Followers

Wednesday 11 September 2013

INDIA Tak Percaya Tuhan Sendiri ?!!


Sejak semalam heboh di media sosial apabila sekumpulan NGO India "Penang Diocesan Migrant Ministry-DMM" di dedahkan menggunakan kalimah Allah dalam program yang dijalankan bru-baru ini di Teluk Intan.

Banyak pihak mempertikaikan tindakan NGO terbabit , belum pun isu kalimah Allah di tentukan oleh pihak mahkamah puak-puak ni sudah memperlihatkan sikap biadap dan tidak menghormati orang-orang Islam dengan tindakan mereka.

Walau apa pun yang telah berlaku bagi MMI puak-puak ini sudah membuka ruang kepada semua pihak untuk menyuarakan pandangan masing-masing dan jangan pula selepas ini ada mana-mana pihak yang meraban bila dah kena hantam.

Almaklumlah puak-puak India ni bila dah sampai ke tahap meraban maka tuhan sendiri pun dah tak percaya.Dalam Islam kalau dah sampai tahap tak percaya dengan tuhan sendiri maka seseorang itu di istiharkan murtad bermaksud terkeluar dari Islam.



Tapi MMI pelik dengan sikap puak-puak ni kalut semacam sampaikan tuhan sendiri pun tolak tepi , nak juga pakai kalimah Allah kononnya sebahagian daripada nama tuhan mereka.

Malang sungguh jadi penganut agama lain sebab tuhan sendiri tak ada power jadi kena guna kalimah Allah nak bagi nampak power.

Kesian ! MMI tumpang kesian dengan sikap bahlol puak-puak semacam ni sebab secara terang-terangan telah menunjukkan betapa agama yang mereka anuti itu langsung tak ada standard.

Walaupun tak semua kaum India di Malaysia terlibat dalam kerja-kerja mangkaq macam ni , kesan daripada tindakan sedemikian menyebabkan kaum India di lihat terlibat.

Persoalannya mudah , INDIA di Malaysia ni dah tak percaya tuhan sendiri ka ?? 

Psst dah lama sangat bagi muka !!

MMI

5 comments:

  1. tuhan depa ni ada banyak sngt sbb tu agak nya depa ni keliru nk pilih mana satu yg terbaikkkkk !!! ada Tuhan Bwh Pokok,ada Tuhan Tepi Sungai,ada Tuhan Tepi Longkang,ada Tuhan Tepi Lombong,ada Tuhan Dkt Sarang Ular Tedung,ada Tuhan Bwh Pencawang Elektrik,ada Tuhan Tepi Jalan, ada Tuhan Bwh Jambatan dan macam2 lagi lah!

    ReplyDelete
  2. Gunakanlah akal otak anda yang dianugerahkan oleh Allah! Adakah akidah/ kepercayaan atas Allah boleh tergugat disebabkan oleh pengunaan Allah oleh umat Kristian? (Untuk informasi anda, gambar diatas adalah oleh umat Kristian dan bukannya oleh orang Hindu! Lain kali janganlah terus percaya tanpa membuat siasatan). Jika kamu katakan bahawa akidah umat Islam boleh tergugat, ini bermaskud umat Islam lemah? Gunakanlah otak anda wahai manusia sekalian. Kalimah Allah digunakan oleh umat Kristian sebelum kedatangan agama Islam dan masih digunakan oleh umat Kristian di Arab dan umat Islam Arab tidak mempunyai apa-apa masalah. Mengapa pula umat Islam di Malaysia ada masalah?

    ReplyDelete
  3. Serulah semua rakyat malaysia yang belum Islam itu memeluk agama Islam.. Setelah mereka Islam mereka layaklah mengguna kalimah Allah

    ReplyDelete
  4. India lain , Hindu lain. India adalah bangsa dan Hindu adalah agama. Ada jugak India beragama Islam.

    ReplyDelete
  5. shah harum..ko ni lahir bodoh ke atau skrg je jadi cam ni..klu nak komen agama lain..ko pi fahami dulu agama lain...lagi pun gambar di atas tu gambar pengikut nabi isa.ko pie tanya depa npa pakai kalimah ALLAH...jgn seret hindu kat sini..

    ReplyDelete

Labels