Followers

Thursday 21 February 2013

Pakatan Haprak SEMAK Dengan BN Pulau Pinang Kerana Janji Di Tepati


Apa yang pasti Pakatan Haprak khususnya Rejim DAPigs di Pulau Pinang kini semakin semak dan berserabut.Semuanya gara-gara gerakan dan operasi jentera UMNO serta Barisan Nasional negeri yang kini semakin mendapat kepercayaan rakyat.Menyentuh tentang perkara ini sememangnya diperakui benar kerana rakyat sudah benar-benar faham dan mengerti rejim DAPigs dan Pakatan Haprak hanyalah sebuah kerajaan diktator yang kini di monopoli oleh parti DAPigs di bawah tokong Guan Eng.

Malah semenjak 2008 yang lalu apa yang kerajaan Pakatan Haprak dah lakukan di negeri Pulau Pinang khususnya dalam soal pembangunan dan ekonomi melainkan mengasak bangsa lain untuk memberikan kelebihan kepada bangsa sendiri.

Sebab itulah MMI kata DAPigs adalah parti perkauman dan mengamalkan konsep diktator dan ini dapat dibuktikan dalam banyak perkara.

Lihat saja DAPigs segala urusan parti ataupun kenyataan daripada parti bukannya dilakukan oleh Pengerusi parti yang sah iaitu Karpal Singh tetapi oleh si Guan Eng Tokong yang dilantik ke kerusi Setiausaha Agung DAPigs.Bukan itu saja ada ketikanya sampai berbalah diantara satu sama lain , yang selalu kita tengok si karpal tu akan naik angin.

Melihat dalam konteks pembangunan dan gerak kerja Barisan Nasional selama ini Datuk Zainal yang juga Ketua UMNO Nibong Tebal seterusnya melahirkan rasa syukur dan bangga terhadap komitmen kerajaan pusat yang terus menerus memberikan pelbagai pembangunan untuk negeri tersebut walaupun ianya diperintah oleh pembangkang. 

“Komitmen kerajaan pusat terhadap negeri ini di luar jangka. Datuk Seri Najib buat keputusan untuk terus bantu rakyat Pulau Pinang. Tidak ada dendam politik. Kita perlu terus lihat ke depan, letakkan emosi ke sebelah dan kita perlu fikir apa yang terbaik untuk rakyat dan tidak mahu rakyat rugi lagi.

“Sepanjang lima tahun lepas sebanyak RM 22.5 bilion diberi kepada Pulau Pinang yang jauh lebih banyak jumlahnya berbanding negeri lain. Komitmen dan janji yang kita telah janji sebelum ini kita teruskan.

“Contohnya kita dapat jambatan kedua Pulau Pinang yang akan siap September ini jumlahnya RM4.5 bilion, kita dapat ‘double tracking’ keretapi menelan belanja RM2.2 bilion, kita dapat ‘Mengkuang dam’ RM1.1 bilion, kita dapat pembaikan lapangan terbang RM250 juta, pelebaran jambatan Pulau Pinang 1 RM400 juta dan sebagainya lagi dijumlahkan lima tahun sebanyak RM22.5 bilion.

“Inilah satu yang dipanggil kebijaksanaan dan keperihatinan Datuk Seri Najib dan kepimpinan BN lain untuk letakkan Pulau Pinang tidak kebelakang dan dapat terus berkembang dari segi ekonomi. 

Bayangkan kalau RM22.5 bilion ini tidak masuk Pulau Pinang lima tahun lepas, kita akan dapat ekonomi menguncup, rakyat menderita dan banyak perkara di luar dugaan kita berlaku di Pulau Pinang,” katanya.

Itu belum masuk bab perumahan lagi bro !! Baca selanjutnya di SINI

Pstt dengar-dengar cita Juak-juak Pakatan Haprak sekarang ni cukup benci dengan perkataan JANJI DI TEPATI mungkin ada kisah di sebaliknya kot....

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels