Followers

Monday 12 August 2013

Cukup MEMALUKAN Puak Ni Dah La PELAHAP , MENIPU Pun Pandai ..


Al-kisah dulunya ada satu puak datang membawa diri mencari makan dan berlindung di sebuah negara .Cumanya datang itu di bawa oleh puak lain dan kalau di ikutkan perkiraan MMI tujuan puak-puak tu di bawa adalah untuk menjadi pencacai dan bekerja bagi puak yang lebih berkuasa.Biasalah puak tu jenis bangsa penjajah sebab tu ada kuasa sikit.

Kemudiannya di takdirkan berlaku satu perang besar melibatkan seluruh dunia maka negara tu pun turut berperang.Jadi di pendekkan cerita puak-puak yang di bawa tu pun terlibat sama lah dan kebanyakkannya bersembunyi ja dan selebihnya jadi puak penentang.

Dalam dok menentang tu pun puak-puak ni boleh pula bunuh puak sendiri.Nak tau kenapa ? Sebabnya kerana tak tolong support bagi makan huhu maunya tak marah noo dok dalam hutan sana noo LAPAQ la cerita dia..Ish ish apa punya langau puak-puak ni.

Nak jadi cerita lepas perang puak-puak ni yang jadi penentang tadi dah bercita-cita nak jadi kerajaan kat negara tu.Tu diaa lagi teruk jadinya...Masa ni puak yang pada mulanya mai cari makan dah pecah dua , 1 jadi puak penentang dan lagi 1 jadi puak dikalangan masyarakat.

Dalam masa yang sama berkat usaha dan perjuangan rakyat negara tu depa merdeka dan masa ni puak tu di beri dua pilihan.1 boleh pilih nak balik negara asal dan keduanya di beri taraf warganegara.

Huh macam monyet dapat pisang la cita dia .. sikit sangat yang balik negara selebihnya pilih warganegara dan hidup lah puak-puak ni di kalangan masyarakat sampailah hari ini.

Dalam masa yang sama puak penentang tadi perang pula dengan kerajaan negara tu , kira makan banyak tahun juga lah.Masa ni pun puak yang jadi masyarakat turut di pertahankan oleh kerajaan.

Ha jangan main-main , pertahankan tu !! 

Nak di pendekkan cerita lagi puak penentang musibat ni akhirnya letak senjata juga dan penentangan mereka pun berakhir.

Maka hiduplah puak-puak ni di kalangan masyarakat lainnya.

Dalam dok hidup bersama masyarakat , puak-puak ni bukan sahaja di terima oleh rakyat tetapi turut mampu menjana ekonomi dengan baik sampaikan rakyat asalnya turut ketinggalan.

Tapi kena INGAT mereka sekarang dah semakin berani dan dah pandai kurang ajaq.

Macam-macam cara puak ni buat sampaikan kadang kalanya cucu cicit mereka yang buta sejarah tu langsung tak reti nak hormat orang lain.

Senang cita puak ni memang pelahap dari mula mai sampailah hari ni melahap ja kerja depa.Kira perut sendiri ja langsung tak peduli dengan orang lain , baru-baru ni pula puak ni terang-terang MENIPU apabila mulut kata lain hati kata lain.Nampak sangat PENIPU !!

Bayangkan negara tu baru-baru ni ada pilihanraya dan masa kempen tu puak-puak pelahap ni penuh di meja-meja makan dalam majlis yang diatur.Ada juga yang bagitau puak-puak ni sampai tahap TAPAU bawa balik.Hahaha memang PELAHAP sungguh tapi MMI paling benci bila mula menipu.

MMI nak pesan hati-hati dengan puak ni sebab selain dari PELAHAP , depa juga pandai MENIPU huhu cukup MEMALUKAN.

Mai mana tak tau !!!

Ada yang tanya MMI puak mana tu ? Jauh ... jauh sana noo ...

MMI

3 comments:

  1. Aku tahu! Cuba teka lagi. Puak tu duduk jauh tapi DEKAT, dekat tapi JAUH. Clue .... PUAK YANG berTUHANkan duit.

    ReplyDelete
  2. Puak nie sama sejenis spesis natang hidung bulat color pink..mmg dasar tk sedar diri..

    ReplyDelete
  3. Puak ni even bab berebut tisu tandas masa sale pun diaorg sanggup. Apa la susah,amik je paper haramkah,keldaian buat calit bontot. Puak paspispus pun xkisah sbb bolehh bantu tuan besar 'bersuci'.

    ReplyDelete

Labels