Followers

Tuesday 27 August 2013

Siapa TAMPAQ Khalifah PAS Ni ??


Mamat cauvinis ni sejak dulu kerjanya menipu rakyat ja , MMI masih ingat bagaimana bersemangatnya puak-puak macai DAPigs waktu berdemo di Sungai Nyior Seberang Pulau Pinang membantah tol yang di kenakan kepada pengguna.Meraung sakan si macai-macai ni sampaikan berjanji dalam kempen semasa PRU12 dulu sekiranya mereka menang maka kutipan tol Sungai Nyior akan di mansuhkan.

Maka berduyun-duyunlah rakyat jelata termasuk yang Melayunya memberikan sokongan kepada kaum puak DAPigs ni dan nak jadi cerita pembangkang menang dalam PRU12.

Hari demi hari , minggu demi minggu , bulan demi bulan , tahun demi tahun sampailah ke hari ini puak-puak yang termakan umpan Guan Eng bukan sahaja terpaksa menelan umpun-umpun tetapi turut perlu membayar tol Sungai Nyior.Kenapa ? Bukankah ia sepatutnya di mansuhkan ? Huhuhu Guan Eng kata sebab kerajaan persekutuan tak benarkan..

Tu dia punya steady pemimpin ampa senang ja channel kat orang lain , sebelum buat janji dulu kenapa tak chek habis-habis.Kalau mengikut perkiraan MMI ianya boleh di mansuhkan tetapi Guan Eng kena bayar semula harga kontrak yang telah di meterai dengan pihak konsesi terbabit.

Mestilah sebab dulunya kontrak dah sign dan ianya memang perlu kerana kos penyelengaraan dan sebagainya di tanggung oleh pihak konsesi terbabit.jadi untuk mengotakan janji Guan Eng mereka perlu berbelanja dan hingga ke hari ini tidak ada apa-apa usaha langsung daripada mereka untuk meneruskan niat sewaktu mereka berdemo dulu.

Maksudnya waktu Guan Eng buat janji dulu mereka langsung tak pernah fikirkan tentang perkara-perkara sebegini dan akhirnya salahkan orang lain sedangkan si pembuat janjilah yang sebenarnya harus bertanggungjawab.

Banyak lagilah putar belit puak-puak ni , itu belum masuk bab wifi percuma yang ibarat hidup segan mati tak mau , janji pembinaan pusat dialisis yang sampai ke hari ini masih dalam perancangan , pembinaan rumah mampu milik yang asyik sebut kata ada tapi bila kita minta tunjuk di mana , diam macam ke haram !! Semua ini adalah pembohongan demi pembohongan Guan Eng dan rejimnya terhadap rakyat Pulau Pinang khususnya kepada bangsa Melayu.

Baca juga di SINI 

Dan kerana itu jugalah pada pandangan MMI , ucapan Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas di lihat lebih kepada meperingatkan ketua menteri dan kakitangannya supaya segera menunaikan JANJI yang telah di buat kepada rakyat.

Kerajaan DAP Pulau Pinang diingatkan menunaikan janji-janji yang dibuat semasa berkempen dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas berkata, sudah tiba masanya kerajaan negeri melaksana segala perancangan dan janji itu demi memenuhi keperluan rakyat.

"Saya juga menyeru kepada Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri supaya dapat menjalankan tugas dengan baik.

"Mereka juga hendaklah sentiasa bekerjasama serta saling mempercayai pegawai-pegawai dan kakitangan yang ada di negeri ini," katanya.

Abdul Rahman berucap semasa istiadat penganugerahan darjah kebesaran, bintang dan pingat kehormatan negeri sempena ulang tahun kelahiran ke-75 beliau di Dewan Sri Pinang, di sini hari ini.

Menurutnya, kerajaan negeri bertanggungjawab mengatasi semua masalah yang dihadapi rakyat demi kemajuan negeri.

"Di samping itu, saya juga berharap pegawai-pegawai kerajaan negeri menjalankan tugas dengan penuh azam, profesional, komited, adil, telus dan mematuhi prosedur yang ditetapkan.

"Jangan cuba mengambil kesempatan dengan menyalahgunakan tanggungjawab demi kepentingan sendiri yang akan merosakkan pentadbiran dan menyusahkan rakyat," ujarnya.mypenangonline 

Syabas MMI ucapkan kepada Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas kerana memahami dan mendengar suara rakyat marhein di bawah.

Bagi MMI , sebagai ketua menteri Guan Eng harus menganggap ucapan tersebut bukan sekadar ucapan tetapi merupakan teguran dan satu tamparan buat rejim DAPigs kerana terlalu banyak menipu rakyat.

Siapa tampaq khalifah PAS ni ? Baca Sini 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels