Followers

Thursday 6 June 2013

Apa Cina Mahu Dalam PRU14 ?


We want clean & fair election !! Apa benar itu yang di mahukan mereka ??

Persoalan apa yang bangsa Cina mahu dalam PRU14 nanti memang merupakan isu yang cukup hangat untuk disentuh.  Bangsa Cina memang merupakan bangsa yang  sukakan cabaran dan rintangan. Oleh kerana mereka telah cukup berjaya dari segi ekonomi maka mereka memburu kuasa pula. Pendekatan yang  baik , lemah lembut dan cuba memanjakan bangsa Cina oleh Perdana Menteri jelas telah membuahkan kegagalan yang teruk secara total. Pujukan bukan cara yang betul untuk menangani bangsa Cina ini. Mereka perlu ditangani dengan lebih tegas dan keras. 

Bangsa Cina dengan angkuh telah melaungankan “Ubah” yang merupakan sebuah seruan untuk tukar kerajaan. Ini bermaksud tendang keluar BN, ganti dengan Pakatan. Manakala laungan “Ini Kali Lah” pula merupakan gesaan untuk meletakkan Pakatan di Putrajaya untuk ganti Barisan Nasional. Bangsa Cina mahu Pakatan  yang memerintah negara. Pakatan dikuasai oleh DAP yang mempunyai paling banyak kerusi di peringkat Parlimen mahupun di peringkat DUN. DAP yang mempunyai 38 orang Ahli Parlimen berbanding dengan PAS yang mempunyai 21 orang MP. Pakatan mempunyai 50 orang MP bukan Melayu berbanding 38+1 (Zairil) MP bangsa Melayu. Isu yang paling penting di sini adalah DAP telah dikuasai oleh puak fanatik Kristian yang sanggup lakukan apa sahaja asalkan mereka mendapat kuasa mutlak.


Kerajaan harus mencari jalan untuk menghancurkan ekonomi bangsa Cina bagi memastikan mereka beralih fokus dari gilakan kuasa kepada usaha untuk memulihkan ekonomi mereka. Dasar kerajaan kita yang terlalu bertimbangrasa terhadap bangsa Cina telah membuka ruang yang cukup luas untuk mereka mengaut kekayaan Negara. Tambahan pula bangsa Cina yang bersikap menghalalkan semua cara dalam kehidupan mereka asalkan cita-cita mereka tercapai telah mempercepatkan proses ini. 

Sekiranya MCA benar-benar serius mahu terus berada dalam Barisan Nasional, mereka harus mengubah cara dan modus operandi gerak kerja mereka.  Mereka harus buang sikap malas dan bergerak ala kadar dalam mengempur bangsa Cina yang sudah banyak termakan hasutan DAP. Kerja keras yang berterusan diperlukan dari semua jentera Barisan Nasional. Para pemimpin harus berfikiran lebih kreatif dan proaktif bagi memastikan Barisan Nasional melangkah jauh meninggalkan DAP dalam menangani soal bangsa Cina. 

Sesungguhnya tidak mustahil bangsa Cina akan kembali kepada Barisan Nasional. Namun cara dan formula yang tepat harus dicari segera bagi memulihkan perpaduan bangsa yang telah dihancurkan oleh Anwar dan DAP. Ahli-ahli pemikir yang berada di sekeliling  Perdana Menteri harus menjalankan kerja mereka dengan bersungguh-sungguh bagi memberi informasi yang tepat untuk  menolong Datuk Seri Najib  membuat keputusan yang betul dalam melaksanakan tanggungjawab beliau  meneraju Negara.sumber 

Apa pun yang bakal berlaku selepas ini , harapan MMI cuma satu kita harus pastikan kaum Cina benar-benar faham dengan apa yang telah mereka lakukan pada PRU13 baru-baru ini.

We want clean & fair election ?? Pegirahhh pembohong , yang dimahukan oleh kamu adalah KUASA !! 

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels