Followers

Wednesday 7 August 2013

PAU13 Bukan Medan Mudah Untuk Mereka Yang Selama Ini TIDOR !!


Percaya atau tidak ketika ini ahli-ahli UMNO di seluruh negara selain daripada menjalani ibadah puasa dan bakal menyambut Hari Raya Aidilfitri yang berbaki sehari sahaja lagi , ada yang sedang sibuk bertegur sapa dan menyusun perancangan khusus bagi menghadapi Persidangan Agung UMNO 2013.

Mengapa agaknya PAU13 ini amat menarik ? Sudah tentu seperti yang semua sedia maklum persidangan kali ini akan melibatkan pemilihan di semua peringkat.

Dan ianya jauh lebih menarik kerana UMNO sudah pun melakukan perubahan dari segi pemilihannya.

Untuk itu bukan sesuatu yang mudah bagi mereka-mereka yang hanya mahukan jawatan tetapi GAGAL dalam melaksanakan tanggungjawab untuk berdepan dengan para perwakilan pada kali ini.

Untuk rekod MMI tegaskan di sini para perwakilan di seluruh negara semakin matang dan tempoh masa selama hampir 5 tahun sejak 2008 yang lalu cukup untuk di jadikan sebagai ukuran buat mereka menilai pemimpin manakah yang harus di pilih dan pemimpin manakah yang harus di TOLAK !

MMI bersetuju dengan blogger Dr MiM apabila mengambil inisiatif untuk membantu serta memastikan parti UMNO memiliki pemimpin yang terbaik khususnya dalam persediaan menghadapi PRU14.

Dalam masa yang sama memberikan sokongan moral kepada YAB Datuk Seri Najib selaku Presiden parti dan juga Perdana Menteri Malaysia untuk terus bekerja dan melakukan yang terbaik kepada rakyat dan negara.

Untuk itu sudah pasti mereka-mereka yang selama ini banyak TIDUR dari bekerja akan merasakan tempiasnya kerana MMI akan sama-sama menyokong perjuangan Dr MiM dalam memastikan perubahan terus berlaku dalam UMNO serta proses tranformasinya.

Berikut merupakan artikel Dr MiM yang perlu kita sama-sama sokong.

1.MiM percaya transformasi parti UMNO mesti bermula dengan menolak pemimpin-pemimpin UMNO yang tidak perform dan terlalu lama dengan jawatan yang dipegang.  

2.Pemimpin-pemimpin ini sepatutnya sedar sudah tiba masanya untuk mereka berundur dan memberi peluang kepada pelapis yang lebih muda untuk membolehkan proses rejunivasi dan percambahan idea-idea yang lebih relevan dengan masa kini. 

3.Sebagai penganalisis politik dan juga salah seorang wakil ahli UMNO yang akan mengundi di pemilihan kepimpinan UMNO tidak lama lagi, MiM akan mulai menyenaraikan calon-calon yang MiM dan rakan-rakan yakin akan meneruskan transformasi parti UMNO/BN dan kerajaan.

4.Penyenaraian ini sangat penting untuk membolehkan ahli-ahli UMNO menilai sendiri calon-calon yang akan bertanding supaya kita tidak tersilap pilih terutamanya ketika parti bakal menghadapi PRU14 yang dianggap paling sukar dalam sejarah UMNO dan Barisan Nasional.  

5.Sudah tiba masanya untuk MiM membantu fokuskan usaha untuk memastikan kepimpinan UMNO yang berdepan PRU14 adalah yang terbaik.

6.Cukuplah dengan calon-calon MT dan Pemuda UMNO yang lantang dan rajin turun ke akar umbi hanya ketika kempen tetapi selepas itu susah untuk bertemu dan tidak melaksanakan tanggungjawab yang diberi. 

7.Jika diberi jawatan-jawatan penting, pemimpin-pemimpin ini bukannya memudahkan pentadbiran Najib Razak tetapi kerap menjadi liabiliti parti dan kerajaan hingga menyusahkan jentera media alternatif pro-UMNO untuk mempertahankan parti.

8.Dengan protokol mengundi yang berbeza dan melibatkan lebih ramai lagi akar umbi wakil UMNO di peringkat cawangan dan bahagian, maka adalah mandatori MiM dan rakan-rakan untuk memilih calon-calon yang terbaik untuk diketengahkan supaya akar umbi wakil UMNO lebih tahu bakal-bakal pemimpin mereka.

9.Status Menteri atau Timbalan Menteri dalam kepimpinan tertinggi UMNO dan sayap-sayap parti yang diketahui tidak akan membantu proses transformasi parti UMNO mesti ditolak demi kesinambungan parti UMNO.

JELAS , TERANG dan TEGAS !

Pesanan MMI kepada mereka-mereka yang kini sedang mencongak ruang di pentas utama mudah BACA , NILAI & BUAT KEPUTUSAN sebelum orang lain membuat keputusan bagi pihak kita.

Selamat Berjuang !

Baca juga artikel ini Dr MiM & GPB 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels