Followers

Friday 31 May 2013

Guru CINA Hina MELAYU BABI SIAL ~ DAP / Dong Zong Jangan Jadi BARUA !!!


Seorang guru perempuan berbangsa Cina di laporkan telah menghina bangsa Melayu sewaktu berada dalam kelas beliau.Malah guru perempuan bernama Poh Kim Thye ini telah bertindak melebihi apa yang sepatutnya di lakukan oleh seorang guru.

Beliau yang mengajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah ini bukan sahaja bertindak menghina bangsa Melayu malah melakukan tindakan secara fizikal dengan menonjol kepala para pelajarnya yang terdiri daripada bangsa Melayu dan India sekiranya bertanyakan apa-apa soalan.Namun tindakan sebaliknya di lakukan kepada pelajar berbangsa Cina dan ini jelas merupakan tindakan bersikap rasis yang seharusnya tidak berlaku dalam mana-mana sekolah di Malaysia.

Paling kurang ajar apabila guru tersebut turut menyebut "Melayu Bodoh" , "Melayu BABI" , "Melayu Bangang" , "Melayu Sial" , "Melayu Pukimak" dan turut menghina kerajaan apabila menyebut "Kerajaan Bodoh" , "Kerajaan Lembu" dan "Kerajaan Babi sebab diketuai oleh orang Melayu".

Apa yang pasti guru tersebut mencari penyakit kerana hampir pasti orang Melayu akan berasa marah dengan tindakan beliau yang begitu rasis dan menghina kaum lain khususnya Melayu.

Merujuk kepada blog Dr MiM , Kita bukan sahaja terkejut tetapi sangat marah dengan sikap seorang guru yang sepatutnya menjadi tauladan baik kepada anak-anak muridnya. Benarkah wujud seorang guru yang bukan sahaja menghina bangsa Melayu tetapi turut mencarut di depan anak-anak muridnya? 

MiM menyarankan Kementerian Pendidikan turut menyiasat perkara ini dengan kadar segera. Dan jika benar, kita mahu sesuatu tindakan dikenakan ke atas guru itu.Baca Selanjutnya 

Apa yang MMI boleh katakan pihak bertanggungjawab harus segera menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya.MMI menyarankan kepada pihak kerajaan agar jangan lagi berlembut dengan bangsat-bangsat seperti ini dan sudah sampai masanya guru ini menjadi permulaan kepada apa yang harus kita sebut sebagai pengajaran kepada yang lain.LUCUT KERAKYATAN BELIAU & HALAU KELUAR DARI BUMI MALAYSIA !!!!

Seperkara lagi walaupun guru tersebut mengajar di sekolah menengah kebangsaan yang sudah semestinya di bawah kementerian pendidikan , pihak yang sebelum ini bercakap banyak pun harus segera mengeluarkan kenyataan berkenaan insiden ini.

Dong Zong dan parti DAP khususnya harus segera memberikan sokongan kepada kerajaan supaya guru tersebut dikenakan tindakan seberat-beratnya dengan melucutkan kerakyatan serta dihumban keluar dari bumi Malaysia.Sekiranya dalam isu ini Dong Zong atau parti DAP malah mana-mana persatuan yang selama ini membela kaum Cina  berdiam diri maka jelaslah mereka semuanya RASIS.

Kepada Dong Zong dan DAP jangan jadi BARUA kerana orang Melayu semakin hilang sabar !!!!!!

MMI.

6 comments:

  1. Macam biasa la tak ada tindakan punya

    ReplyDelete
  2. kalu zaman aku sekolah dulu dure cikgu ni dh makn tapak kasut apalg tunjal2 kepala..alamat mmg dpt lah!

    ReplyDelete
  3. Babi babi pun dia gak yang dok.telan.. apa punya babi la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang hairannya, orang-orang pintar di dunia adalah dikalangan orang-orang yang makan babi. Yang sedihnya negara paling bergolak di dunia adalah negara-negara yang mengatakan babi itu haram dan najis. Tambah menghairankan bangsa-bangsa yang sering berperang sesama bangsanya adalah bangsa yang mengatakan babi itu haram dan najis. Hairan aku.

      Delete
    2. cubaan.....ada hikmah tersirat...apapung babi tetap haram....

      Delete
  4. lucut jer kerakyatan org mcm nie...pas nie siapa nak buat pasti fikir bnyk kali...kerajaan terlalu berlembut..

    ReplyDelete

Labels