Followers

Saturday 9 November 2013

Mat Sabu Sudah Boleh Ucap Selamat Tinggal ??!


Muktamar Pas kali ke-59 yang bakal diadakan pada 22 hingga 24 November ini menjangkakan pertembungan sengit antara Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah bagi merebut jawatan timbalan presiden daripada penyandangnya, Mohamad Sabu.

Ia dikuatkan lagi apabila Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menolak untuk bertanding jawatan  itu selepas hanya menerima pencalonan untuk naib presiden.

Begitu juga dengan seorang lagi naib presiden, Datuk Husam Musa yang sebelum itu dijangkakan bertanding jawatan timbalan tetapi menarik diri.

Persaingan satu lawan satu antara Mohamad atau lebih dikenali Mat Sabu dengan Mohd Amar, akan memberi pilihan kepada perwakilan sama ada  memilih pro ulama atau golongan bukan ulama.

“Mohd Amar akan memberi saingan sengit kepada Mat Sabu tambahan pula beliau akan membawa suara-suara Pas Kelantan yang sedikit sebanyak membawa inspirasi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

“Mohd Amar bukan calang-calang orang. Pastinya beliau (Mohd Amar) akan dilihat pencabar yang cukup kuat kepada Mat Sabu,” katanya.

“Saya yakin ada perwakilan akan berfikir dahulu sebelum  pilih Mat Sabu. Jika ini berlaku, Mohd Amar pastinya dapat sokongan yang baik kerana beliau ada rekod baik dalam pentadbiran Kelantan.

“Perwakilan tidak boleh memandangkan remeh isu pemilihan kerana ia tunjang utama untuk parti menuju pilihan raya akan datang,” katanya.

MMI bukan sengaja buat kalut dalam soal parti PAS ni tapi bila memikirkan balik keputusan yang di buat oleh perwakilan PAS sebelum ini dengan memilih Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden parti jelas membuktikan betapa pencacai-pencacai PAS yang bersembunyi di sebalik serban dan kopiah putih itu hanyalah sekadar pelengkap kepada proses liberalisasi dalam parti PAS.

Di beberapa peringkat kita dapat melihat dengan jelas sekali bagaimana sebahagiannya sudah pun menjadi liberal dengan cubaan menjadikan parti yang kononnya berteraskan agama Islam ini condong kepada pengaruh dan dakyah manusia bernama Anwar Ibrahim.

Malah dalam beberapa siri sebelum ini kita sendiri dapat melihat bagaimana perubahan demi perubahan berlaku bukan sahaja terhadap juak-juak PAS tetapi juga kepimpinan mereka khususnya Nik Ajiz yang bermati-matian menolak sebarang usaha perpaduan sesama Islam dan bangsa Melayu khususnya dengan UMNO.

Alasannya UMNO parti sekular ! Hahaha habis PAS ?? Islamik sangat ka ?? 

Isu stopa ! Isu dalam gerabak keretapi ! Pemecatan pemimpin sendiri ! Bersahabat pula dengan mereka yang terlibat dengan Isu liwat ! LGBT ! Kaunseling jam 3.00 pagi dan banyak lagi yang sebenarnya telah mencarikkan kain-kain serban pemimpin-pemimpin PAS malah menelanjangkan Nik Ajiz yang sering mempertahankan mereka.

Apa pun kita sama-sama nantikan keputusan muktamar PAS kali ini kerana segalanya mungkin berlaku.

Siapa pun yang bakal di pilih oleh perwakilan PAS nanti bagi mengisi jawatan Timbalan Presiden akan membuktikan sejauh mana parti PAS sebenarnya mahu di corakkan.

Boleh jadi Datuk Mohd Amar dan boleh jadi kekal Mat Sabu !!

Boleh jadi pasukan ulama dan boleh jadi pasukan liberal !!

Ahhh apa pun semuanya lakonan sematak !! Sebab apa ?? 

Sebab Mat Sabu SOKONG KOMUNIS hehe !!

MMI

1 comment:

  1. PAS-pis-pus kena ingat, belakang Mat Sabu 121 ni ialah DAPpigs dan Bang Non Al-Juburi Wal-Liwati. Longkang2 ni mesti nak Mat Sabu menang supaya mudah depa mengkeldaikan PAS-pis-pus ni selagi Mat Sabu ada kat posisi dia sekarang. Aku harap pengikut PAS-pis-pus le ni lebih banyak maanusia dari keldai. KAlau keldai yang banyak maka selamatlah Mat Sabu 121 untuk sekelian kalinya...

    ReplyDelete

Labels