Followers

Tuesday 3 September 2013

Draf Pindaan Akta Pencegahan Jenayah 1959 SIAP !!


Draf pindaan Akta Pencegahan Jenayah 1959 yang sudah siap dijangka akan memberi kuasa yang lebih kepada pihak polis bagi membanteras jenayah secara lebih berkesan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, pindaan berkenaan akan dibentangkan di Parlimen pada 23 September ini dan berharap mendapat sokongan rakyat serta parti-parti politik pembangkang.

"Kita juga mahu memastikan akta ini turut diguna pakai di Sabah dan Sarawak menerusi pindaan tersebut.

"Ketika ini Peguam Negara sudah menyiapkan draf pindaan itu dan fasal yang digubal membabitkan langkah pencegahan. Kita akan akan pastikan polis lebih mempunyai taring dalam membanteras jenayah," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

MMI menyokong sepenuhnya pindaan akta tersebut dan seharusnya ianya di percepatkan memandangkan keadaan kini memerlukan ianya segera di laksanakan.sebagai rakyat kita harus menyokong penuh pindaan akta ini supaya pasukan polis akan mempunyai lebih ruang untuk membanteras jenayah.

Kepada Menteri Dalam Negeri teruskan gerak kerja usaha Datuk , Kita ada maruah yang perlu di pertahankan.

MMI

1 comment:

  1. Puak-puak fuckatan mesti dah terasa panas. Seperti biasa MP-MP merangkap loyar-loyar DAP akan menentang habis-habisan undang-undang baru ini kerana akan menjejaskan sumber pendapatan haram mereka.

    PAS pula akan sokong kenyataan DAP kerana hidup mereka bergantung pada wang haram yang disumbangkan DAP selama ni.

    PKR pula akan serang peribadi DS Zahid utk divert isu.

    ReplyDelete

Labels