Followers

Friday 20 December 2013

Analisa Untuk Wee Ka Siong !!


Sebenarnya MMI malas nak layan puak-puak ni sebabnya bukan ada kemajuan pun asyik bercakap ! bercakap ! dan bercakap ! Kerja ? Macam haram ...

Sedar atau tidak keputusan PRU13 dah membuktikan yang puak-puak ni berlakon ja banyak , orang utara kata "SEMBANG DERAIH" !!

Pada ketika sokongan kaum cina di Malaysia semakin menurun terhadap Barisan Nasional , pemimpin MCA ini boleh pula menegur pemimpin UMNO supaya berhati-hati dalam ucapan dan pemikiran mereka kerana cenderung memperjuangkan nasib bangsa Melayu semata-mata.

Alo brader bukankah menjadi tugas kamu untuk memastikan kaum cina faham dengan pendekatan UMNO dan Barisan Nasional mentadbir negara ??

Kalau setiap kali bermasalah dan di tuding kepada UMNO maka mudah kerjalah sebabnya puak-puak ampa memang tak buat kerja pun !!

MMI nak PERINGATKAN puak-puak MCA ni , ampa jangan main wayang sangat sebab orang Melayu dah buat kerja dan lakukan apa yang termampu waima sampai ke tahap memenangkan puak-puak ampa dalam PRU13 yang lalu.

Belajaq terima hakikat lah tak perlu MMI jelaskan panjang lebar rasanya cukup dengan membaca ulasan daripada blog Rezqeen Hill di SINI 

Selain daripada tu Wee Ka Siong ang kena dengar juga apa kata saudara Razlan Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan KLIK SINI 

Sepatutnya menjadi tugas ampa untuk berusaha sekeras mungkin bagi memastikan kaum cina faham dengan perjuangan Barisan Nasional bukan dengan menyalahkan UMNO apabila MCA sendiri pun GAGAL !!

Apa jadi bila Wee Ka Siong buka mulut tanpa melihat kepada kelemahan sendiri ??

Kena MAKI bro !! Tak percaya baca apa kata blog Jiwa Paradox KLIK SINI 

Kan dah buta ja kena ??


TERIAK buat apa ?? Ada lagi ni ...

MMI nak bagitau lagi satu supaya Wee Ka Siong faham supaya lepas ni dia boleh ajak suku sakat dia buat kerja betoi-betoi..Nah baca ni ...


Bukan MMI yang buat tu blogger Helen Ang yang buat !! Jadi ang mau reti lah na ..

Baca juga artikel berkaitan di SINI 

MMI

1 comment:

  1. Boleh jamin 99.9% Cina MCA undi DAP haritu.

    ReplyDelete

Labels