Followers

Tuesday 19 November 2013

Cerita Makan !!

Gambar Hiasan
Kali ni MMI nak cerita tentang makan pula , tapi ampa semua kena ingat makan yang MMI maksudkan tu bukanlah semacam kita makan nasi atau macam makan bersuap kat atas tu.Ianya tentang BAGI MAKAN dalam DAP !!!

DAP telah memecat anggota Dewan Undangan Negeri Pujut di Sarawak iaitu Fong Pau Teck, demikian diumumkan oleh Timbalan Pengerusi DAP, Tan Kok Wai.

Tan yang juga pengerusi Jawatankuasa Disiplin parti berkata dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, keputusan itu dibuat berdasarkan kepada tindakan Fong yang banyak kali mengingkari arahan parti, dengan itu beliau telah melanggar disiplin parti.

Disiplin apa yang telah di langgar oleh Fong ni ??

"Kegagalan Fong untuk membayar sumbangan bulanan yang mandatori kepada parti dan juga kegagalan menyelesaikan tunggakan hasil kenaikan dalam elaun bagi anggota Dewan Undangan Negeri Sarawak, merupakan satu tindakan membelakangkan arahan parti," katanya.

Dengan itu, Tan berkata jawatankuasa itu mendapati bahawa Fong adalah contoh tidak baik bagi parti, dan tidak boleh dimaafkan dan dengan itu Jawatankuasa Disiplin telah membuat keputusan sebulat suara untuk memecat beliau.

Fong diberi 14 hari untuk merayu secara rasmi terhadap keputusan tersebut.

Ceritanya mudah bila dah tak bagi makan maka maharaja punya kuasa untuk mengarahkan tindakan di ambil SIMPLE !!

MMI nak tanya siapa yang berkuasa dalam DAP ??? Bukan setakat duit rakyat duit pemimpin sendiri pun depa KEBAIH !!!  Jangan ingat kita lupa gang baca di SINI 

Gambar Hiasan
Hahaha bab makan ja ajaq puak-puak ni sebab tu gerai makan haram puak-puak cinabeng di Pulau Pinang berlambak-lambak sampaikan jalanraya dah jadi macam mak bapak depa punya !!

Ada yang bagitau MMI Fong kena sebab langgar dasar parti !! Eh MMI nak tanya kat ampa dasar parti apa , cuba cerita apa yang DAP buat untuk rakyat di Sarawak ?? 

Mana tau Fong mungkin guna duit tu untuk bantu penyokong dia atau rakyat di Sarawak sebab tu tak boleh nak "SUAP" dekat parti. !! Hihihi ....

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels