Followers

Tuesday 14 May 2013

SYABAS Buat Seluruh Rakyat SELANGOR ANDA SUDAH MELAKUKANNYA !!!


Pertamanya SYABAS MMI nak ucapkan buat seluruh rakyat Selangor kerana sudah pun membuat pilihan dalam PRU13 baru-baru ini.Perkara pertama anda sudah pun menunaikan tanggungjawab sebagai seorang warganegara Malaysia dengan keluar membuang undi.

Maka keputusan yang diumumkan oleh SPR di terima dengan hati yang terbuka.Akan berdirilah sekali lagi kerajaan negeri yang bakal di tadbir oleh pemimpin yang sering mengatakan mereka adalah pembela rakyat.

Yang pasti rata-rata rakyat Selangor mahupun mereka-mereka yang datangnya dari luar bakal meneruskan kehidupan seperti sebelumnya dan mungkin kali ini ada sedikit perubahan di mana-mana.Jangan risau perubahan-perubahan itu bakal diumumkan oleh Menteri Besar yang bakal mengangkat sumpah dalam sedikit masa lagi.Maaflah terlewat sedikit untuk Selangor menamakan Menteri Besarnya maklumlah si anak emas Anwar tu masih dok meroyan tak habis lagi.

Apa yang pasti antara perubahan awal sebelum Menteri Besar mengangkat sumpah adalah naiknya banting untuk mempromosikan jualan daging BABI secara terbuka yang dikesan di Ampang.Lihat gambar diatas.

Tak salah pun nak buat promosi , buat sajalah takkanlah sebuah kerajaan negeri yang berjiwa rakyat dan sering membela rakyat ni nak saman atau turunkan ye tak ?

Jadi terima sajalah mungkin selepas ni akan ada pula promosi-promosi untuk menjual BABI hidup di sekitar Selangor.

Psst teringat ada orang pernah kata arak akan jadi haram kalau kita minum sampai mabuk jadi apa sangatlah setakat promosi jual daging babi di tengah-tengah jalan tu ye tak ? Kita orang Melayu dan Islam bukannya sentuh dan makan pun kan ! kan ! kan !

Jangan marahlah gang itu namanya hak asasi manusia .. Tahniah rakyat Selangor !!!


MMI.

7 comments:

  1. Tahniah! Bravo! Pheewieet! Caya lah! Orang shah alam apa komen?

    ReplyDelete
  2. Betul pun....kalau tukar pemimpin sekali pun orang kafir....masih boleh sembahyang kan???
    Kalau rumah dibandar dah mahal sangat tak yah beli...sewa ajelah flat...
    Kalau nak duduk setinggan mana ada lagi rumah jenis tu di Selangor....
    So, orang Melayu boleh fikir2 kemana nak cari tempat yang sesuai...nak duduk tepi sungai sure punya kena hambat penguatkuasa....nak teroka hutan ..mana ada lagi hutan di Selangor??? paling2 boleh buat rumah rakit jadilah orang laut macam zaman2 dulu....dan anak2 bolehlah jadi lanunke kalau tak jadi nelayan kais pagi makan pagi kais petang makan pasir!!!!!Itu pun kalau sampan tak kena langgar tongkang pasir laut???!!!

    ReplyDelete
  3. TAHNIAH kepada pengundi di SELANGOR.....

    Tengoklah lepas ni macam-macam ketidak puasan hati akan keluar dalam TV ...dengan muka yang POYO meminta bantuan mengenai masaalah ketiadaan air, sampah tidak diangkut dan macam-macam lagi yang mana mereka sendiri CIPTA....

    TERIMALAH AKIBAT SELEPAS PRU13.........

    ReplyDelete
  4. org selangor mejoriti melayu elite konon, memang bangang ,perasan kaya .ambik kaw

    ReplyDelete
  5. hek eleh...setakat kayo buat loan kerajaan, kerja kerajaan, pencen pun kerajaan...pastu kutuk kerajaan...hipokrit sungguh...takpe...daftar ahli PAS boleh cuci segala dosa maaaaaa...

    ReplyDelete
  6. wahh..siap grand opening..x tahan..pasni kdai dah maju leh wat signboard plak kot.

    ReplyDelete

Labels