Followers

Wednesday 26 June 2013

MMI Salute Sama Lu BRO !!


Mungkin ramai yang tak mahu buat apa yang MMI buat , tapi MMI tak kisah sangat kerana yang penting sesuatu itu mestilah datang dari hati yang ikhlas.Jadi MMI ikhlas untuk "salute" kepada bro polis (gambar atas) ni sebab tindakan beliau telah merawat sedikit hati MMI yang selama ini terluka kerana melihat puak-puak macai pembangkang sering kali menghina anggota polis kita.

Bukan MMI tidak berpuas hati dengan pasukan polis kita tetapi kadang kalanya perasaan hiba dan sedih sering kali muncul tatkala mendengar dan melihat cacian serta makian yang terpaksa anggota polis terima ketika melaksanakan tugas mereka.

Rakaman di bawah di ambil selepas kejadian rempuhan oleh macai-macai pro pembangkang yang kononnya berdiri atas nama mahasiswa namun semua pihak sebenarnya sedia maklum mereka bukan mahasiswa tetapi lebih kepada macai hingusan yang di pergunakan oleh pihak pembangkang bagi memuaskan hawa nafsu pemimpin mereka.


Polis telah menahan sekumpulan daripada 200 peserta black 505 setelah mereka bertindak ganas cuba merempuh kawalan polis yang mengawal pekarangan bangunan Parlimen di sini ketika berlangsungnya majlis istiadat mengangkat sumpah anggota Dewan Rakyat pada Isnin.

Difahamkan lebih kurang 12 peserta ditahan polis dalam insiden yang tercetus kira-kira pukul 10.50 pagi apabila sekumpulan aktivis mahasiswa yang menggelarkan diri Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), cuba merempuh kawalan polis untuk memasuki pekarangan Parlimen.

Susulan cubaan itu, pihak polis telah menahan kumpulan terbabit manakala peserta perhimpunan lain mula menghamburkan kata-kata kesat kepada polis termasuk mendesak polis membebaskan mereka.

Kejadian tersebut menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas di Jalan Parlimen.sumber 

Seperkara yang MMI perhatikan tindakan dan sikap puak-puak macai ini seharusnya di bendung segera.Bagi MMI kawasan Parlimen mestilah bebas dari sebarang aktiviti dan gerakan seperti ini kerana di sinilah sebenarnya dasar negara di pusatkan.

Sebaiknya di tangkap sahaja sesiapa pun selepas ini yang melakukan tindakan sama kerana rakyat tidak lagi sanggup melihat beruk-beruk jalanan ini merosakkan imej negara.

Kepada pihak polis di harapkan selepas ini tindakan lebih tegas dan jangan lagi berkompromi dengan si Adam Adli tu.Dia bukannya berani mana , budak Penaga berhingus ni bercakap saja banyak otak dah mental sebenarnya.

Alo Adam nanti balik Penaga halo gua , itu pun kalau lu berani la bro !!!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels