Followers

Tuesday, 30 September 2014

Kem BTN Untuk Basuh Otak MELAYU ?? AMBIGA Dah Hadir Kursus Ker ??


Entah dari mana si Ambiga ni datang , tiba-tiba ja muncul dan terus menghentam BTN kononnya tempat untuk membasuh otak orang Melayu kemudian jadi samseng dan rasis.Dari mana dia belajaq ni ?

Uih memang hebatlah cerita dia .. Nak tanya juga dah berapa kali Ambiga hadir kursus dengan BTN ?

Kalau setakat dok pimpin BERSIH yang teramat JIJIK tu lebih baik diam kot !!!

Ambiga mungkin boleh menuduh tetapi MMI nak bertanya adakah model yang BERSIH laksanakan dengan mengajar rakyat memaki hamun polis, merosakkan harta awam, menendang dan memukul polis, serta menterbalikkan kenderaan polis sambil melompat-lompat atas kereta peronda tersebut macam beruk adalah modul yang lebih baik dari BTN?????

Sudahlah !!! Rakyat bukan bodoh. Kenapa Ambiga tak komen berkaitan tindakan Pakatan Haprak di Selangor yang terkinja-kinja nak letakkan bini Anwar sebagai Menteri Besar?

Kenapa Ambiga tak komen tentang projek rumah kos rendah yang dicadangkan oleh agensi pusat tetapi dihalang dari dibina oleh kerajaan rasis rejim DAP di Pulau Pinang?

DOUBLE STANDARD !!



Hanya yang sempit pemikirannya sahaja akan rasa tergugat dengan BTN , sedangkan hakikatnya ia jauh menyimpang daripada apa yang dimomokkan.Salah ker kalau kita tanamkan nilai-nilai cintakan tanahair dan membangkitkan semangat patriotik ??

PARAH dah Ambiga ni tak ada modal !!!

MMI

Azmin UMUM EXCO Baharu Rabu Ini , Anwar Kat Mana ???


Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali akan mengumumkan senarai portfolio bagi barisan Exco kerajaan negeri yang baharu pada Rabu.

Beliau berkata, portfolio itu akan ditentukan selepas mempertimbangkan keupayaan dan kepakaran setiap anggota Exco, supaya tanggungjawab itu dapat dilaksanakan secara efektif.

"Senarai portfolio akan diumumkan pada Rabu dan kita mahu memastikan semua Exco dapat menjalankan tugas dengan cekap dan efektif," katanya.

Azmin yang merupakan Timbalan Presiden PKR, telah memperuntukkan empat jawatan Exco untuk wakil rakyat daripada partinya, manakala PAS dan DAP, masing-masing mendapat tiga jawatan.

Sebelum ni kecoh tempat Azmin ni akan diisi oleh si Jijah Omega tapi disebabkan semua orang tak suka dia maka terjadilah apa yang MMI labelkan sebagai insiden MB sehingga PAS dilunyaikan menjadi Pak Pandir !!

Akhirnya setelah macam-macam jadi tertaballah Azmin sebagai Menteri Besar .. Hmm semacam masih ada bau-bau nuar kat sini.Kalau dulunya si nuar ni jadi penasihat pelingkup ekonomi Selangor , di zaman Azmin ni nuar nak jadi apa pula ??

Hmm ada orang pro pembangkang tanya MMI , nuar diaorang nak letak kat mana lepas ni ??

MMI jawab Penjara Sungai Buloh !! Boleh macam tu hahahahahahaha...

MMI

MUSIBAH Setelah Di BERI KATA DUA PAS Sedia Keluar Pakatan ?!!!


Selepas menerima tamparan hebat termasuk kehilanggan satu kerusi Exco di Selangor serta pemecatan anggotanya sebagai ahli majlis dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang, kepimpinan Pas hari ini diberi kata dua oleh kumpulan badan bukan kerajaan (NGO) pro-pembangkang, Lensa Anak Muda Malaysia (Lensa)

Lensa yang dianggotai bekas mahasiswa pro-pembangkang termasuk Safwa Anang iaitu bekas pengerusi Solidariti Mahasiswa (SMM), yang dihukum penjara 10 bulan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur kerana memberi ucapan berbaur hasutan, mempertikan kepimpinan Pas dan menuduh parti itu sebagai punca ketegangan dalam pakatan pembangkang.

Dalam memorandum yang diserahkan kepada wakil Pas di ibu pejabat Pas di Jalan Raja Laut hari ini, Lensa memberi amaran kepada Pas agar mengambil tindakan kepada kepimpinan dan ahli parti itu yang mencetuskan ketegangan atau keluar dari pakatan pembangkang.

Kordinator Lensa, Ekhsan Bukharee berkata, krisis Selangor yang berpanjangan menunjukkan Pas membelakangkan semangat setiakawan dengan tidak menyokong calon Menteri Besar Selangor yang telah dipersetujui oleh DAP dan PKR 

Pas juga didakwa lambat bertindak serta beberapa kali membuat pusingan 'U' dalam kemelut berkenaan dan mengkritik secara terbuka calon Menteri Besar yang dipilih.

"Contohnya Ahli Parlimen Temerloh melebelkan Anwar Ibrahi sebagai mengamalkan nepotisme apabila isteri beliau dipilih sebagai calon MB baru.

"Selain itu Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri dalam satu kenyataan terbuka di Terengganu melebelkan Datin Seri Dr. Wan Azizah sebagai lemah dan tidak mampu memimpin Selangor," kata Ekhsan.

Memorandum empat muka surat itu turut memetik kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan kepimpinan Pas termasuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Aziz yang didakwa sebagai pencetus ketegangan.

"Presiden Pas dalam ucapan penggulungan Muktamar Pas ke-60 menuduh PKR mencuri dua ADUN Pas yang menyokong Dr. Wan Azizah. Beliau juga menyifatkan tindakan tidak menyokong Dr. Wan Azizah kerana tidak mahu membawa ahli Pas ke neraka.

"Ahli Parlimen Pas Pasir Mas, Nik Abduh mengeluarkan kenyataan pada 28 September mendakwa Pas dibuli oleh PKR dab DAP," kata Ekhsan.

Menorandum itu mengemukan cadangan bagi memulihkan permuafakatan pembangkang termasuk mengesa Pas keluar dari pakatan pembangkang sekiranya gagal bertindak terhadap kelompok dalam parti itu yang mewujudkan konflik dengan DAP dan PKR.

"Lensa menyarankan Pas menyiasat dan mengambil tindakan terhadap ahli mahupun pimpinan yang bertindak mengeluarkan kenyataan yang mampu menggugat keutuhan pakatan pembangkang.

"Lensa juga berpendirian sekiranya Pas gagal bertindak tegas terhadap kelompok Pas yang berterusan mewujudkan konflik semasa pakatan pembangkang, maka Lensa mencadangkan agar Pas mengambil langkah berundur," kata Ekhsan.-Utusan

Sebagai parti politik PAS seharusnya MALU dengan apa yang sedang berlaku.Mana mungkin parti politik dengan sewenang-wenangnya diberikan kata dua oleh satu gerakan NGO yang jumlah keahliannya boleh dipertikaikan ?

Berapa jumlah ahli PAS kalau nak dibandingkan dengan LENSA ??

Mana perginya maruah PAS ? Aduhh kalau tak sedaq-sedaq lagi tak taulah !!!

MMI

Kenyataan Media Dato' Zainal Abidin Osman Berkenaan TP1M


Kenyataan Media
Dato' Zainal Abidin Osman
Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Pulau Pinang

Perlaksanaan Projek-projek Penyelenggaraan Rumah Pangsa Di bawah Tabung Penyelenggaraan 1Malaysia (TP1M) , Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) bagi Negeri Pulau Pinang Untuk Tahun 2014.

1. Bagi tahun perlaksanaan 2014, sejumlah 156 permohonan peruntukan di bawah TP1M diterima daripada JMB/MC/PP rumah-rumah pangsa oleh Pejabat Pembangunan Persekutuan Pulau Pinang (PPPPP) sehingga 31 Disember 2013. Daripada jumlah permohonan tersebut, 40 permohonan diperakukan oleh Jawatankuasa Pemilihan Projek TP1M dan telah disyorkan untuk dipertimbangkan kelulusan perlaksanaannya oleh Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT).

2. Dari jumlah tersebut, 14 permohonan telah diluluskan perlaksanaannya oleh KPKT bagi tahun 2014 melalui satu surat kelulusan pada Mei 2014. Namun begitu satu permohonan telah ditangguhkan perlaksanaannya kerana JMB/MC/PP rumah pangsa terlibat telah memohon perubahan skop kerja yang telah diluluskan oleh KPKT dalam permohonan awal.

3. Jumlah yang diluluskan KPKT untuk projek-projek TP1M di Negeri Pulau Pinang bagi tahun 2014 adalah sebanyak RM 7.25 juta yang merupakan sumbangan Kerajaan Persekutuan (90% bagi rumah kos rendah dan 70% bagi rumah kos sederhana rendah) mengikut konsep 'matching-grant' di bawah TP1M. Ini melibatkan penyelenggaraan bagi 7 perumahan kos rendah dan 7 perumahan kos sederhana rendah di kawasan Pulau dan Seberang Perai. PPPPP telah memaklumkan kelulusan ini kepada Pesuruhjaya Bangunan PBT di Pulau Pinang pada Mei 2014 lalu manakala JMB/MC/PP telah diberi penerangan tentang skop-skop kerja yang diluluskan KPKT dan tatacara perlaksanaan projek-projek berkenaan.

4. Berikut adalah senarai taman perumahan/flat yang diluluskan peruntukan di bawah TP1M untuk Negeri Pulau Pinang bagi tahun 2014:

4.1. Kos Rendah

a. Taman Teluk Kumbar, Bayan Lepas

b. Saujana Heights (Blok E), Bayan Lepas

c. Rumah Pangsa Taman Sri Nibong, Persisiran Pantai Jerejak

d. Desa Pantai Indah, Bayan Lepas
e. Taman Emas, Bayan Lepas
f. Rumah Pangsa Seri Merpati, Bayan Lepas
g. Lily Flat,  Balik Pulau

4.2. Kos Sederhana Rendah

a. Rumah Pangsa Halaman Damai (Blok 9), Sungai Pinang Jelutong

b. Saujana Heights (Blok B & D), Bayan Lepas

c. Rumah Pangsa Seri Bayu, Bayan Lepas

d. Pangsapuri Indah, Taman Telok Air Tawar Fasa 1C, Telok Air Tawar

e. Pangsapuri Titi Mukim, Telok Air Tawar

f. Pangsapuri Indah 1A dan 1C, Taman Air Tawar Indah, Telok Air Tawar.

Nota: Rumah Pangsa Taman Tun Sardon yang menimbulkan kontroversi dicat keseluruhan bangunan dengan warna hijau dan logo PAS adalah tidak termasuk dalam senarai projek-projek di bawah TP1M yang dibiayai secara 'matching-grant' oleh KPKT.

5. Kelulusan peruntukan dibuat oleh KPKT pada bulan Mei 2014 dan bukannya pada Januari 2014 sebagaimana yang didakwa beberapa pihak. Perlaksanaan projek-projek tersebut pula bermula pada awal dan pertengahan September 2014. Kerja-kerja penyelenggaraan dijangka siap pada pertengahan Oktober dan awal November 2014. Sejumlah 25 kontraktor dilantik melalui proses tender terbuka oleh Pejabat Pembangunan Persekutuan Pulau Pinang ( PPPPP) untuk melaksanakan projek-projek di bawah TP1M di Pulau Pinang. Pemantauan ketat dan berterusan juga dibuat oleh PPPPP untuk menjamin mutu kerja yang dilaksanakan dan kerja-kerja dijalankan mengikut skop dan spesifikasi yang telah dipersetujui dan dibida semasa proses tender terbuka.

6. Dakwaan Exco Perumahan Pulau Pinang Jagdeep Singh Deo yang menyatakan peratusan kelulusan projek-projek TP1M untuk Negeri Pulau Pinang terlalu kecil berbanding jumlah permohonan yang dibuat adalah tidak adil. Jumlah peruntukan yang diluluskan KPKT di bawah skim TP1M untuk Negeri Pulau Pinang adalah sebanyak RM 7.25 juta (bersamaan18.13%) dari jumlah keseluruhan peruntukan RM 40 juta untuk seluruh negara. Adalah tidak adil untuk meminta peruntukan lebih besar bagi Pulau Pinang dan menafikan hak negeri-negeri lain di Malaysia untuk mendapat peruntukan dari TP1M.

7. Dari aspek kualiti perlaksanaan kerja projek-projek berkenaan, perlu difahami bahawa kerja-kerja tersebut masih di peringkat awal perlaksanaannya. Kerja-kerja di tapak projek akan berjalan mengikut fasa atau jadual perlaksanaan projek yang telah ditetapkan dan skop-skop kerja dipastikan dipatuhi oleh kontraktor-kontraktor dilantik.

Terima kasih.

Kupasan Menarik Di Sebalik Isu Kebocoran Soalan UPSR !!!


Petang tadi anak saya yang kelapan bertanya: “pa betul ke soalan sains bocor, Shira dengar kawan-kawan beritahu soalan sains bocor”. Satu soalan pendek tetapi sukar juga untuk menjawabnya. Saya hanya beritahu: “esok Shira pergi aje ke sekolah, kalau ada periksa jawab elok-elok”. Anak pun mengangguk sahaja dengan penjelasan yang tidak menepati pertanyaan.

Begitulah dunia kanak-kanak hari ini. Mereka juga bermaklumat. Mereka boleh akses maklumat di hujung jari seperti orang dewasa. Anak kelapan saya memiliki kemahiran yang luar biasa dalam ilmu IT ini. Apa-apa sahaja barang elektronik seperti telefon bimbit, laptop atau apa jua gajet, mampu digunakanannya. Kita terkial-kila membaca “command” atau buku manual, tetapi anak hanya tekan sana sini sudah selesai.

Sudah lapan daripada sembilan anak saya menduduki UPSR. Seingat saya baru kali ini kes soalan UPSR bocor. Soalan PMR dan SPM telah acap kali bocor. Semasa Cambridge yang menyediakan soalan peperiksaan untuk negara kita, tidak pernah ada kes kebocoran soalan kerana tingginya integriti orang putih. Kanak-kanak yang masih mentah terpaksa berdepan dengan tekanan psikologi yang tinggi, Terutama jenis ibubapa yang terlalu mengharapkan kejayaan cemerlang dan luar biasa dari anak sekecil ini.

Saya sebenarnya tidak pernah pedulikan peperiksaan UPSR ini. Sedikit pun saya tidak ambil peduli berapa A yang bakal diperolehi oleh anak-anak. Ayat-ayat mudah saya katakan pada anak-anak, jika semua A pun bukan boleh terus masuk universiti. Semua subjek dapat A pun akan masuk tingkatan satu terlebih dahulu. Begitu juga dengan PMR. Saya juga tidak memberikan apa-apa tekanan pada anak-anak.

Jadi, anak-anak saya secara santai menduduki peperiksaan UPSR dan PMR. Sebabnya saya dan isteri tidak sedikit pun memberi tekanan kepada mereka. Mereka terlalu kanak-kanak untuk dipaksakan dengan kejayaan yang bukan-bukan. Sejujurnya saya mahu anak-anak membesar dengan cara semula jadi (natural), seperti zaman saya membesar dahulu. Biar mereka hidup dengan realiti zaman kanak-kanaknya.

Sistem pendidikan di negara ini telah meragut dan merampas zaman kanak-kanak secara keseluruhannya. Bertambah malang jika kedua ibubapa juga berperangai menekan anak-anak untuk lulus cemerlang. Pada mereka anak-anak yang cemerlang peperiksaan adalah kebanggaan kedua ibubapa, walaupun akhlaknya kurang cemerlang. Yang penting mereka berjaya dengan barisan semua A atau “straight A”. A adalah pengukur kecemerlangan walaupun akhlak tidak menjadi.

Perlu diingat, anak-anak bukan robot. Anak-anak kita adalah manusia yang punya jiwa dan perasaan. Jika mereka masih kanak-kanak, maka perasaan keanak-anakan itulah yang menjadi realiti hidup mereka. Sistem pendidikan kita hari ini mengajar kanak-kanak menjadi tua sebelum masanya. Zaman kanak-kanak mereka dirampas secara zalim dan kejam bersandarkan kecemerlangan akademik dan “straight A”.

Saya mendidik anak-anak dengan cara purba dan konservertif iaitu membiarkan kesemua anak-anak membesar secara “natural” seperti saya dibesarkan. Saya biarkan mereka bermain hujan dan panas. Mereka boleh bermain di longkang sambil tangkap ikan longkang dan banyak lagi kehidupan kanak-kanaknya dilayan seadanya. Mereka hidup santai dan ceria. Apabila menduduki peperiksaan mereka tetap berjaya cemerlang. Kesemua yang menduduki UPSR, PMR dan SPM berjaya dan cemerlang.

Kesemua mereka masih di bangku sekolah. Lima orang yang telah menduduki SPM, kini berada di universiti dalam dan luar negara di dalam pelbagai bidang profesional seperti perubatan, arkitek, kejuruteraan dan pensyarah. Yang sulung sedang menghabiskan pengajian sarjana. Saya tidak pernah menekan mereka di peringkat UPSR dan PMR. Jika mereka mahu tuisyen saya hantar, jika mereka tidak mahu, belajar sahaja di rumah. Mereka bebas memilih untuk belajar kelas tuisyen dan tiada paksaan.

Saya hanya fokus ketika di peringkat SPM. Di peringkat ini saya ingatkan mereka supaya lebih fokus pada masa depan. SPM adalah penentu untuk memasuki lebuhraya pendidikan peringkat tinggi. Bermula dengan diploma hingga ke peringkat doktor falsafah (Phd), itulah jalur pendidikan peringkat tinggi. Saya selalu ingatkan bahawa universiti berada di dalam diri, bukan di sekolah yang mereka duduki.

Sebab itu, sedikit pun saya tidak pernah ambil kisah tentang sekolah berasrama penuh. Ada anak-anak yang dapat memasuki asrama penuh untuk pengambilan tingkatan satu dan empat, tetapi mereka tidak pergi. Setakat ini, hanya anak ke empat memasuki tingkatan empat di asrama penuh dan anak ketujuh memasuki ketika tingkatan satu. Bukan kehendak saya dan isteri, tetapi itu kehendak dan pilihan mereka sendiri.

Maknanya kejayaan bukan di sekolah, tetapi di dalam diri mereka sendiri. Mereka yang mengurus kejayaan dengan bimbingan dan sokongan kita sebagai ibubapanya. Saya dan isteri sentiasa sibuk dengan tugasan kerja rasmi, Di waktu antara maghrib dan isyak ketika di bilik solat, saya bertanyakan tentang persekolahan mereka. Itu sahaja masa yang saya ada untuk memberi dorongan kepada mereka. Tetapi setiap malam kami bersolat hajat untuk kejayaan ahli keluarga. Inilah kekuatan luar biasa yang tiada tolok bandingnya.

Apabila terdengar cerita dan terbaca berita di dalam media sosial tentang soalan bocor, terfikir oleh saya soalan bocor atau integriti segelintir orang yang diamanahkan itu yang bocor. Kenapa boleh bocor. Apabila bocor mesti ada orang yang kena dipertanggungjawabkan di atas kebocoran ini. Kes seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Kes ini lebih kepada bocor atau ketirisan integriti mereka ini.

Antaranya pencetak soalan, segelintir pegawai di Lembaga Peperiksaan KPM dan juga pegawai yang diamanahkan di Bilik Kebal setiap Pejabat Pendidikan Daerah (PPD). Saya bukan menuduh, tetapi kebocoran pasti bermula dari salah satu lubang di situ.

Agak lama juga saya bekerja di KPM Putrajaya. Sedikit sebanyak perkara-perkara dasar seperti ini saya tahu juga. Isunya lebih kepada integriti pegawai yang diamanahkan menggubal soalan, pencetak yang diamanahkan mencetak soalan dan pegawai yang diamanahkan menjaga Bilik Kebal. Mereka ini perlu dipertanggungjawab terlebih dahulu. Mereka telah mengharubirukan suasana ketenangan murid yang sedang menduduki UPSR. Kurang sungguh integriti segelintir mereka yang diamanahkan terhadap perkara-perkara yang sulit seperti soalan peperiksaan ini.

Namun begitu, kelihatan anak saya rileks dan santai sahaja. Sebabnya tiada apa-apa tekanan dari kami sebagai ibubapa kepadanya. Kami biarkan dia membesar dengan dunia kanak-kanaknya tanpa dirampas dengan meletakkan harapan yang menggunung tingginya. Sedangkan dia hanya seorang kanak-kanak. Saya mahu kesemua anak saya menikmati zaman kanak-kanaknya sebaik mungkin. Harapan yang terlalu tinggi menjadi tekanan kepada anak-anak kita. Mereka akan stress. Bertambah stress jika peperiksaan ditangguhkan.

Haji Darus Awang. 
AAP., AMP.

sumber buletin247

Kenapa PEMBANGKANG Beria-ia Mahu Mansuhkan Akta Hasutan 1948 ?


Pembangkang dilihat begitu teruja dan beria-ia mahu memansuhkan Akta Hasutan 1948 kononnya kerana memperjuangkan hak dan kebebasan bersuara.Dalam masa yang sama terdapat ramai rakyat Malaysia diluar sana yang masih mahukan akta ini dikekalkan.

Soalnya kenapa pembangkang begitu beria-ia mahu memansuhkannya ? Adakah hak kebebasan bersuara menjadi faktor utama niat dan tujuan mereka ? 

Dalam masa yang sama Majlis Peguam turut terkinja-kinja menyokong usaha ini serta bersama-sama dengan gerakan pembangkang untuk memansuhkannya.

Apakah sebab sebenar Majlis Peguam beria-ia mengepalai gerakan mendesak kerajaan memansuhkan Akta Hasutan 1948 dan sebab sebenar ini TIDAK PERNAH DI BINCANGKAN SECARA TERBUKA OLEH BAR COUNCIL DAN AMBIGA DALAM MANA-MANA MAJLIS ATAU PENULISAN MEREKA. 

Apakah sebab utama mereka nak mansuh Akta Hasutan 1948?

Sebab menurut Perkara 63(4) Perlembagaan Persekutuan, Ahli- ahli Parlimen adalah kebal dari sebarang pendakwaan mahkamah jika mereka mengucapkan atau mengundi sesuatu di dalam perbahasan majlis Parlimen KECUALI HAL-HAL YANG MERUPAKAN SATU KESALAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN 1948. 

Lihat bagaimana hebat dan pentingnya Akta Hasutan ini berbanding dengan akta-akta yang lain. Ahli Parlimen Kebal dari pendakwaan KECUALI DI BAWAH AKTA HASUTAN. 

AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG SEMAKIN RAMAI DI PARLIMEN DAN SATU HARI NANTI MEREKA MENGIMPIKAN UNTUK MENJADI KERAJAAN. 

TETAPI SELAGI AKTA HASUTAN TIDAK DI MANSUHKAN MEREKA TIDAK AKAN MAMPU MENGHAPUSKAN RAJA-RAJA MELAYU, HAK ISTIMEWA MELAYU DAN BAHASA MELAYU MELALUI PARLIMEN KERANA TINDAKAN ITU AKAN MERISIKOKAN MEREKA DI KENAKAN TINDAKAN DI BAWAH AKTA HASUTAN. 

Nampak tak permainan mereka ? Sekarang mereka menghujahkan Akta Hasutan menyekat kebebasan bersuara lah, menganiaya Adam Adli dan Ali lah, padahal itu bukan sebab sebenar. 

Itu modus operandi mereka untuk divert isu saja. 

Sebab itulah kita kena sama-sama mempertahankan Akta Hasutan 1948 !! sumber 

Mereka-mereka ini licik dan kita perlu faham rentak dan permainan mereka.Rata-rata rakyat yang terlalu taksub dengan ideologi politik pembangkang sering kali tertipu dan sayangnya ada sebahagian daripada kita iaitu PAS yang turut sama menjadi penyokongnya.

Jangan jadi BUTA wahai PAS !!!

MMI

UMNO Punca Banjir Kilat Di KAJANG ?!!


Banjir kilat berlaku di Kajang semalam dan banyak pihak tertanya-tanya dimana Jijah ?? Kalau setakat bertanding tapi tak mau jaga kawasan lebih baik tak payah , tapi itulah keputusan yang telah dibuat oleh rakyat Kajang.

TAHNIAH MMI nak ucapkan kepada ampa semua yang telah memilih bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh sebab rekod dia di Permatang Pauh pun sama juga dengan apa yang dia buat di Kajang.

So kalau ada apa-apa yang tak kena tu ampa janganlah dok meroyan pula na sebab dia memang jenis tu suka tidoq !!!


Ampa semua tunggu jalah lepas ni macam-amcam dia akan kata .. Banjir yang berlaku ni disebabkan oleh UMNO la BN la bla bla bla bla bla ..... JANJI dapat lepas diri !!!! 

Senangkan jadi puak lahanat ni semua benda salahkan orang lain !!

Sebab tu jam OMEGA yang dia kata dalam simpanan dia tu tak mucul-muncul sampai sekarang , sebabnya jam tu ada dekat KEDAI !!! 

Kedai sapa ??? Kedai UMNO !!! Hahahahahahaha....

MMI

Pemuda UMNO Kedah & Selangor BANGKIT Kecam Kenyataan Biadap Gooi Hsiou Leung


Kenyataan media ini dibuat berdasarkan kenyataan Ahli Parlimen Alor Setar, YB Gooi Hsiou Leung pada 24 September lalu menyentuh beberapa perkara yang menyinggung perasaan rakyat Selangor:

Perkara 1 KUASA SULTAN

1. Gooi Hsiou Leung menyarankan agar Menteri Besar Selangor baru, Mohamed Azmin Ali “membuat reformasi perlembagaan (negeri)” dengan mengurangkan kuasa DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj ekoran krisis “Menteri Besar Selangor” yang berlangsung berbulan-bulan lamanya sebelum perlantikan Mohamed Azmin Ali.

2. Kenyataan Gooi seolah-olah menyalahkan Tuanku Sultan serta istana dalam krisis tersebut sedangkan Tuanku Sultan telah bertitah sewaktu majlis angkat sumpah Exco Negeri Selangor bahawa krisis ini sesungguhnya dimulakan oleh Pakatan Rakyat (PR) sendiri terutamanya PKR dengan “Langkah Kajang” sehinggalah tersingkirnya Tan Sri Khalid Ibrahim.

3. Pemuda Selangor mengecam saranan Gooi kepada Azmin Ali untuk mengurangkan kuasa baginda tuanku kerana keengganan tuanku menerima hanya satu nama iaitu Adun Kajang, YB Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Ini adalah hak mutlak tuanku yang dibenarkan menurut Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor dan saranan Gooi itu adalah satu yang biadap dan sangat kurang ajar dan kami Pemuda Selangor mahu dua perkara:

(i) Gooi tarik balik kenyataan dan cadangan beliau kepada Menteri Besar Selangor untuk mengurangkan kuasa sultan atau kami akan menggesa seluruh rakyat Selangor yang bertemu beliau agar meludah mukanya seperti yang pernah saya nyatakan kepada Selangorpress.com dua hari lepas; dan

(ii) Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali memberi jaminan terbuka bahawa beliau tidak akan membawa atau mengarahkan mana-mana Adun dalam PR membawa usul bagi pengurangan kuasa sultan dan meletakkan kuasa tersebut status quo.

Perkara 2 PERJANJIAN TERUTAMA AIR, KIDEX

1. Kita rakyat Selangor maklum bahawa air dan jalanraya adalah kepentingan asas kepada rakyat Selangor. Perjanjian yang telah ditandatangani oleh pihak-pihak termasuk kerajaan Pusat dan negeri hendaklah tidak diusik kerana ia akan menjejaskan keperluan rakyat sehingga menyusahkan kehidupan harian kami.

2. Menteri Besar Selangor harus memberi jaminan terbuka bahawa isu berkenaan ini hendaklah diberi keutamaan. Gooi mengatakan bahawa perjanjian air adalah berat sebelah sedangkan harga yang dipersetujui terutama kerajaan Pusat dan negeri adalah tidak membebankan kewangan kerajaan negeri yang datangnya dari cukai rakyat.

Perkara 3 PENAHANAN KITAB INJIL BAHASA MELAYU

1. Gooi juga menyarankan agar Menteri Besar Selangor melihat semula kes penahanan kitab Injil berbahasa Melayu yang dirampas di sebuah gereja di Petaling Jaya.

2. Saranan Gooi dilihat selari dengan cadangan Ahli Parlimen Shah Alam yang menggesa supaya kuasa eksekutif Sultan ke atas Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) disemak semula sehingga membuat Tuanku Sultan Selangor murka sewaktu bulan Ramadhan yang lalu.

2. Kami juga menggesa agar kedua-dua Gooi dan Khalid Samad menarik semula kenyataan itu yang meresahkan rakyat Selangor beragama Islam yang menjunjung penuh titah tuanku.

3. Kami Pemuda Selangor juga menggesa agar Mohamed Azmin Ali selaku Menteri Besar Selangor memberi jaminan bahawa kuasa eksekutif sultan berkenaan Agama Islam di negeri ini terpelihara dan tidak dibincangkan di dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) yang bakal berjalan November ini.

Sekian, terima kasih.

ZAINURI ZAINAL - KETUA PEMUDA UMNO SELANGOR
SHAIFUL HAZIZY ZAINAL ABIDIN - KETUA PEMUDA UMNO KEDAH

ALVIN Di Buru Hingga Ke Lubang Cacing , Cari & Bawa Balik LAHANAT Ni !!!!


"Kita akan cari dia hingga ke lubang cacing sekalipun."

Itu tegas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika diminta mengulas mengenai tindakan yang sedang dilakukan pihak polis terhadap penulis blog kontroversi, Alvin Tan yang semakin biadab memuat naik status dan gambar di laman sosial Facebook miliknya yang dilihat cuba memalukan beberapa pemimpin negara.

Menurut Khalid, kenyataan berbaur menghina serta mencabar pihak berkuasa itu adalah suatu perbuatan yang tidak boleh dimaafkan.

"Dia (Alvin) ingat dia boleh lari. Bagaimanapun, setiap negara ada peraturan dan kita akan cari dia hingga ke lubang cacing," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Alvin atau nama sebenarnya Tan Jye Yee yang kini berada di Los Angeles, California berdasarkan lokasi terkini yang dikemas kini di laman Facebooknya menghilangkan diri selepas Mahkamah Sesyen membenarkan penyerahan sementara pasportnya atas alasan ingin pergi ke Singapura bagi tujuan penggambaran sebuah dokumentari.

Pada bulan lepas, sebahagian wang jaminannya turut dilucutkan berhubung tuduhan mempersendakan umat Islam dan bulan Ramadan bersama pasangannya Vivian Lee.

Dia turut menghadapi pertuduhan mengikut Subseksyen 5 (1) Akta Penapisan Filem 2002 iaitu mempamerkan gambar-gambar yang didapati lucah di laman blognya di http://alviviswingers.tumblr.com/ tahun lepas.

Tidak habis di situ, Alvin turut bertindak biadab dengan mengubah suai gambar hidung beberapa pemimpin negara dan Khalid sendiri dengan hidung seekor khinzir serta menuduhnya menyalahgunakan kuasa sebagai seorang pemimpin.

Menurut khalid. siasatan terhadap kes tersebut telah dimulakan dan beliau turut memberi amaran keras kepada mereka yang menyalahgunakan media sosial untuk mengaibkan para pemimpin.

"Tiada maaf lagi kepada sesiapa yang menggunakan rangkaian media bagi menghina dan menghasut," katanya.utusanonline

MMI dah cakap awal-awal lagi dan rasanya jutaan rakyat kat luar sana pun sependapat supaya pihak berkuasa jangan sesekali memberikan ruang kepada puak-puak semacam ni.Tengoklah apa berlaku apabila kita terlalu berlembut ?

Siap lari keluar negeri lagi !! Apa jadi pun MMI nak lihat si celaka ni diheret balik ke bumi Malaysia dan penjarakan beliau seumur hidup !! Kita harus simpan lahanat semacam ni supaya boleh dijadikan iktibar kepada yang lain.Tapi jangan BEBASkan simpan BARUA ni dalam penjara SEUMUR HIDUP !!!

Jangan bercakap sahaja nak cari sampai ke lubang cacing kalau tindakan kita selepas itu sekadar mengenakan denda !! TAK GUNA BRO !!!

MMI

Guan Eng BATAL SAMAN Terhadap Nasrudin ADA KIRA-KIRA KER ?!!


Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membatalkan saman yang difailkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terhadap Ahli Parlimen PAS Temerloh Nasrudin Hassan Tantawi, dengan kos sebanyak RM500.

Nasrudin mengesahkan perkara tersebut dalam satu catatan di facebooknya pada tengah malam Isnin.

"Peguam saya maklumkan siang tadi bahawa saman Ketua Menteri Pulau Pinang ke atas saya dibatalkan oleh Mahkamah Tinggi Pulau Pinang," kata beliau.

Difahamkan perintah pembatalan tersebut dibuat oleh Pendaftar Mahkamah disebabkan kegagalan Peguam Guan Eng untuk mematuhi Aturan Pliding tentang keabsahan Writ Saman, iaitu kegagalan untuk menandatangi Writ Saman tersebut yang menjadikan dokumen tersebut tidak sah untuk didaftarkan di Mahkamah.

“Peguam Guan Eng cuba memberi penjelasan dan mendesak Mahkamah menerima dokumen yang cacat tersebut, namun Mahkamah menegaskan bahawa Aturan Pliding dan Kaedah Mahkamah 2012 hendaklah dipatuhi sepenuhnya.

“Mahkamah Tinggi kemudiannya membatalkan writ saman tersebut dan memberikan kebebasan kepada Guan Eng untuk memfailkan semula,” lapor portal TKO.

Dalam kes itu, Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP diwakili oleh Peguam S Shanmugan manakala Nasrudin diwakili oleh peguam Wan Rohimi Bin Wan Daud.

Pada Ogos lalu, Guan Eng berkata beliau mahu meneruskan tindakan undang-undang terhadap Nasrudin kerana gagal memohon maaf berhubung kenyataannya yang didakwa berunsur fitnah.

Guan Eng berkata notis saman itu telah kepada anggota Jawatankuasa Kerja PAS Pusat itu berhubung kenyataannya di laman sosial bertajuk ‘Apa beza Kidex dan Penang tunnel?”, pada 6 Ogos lepas.

