Followers

Saturday 11 May 2013

PUNGGAH Harga GAS Naik Lah Pula ?!!


Heboh sejak dua hari lepas macam-macam barang naik harga sampaikan telefon tangan MMI tak menang nak jawab panggilan kawan-kawan yang nak tahu sama ada benar dakwaan tersebut.Sampai macam tu sekali puak-puak haram jadah ni buat ! Apa yang bermain di kepala MMI tak lain dan tak bukan mesti kerja bangsat yang tak dapat jadi perdana menteri tu..

Punyalah kuat pembohong sampaikan gas memasak pun di isukan malah di tuduh pula ianya adalah hadiah dari Barisan Nasional, Anwar kata begitu menerusi laman twitter beliau.

Tetapi yang sebenarnya perkara tersebut tidak berlaku dan ianya hanyalah dakyah dari Anwar semata mata untuk memburukkan keadaan, beliau sendiri pun tidak pernah membeli gas memasak dirumah macam mana pulak dia tau harga naik atau tidak.

Tapi yang sebenarnya memang ada kenaikan harga gas memasak sekitar RM 2 di sesetengah tempat tetapi ianya bukanlah melibatkan harga yang ditetapkan oleh kerajaan.

Kenaikan tersebut dilakukan oleh penghantar gas memasak yang menghantar barangan itu terus ke rumah.


Takkan itu juga kerajaan nak sekat? Kerajaan hanya mengawal harga di pasaran yang dibeli dan dibawa sendiri oleh pembeli gas tersebut ke rumah, tapi kalau dah sampai minta orang tolong hantarkan kena la bayar dan takkan bayaran untuk penghantaran pun nak subsidi dari kerajaan. 

Kita harus fikir sama, penghantaran ke rumah adalah perkhidmatan lebihan yang disediakan oleh pembekal gas memasak, cuba kita fikir kalau si penjual gas tersebut terpaksa menghantar gas memasak ke rumah pangsa, mestilah caj tambahan diperlukan untuk susah payah si penghantar gas tersebut.

Anwar sengaja memperbesarkan isu kenaikan caj penghantaran yang dilakukan oleh pembekal ini untuk memburukkan kerajaan sedangkan pernahkah beliau terfikir sepertimana yang Sangkakala katakan tadi bahawa si penghantar gas tersebut terpaksa memikul tong tong gas untuk dihantar ke rumah rumah.

Atau si pembeli boleh membeli gas memasak dengan harga biasa di kedai dan pikul sendiri untuk merasa bagaimana susahnya si penghantar tersebut menghantar gas memasak ke rumah kita. 

Jadi bayaran RM2 tersebut boleh kita anggap sebagai bayaran upah untuk mengangkut gas tersebut ke muka pintu rumah kita.sumber 

Lagi satu mungkin ini adalah sebahagian daripada perancangan bangsat Cina yang tak senang tengok orang Melayu maju apatah lagi Barisan Nasional tubuh kerajaan.Senang cita kerja puak-puak yang sokong DAP lah kenakan charge supaya rakyat marah kepada kerajaan.Konon-konon bangsat-bangsat ni pegang ekonomi lah !!

Tak apa lepas ni ampa semua jangan lagi beli dekat puak-puak DAP bangsat ni kalau ada yang kenakan charge pun cari yang orang kita supaya puak-puak bangsat ni kenal langit tinggi ka rendah.

MMI.

3 comments:

  1. "hentikan membeli barangan dikedai-kedai cina"...seperti difahami, bangsa ini apabila berhibur lebih menjurus kepada "Maksiat"...bersekutu dengan jahat,maka jahatlah hukumnya...adakah kita ingin berkongsi dosa dengan mereka..faham-fahamkan...

    ReplyDelete
  2. Kemaruk PM7, ksian pak nuor ni, paling ksian pengikut yg mengekori bontot pak nuor ni, nk kata bodo tp smua mcm cerdik, nak kata cerdik tp smua mcm bodo, heran aku ngn puak ikut bontot pak nuor ni.(MULAI HARI NI AKU PNGGIL DIA PAK NUOR, BIA DIA BRINGAT YANG DIA DH TUA, DAH PANGKAT ATOK, BIAR DIA BRINGAT)

    ReplyDelete
  3. GST la, harga roti la, harga gas la... dah la woi... penat la dgn lakonan puak ko selama ni... gardenia pun dah keluar kenyataan tak naikkan harga roti... kalau kena saman dek gardenia, padan la muka... yg penyokong2 ni, sudah2 la percaya dan sebar2 fitnah tu... termasuk la kawan2 aku yg patutnya bijak pandai... jgn jadi bodoh la...

    ReplyDelete

Labels