Followers

Thursday 19 September 2013

Auw Antara BOTOX, LIWAT & SALAH MAKAN UBAT !!!


Tiga perkara diatas merupakan perkembangan terkini bagi seorang manusia bernama Anwar Ibrahim. Ianya mula menjadi satu signifikan kepada Si Ketua Penipu tu.

Sebelum ini, kecoh dalam laman sesawang dan media sosial menceritakan mengenai perubahan wajah Si Ketua Penipu tu. Macam - macam dakwaan dibuat.

Ada yang kata, Si Ketua Penipu tu dah cucuk botox untuk mencantikkan muka dia. Apa yang dilakukan tak menjadi satu perkara luar biasa pada ketika ini.

Dah ramai dah orang buat benda yang sama. Ianya dah jadi satu kebiasaan. Cuma bukan la dikalangan orang Islam kerana mengubah wajah ni salah satu dosa kecil.

Ada jugak yang memberi pandangan bahawa Si Ketua Penipu tu masih cuba untuk menipu rakyat sehingga wajahnya yang dah dimakan usia tu pun cuba nak diubahnya juga.

Dah kemaruk sangat nak UBAH ye tak. Apa pun dia sanggup lakukan termasuk la 'mengUBAH' wajah dia sendiri untuk nampak lebih muda.

Tapi, dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh satu 'sumber' menjelaskan bahawa Si Ketua Penipu tu tak cucuk botox. Sebaliknya dia tersalah makan ubat.

Itu yang dijelaskan oleh sumber tersebut. Cuma tak dijelaskan pulak ubat apa yang dia dah tersalah telan. Maka sebab tu la ada orang kata dia tersalah makan viagra.

Maklum la. Orang macam dia yang sering kali terpalit dengan kontroversi salah laku seksual pasti ada orang yang akan membuat spekulasi sedemikian.

Tak salahkan orang tu jugak. Yang cari penyakit pun bukan orang lain. Tapi Si Ketua Penipu tu jugak yang kemaruk Gila Seks tak tentu arah.

Apa pun, semua ini timbul tatkala Si Ketua Penipu tu muncul di mahkamah rayuan bagi mendengar semula permohonan rayuan yang dia buat tempoh hari.

Dalam rayuan tersebut, Si Ketua Penipu tu memohon untuk menggugurkan peguam pendakwa yang mewakili Saiful. Macam - macam la dakwaan yang dibuat.

Malangnya, mahkamah rayuan menolak permohonan yang difailkan sebelum ini. Keputusan itu membuatkan Si Ketua Penipu tu tak puas hati.

Seterusnya, dia mahu membawa permohonan tersebut ke mahkamah tinggi. Katanya Peguam Muhammad Shafee Abdullah tu tak layak mewakili Saiful.

Jelas, tindakan Si Ketua Penipu tu membuktikan bahawa dia takut nak menghadapi perbicaraan kes rayuan yang difailkan oleh Saiful sebelum ini.

Persoalannya, apa yang dia nak takutkan sekiranya dia kata dia berada dalam kalangan orang - orang yang benar? Kalau dia benar, teruskan aje la dengan kes tersebut.

Hakikatnya, ketiga - tiga insiden yang dinyatakan diatas hanya boleh disimpulkan dengan satu perkataan, ALASAN. Itu je yang mampu Si Ketua Penipu tu buat.

Dia hanya mampu memberikan ALASAN demi ALASAN untuk melepaskan diri dia diatas muka bumi ini dan terus menipu rakyat. Itu je kerja yang dia boleh buat. Tapi, ALASAN dia tu tak boleh nak pakai dah diakhirat kelak. Hak tu yang dia lupa!!! sumber 

MMI

2 comments:

  1. setau aku, kalau allergic bukannya setakat muka jer.. habis semua anggota badan affected. tapi untuk mamat ni very special, hanya di bahagian muka. telinga dia nampak ok jer...

    ReplyDelete
  2. Kalau direnung betul2 muka orang tua ni kelihatan menakutkan...ada jugak iras2 muka tembam Azwan Ali tu...kening pun dah halus...ha ha ha...memang nampak kelakar...daripada muka cengkung macam mat gian terus jadi tembam macam drag queen...lepas tu apa pulak orang tua ni nak buat nak modified muka yang dah tua tu?

    ReplyDelete

Labels