye tak !!!

Anak Kit Siang ni bukan sahaja emosi tak ketahuan tapi turut meracau sampai main tuduh ja orang tu tak buat kerja orang ni tak buat kerja.Kiranya apa yang dia nak mesti semua ada , pegiiidahh !!!

MMI antara orang yang berada di rumah Karpal Singh dan jangan dok buat cerita kata Polis tak ada dan tak buat kerja.Anggota Polis bukan sahaja bertindak mengawal lalu-lintas tetapi turut mengawal keadaan di kawasan sekitar termasuk rumah Karpal Singh.

Malah ada anggota polis yang makan nasi bungkus waktu berehat daripada menjaga keselamatan di rumah Karpal Singh itu pun berganti-ganti dengan anggota lain.Sebab apa ? Kerana tugas dan arahan !

Nak pertikai lagi ka ?
Polis Pulau Pinang menempatkan lebih 50 pegawai dan anggota bertugas sepanjang empat hari tempoh memberi penghormatan terakhir hingga pembakaran mayat Anggota Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh di Krematorium Batu Gantung di sini, Ahad lepas.
Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata selain menjaga lalu lintas pihaknya turut menempatkan pegawai dan anggota polis di rumah mendiang di Jalan Utama, di sini serta dua balai polis bergerak di perkarangan Dewan Sri Pinang ketika mayat mendiang dibawa ke situ untuk penghormatan terakhir.
"Saya telah mengarahkan anggota trafik bertugas dari mula mayat mendiang tiba di Juru dan mengiringi hingga ke rumahnya di Jalan Utama dan dalam masa sama dua pegawai bersama 20 anggota polis trafik ditugaskan menjaga kawasan berkenaan (rumah Karpal Singh).
"Mereka ditugaskan di situ bagi melancarkan lalu lintas di sekitar kawasan berkenaan dan menjaga ketenteraman," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Derma Darah sempena Sambutan Peringatan Hari Polis ke-207 di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pulau Pinang, di sini Selasa.Baca Selanjutnya 
Bab ni MMI puji Gobind Singh Deo , reti berterima kasih dan tak susah mana pun sebab beliau adalah orang yang paling tahu sama ada anggota Polis buat kerja ka dak.

Lahanat punya Guan Eng !!!

MMI

PRK Bukit Gelugor Perlukah BN Bertanding ?

Gambar Hiasan
Ketua Pemuda PAS Kelantan yang juga Exco Pemuda PAS Malaysia berkata BN tak perlu letak calon untuk PRK Bukit Gelugor nanti ekoran kerusi parlimen berkenaan dikosongkan dengan kematian penyandangnya , mendiang Karpal Singh baru baru ini. Alasan Ahmad Fadhli Shaari ialah majoriti yang diperoleh oleh mendiang Karpal pada PRU yang lepas adalah terlalu tinggi berbanding calon BN.

Ahmad Fadhli juga berkata jumlah wang lebih kurang RM2 juta yang terpaksa dibelanjakan kerajaan untuk urusan PRK Bukit Gelugor nanti boleh lah dijimatkan dan disalurkan untuk pembinaan 40 buah rumah kos rendah yang harganya lebih kurang RM50k sebijik. Geleng kepala aku bila baca 'nasihat' Exco Pemuda PAS Malaysia ni. Tujuan memang baik, tapi kurang analisis sebelum buat kenyataan.

Pandangan penulis pula BN patut letak calon untuk PRK Bukit Gelugor nanti kerana pada ketika ini lah akan muncul beberapa calon bebas untuk cuba nasib. Kalau calon bebas nak bertanding, mahu atau tidak SPR tetap kena buat PRK sebab ini pemilihan demokrasi biar pun BN tak ambik bahagian. SPR akan tetap kena belanja RM2 juta seperti yang didakwa Ahmad Fadhli itu.

Bila ada calon bebas masuk bertanding, diaorang akan kena bayar sejumlah wang deposit. Diaorang tak kisah samada kalah atau menang sebab tentu ada kecenderungan pihak2 tertentu untuk bayar supaya calon bebas ini tarik diri. Yea lah daripada belanja RM 2 juta untuk pilihanraya, lebih baik bayar beberapa puluh ribu untuk calon bebas ni tarik diri. Dapat la jimat untuk perbelanjaan PRK.

Tapi bagi penulis, individu2 yang mungkin cuba ambil kesempatan cari keuntungan dengan cara ini perlu disekat. Nanti makin menjadi-jadi pulak hal2 macam ni. Contohnya kalau ada 4 calon bebas, deposit sorang bayar lebih kurang RM10k . Kalau nak tarik diri mesti kelima-lima sekali kena kowtim. Kalau salah sorang tak kowtim pun tetap PRK kena dijalankan jugak.

Oleh yang demikian, daripada melayan kerenah calon-calon bebas yang entah datang dari mana dan dengan bermacam feelnya , maka eloklah BN bertanding dalam PRK Bukit Gelugor nanti. Tapi kalau semua calon bebas ni jenis mata duitan dan sanggup tarik diri kalau dibayar pihak tertentu , mungkin itu dah jadi cerita lain. Percaya atau tidak masa PRK lah banyak pihak akan ambil kesempatan memanipulasi keadaan untuk keuntumgam diri sendiri.sumber

MMI

Tuesday, 22 April 2014

Dia Lakukan Seperti Mana Yang Di Rancang


MMI dah boleh mengangak dia hanya menantikan masa untuk menarik diri daripada di calonkan sebagai Presiden parti.Pengumuman penuh stereotaip yang di lakukan sebelum ini untuk mencabar isteri sendiri hanyalah satu "camourflage" bagi memastikan tidak ada mana-mana pimpinan lain turut mencalonkan diri mereka.

Ini semua punya agenda dan agenda ini merupakan sebahagian daripada tali hayat yang amat-amat di perlukan oleh si Nuar ini bagi menyelamatkan karier politiknya selepas ini.

Setelah memastikan kedudukan isterinya terjamin , Anwar dengan begitu mudah mengumumkan untuk menarik diri daripada pertandingan.

Berikutan itu, kerusi Presiden parti berkenaan akan kekal disandang Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang menang tanpa bertanding.

Perkara itu diumumkan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP), Datuk Johari Abdul pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini, Selasa.

Johari berkata, ketua pembangkang menyerahkan surat bagi memaklumkan keputusan beliau menarik diri pada 19 April lalu.

Beliau bagaimanapun berkata, Anwar tidak menyatakan punca beliau menarik diri pada pemilihan kali ini.

"Selepas melalui beberapa hari yang sukar berikutan kematian Karpal Singh (peguam Anwar), Anwar membuat keputusan tersebut atas nasihat barisan peguamnya untuk fokus terhadap kes beliau.

"Kami tidak mahu Pendaftar Pertubuhan (RoS) dan kerajaan mengambil kesempatan (terhadap keputusan bertanding), oleh itu beliau mengambil keputusan untuk menarik diri," katanya.

PKR berdepan risiko dibatalkan pendaftarannya oleh RoS sekiranya Anwar meneruskan hasrat bertanding jawatan Presiden.

Pendirian Anwar untuk bertanding sebelum ini menimbulkan persoalan selepas Mahkamah Rayuan memutuskan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu didapati bersalah atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 7 Mac lalu.

Berilah apa sahaja alasan sekalipun jutaan rakyat Malaysia kenal dan sedar siapa Anwar Ibrahim.

Selamat jalan Anwar !!! 

MMI

Melayu Jangan Lupa !!!


Melayu Jangan Lupa !

Perpecahan , persengketaan , permusuhan , tikam belakang , ego dan bermacam lagi perkara-perkara yang seangkatan dengannya kini bukan sahaja sudah menguasai rentak perjalanan orang-orang Melayu tetapi sudah menjadi satu budaya kekal yang memakan diri sedikit demi sedikit.

Jika titisan air yang berterusan pun mampu melekukkan batu yang jauh lebih kuat sifatnya , bayangkan kita manusia yang di bekalkan dengan hati dan perasaan ?

MMI tahu dan sedar bahawa bangsa Melayu itu kompleks dan amat sukar sekali untuk menyatakan dengan terperinci dari mana sebenarnya asal usul bangsa Melayu.Apakah ianya bermula dari Tanah Melayu ? kepulauan Indonesia ? Mungkin ada bahan-bahan sejarah yang MMI tak sempat nak ulang baca atau ingati tetapi rasanya jauh lebih baik kiranya MMI mengambil pandangan seorang ahli agama yang menyatakan bahawa bangsa Melayu itu berasal daripada sebuah gugusan yang cukup besar melibatkan Malaysia , Singapura , Indonesia , Thailand , Brunei , Myanmar dan beberapa negara lagi yang berada dalam satu kepulauan yang di panggil nusantara.

Maksudnya di sini bangsa Melayu itu besar dan hebat ! Malah jika berlandaskan kenyataan itu sudah semestinya orang-orang Melayu antara penduduk dunia yang paling terkedepan malah sudah sampai ke tahap termaju dalam dunia.

Melayu Jangan Lupa !

Sejarah dan kejadian alam telah memisahkan satu bangsa besar ini kepada kumpulan - kumpulan kecil mengikut negara-negara yang MMI nyatakan tadi.

Yang tinggal dan nampak punya kekuatan hanyalah Indonesia dan bumi bertuah Malaysia.

Maka Melayu terus hidup berpaksikan kepada pegangan agamanya dan adat budayanya.Melayu dulunya jika di teliti bukanlah sesempurna mana kalau di bandingkan dengan Melayu hari ini.Mereka terpaksa berhempas-pulas demi mencari sesuap nasi malah berkorban nyawa untuk memastikan generasi selepas mereka mendapat kesejahteraan yang tidak mungkin di nikmati oleh mereka.

Melayu Jangan Lupa !

Melayu itu kuat ! Melayu itu hebat !

Dan kerana itulah bangsa Melayu yang ada di Indonesia sedikit demi sedikit di carik dan di songsangkan fahaman mereka sehingga menyebabkan Indonesia hari ini sudah tidak seperti negara milik orang Melayu.Mereka kini bebas untuk bercampur baur malah tidak perlu menukar agama sekiranya ingin melangsungkan perkahwinan.Walaupun tidak semua tapi majoritinya yang berkuasa sebegitu.

Kerana itu maka Indonesia sedikit pincang sehingga sukar sekali untuk kita mengenali mereka sebagai Melayu kerana kini semuanya menjadi Indonesia !

Melayu Jangan Lupa !

Malaysia juga tidak kurang hebatnya , bersatu dan berpadu seluruh jiwa dan raga bersama-sama membina benteng dengan sorak gempita melangkah dengan gagah berani menyatakan isi hati mereka bahawa tanah ini milik orang Melayu.

Kerana perpaduan itulah maka penjajah memerdekakan Tanah Melayu.

Muncullah Malaysia sebuah negara yang kini menjadi kebanggan kita semua.Sejak itu Malaysia melangkah sedikit demi sedikit umpama titisan air yang berterusan dan akhirnya berkat usaha semua pihak kita berjaya memecahkan ruyungnya.

Melayu Jangan Lupa !

Malaysia kini setanding dengan negara lain.Kita bukan sahaja mampu berdikari tapi juga mampu menguruskan negara dengan baik.Cabaran perkara biasa tetapi setiap cabaran itu di depani dengan mutu dan keikhlasan maka lahirlah sebuah kerajaan yang cukup di segani bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di seluruh dunia.

Kita sudah membuktikan bahawa kita mampu ! Yang tinggal adalah apa yang mahu di capai , dan capaian itu tidak akan menjadi sekiranya kita masih dengan sikap dan budaya memburukkan bangsa sendiri.

Bangsa Melayu di bumi bertuah Malaysia punya kekuatan malah sebagai warga dominan kitalah yang sebenarnya menentukan corak dan urus tadbir mengikut acuan kita.

Namun Melayu punya sifat ego yang terlalu tinggi , kita sering kali tidak mahu memikirkan tentang survivor orang-orang terdahulu untuk melihat kita berada di tempat kita hari ini.Kita suka derhaka kepada perjuangan nenek moyang kita.

Melayu Jangan Lupa !

Laungan bersatu dan berpadu kini hanya tinggal kata-kata , Melayu bertelagah !!!!!!

Kerana kuasa orang Melayu suka memfitnah ! Berdendam sesama sendiri malah sudah sampai ke tahap memusnahkan sesama bangsa.Sampai bila Melayu mahu terus begini ?

Kini sudah sampai masanya orang Melayu sedar !

Lihat sahaja apa yang sedang berlaku , kematian Ahli Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh sudah membuktikan walaupun Melayu punya kekuatan bangsa yang paling ramai dalam negara . tanpa kuasa kita tidak mampu melakukan apa-apa.

Sedarkah orang Melayu bahawa apa yang telah di lakukan oleh Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang memberikan petunjuk bahawa dengan kuasa mereka mampu melakukan segala-galanya.

Bukan berniat jahat tetapi atas dasar apa bendera negeri di kibarkan separuh tiang ?

Atas dasar apa mendiang Karpal di berikan penghormatan peringkat negeri ?

Kenapa Guan Eng secara tiba-tiba mempertikaikan tugas pasukan polis sedangkan anggota polis sentiasa berada di kawasan sejak berita kematian Karpal di sahkan ?

Tak perlu MMI huraikan kenapa kerana yang jauh lebih penting di sini adalah apabila mereka punya kuasa segala-galanya boleh di lakukan.

Kepada orang Melayu ingatlah dengan kuasa kita mampu lakukan segala-galanya.

Cuma yang jauh lebih penting hari ini kuasa itu milik siapa ?

Melayu Jangan Lupa !

MMI

Monday, 21 April 2014

Kenapa Makin Menjadi-Jadi ?


Kecoh dan heboh tentang satu penganjuran majlis memperagakan pakaian dalam wanita di Mid Valley sewaktu cuti hujung minggu baru-baru ini.MMI kebetulan terlalu banyak undangan majlis perkahwinan hanya mampu membaca dan melihat kritikan-kritikan daripada banyak teman-teman lain.

Seperti kebiasaan MMI melihat , membaca dan kemudian menghadiri majlis perkahwinan seperti kebiasaannya.Tidak ada apa yang perlu MMI risaukan dan tidak ada apa-apa yang mengejutkan MMI.Perancangan MMI berjalan seperti biasa dan berjaya menyelesaikan misi menghadiri semua undangan majlis perkahwinan.

Sewaktu sedang merehatkan badan , MMI terfikir kenapa agaknya banyak pihak mula kecoh dengan insiden terbabit ? Ya , sememangnya majlis sedemikian rupa seharusnya tidak di anjurkan apatah lagi di tempat terbuka yang memperagakan wanita hampir bogel.

Namun kenapa perlu bising kalau banyak lagi insiden dan perkara yang sama sering kali berlaku dalam negara kita ?

MMI bukan peminat pakaian dalam atau mahu mempertahankan majlis memperagakan pakaian dalam seperti mana gambar di atas tetapi sedikit bosan apabila kita sering kali memperkatakan tentang perkara-perkara yang berlaku secara sedar sedangkan banyak perkara tanpa sedar berlaku bahkan setiap hari langsung tidak di hiraukan malah ianya seolah-olah di halalkan.



Gambar kat atas tu daripada ribuan gambar yang MMI ambil dari carian google , sedarkah kita bahawa pemakaian sedemikian juga sudah di anggap sebagai membuka aurat ?

Ini melibatkan orang Melayu dan Islam ! Bukan main-main malah sewaktu MMI hadir dalam beberapa majlis perkahwinan semalam pun perkara hampir sama berlaku.Cumanya MMI tak ambil gambar ja ...

Bagi MMI inilah sebenarnya punca kepada perlakuan demi perlakuan yang langsung tidak menunjukkan rasa hormat terhadap orang Islam dan institusi Islam di Malaysia.Semuanya kerana orang Islam sendiri pun suka bertelanjang.

Jadi dalam soal ini MMI rasa perkara utama yang harus kita lakukan adalah mencegah orang kita sendiri daripada melakukan perkara yang sama.Bukan mudah kerana ianya sudah di halalkan waima oleh sebahagian daripada keluarga sendiri.Budaya ini harus di hentikan jangan kita suka menuding jari kepada tindakan pihak lain sedangkan kita sendiri tidak mahu mengambil iktibar.

MMI bukan anti sosial tetapi biarlah kita bersosial dalam suasana dan keadaan yang membolehkan kita bersosial.

Sewaktu kita rancak membantah penganjuran demi penganjuran yang membogelkan wanita itu kita juga harus bantah kebenaran anak-anak atau ahli keluarga kita daripada terjebak dalam aksi bogel tanpa sedar !

MMI bimbang orang Melayu selepas ini mungkin sampai tahap suka berbogel pula !!

MMI

Sunday, 20 April 2014

Hudud , YAHUDI Mula Bersuara ?!


Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) menyuarakan kebimbangannya terhadap pelaksanaan pindaan undang-undang jenayah negara Brunei Darussalam yang akan dikuatkuasakan 22 April ini.

Ia termasuk hukuman rejam sampai mati terhadap penjenayah bersifat seksual termasuk mereka yang melakukan hubungan sejenis dan liwat.

Menurut jurucakap bagi Pejabat Pesuruhjaya Tinggi PBB bagi Hak Asasi Manusia (OHCHR) Rupert Colville, penggunaan hukuman mati bagi pelbagai kesalahan adalah satu tindakan yang melanggar undang-undang antarabangsa.

“Kami menggesa kerajaan Brunei untuk menangguhkan tarikh kuatkuasa kod jenayah tersebut dan mengendalikan satu kajian yang komprehensif bagi memastikan ianya bertepatan dengan piawaian antarabangsa berkaitan hak asasi manusia” katanya dalam satu sidang akhbar di Geneva.

Antara lain, hukuman rejam sampai mati akan dilaksanakan untuk jenayah rogol, zina, sodomi, dan hubungan seks luar nikah untuk umat Islam.

“Di bawah undang-undang antarabangsa, rejam sampai mati merupakan seksaan atau kezaliman yang tidak berperikemanusiaan adalah jelas dilarang” kata Colville.

Beberapa kajian yang dijalankan PBB menunjukkan bahawa wanita lebih cenderung dijatuhi  hukuman rejam kerana diskriminasi yang bersifat stereotaip terhadap mereka, termasuk dikalangan penguatkuasa undang-undang dan pegawai - pegawai kehakiman.

“Kanun keseksaan ke atas kod jenayah tersebut, akan meningkatkan kadar jenayah dan diskriminasi terhadap wanita dan orang lain berdasarkan orientasi seksual mereka” tegas Colville.

Brunei turut menetapkan hukuman mati untuk pelbagai kesalahan termasuk merompak, menghina atau memfitnah Nabi Muhammad SAW, menghina Al-Quran dan Hadis, kufur, mengisytihar diri seorang nabi atau keluar agama Islam serta membunuh.

PBB , ampa pun tau siapa yang berkuasa kan ! Apa pandangan ampa ?

MMI

Saturday, 19 April 2014

Warkah Khas Untuk Gobind Singh Deo


Bukan sesuatu yang mudah untuk sesiapa jua menerima hakikat bahawa orang yang paling kita hormat dan sayangi kini telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya.MMI antara di kalangan jutaan rakyat Malaysia yang telah mengalami saat-saat sebegini dan telah faham benar bagaimana perasaan di waktu itu.Malah setelah segalanya kembali tenang pun kita akan terkenang-kenangkan waktu bersama orang tersayang.

Gelak ketawanya , gurau sendanya dan bermacam-macam kenangan manis di waktu hayatnya akan mula bermain di fikiran dan sudah pasti setabah mana pun kita kenangan itu mampu menyebabkan air mata mengalir bukti betapa sebagai manusia kita punya hati dan perasaan yang cukup istimewa.

Ianya tidak di miliki oleh mahkluk lain barangkali dan kerana itulah manusia di lahirkan dalam berbagai-bagai wajah , keturunan , kaum dan lain-lain.

Artikel ini MMI tulis khas buat Gobind Singh Deo anak kepada mendiang Karpal Singh.

Walaupun kita berbeza ideologi politik tetapi atas dasar kemanusiaan maka MMI mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan takziah buat Gobind dan seluruh ahli keluarganya di atas kematian Karpal Singh yang terlibat dalam satu kemalangan ngeri di Perak.

Ada sesuatu yang bermain di hati MMI sejak berita kematian Karpal di umumkan.Ianya semakin menjadi-jadi dan jari jemari MMI seolah-olah menerima isyarat supaya menulis.Namun MMI khuatir penulisan ini akan di salah ertikan oleh pihak-pihak tertentu namun setelah masuk hari ke tiga kematian Karpal , MMI memutuskan untuk menulis.

Tidak ada sebarang kepentingan politik dalam penulisan kali ini melainkan sebuah warkah yang MMI rasa perlu di sampaikan kepada Gobind memandangkan beliau juga adalah manusia seperti mana MMI.Yang membezakan kami adalah agama dan keturunan selebihnya adalah kuasa Allah swt.

Untuk itu MMI mahu Gobind tahu tentang satu perkara dan perkara ini sebenarnya perlu di teliti semasak-masaknya oleh beliau memandangkan segalanya telah jelas di perlihatkan bukan sahaja kepada diri Gobind tetapi juga kepada seluruh rakyat Malaysia.

Sedarkah Gobind perkhabaran berita kematian Karpal telah menyebabkan banyak pihak di luar sana bukan sahaja berasa simpati tetapi juga muncul mereka-mereka yang mengutuk dan menghina kematian tersebut.

Sedarkah Gobind kenapa pihak-pihak ini muncul sedemikian ?

Bayangkan pada ketika mendiang Karpal sedang di persiapkan untuk di berikan penghormatan terakhir oleh kerajaan negeri Pulau Pinang yang MMI rasa tidak semua pihak mendapat keistimewaan ini , ada pihak yang tetap dan masih tidak berpuas hati dengan mendiang.

Ya , kita menerima hakikat bahawa untuk memuaskan hati semua pihak bukanlah sesuatu yang mudah tetapi dalam keadaan sebegini cercaan dan hinaan bukanlah sesuatu yang boleh di terima khususnya oleh ahli keluarga termasuk Gobind.

Namun kenapa ia tetap berlaku ?

Semuanya kerana tindakan mendiang di waktu hayatnya sering melakukan tindakan-tindakan yang menyebabkan pihak lain makan hati.Malah dalam keadaan tertentu tindakan mendiang seolah-olah mencarik-carik hati mereka yang di luar sana.

Bagaimana Karpal yang satu ketika dulu begitu rancak menyatakan terdapat anggota kerajaan yang terlibat dalam perlakuan seks songsang kemudiannya boleh pula menjadi pembela kepada manusia terbabit !

Bagaimana Karpal tidak langsung menghiraukan tentang perasaan orang-orang Melayu dan Islam apabila dengan lantang menyebut "Langkah Mayat Kami Dulu" kalau nak laksanakan undang-undang hudud !

Bagaimana pertentangan Karpal dan penafiannya bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam !

Semua itu menjadi bara yang cukup panas malah bara ini bukan sahaja di pendam sejak sekian lama tetapi turut di simpan sehingga tiba masanya.

Kini apabila masa itu tiba , mereka tidak lagi menghiraukan soal perasaan mahupun kesedihan Gobind dan keluarganya kerana bara yang tersimpan sejak sekian lama itu akhirnya sudah sampai ke penghujung.

Di sebabkan itulah maka pelbagai lontaran di buat oeh banyak pihak dan kebanyakkan punya nilai negatif.

Kepada Gobind , MMI nasihatkan terima keadaan ini seadanya ! Jangan langsung melakukan apa-apa tindakan kerana pada pandangan MMI semua yang berlaku itu sedikit sebanyak di cetuskan oleh mendiang sendiri.Bukan berniat menghina tetapi inilah kenyataan !

Pada ketika ini Gobind seharusnya menumpukan perhatian kepada urusan untuk menyempurnakan hari-hari penghormatan terakhir buat mendiang Karpal Singh.

Kemudiannya setelah selesai segala-galanya , Gobind perlu mencari ruang untuk duduk sendirian dan mula fikirkan apa yang MMI lontarkan.

Ingatlah apa yang berlaku hari ini di sebabkan diri kita sendiri , dan hakikat itu barangkali akan berlaku jua kepada Gobind sendiri.

Dan ketika tiba waktu itu Gobind tidak lagi mampu melakukan apa-apa kerana yang tinggal hanyalah jasad seperti mana yang berlaku dalam keluarga Gobind hari ini.

Percayalah pihak-pihak di luar sana tidak kejam mereka hanya mahu melihat hak mereka tidak di rampas.Mereka juga mahu berkawan dan hidup bersama dengan semua pihak malah tidak pernah pula merampas apa-apa hak Gobind yang telah termaktub dalam perlembagaan negara.

Selain dari itu ada juga sebahagiannya melibatkan soal respect ! Sebagai rakyat Malaysia itu merupakan perkara asas yang harus kita sama-sama pegang supaya setiap dari kita tidak lagi bermusuh sesama sendiri.

Lihat apa yang berlaku terhadap pesawat MH370 ? Sehingga ke hari ini kita masih buntu untuk mengesan di mana kedudukan pesawat terbabit.Seharusnya kita bersatu atas nama Malaysia , tolak soal politik keterlauan kerana yang jauh lebih penting hari ini adalah apa yang mampu kita sumbangkan kepada usaha berterusan tersebut.

Malaysia punya rakyat yang berbilang bangsa , dan kita di kurniakan sebuah negara yang MMI rasa terbaik di dunia memandangkan kedudukan kita jauh daripada bencana seperti gunung berapi dan sebagainya.

Kenapa perlu kita mencipta bencana itu ?

Kepada Gobind , fikirkan dan menjadi harapan MMI agar selepas ini Gobind bersama-sama rakan di berikan hidayah untuk kita sama-sama hentikan tindakan yang langsung tidak memberikan keuntungan kepada mana-mana pihak.

Segalanya kini terletak pada Gobind sendiri selaku pewaris mendiang Karpal dan ingatan MMI jangan jadikan kesilapan yang pernah di lakukan oleh beliau sebagai batu asas kepada tindak tanduk Gonind selepas ini.

Takziah ikhlas dari MMI di atas pemergian mendiang Karpal Singh !

MMI

Friday, 18 April 2014

SAH !!! Kematian Karpal Di Rancang ?


Berikutan kematian Karpal Singh awal pagi semalam , pelbagai pihak tampil dengan pandang masing-masing.Dalam pada banyak pihak di lihat bertelagah dalam laman-laman media sosial tentang pelbagai perkara berkaitan , kenyataan oleh seorang pemegang akaun facebook yang di daftarkan atas nama Anil JS di lihat punya banyak perkara yang boleh menyebabkan banyak misteri di rungkaikan.

Sebagai warga Malaysia , MMI juga mahu tahu siapa sebenarnya dalang yang di katakan berada di sebalik kes Anwar Ibrahim ? Kehilangan misteri MH370 ? dan sudah tentu insiden melibatkan kematian Karpal Singh ?

Berdasarkan kenyataan Anil JS yang di katakan anak saudara kepada mendiang Karpal Singh ini , banyak perkara mampu di rungkaikan kerana beliau memperlihatkan kepada umum bahawa beliau tahu kejadian-kejadian tersebut di sebabkan oleh pihak tertentu.

Malah dalam kenyataan itu jelas sekali Anil JS ini menyebut kerajaan Malaysia sebagai bertanggungjawab !

Jadi kepada pihak berkuasa rasanya bolehlah dengan kadar segera menjemput beliau ke mana-mana balai polis berdekatan supaya soal siasat dapat di jalankan.Kalau dia tak endahkan jemputan tu hantar sahaja pasukan polis dan berkas mamat ni sebab dia punya maklumat yang cukup penting melibatkan soal keselamatan negara dan ianya cukup penting untuk merungkaikan 3 kejadian sekali gus.

Tak kiralah kerajaan Malaysia ka atau mereka-mereka yang terlibat dengan kerajaan Malaysia sekiranya benar-benar terlibat tindakan harus di ambil.

Cuma MMI nak kena bagitau juga jangan main tuduh saja , ia mesti ada BUKTI yang kukuh !

Kalau tak ada BUKTI lepas tu main tuduh-tuduh sahaja , rasanya Anil JS ni boleh di tahan di bawah akta tertentu kerana bukan sahaja berbohong tetapi turut menyentuh soal keselamatan negara.

SAH !!! Pihak Polis harus segera bertindak kerana rakyat Malaysia mahu kepastian dan jawapan !

JEMPUT atau TAHAN di Anil JS ni...

MMI

Labels