Followers

Wednesday 11 December 2013

ADUN Seri Delima KECUT Kena CABAR Dengan JAHARA !!


Nampak macam hebat sangat rupa-rupanya pengecut musibat ni !! Mulut longkang musibat ni kalau ikutkan tak boleh tutup sebab tulah dalam sidang DUN dia ni siap main tuduh-tuduh lagi.Tapi bila di cabar boleh pula tutup siap diam lagi ...

Ceritanya Adun Sri Delima, RSN Rayer dicabar mengulangi kenyataannya  di luar dewan jika berani dan sedia bertanggungjawab mengenai tuduhannya terhadap isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Rosmah Mansor.

Cabaran itu dibuat oleh Ketua Pembangkang, Datuk Jahara Hamid (BN-Telok Ayer Tawar) ketika Rayer menuduh Rosmah membazirkan wang rakyat dengan menggunakan pesawat persendirian untuk lawatan ke luar negara.

Beliau berkata, Rayer tidak wajar berselindung di dalam dewan untuk membuat tuduhan kepada orang yang tiada di situ untuk menjawab tuduhan itu.

"Saya cabar Adun Sri Delima mengulangi dakwaan itu di luar dewan," katanya.

Cabaran itu turut dibangkitkan oleh Adun Pulau Betong, Muhammad Farid Saad tetapi tidak mendapat respon dari Rayer.

Sebelum itu, Rayer mempertikaikan kenapa wanita pertama negara itu tidak menaiki pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) yang lebih murah dan menjimatkan kewangan kerajaan. 

"Kak Ros hanya membazir wang rakyat dengan menggunakan pesawat persendirian untuk ke luar negara. Dia takut naik MAS sebab rasa tidak selamat," katanya.

Punya bangang tak boleh blah betoi lah malaun ni , inilah yang di katakan BODO tahap BANGANG !!

Perkara yang di pertikaikan oleh si Rayer ni merupakan perkara yang langsung tidak ada kena mengena dengan sidang DUN.Macam mana dia ni boleh jadi ADUN ni ???

Kalau ya pun nak tanya , ang pi lah bagitau Guan Eng suruh dia pi tanya di Parlimen sana noo !! Barulah senang soalan tu di jawab , ini tidak tanya di DUN memang tak adillah kepada Rosmah.

Lagi satu kena cabar dengan Datuk Jahara diam terus !! Alo brader lu JANTAN ka BETINA ???

MMI

2 comments:

  1. Kerana rosmah - bukan sahaja rosmah membazir tetapi seluruh rakyat buang masa membahasnya.

    Begitulah bijaknya rakyat malaysia yg kononnya akan maju 2020

    ReplyDelete
  2. Woi! Kluangman, nanti bila balik kampung lu, lu naik kereta tapi lu suruh lu punya bini jalan kaki la ok! Sebab itu bukan kampung rasmi lu punya bini, itu kampung rasmi lu la.

    ReplyDelete

Labels