Followers

Wednesday 10 July 2013

Seminggu Jadi Ahli DAP Terus Jadi Ahli Majlis MPPP ??


DAP bermain wayang lagi. Seorang anak gadis muda dilantik sebagai seorang Ahli Majlis Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP). Majlis angkat sumpah berlangsung pagi semalam. Agak janggal bagi gadis Melayu ini yang berdaftar di DAP Cawangan Taman Bukit, Bukit Mertajam ditugaskan sebagai Ahli Majlis MPPP dan bukannya di kawasannya sendiri di Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP). 

Adakah beliau anak orang kebanyakan yang diangkat oleh DAP sebagai seorang Ahli Majlis? Tentu sekali tidak!!! Beliau adalah sebahagian daripada kroni Joseph Lim.

Beliau adalah anak gadis Dato Abdul Halim bin Hussain, bekas Speaker Kerajaan Pulau Pinang. Khabarnya beliau baru mendaftar sebagai ahli baru DAP seminggu yang lalu !!! 

DAP bijak melantik Ahli Majlis MPPP dari seorang gadis berusia 26 tahun yang merupakan seorang pereka grafik. DAP tahu ini kelemahan utama Barisan Nasional yang kelihatan masih gagal menarik perhatian anak muda. 

Walau bagaimanapun MMI mengucapkan tahniah buat UMNO dan Barisan Nasional yang melantik seorang anak muda berusia 37 tahun, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman, seorang jurutera dan anak tempatan, sebagai calon N01 DUN Kota Besut untuk PRK yang akan diadakan sedikit masa lagi. Semoga anak muda ini mendapat kemenangan mutlak, Insya Allah.sumber 

Komen MMI , bukan nak persoal tentang peluang dan rezeki si gadis muda tersebut namun melihat kepada cara perlantikan itu yang di lihat agak kalut malah menjadi ahli parti DAP dalam masa seminggu sebelum perlantikan hmmm nampak sangat...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels