Followers

Saturday 10 August 2013

PENYELAM Hampir Di TELAN Ikan PAUS


Tak dapat nak bayang jantung penyelam dalam gambar ini pasti berdegup lebih cepat dengan fikiran gelisah kerana akan dimakan oleh ikan paus ini.

Kalau MMI mau krem kaki !!

Jurugambar laut profesional Mauricio Handler menangkap foto menarik ini ketika menyelam di Mujeres, Mexico, apabila lebih dari 600 ikan paus sepanjang 12 meter berkumpul untuk makan telur ikan  tuna. 


Ceritanya ikan paus terbesar ni tengah makan ketika penyelam hampir disedut masuk ke mulut paus tersebut, untungnya penyelam itu dapat melolos diri.

Fuh 350 batang gigi tu bro ! Mau lunyai di buatnya .. Sebenarnya , haiwan ini tidak mempunyai penglihatan yang baik dan sekiranya si penyelam tu disedut masuk ke mulutnya mungkin ianya akan dimuntahkan balik.

Apa sebabnya mungkin rasa manusia tak sedap kot hihi MMI pun tak pastilah.

Cumanya berdasarkan gambar dan cerita kat atas tu bolehlah MMI ibaratkan dengan suasana politik hari ni.Kita harus berhati-hati dalam setiap perancangan dan tindakan kita jangan sampai di telan oleh mereka-mereka di luar sana yang hanya menantikan masa yang sesuai sahaja.

Kalau di muntahkan balik pun , kita mungkin akan mengalami pening-pening lalat kerana di kala itu kita tidak lagi punya apa-apa sekadar mampu berenang mencari tempat bertaut.

Bahayakan ? Hati-hatilah ..

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels