Followers

Monday 2 September 2013

Amoi Gedik Hina POLIS MELAYU !!


Nampaknya penghinaan dan cacian seolah-olah menjadi menu hidangan segelintir rakyat Malaysia hari ini.Melihat kepada tindakan dan kes-kes sebelum ini jelas ada sahaja perkara yang seumpamanya berlaku malah Sultan juga tidak ketinggalan dari di maki dan di hina.

Terkini pula PDRM telah di hina oleh seorang cewek seksi gambar di atas sana tu.Apa barangkali penghinaan itu berlaku kerana pasukan polis telah bertindak dan melakukan operasi berterusan bagi membanteras jenayah di Malaysia ? Jika kerana itu rasanya hinaan tersebut langsung tidak terkesan malah MMI yakin anggota polis akan terus bersemangat menjalankan tugas mereka dan sudah pasti MMI antara rakyat Malaysia yang akan sentiasa memberikan sokongan padu kepada pasukan PDRM.


Mungkin pemilik akaun fb bernama Quincy Lim ini mengalami tekanan jiwa yang teramat sangat sehingga mengeluarkan kenyataan sedemikian.Untuk makluman Quincy sendiri , suka untuk MMI nyatakan bahawa cubaan mengheret Melayu dan polis dalam permainan jijik lagi bebal ini langsung tidak memberikan kesan malah rata-rata rakyat cuma mahukan Quincy Lim di kenakan tindakan kerana MENGHINA.

Selain dari itu hinaan daripada Quincy sebenarnya menunjukkan betapa manusia seangkatan dengannya begitu rendah moralnya malah langsung tidak ada maruah kendiri.

Sementara itu MMI tertarik dengan kenyataan daripada rakan blog Mazidul berkenaan isu ini ..


Quincy, polis Melayu BUKAN babi, polis INDIA dan CINA juga bukan babi, begitu juga dengan polis lain. Mereka semua  manusia seperti awak, tidak berekor dan tidak sentiasa menjulurkan lidah. 

Untuk pengetahuan awak,  majoriti polis berbangsa Melayu dan mereka dibantu oleh polis berbangsa lain di Malaysia untuk memastikan awak, keluarga serta rakan taulan berpeluang hidup LEBIH selamat.   

... selamat menari dan menjadi pelajar.

Molek sekiranya Quincy memohon maaf di atas keterlanjuran kata itu jika enggan banyak laporan polis dibuat terhadapnya.  Jika Quincy ditahan untuk tujuan siasatan, kelak polis akan bertanya ...

"Awak hebohkan di facebook mengatakan polis babi ke?" Baca Selanjutnya 

Dalam banyak-banyak insiden hina dan caci ni rasanya inilah antara kes melibatkan cewek gedik semacam ni hihi apa pun MMI nak pesan satu benda puak-puak ni kadang-kadang nak cari publisiti murahan supaya cepat orang kenal.

Kira dasat berdentumlah beb mungkin lepas ni akan ada tokey-tokey pub jual arak di Kelantan , Penang atau Selangor yang offer Quincy jadi penari tiang !! Fuiyoo lumayan tu ....

Psst setakat tu ja maruah puak-puak ni

MMI

1 comment:

Labels