Nasrudin dalam artikelnya mempersoal mengapa Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikecam berhubung projek Lebuh Raya Kinrara-Damansara (Kidex), tetapi tindakan sama tidak ditujukan kepada Guan Eng dalam pembinaan terowong dasar laut yang didakwanya diberikan secara rundingan terus.

Menurutnya, projek terowong berjumlah RM4.63 bilion itu dibiayai sepenuhnya kerajaan DAP Pulau Pinang dan dianugerahkan kepada pemaju, Construction Zenith BUCG Sdn Bhd secara rundingan terus.agendadaily

Ada dua perkara yang boleh kita perhatikan disini ..

1.Sekali lagi isu ini menjadi BUKTI betapa DAP tidak langsung mengamalkan kebebasan bersuara seperti mana yang mereka lalakkan selama ini.Hanya kerana Nasrudin mempersoalkan tentang kaitan isu Kidex dan pembinaan terowong bawah laut beliau diSAMAN oleh Guan Eng !!!

2.Setelah serangan bertali arus Nasrudin terhadap Kit Siang akibat daripada kedangkalan pemimpin haprak DAP itu berkaitan kekalahan PAS di Pengkalan Kubor , adakah pembatalan SAMAN ini turut punya alasan lain atau ada cerita kira-kira ??

MMI

Perang Makin RANCAK Antara Nasrudin & Kit Siang !!


Lim Kit Siang baru-baru ini mengeluarkan kenyataan bahawa PAS akan kecundang di Kelantan memandangkan parti itu GAGAL merampas DUN Pengkalan Kubor yang dimenangi oleh Barisan Nasional dengan pertambahan majoriti.

DAP melihat PAS akan gagal mempertahankan Negeri Kelantan sekaligus dirampas Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum akan datang ekoran kemenangan besar parti komponen itu.

Ianya berkemungkinan berlaku apabila peralihan undi 4.5 peratus terhadap PAS dan Pakatan Rakyat (PR) melibatkan di kawasan-kawasan Parlimen dan Dun di negeri itu.

“Jika Pengkalan Kubor berlaku (di semua tempat di Kelantan), Pakatan hanya akan mendapat 20 kerusi dan BN pula 25 kerusi.

“Ini bererti kuasa untuk memerintah negara akan hilang,” katanya dalam majlis makan malam DAP di Petaling Jaya.

Sebelum ini, Ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat mendedahkan hasil kaji selidik parti itu mendapati, sokongan rakyat negeri Kelantan terhadap PAS menurun mendadak ke paras 50 peratus.

Bagaimanapun, Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menolak dakwaan tersebut dan menyangkal faktor kekalahan PAS di Pengkalan Kubor disebabkan kesan daripada konflik pentadbiran di Selangor.

Begitulah keadaannya setelah PAS GAGAL di Pengkalan Kubor.

Yang agak menghairankan bagaimana Kit Siang boleh pula mengeluarkan kenyataan sedemikian sedangkan hakikatnya DAP langsung tidak turun membantu jentera PAS yang dibiarkan terkial-kial di Pengkalan Kubor ?

Bagi MMI suara Kit Siang itu adalah isyarat daripada DAP bahawa parti itu tidak lagi mengharapkan sokongan PAS setelah apa yang berlaku khususnya dalam isu di Selangor.Penafian daripada Tuan Ibrahim Tuan Man pula langsung tidak masuk akal memandangkan rata-rata pengundi di Pengkalan Kubor khususnya penyokong PAS secara jelas kecewa dengan sikap PAS yang masih lagi mahu bersahabat dengan DAP dan PKR.

Keadaan menjadi lebih tegang apabila Nasrudin Tantawi membalas kenyataan Kit Siang itu dengan membuat perbandingan kedudukan prestasi DAP dalam 2 PRK sebelum ini.

PRK Balingian dan Teluk Intan ternyata telah menelanjangkan DAP yang sebelum ini begitu bongkak kononnya rakyat Malaysia tidak lagi meletakkan kepercayaan terhadap kerajaan Barisan Nasional.

Lebih malang Kit Siang lupa bahawa Teluk Intan merupakan kawasan DAP yang GAGAL dipertahankan sedangkan hakikatnya di Pengkalan Kubor sememangnya merupakan kubu kuat Barisan Nasional.

Pada pengamatan MMI , Pengkalan Kubor walaupun dulunya milik BN , tetapi secara dasarnya ia terletak dalam sebuah negeri yang dikuasai oleh PAS.Kekalahan dan kegagalan mengurangkan majoriti kepada BN membuktikan betapa PAS sebenarnya turut GAGAL seperti mana GAGALnya DAP di 2 kawasan PRK sebelum ini.

Walaupun peperangan diantara kedua-dua pemimpin ini semakin rancak , sejauh manakah serangan Nasrudin mampu diterjemahkan untuk menyedarkan ahli-ahli PAS yang lain bahawa parti itu hanya dipergunakan oleh Pakatan Haprak ?

Kebanyakkan pemimpin PAS hari ini dilihat terlalu lemah dan takut dengan bayang-bayang sendiri apatah lagi untuk menentang DAP dan PKR.Doktrin dan kelemahan pucuk pimpinan PAS bukan sahaja akan melenyapkan suara Nasrudin seperti mana yang berlaku sebelum PRK Kajang satu ketika dulu tetapi bakal mengheret parti itu menjadi hamba dan gurkha kepada Pakatan Haprak.

MMI

Khalid Mahu Kosongkan Kerusi Pelabuhan Klang ?


Apakah akan berlaku satu lagi PRK selepas Pengkalan Kubor ? Secara jujurnya MMI sendiri kurang pasti namun dalam suasana politik yang tidak menentu ini segalanya boleh berlaku.

Kalau Anwar Ibrahim rasanya PRK ni macam mainan ja maklumlah main arah-arah mana-mana Adun untuk letak jawatan lepas tu bertanding , yang si penyokong pula bersorak bukan main tak pula puak-puak musibat ni pertikai tentang berapa banyak wang rakyat dihabiskan semata-mata untuk memuaskan nafsu si Nuar ??

Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dijangka mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang tidak lama lagi.

Ia dijangka diumumkannya selewat-lewatnya November ini. Menurut sumber, ia dibuat kerana beliau yang kini wakil rakyat bebas hanya mahu menumpukan kerja sebagai Ahli Parlimen Bandar Tun Razak.

Bagaimanapun belum ada permohonan rasmi dihantar kepada Suruhanjaya Pilihan Raya.

Pada Pilihan Raya Umum 2013, Abdul Khalid memenangi kerusi DUN Pelabuhan Klang dan Parlimen Bandar Tun Razak sekaligus atas tiket PKR.

Lagi pun beliau bukan lagi MB Selangor. Jawatan MB Selangor kini disandang oleh ADUN Bukit Antarabangsa yang juga Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.

Abdul Khalid meletakkan jawatan MB selepas usaha menyingkirkannya melalui Langkah Kajang bermula dari Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kajang baru-baru ini.

Menurut sumber, sekiranya Abdul Khalid masih menjadi ADUN Pelabuhan Klang, ia menimbulkan suasana tidak selesa.

"Bagaimana bekas seorang MB yang dahulunya menerajui kerajaan negeri kini duduk sebagai wakil rakyat bebas dalam Persidangan DUN," katanya.

Abdul Khalid juga dikatakan tidak berminat menyertai Pas atau UMNO. Sebagai wakil rakyat bebas, Abdul Khalid akan berseorangan di dalam DUN Selangor dan suasana itu agak berbeza dengan Parlimen yang kedudukannya tidak berubah.

Bagaimanapun, menurut sumber, peletakan jawatan ADUN itu masih dalam pertimbangan Abdul Khalid dan masih belum muktamad.--MalaysiaGazzette

Ada pihak yang mahukan Khalid meneruskan tugasnya sebagai Adun Pelabuhan Klang , paling tidak beliau masih boleh bersuara dalam DUN Selangor tetapi kita juga harus melihat kepada kedudukannya sebagai wakil BEBAS.

Mungkin Khalid tidak akan selesa memandangkan beliau bekas Menteri Besar .. Hmm lagi PRK nampaknya !!!

MMI

PDRM Lancar "Ops Godam ATM"


Polis kini melancarkan 'Ops Godam ATM' melibatkan pasukan khas daripada Polis Bukit Aman dan polis kontinjen negeri berkaitan susulan beberapa insiden Mesin Teler Automatik (ATM) digodam mengakibatkan lebih RM1 juta lesap setakat ini.

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK)(Jenayah Siber dan Multimedia) Senior Asisten Komisioner Mohd Kamarudin Md Din berkata, penjenayah yang terlibat akan diburu secara besar-besaran.

Menurutnya, polis percaya anggota sindiket yang dikatakan berasal dari Amerika Latin dan Asia Barat itu masih berada di negara ini.

 "Justeru, kami mengaktifkan pemantauan di setiap pintu masuk negara sama ada melalui jalan darat, laluan laut dan laluan udara," katanya kepada Bernama hari ini.

Terbaharu, polis menerima satu lagi laporan berhubung kejadian menggodam mesin ATM melibatkan cawangan sebuah bank di Kota Damansara, mengakibatkan kecurian kira-kira RM300,000.

Terdahulu, Affin Bank dalam kenyataan hari ini berkata sejumlah RM1.271 juta dicuri daripada enam mesin ATM kepunyaan Affin Bank Berhad dan Affin Islamic Bank Berhad di Johor, Melaka dan Selangor.

Mesin ATM terbabit terletak di Johor Bahru, Batu Pahat dan Taman Molek di Johor; Melaka Raya; selain PJ State dan USJ di Selangor.

Bank itu berkata data pelanggan bagaimanapun tidak diganggu atau dikompromi.

Menurut polis, insiden di Kota Damansara itu melibatkan kecurian wang dalam satu mesin ATM walaupun dua ATM didapati diusik penjenayah.

Secara kasar, tujuh mesin ATM milik dua kumpulan perbankan digodam, dipercayai menggunakan sim kad telefon dan sistem teknologi tertentu, sejak Sabtu lepas.

Menurut Mohd Kamarudin, pihak bank terlibat sedang menjalankan semakan bagi menentukan tarikh sebenar kejadian yang menimpa institusi masing-masing.

Mengulas lanjut, Mohd Kamarudin berkata gambar suspek hasil rakaman kamera litar tertutup (CCTV) kini disebarkan di seluruh negara termasuk bagi tujuan pemantauan di pintu masuk.

Menurutnya, belum ada tangkapan dibuat dan identiti suspek masih belum dikenal pasti. - Bernama

Makin menjadi-jadi sekarang ni , kepada semua hati-hati melakukan sebarang transaksi pencuri sekarang bukan macam dulu !!

MMI

Pakatan Haprak Bukan MILIK PAS ?!!!


Dah banyak kali sebenarnya PAS diasak supaya meninggalkan Pakatan Haprak namun kerana masih setia dengan tahaluf siyasi yang langsung tidak memberikan sebarang kebaikan kepada parti itu menyebabkan PAS kini seolah-olah orang gelandangan yang tidak terurus.

Secara simboliknya Pakatan Haprak sememangnya tidak memerlukan PAS lagi , dan apa jua yang berlaku di peringkat kepimpinan atasan hanyalah sekadar menjaga hati.Mungkin ada gela ketawa dan senyuman dengan lirikan mata semacam bersahabat tetapi secara tersiratnya mereka mahukan PAS agar segera meninggalkan Pakatan Haprak.

Timbul persoalan apakah DAP dan PKR tidak bimbang dengan tindakan keluarnya PAS daripada Pakatan Haprak ?? Ohh jangan silap kawan-kawan mereka dah lama bersedia dan kerana itulah PASMA hanya menghitung hari untuk menggantikan tempat PAS dalam Pakatan Haprak !


Kalau diikutkan kepada apa yang telah disebarkan sejak semalam , ketika ini sudah pasti didepan ibu pejabat PAS sedang berlangsung satu himpunan oleh mereka yang mengaku NGO walaupun secara zahirnya adalah puak macai kepada Anwar Ibrahim untuk mendesak PAS supaya segera meninggalkan Pakatan Haprak.

Setiausaha Politik Tian Chua, Rozan Azen Mat Rasip memaklumkan satu NGO bernama LENSA akan menyerahkan memorandum mendesak PAS keluar Pakatan Haprak.

LENSA atau Lensa Anak Muda Malaysia yang dipengerusikan oleh Safwan Anang adalah sebuah NGO pro PasMa sebelum ini pernah menganjurkan wacana ‘PAS, Ke Mana Selepas Muktamar?’ di Restoren Amjal, Jalan Pantai Baharu, Kuala Lumpur dengan membariskan ahli panel anti Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang terdiri daripada Saari Sungip, ADUN PAS Hulu Kelang; Ir. Izham Hashim, Yang Dipertua PAS Kawasan Kelana Jaya dan Ustaz Ridzwan Abu Bakar, Ketua Penerangan PAS Kuala Kedah.

Kenyataan media penuh :
JEMPUTAN UNTUK MEMBUAT LIPUTAN SERAHAN SURAT
PAS PERLU BERHENTI CETUS KETEGANGAN
Kepada
YB DATO’ SERI HAJI ABDUL HADI BIN AWANG PRESIDEN PAS
Menekuni sistem politik dwi-parti, Pakatan Rakyat (PR) perlu menjadi sebuah koalisi politik yang kukuh sebagai mekanisme semak dan imbang kepada Kerajaan Barisan Nasional (BN). Malah PR juga dilihat sebagai harapan baru rakyat Malaysia apabila memenangi 52 % undi popular dalam PRU 13 yang lalu. Maka tidak dapat dinafikan bahawa kewujudan pakatan pembangkang yang kuat akan memberi kesan berbalik yang positif kepada rakyat Malaysia. Namun sekiranya pakatan politik pembangkang lemah, maka ia akan membuka ruang kepada Kerajaan yang memerintah mentadbir secara wewenangan sekaligus menindas rakyat.
Setelah membuat analisis terhadap beberapa forum anjuran LENSA berkaitan krisis politik Selangor, dapat disimpulkan bahawa Parti Islam Se-Malaysia (PAS) sebagai salah sebuah rakan komponen PR banyak menyumbang kepada krisis yang berpanjangan sekaligus mengganggu gugat keutuhan permuafakatan PR.
Oleh itu, LENSA akan menyerahkan surat rasmi kepada pihak Presiden PAS, YB Dato’ Seri Haji Abdul Hadi bin Awang bagi menyuarakan tuntutan agar PAS berhenti mencetuskan ketegangan sesama rakan PR. Satu sidang akhbar juga akan diadakan sejurus selepas surat diserahkan.
Serahan surat ini akan dijalankan seperti ketetapan berikut:
Serahan Surat
‘PAS PERLU BERHENTI CETUS KETEGANGAN’ Kepada YB Presiden PAS
Tarikh:30 September 2014 (Selasa)
Masa:10.00 Pagi
Tempat:Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.(Di Hadapan Pintu Utama)
Oleh itu, LENSA ingin mengundang rakan-rakan media untuk membuat liputan serahan surat dan sidang akhbar ini.
Untuk sebarang maklumbalas atau pertanyaan, pihak Tuan/Puan boleh menghubungi Penyelaras Program di talian 013-6025 461 (Ekhsan) atau emelkan kepada syukri.lensa@gmail.com.
Sekian. Terima kasih

Apakah Presiden PAS Hadi Awang masih lagi mahu memeluk erat sahabat DAP dan PKRnya ?? Well kita tengok apa yang akan berlaku pula !! 

MMI 

Monday, 29 September 2014

KRITIK & PECAT PAS Mahu Terus JILAT Tengkuk Guan Eng !!!


Seperkara yang PASTI , Iszuree telah mengesahkan bahawa selama ini sejak DAP memerintah Pulau Pinang sememangnya hal berkaitan dengan perumahan khususnya untuk rakyat Pulau Pinang atau yang mampu milik tidak pernah diberikan perhatian oleh kerajaan negeri.

Segala penafian selama ini kini sudah terbongkar hasil daripada ucapan wakil PAS ini di muktamar parti itu baru-baru ini.

Lebih menarik pula tindak balas daripada kerajaan DAP di Pulau Pinang yang terus sahaja memecat beliau sebagai Ahli Majlis.

Huh serentak dengan itu gegak-gempita puak-puak PAS menyusun gerak membalas serangan daripada Guan Eng itu.Bermacam-macam cara dan kaedah dugunakan ....  kihkih apa yang jadi ???


MMI tertanya-tanya juga mana peginya kebebasan bersuara yang selama ni puak-puak musibat ni perjuangkan ?? Kalau kena dekat orang lain bukan main lagi meracau-racau .. Nah sekarang apa jadi ???

Malas MMI nak ulas tentang PAS sebab puak-puak ni rasanya dah terkena doa Nik Aziz masa di Pengkalan Kubor !! Dah buta mata agaknya ...

Mungkin selepas ni akan terus JILAT tengkuk Guan Eng sampai bila-bila !! 

Baca artikel Dr MiM di SINI & SINI 

MMI

PASMA TERJAH Negeri Presiden PAS , APA CER HADI ??


Menurut laporan The Malaysian Insider,  PasMa akan dilancarkan di negeri Presiden PAS, iaitu Terenganu pada hari ini.

Antara speaker yang bakal berucap di majlis pelancaran yang akan diadakan di Besut ialah Presiden PasMa Datuk Phahrolrazi Zawawi, timbalannya Mohamad Husin, Penasihat Undang-undang Zulhazmi Sharif dan bekas Setia Usaha Akhbar Tun Dr Mahathir Mohamad, Dato' Omar Abu Bakar.

Dari keempat-empat speaker yang dinamakan, kemunculan bekas pegawai Dr Mahathir menimbulkan tanda tanya kepada kita semua.

Siapakah Dato' Omar Abu Bakar?

Omar dikatakan pernah menjadi Setia Usaha Akhbar Dr Mahathir menjadi ahli PAS melalui pentauliahan TG Nik Aziz dalam suatu majlis gilang gemilang pada 6 Oktober 2012, di Setiu, Terengganu (foto atas), yang turut disertai oleh Presiden PAS DS Abdul Hadi Awang.

Dari seorang yang tidak dikenali Omar menjadi popular apabila beliau berucap dikhalayak ramai dan mengaku terlibat dalam membuat surat Ummi Hafilda yang melaporkan perbuatan liwat DS Anwar Ibrahim keatas pemandunya Azizan Abu Bakar, pada 9 April 2013.

Dalam ucapannya yang dipetik oleh Keadilan Daily, Omar dilaporkan sebagai berkata,

“Saya bersumpah saya bertanggungjawab dalam peristiwa sodomi satu (liwat 1).  

“Saya bertanggungjawab dengan Aziz Shamsudin membuat surat Umi Hafilda, menghantar kepada Daim (Zainuddin), hantar kepada Mahathir. Itulah punca sebenarnya (fitnah ini). 

“Bermula dari situ, Anwar ditangkap, dipenjara enam tahun. Tiba-tiba dia dilepas kerana alasan dibebaskan sebab apartment yang dituduh (Anwar melakukan sodomi) belum ada lagi (masa itu)" 

Maklumat lain berkenaan Omar Abu Bakar

Menurut blog Kelab Greenboc, Omar adalah bekas pegawai akhbar Kementerian Pertahanan dan Pegawai Perhubungan Khas kepada 3 bekas Menteri Pertahanan iaitu ketika disandang oleh Tun Abdul Taib Mahmud, Tun Hussein Onn dan Tun Mahathir.

Penglibatan beliau dalam politik adalah, beliau pernah menjadi AJK & Ketua Penerangan Umno Kemaman diera TS Wan Mokhtar.

Malahan Omar juga dikatakan sebagai bekas Setiausaha Jentera Pilihanraya Kebangsaan Semangat 46 Malaysia dan Setia Usaha Semangat 46 Bahagian Kemaman dan Bekas Calon 46 Dun Bukit Bandi (sekarang Air Puteh Kemaman) pada PRU 1990.

Sejauh Mana Keakraban Omar dengan Dr Mahathir?

Dari maklumat dari blog Kelab Greenboc di atas, Dr Mahathir adalah Menteri Pertahanan terakhir Omar berkhidmat. Untuk rekod Dr Mahathir menjadi Menteri Pertahanan untuk tempoh 1981 - 1986.

Bermakna hubungan Omar - Dr Mahathir hanyalah setakat itu.

Selepas itu, beliau telah menyertai parti Semangat 46 (bermula 1988) dan berpandukan kepada penggabungan Semangat 46 dan UMNO, ia hanya berlaku pada 1996.

Sementara itu, surat Ummi Hafilda yang melaporkan salah laku Anwar kepada Dr Mahathir dibuat pada 1997, dengan sendirinya tidak menunjukkan sebarang logik atas dakwaan Omar yang beliau terlibat dalam penulisan surat tersebut.

Senjata Makan Tuan

Dari sambutan gilang gemilang oleh pemimpin-pemimpin PAS keatas penyertaan Omar Abu Bakar sebagai ahli PAS, kini bolehlah diibaratkan sebagai senjata makan tuan.

Mungkin tujuan asal adalah untuk menjadi Omar sebagai senjata untuk membunuh UMNO Terengganu, akhirnya PAS bakal menerima pada apabila Omar telah memulakan peranan memecah belahkan PAS Terengganu.sumber 



Ada yang kata Hadi terkejut , dan ada yang kata Hadi buat tak tau ja .. MMI cuma nak ingatkan Hadi selamatkanlah PAS dari anasir-anasir luar yang kini sudah menjadikan parti kamu sebagai kediamannya.

MMI

DAP Tersenyum Selepas Dyana , Rara Kini Melati Pula !!


Selepas peguam Melayu muda Dyana Sofya Mohd Daud dan anak gadis Melayu bertudung, Syefura Othman (Rara) menyertai parti DAP, kini Jamila Rahim atau lebih dikenali dengan panggilan Melati Rahim, 22, merupakan anak gadis Melayu terbaru menyertai parti yang terkenal dengan jolokan parti ‘chauvinist’ Cina tersebut.

Melati merupakan seorang graduan dari UNISEL dalam jurusan Diploma TESL.

Apabila ditanya kenapa Melati memilih DAP walaupun beliau berimej Islamik, Melati berkata wawasan dan asas DAP yang membuatkan beliau tertarik untuk bersama parti itu.

“Jika diteliti secara kasar, perlembagaan DAP itu sendiri, humanisme atau dasar kemanusiaan diletakkan sebagai tunjang dan teras utama.

“Dalam Islam sendiri, kemanusiaan adalah asas dan keperluan sebagai seorang insan.

“Sejujurnya, DAP lebih dekat dengan keadilan seperti yang digagaskan oleh Islam. Islam merupakan prinsip utama saya dalam meneruskan kehidupan sebagai hamba Tuhan.

“Namun dalam menjalani kehidupan dan berhadapan dengan manusia pelbagai kaum, saya percaya dasar kemanusiaan sangat penting.

“Saya ingin tegaskan disini, Islam adalah pegangan saya dan saya bersaksi tiada Tuhan yang patut di sembah melainkan Allah, Nabi Muhammad S.A.W pesuruh Allah.

“Dalam hal ini saya fikir kita harus buka dan lihat dalam kerangka lebih besar tentang kepelbagaian penganut agama di Malaysia,” katanya.

DAP menentang ‘kapitalisme parti’

Melati berkata beliau yakin tiada penganut dalam mana-mana agama merasakan agama mereka salah dan jika semua agama mahu pertahankan hak mereka tanpa bertolak-ansur dan bertoleransi, maka hancurlah dunia angkara peperangan kerana prejudis dan saling benci-membenci.

“Misalnya, kita lihat di Gaza pihak Yahudi secara terbuka mengaku ingin merobohkan Masjid Aqsa kerana ingin mendirikan semula Kuil Sulaiman yang pernah di bina dibawah Masjid Aqsa.

“Andai perkara ini dilihat pada dasar agama, pihak Yahudi sebenarnya sedang memperjuangkan hak agama mereka walau pada dasar kemanusiaan sebenarnya tanah tersebut milik Palestin.

“Jadi, soal moraliti dan kemanusian harus kita jadikan indikator dalam menilai perkara ini.

“Sesungguhnya Allah meletakkan darjat manusia itu tinggi. Seorang pemikir Barat zaman Renaissance , Pico Della Mirandola pernah menyebut “nihil spectari homine admirabilius”, yang membawa maksud tiada yang lebih indah dari manusia. Maka, mari kita baca dan fikir-fikirkan.

“DAP menentang ‘kapitalisme parti’, mereka mempraktikkan perkara ini dengan meminta setiap ahli parlimen dibawah DAP mewakafkan di antara 20 hingga 30% daripada gaji mereka kepada parti.

“Senaraikan kepada saya siapa ahli parlimen di dalam DAP yang memakai kereta mewah selepas menjadi wakil rakyat? Baca Selanjutnya 

Kadang-kadang geli hati melihat puak yang terlalu taksub dengan perjuangan dan ideologi politik DAP ni .. Dalam PRK Teluk Intan calon DAP , Dyana Sofya langsung tidak punya karisma sebagai seorang pemimpin yang mampu diletakkan amanah untuk memimpin orang Melayu khususnya.

Disebabkan itulah beliau GAGAL meyakinkan pengundi untuk memilih beliau kerana secara jujurnya kehadiran Dyana tidak ubah sekadar gadis litar yang hanya mampu menyumbang senyuman tak lebih dari itu.

Selain dari itu kedangkalan mereka-mereka ini mengaitkan agama dengan ideologi politik jelas membuktikan semakin ramai anak-anak muda kita hanyut dengan dunia liberal yang kini menjadi permainan DAP.

Bagi MMI setiap dari kita punya hak masing-masing untuk memilih agenda politik yang dimahukan tetapi ada seperkara yang perlu kita perhatikan.Siapa sebenarnya yang membuka ruang sebegitu luas sehingga anak-anak muda ini begitu teruja dengan DAP ??

Yakinlah bahawa parti PAS adalah penyebab kepada apa yang sedang berlaku dan paling pasti kesilapan ini tidak akan diakui mereka sebagaimana mereka mensyahidkan mereka-mereka yang terkorban dalam tragedi Memali.

MMI

Kedudukan EXCO Selangor , Hinanya PAS Di Mata PKR !!!


Sebagai sahabat rasanya kenyataan seperti diatas tidak perlu dikeluarkan oleh seseorang yang punya jawatan dalam parti.Namun sejak dua menjak ini nampaknya PAS seolah-olah telah merimaskan sebahagian besar dari kalangan pimpinan PKR.

Bukan itu sahaja wakil rakyat PAS pun mula menjauhkan diri dari parti sendiri malahan turut mencabar presiden parti supaya membuktikan dakwaan bahawa mereka di beli oleh PKR.Sesuatu yang jarang berlaku dalam parti PAS sebelum ini.

Bai'ah pula jangan cakaplah dibuat main-main ja , sampai hari ni tak ada sebarang tindakan yang diambil.Apa dah kena dengan PAS ?? Rasanya takut herdikan PKR dan DAP !!!!

Sebagai pemerhati politik MMI tumpang simpati apabila PAS kini begitu hina dimata pemimpin PKR tetapi apa boleh buat mereka masih mahu terus setia menjadi gurkha kepada Pakatan Haprak.

Kini mereka akan dipergunakan lagi !! UMPAN PKR ditabur lagi .... 
PAS belum memutuskan sama ada menerima atau tidak jawatan Timbalan Speaker Selangor seperti yang diumumkan Menteri Besar sebelum ini.
Pesuruhjaya PAS Selangor Iskandar Abdul Samad  berkata, pertemuan exco dan bekas exco PAS dengan Presiden Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang malam Sabtu belum memutuskan pendirian berhubung perkara tersebut.
"Pada pertemuan Exco dan mantan Exco PAS dengan Presiden malam tadi belum diputuskan sama ada PAS akan terima Timbalan Speaker," katanya dalam satu tulisan ringkas di Facebook.
Sebelum ini, Menteri Besar Mohamed Azmin Ali mengumumkan tiga Adun PAS dilantik sebagai Exco iaitu kurang satu kerusi berbanding empat sebelum ini.
Bagaimanapun menurut Azmin, PAS akan diberi jawatan Timbalan Speaker yang telah dikosongkan oleh Nik Nazmi Nik Ahmad yang dilantik sebagai salah seorang dari empat exco PKR.
Azmin membariskan pasukan exconya mengikut komposisi 4 PKR, 3 DAP dan 3 PAS.
Dua exco dari PAS yang dikekalkan adalah Iskandar Abdul Samad (Chempaka) dan Dr Ahmad Yunus Hairi.
Manakala seorang lagi muka baru adalah Adun Taman Templer Zaidy Abdul Talib. 
Pukoi rata MMI yakin PAS akan sekali lagi tunduk dengan jawatan !!! Soal prinsip dan integriti hilang sebab sedapnya UMPAN !!!

MMI

BEWARE Dengan Serangan SIBER Ni ..



SCAM ALERT : ‘Zeus Trojan’ yang sebelum ini digunakan untuk menggodam maklumat peribadi seseorang melalui komputer, kini diaplikasikan terhadap pengguna telefon pintar. Taktik terbaharu sindiket penipuan Internet ini akan mewujudkan satu program baru sekali gus berfungsi sebagai 'pencuri' maklumat bank ketika mangsa melakukan perbankan Internet.

Modus Operandi:

1. Komputer mangsa telah dijangkiti oleh malware / keylogger (Zeus Trojan) yang dihantar oleh suspek melalui email dan media sosial.
2. Malware ini berfungsi apabila mangsa log-in ke dalam laman Internet Banking yang sebenar.
3. Apabila telah berjaya log-in di paparan utama Internet Banking, maka malware ini akan memaparkan pautan palsu dimana mengarahkan mangsa memasukkan maklumat nombor telefon dan juga dikehendaki memilih Operating System handphone yang digunakan.
4. Mangsa akan menerima satu pautan url link melalui sms (nombor telefon antarabangsa) dan diarahkan untuk klik link tersebut.
5. Apabila mangsa klik pautan akan keluar satu sijil yang kononnya dikeluarkan oleh pihak bank beserta kod.
6. Seterusnya mangsa dikehendaki memasukkan nombor kod tersebut di dalam laman internet banking palsu bagi tujuan pengesahan oleh suspek bahawa mangsa telah memasukkan nombor telefonnya yang sebenar. Proses ini mengambil masa kurang daripada satu minit.
7. Proses muat turun dari url link tersebut, telah mewujudkan satu program baru di telefon pintar mangsa dengan ikon berkaitan.
8. Tanpa mangsa sedari, program inilah yang berfungsi sebagai SMS Stealer yang menghantar TAC number kepada suspek.
9. Setelah selesai proses muat turun tersebut, paparan page sebenar bank berkaitan akan dipaparkan semula di komputer mangsa.

Nasihat PDRM :

1. Pastikan anti-virus dan perisian anti-malware sentiasa dikemaskini.
2. Berhati-hati semasa muatnaik sebarang fail dan program baru dan pastikan sumber adalah boleh dipercayai.
3. Jangan mudah memberikan nombor akaun bank kepada pihak atau individu yang tidak dikenali terutamanya melibatkan urusniaga perbankkan.
4. Berwaspada dan jangan membuka mesej emel spam mengandungi lampiran atau klik pautan dari sumber yang meragukan.
5. Elakkan menggunakan perkhidmatan talian internet terbuka untuk melakukan urusan kewangan.
6. Sentiasa gunakan laman web rasmi ketika membuat sebarang urusan.

Hati-hati semua ...Ada dikalangan kawan-kawan MMI yang dah kena !!

MMI

Kelibat Anwar Di Mana-Mana ?!!!


Kem pembangkang dilihat semakin caca-marba akibat daripada pergeseran dalaman yang boleh mengundang kepada perpecahan besar dalam Pakatan Haprak.MMI sering kali menyebut bahawa BAPAK kepada semua parti yang mengaku sahabat dalam Pakatan Haprak bukanlah Anwar Ibrahim tetapi Lim Guan Eng yang kini semakin mengukuhkan kedudukannya di Pulau Pinang.

Bukan bererti Pulau Pinang milik Guan Eng tetapi rasa cemas dan terlalu TUNDUK pemimpin-pemimpin dalam PKR dan PAS terhadap DAP telah menyebabkan anak kepada pencetus tragedi 13 Mei 1969 ini semakin besar kepala.

Di mana Guan Eng dan DAP pada ketika PAS berperang di bumi Pengkalan Kubor ?? Ada puak pencacai yang kata itu strategi politik di Kelantan , kerana kehadiran pemimpin DAP akan mengudang rasa tidak senang ahli-ahli dan penyokong PAS yang berhempas pulas dalam kempen baru-baru ini sehinggakan terpaksa merelakan kemenangan calon BN dengan pertambahan majoriti.

Jika itu strateginya maka jelas penyokong PAS sendiri pun sebenarnya sudah menolak kerjasama dengan DAP cuma saki baki mereka yang mengaku makan babi dengan Guan Eng lagi bagus dari makan ayam dengan Najib sahaja yang masih mempertahankannya.

Entah kenapa puak-puak PAS yang lain masih lagi boleh membisu ?!!! Setia apa kalau sampai parti sendiri pun hampir MUSNAH !!!

Ramai yang kata Anwar juga tidak menjejakkan kakinya di Pengkalan Kubor disebabkan kemelut politik di bumi Selangor.Maklumlah diri dan isterinya langsung tak punya ruang untuk mengisi kerusi empuk Menteri Besar bernilai bilion ringgit tu , ditambah pula dengan sikap PAS yang main tarik tali menyebabkan Anwar langsung tidak mengendahkan kempen di PRK Pengkalan Kubor.

Namun ramai yang tidak tahu Anwar sebenarnya hadir dan kelibat beliau dapat dikesan dibeberapa tempat melalui lensa-lensa kamera yang ditangkap secara tidak sengaja.

Sepanjang hari pembuangan undi





Hari pertabalan Azmin sebagai MB Selangor


Last sekali dia turut meninjau Penjara Sungai Buloh !!!!


Janganlah pula puak-puak pencacai Pakatan Haprak kata semua gambar tu super impose , percaya sudahlah dan percayalah seperti mana kamu percayakan kelibat lelaki dalam rakaman video sedang beraksi dengan chinadoll itu bukan si Nuar.

Dan mungkin juga kerana kelibat si Nuar ni boleh berada di mana-mana maka kemunculannya di bumi Seberang Jaya tidak mendapat sambutan.


Hanya sekitar 300 orang sahaja yang hadir itupun setelah dicampur dengan jentera dan pihak penganjur.Berdasarkan tinjauan MMI , rata-rata pencacai yang hadir sedikit KELIRU kerana tak pasti dimana si Nuar ni akan muncul maklumlah sebelumnya kelibat beliau ada dimana-mana macam dalam gambar kat atas sana noo !!!!!

MMI

Labels