Followers

Tuesday 14 May 2013

BAHLOL ! NYAWA Penumpang Terancam Akibat Nak JIMAT Minyak ?!!!


Sebuah pesawat Air Asia terpaksa melakukan pendaratan cemas di Banda Acheh malam tadi.Pesawat bernombor AK 1254 itu dalam penerbangan dari Chennai ke Kuala Lumpur terpaksa mendarat cemas kerana kekurangan bekalan minyak.

Aikkkk! Minyak lupa nak isi ke der? Kemalangan paling dasyhat kemalangan udara lah. Mereka tak isi minyak di india kerana minyak di situ mahal. Mereka kita-kira minyak cukup untuk sampai ke KL.Oleh kerana penjalanan dalam keadaan cuaca buruk minyak makan banyak sebab tu lah tak cukup. 

Tu lah nak jimat sangat sampai nyawa penumpang pun terancam. Tau nak buat untung ja !!! sumber 

MMI kata jangan naik Air Asia lah kalau macam ni punya kelaku...Sebelum ni dia punya orang besar pun biadap juga Baca Sini 

MMI.

9 comments:

  1. NIE LA PETUNJUK YANG BERKAITAN DGN ORANG BESAR AIR ASIA (ORANG MELAYU YG TAK SEDAR DIRI) YANG KURANG AJAR & BIADAP TERHADAP ULASAN KPD UTUSAN SELEPAS PRU13...FAHAM DAN BACA ULASAN DI AKHBAR BAHASA CINA JUGA..................

    JANGAN INGAT NAK UNTUNG JE ........

    ReplyDelete
  2. Belum sempat orang nak boikot, depa yg boikot sendiri, sbb lepas ni semua orang akan pikir 2 kali nak naik airasia, membahayakan nyawa..

    ReplyDelete
  3. Allah bayar cash ..... itulah sombong sangat

    ReplyDelete
  4. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut bisnes binasa, hehe.. dasar melayu bodoh yg kluar statement rasis tu, akai tada.

    ReplyDelete
  5. Yang aku bengang kat Air Asia ni dia nak monopoli sampai paksa MAS yang stop route.

    ReplyDelete
  6. hahahha!!!!! baru tau harga minyak kat sana lagi mahal...!!! dah tak pasal2 penumpang jadi mangsa...

    ReplyDelete
  7. Di sini saya nak ceritakan pengalaman saya. Saya lebih suka naik penerbangan ### (tak perlulah saya sebutkan namanya). Ini kerana masa penerbangannya tetap (punctual) tidak terlalu awal atau terlambat melainkan atas sebab yg tak dapat dielakkan spt cuaca buruk contohnya salji tebal, ribut dan sebagainya. Kalau ada jadual penerbangan yg ditukar mereka akan beritahu kita. Kenapa saya pilih ### ialah sebab pengalaman kawan saya yg mengambil khidmat penerbangan dari salah satu syarikat penerbangan yg dikenali, di mana dia telah ketinggalan penerbangannya walaupun dia check-in dlm Waiting Room 40 minit sebelum waktu penerbangan yg dijadualkan. Dia kemudiannya pergi mengadu ke kaunter syarikat penerbangan tersebut dan tanya kenapa waktu penerbangan lebih awal dari yg dijadualkan, sedangkan semasa dia check-in masih ada 40 minit lagi sebelum waktu berlepas. Dia juga tak dapat apa2 notis sama ada melalui telefon mahupun email berkenaan dgnnya. Kawan saya minta ganti rugi tapi pihak syarikat penerbangan tu kata mereka tak dapat buat apa2. Oleh kerana kawan saya kena balik jugak sebab esok dia nak bekerja dan malas nak berdebat, jadi dia terpaksa beli semula tiket utk balik selepas beberapa jam kemudian pada hari yg sama. Memang rugi sebab kena bayar 2 tiket penerbangan. Melihatkan pengalaman dia itulah sebabnya saya lebih suka menaiki ### walaupun tambangnya lebih sedikit saja tapi ia lebih selamat. Pernah juga saya terlambat check-in hanya ada 30 minit saja sebelum berlepas tapi oleh kerana ### punctual jadi saya tidaklah ketinggalan penerbangan cuma penat berlari2 anak mengejar masa. Saya cuma nak share pengalaman je, pilihan adalah hak masing2, tak semestinya pilihan anda sama dgn saya. Sekian.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih kerana berkongsi pengalaman bersama Pembaca. Saya tidak berminat naik Air Asia kerana kulit tangan saya akan gatal disebabkan tempat duduk pesawat kotor serta kelihatan sangat uzur.

    ReplyDelete
  9. air asia memang menjijikkan..naik flight macam naik bas intrakota..

    ReplyDelete

Labels