Followers

Friday 31 May 2013

Kenapa Dengan Bung Mokhtar ??


Entahlah semacam ada sesuatu yang sedang bermain fikiran MMI sejak dulu lagi.Kini ianya semakin kuat dan kuat , apa mungkin telahan ini benar atau sebaliknya ? Kepada semua jangan salah sangka MMI bukan Psycho macam sorang mamat tu yang gila nak jadi perdana menteri tetapi cuba mencari jawapan kepada persoalan yang sering timbul berkenaan sorang ahli parlimen ni.

Bung Mokhtar ! siapa yang tak kenal dengan nama tersebut malah boleh tahan juga dia punya citarasa keremajaannya tu.Namun bukan soal citarasa yang MMI nak bangkitkan tetapi berkenaan kenyataan beliau berkenaan isu si anak papa yang di halang masuk ke Sabah baru-baru ini.

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Raden menyifatkan tindakan menghalang Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dari memasuki Sabah merupakan satu kesilapan dan malapetaka.

Menerusi akaun twitternya, Bung Mokhtar berkata beliau tidak faham kenapa Nurul Izzah tidak dibenarkan memasuki Sabah.

Bung Mokhtar juga menyifatkan tindakan menghalang Nurul Izah dari memasuki Sabah itu merupakan satu kesilapan besar yang perlu diperbetulkan.


Menjawab satu soalan apakah yang akan beliau lakukan jika menjawat jawatan Ketua Menteri dalam kes seperti yang dialami Nurul Izzah, Bung Mokhtar hanya menjawab, malangnya beliau tidak memegang jawatan tersebut.

Nurul Izzah ditahan oleh Jabatan Imigresen Sabah dan diarahkan pulang. Beliau dimaklumkan arahan tersebut dikeluarkan oleh Pejabat Ketua Menteri Sabah.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu ke Sabah untuk bersama rakyat sabah menyambut Pesta Keamatan.sumber 

Bagi MMI senang , ada pihak sering bercakap soal hak dan rasanya hak itu seharusnya di berikan kepada kerajaan negeri Sabah yang sebenarnya mempunyai alasan tersendiri.Malah si anak papa yang kita kenal bukanlah seorang pemimpin yang baik kerana sering sahaja berada dalam gerakan-gerakan haram di seluruh negara.

Jadi persoalan mudah mengapa Nurul perlu bising ??

Keduanya kenapa dengan Bung Mokhtar ?? Apakah beliau tidak kenal siapa Nurul Izzah ??

Hmmm senang cakap hati-hatilah dengan sorang dua mamat yang ada sebab macam-macam boleh berlaku.

MMI.

7 comments:

  1. Adun lalut ni suruh dia pi berlakon dgn isteri dia yg gedik tu. bini dan mertua dia ni geng PKR. Mereka ni rapat dgn keluarga al juburi.

    ReplyDelete
  2. Pokok tetap bgoyang walau takde angin.

    ReplyDelete
  3. dia nk kontrek nurul izzah tu...

    ReplyDelete
  4. Ini lah masalah dgn org barisan,bila buat sesuatu yg baik utk halang sebarkan fitnah ada je yg nak bela pembangkang. Bung,cuba2lah kita berfikir dulu apa impact dia sebelum buat kenyataan tu. Kau boleh tengokkan yg puak2 ni tak boleh di bg muka. Kan sejarah dah terbukti apabila Tun Dol lepaskan Anwar dr jel huru hara Malaysia di buatnye. Aku rasa kalau Anwar masih kat dalam,Insya'allah Malaysia akan aman. Lain kali YB,sebelum buat kenyataan tu fikir2lah dulu. Mesti ada sebab bila KM Dato Musa Aman buat keputusan utk halang org mcm ni masuk tempat kau!

    ReplyDelete
  5. Sebagai MP senior diParlimen mungkin dia resah sedikit kerana tidak juga dilantik jadi menteri berbanding dengan seorang dua muka baru dari Sabah. Tapi ini lah realiti politik. Kena lihat lihat dan nilaikan lah juga diri sendiri. Datuk Bung jauh lebih berfungsi kalau berada diBack Bencher dan PM Najib mesti ada alasan yang kuat kenapa mahu kekalkan dia disitu. Tak dapat bayangkan kalau lah Datuk Bung jadi menteri dan melalak serta merapu berdepan dengan masyarakat seperti yang dia selalu buat diParlimen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik bin hairan bini muda dah tak tahan gedik nak jadi bini Menteri tapi tak juga dilantik.Mungkin juga pemikiran Bung lembab tidak ke tahap intelektual.

      Delete
  6. Org kemarok menteri biaq p la.layan lg menjadi

    ReplyDelete

Labels