Followers

Wednesday 5 June 2013

Guan Eng & DAP Lebih TERUK Dari PAP Di Singapura !!!


MMI sendiri pun tak pasti Guan Eng ni manusia jenis apa.Sejak bergelumang dalam politik bersama DAP , mamat ni semacam langsung tak pernah menghargai jasa yang pernah negara bernama Malaysia ini berikan.Mungin sesetengah daripada puak-puak bangsat ni turut mempunyai sikap dan pandangan yang sama.

Agak pelik apabila kenyataan terbaru daripada Guan Eng yang mahu mempertahankan puak-puak bangsat yang melakukan onar di luar negara sana menghina dan memalukan Malaysia dengan melakukan demontrasi dan sebagainya sedangkan Singapura sendiri pun mengambil tindakan terhadap mana-mana rakyatnya yang melakukan kesalahan.

Malah sejak Malaysia memansuhkan akta ISA , Singapura pula langsung tidak menyentuh tentang akta ini dan sehingga ke hari ini Singapura tetap meneruskan akta ISAnya.

Sebelum ini juga Singapura turut mengenakan tindakan terhadap rakyat Malaysia yang mengadakan himpunan haram di negara republik itu.Malah beberapa ahli parlimen pembangkang dari Malaysia turut menerima amaran dari kerajaan Singapura agar tidak masuk campur urusan negara tersebut.


SINI BUKAN MALAYSIALAH… mungkin itu slogan baru negara republik tersebut terhadap ahli-ahli politik Malaysia dan mengeluarkan amaran agar tidak masuk campur soal ‘rumah tangga’ mereka.

Ini berikutan beberapa ahli parlimen pembangkang cuba nak jadi hero dengan menghantar memorendum minta negara itu beri ‘peluang kedua’ kepada  21 rakyat Malaysia yang ditahan kerana mengadakan demonstrasi ‘Blackout 505′ di negara itu.

Kementerian Luar Singapura berkata tuntutan oleh ahli Parlimen Malaysia supaya republik itu melepaskan mereka yang ditahan dilihat sebagai campur tangan asing.

“Tindakan yang melibatkan pihak asing adalah percubaan untuk mendapatkan layanan istimewa dan  terus mempolitikkan apa yang pada asasnya adalah perlaksanaan undang-undang domestik di Singapura,” katanya dalam satu kenyataan di laman webnya.

Singapura menambah bahawa mereka telah sentiasa mengambil pendirian yang tegas terhadap isu-isu luar atau politik yang cuba dibawa masuk ke republik itu.

Menurut kenyataan itu, mereka tidak campur tangan soal hal ehwal dalam negeri negara-negara lain, dan mengharapkan layanan yang sama sebagai balasan.

Sebelum ini, sekumpulan rakyat Malaysia berkumpul di Merlion Park Singapura pada 8 dan 11 Mei untuk membantah keputusan pilihan raya umum 5 Mei.

Pada 11 Mei, 21 rakyat Malaysia telah ditangkap oleh polis Singapura. PAS kerja seorang dari suspek dan pas lawatan dua lagi suspek telah dibatalkan manakala baki 18 lagi individu sedang disiasat pihak berkuasa negara itu.

Beberapa Ahli Parlimen pembangkang termasuk Nurul Izzah menghantar memorendum kepada Suruhanjaya Tinggi Singapura di Kuala Lumpur meminta agar kerajaan negara itu memberi peluang kedua kepada 21 rakyat Malaysia berkenaan.

Apa yang boleh MMI simpulkan disini sememangnya Guan Eng dan DAP mempunyai niat di sebalik setiap tindakan mereka.Kini mereka cuba berlagak HERO untuk mempertahankan puak-puak bangsat di luar sana yang langsung tidak menghormati kerajaan dan negara Malaysia.

Berikut adalah kenyataan daripada Guan Eng..

DAP will fight in court for Malaysians overseas whose passports were revoked by the BN Federal government because of political involvement in opposing the corruption and abuse of power of BN. DAP will not stand idly by and watch Malaysians persecuted and victimised merely for exercising their fundamental human rights of expressing their political beliefs.

According to news reports, Immigration Director-General Datuk Alias Ahmad has confirmed that the Immigration Department would revoke the passports of 6,564 Malaysians who have been blacklisted for tarnishing the image of the country overseas, including those who took part in demonstrations overseas. Alias had earlier denied a Malay daily report quoting him as citing Section 8 of the Immigration Act 1959/63 or the Passports Act 1966 to support the decision to cancel the passports of blacklisted Malaysians.

However, by referring to the case of Federal Government vs Loh Wai Kong 1979, he insisted that the government has the right to “issue, not issue, delay the issuance of or revoke a passport”. Alias has also assured that the revocation of the passports will be done “justly”.

This “reassurance” is a mockery of the rights of Malaysians, especially when former Bar Council President and Bersih 2.0 co-chairperson Datuk Ambiga Sreenevasan has pointed out that the Immigration Department does not have the right to do so, citing a 2009 Federal Court ruling that disapproved of the decision in 1979. In other words any such attempt to revoke Malaysian passports who are overseas is unlawful.

Although Alias has now promised to make further clarifications next week, the DAP demands that Prime Minister Dato’ Sri Najib Razak immediately make the government’s stand clear and to reassure Malaysians that their rights will not be revoked simply for dissenting peacefully. Such a threat is not only against natural justice, undemocratic and an act of political retribution but also goes against the very grain of national reconciliation that has been proposed by Najib himself.

DAP fully supports Datuk Ambiga in demanding that the Federal government abandons its attempt to frighten and strike fear into overseas Malaysians with threats to revoke their passports for opposing BN. I will direct the head of DAP Legal team headed by DAP MP for Puchong Gobind Singh Deo to get DAP’s lawyers take up cases of any Malaysian whose passports were revoked because of their support for PR or their opposition for BN.Lim Guan Eng 

Jelas lagi nyata , apa yang sedang di lakukan oleh Guan Eng dan DAP adalah cubaan untuk menafikan hak kerajaan dan undang-undang sedia ada bagi menghukum mana-mana rakyatnya yang didapati bersalah apatah lagi menghina negara sendiri.

MMI bukan pandai sangat dalam undang-undang tetapi tindakan yang dilakukan oleh Guan Eng dan DAP membuktikan niat sebenar mereka tidak lain dan tidak bukan menimbulkan isu supaya rakyat terus membenci kerajaan.

Malaysia sebagai sebuah negara yang mempunyai kerajaan dan undang-undang oleh yang demikian kerajaan sebenarnya berhak untuk mengambil apa-apa tindakan terhadap mereka-mereka yang didapati bersalah.Jika Singapura sendiri boleh mengambil tindakan terhadap rakyat negara kita kerana kesalahan berdemontrasi masakan kita sebagai kerajaan tidak boleh mengambil tindakan terhadap rakyat sendiri sekiranya mereka-mereka itu bukan sahaja di dapati bersalah malah mengkianati serta langsung tidak menghormati Perlembagaan serta rukun negara.

Usah bersandiwara Guan Eng , kita tahu niat dan tujuan kamu.Kepada rakyat Malaysia ingat mereka semakin galak berusaha untuk menghancurkan Malaysia jangan sesekali leka dengan permainan kotor lagi jijik puak pembangkang.



Pesan MMI ambil tindakan terhadap puak-puak puaka yang tidak tahu menghormati negara sendiri.Jutaan rakyat menantikan tindakan sedemikian.

MMI.

4 comments:

  1. Puak2 ni memang celaka hak apa kalau negara sendiri di hina ? Lucutkan saja kerakyatan mereka Malaysia tak perlukan puak2 semacam ni

    ReplyDelete
  2. Majoriti rakyat Malaysia mmg nak sgt tindakan tegas diambil terhadap pengkhianat negara ni..masalahnya...BERANI KEERR??!!!!

    ReplyDelete
  3. Mereka xde telo nk amik tindakan.

    ReplyDelete
  4. cinabeng ni lagu negaraku pon xleh hafal....kalau xcaya pergi lah tanye diaorang....

    ReplyDelete

Labels