Followers

Tuesday 17 December 2013

Di Sebalik Riuh Rendah Kenaikan Kos Sara Hidup , Mereka Buat TUNTUTAN Lagi !!!


Di sebalik riuh rendah dengan kenaikan kos sara hidup yang kini panas di perbincangkan di semua saluran , MMI di kejutkan dengan berita puak-puak cauvinis di Pulau Pinang mula membuat tuntutan yang tak masuk akal.

Usaha-usaha sedang dilakukan oleh guru-guru Cina Pulau Pinang bagi mendesak Pengarah Pelajaran Pulau Pinang dilantik dari kalangan orang Cina. Difahamkan, Datuk Tarmizi, Pengarah Pelajaran Pulau Pinang sekarang akan bersara wajib pada Mei 2014.

Memandangkan Pulau Pinang sudah bertukar menjadi sebuah Negeri Cina dan tiada sesiapa pun yang dapat mengatasi masalah tersebut, guru-guru Cina yang berlindung di belakang Guan Eng berasakan, mereka mempunyai kuasa yang cukup kuat.

Apatah lagi, dengan keadaan di mana kerajaan dan kementerian sangat tunduk kepada desakan Cina dan bukan Melayu, guru-guru Cina itu berasakan inilah peluang mereka untuk memecahkan tradisi sistem pelajaran di Malaysia selepas sekolah-sekolah vernakular dibenarkan wujud kerana kelembutan dan toleransi tahap mega oleh orang Melayu-Bumiputera di Malaysia.

Difahamkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah pimpinan Guan Eng memberikan elaun khas sebanyak RM250 kepada guru yang mengajar Bahasa Mandarin sama ada di sekolah persendirian mahupun sekolah kerajaan. Usaha ini dibuat agar Bahasa Mandarin mengatasi Bahasa Melayu dan akhirnya dapat melestarikan perjuangan asal DAP yang mahukan Bahasa Mandarin diangkat menjadi Bahasa Kebangsaan Malaysia, bukannya Bahasa Melayu yang mereka anggap sebagai BAHASA ORANG BODOH!

Dikatakan juga, pembinaan bangunan baru di tapak Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Cina Heng EE di No.99, Jalan Hamilton Pulau Pinang akan dijadikan Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Heng Ee 2. Salah satu tujuan memberi 'nama kedua' pada bangunan baru tersebut bagi membuktikan bahawa sekolah Cina jauh lebih maju dan mendapat permintaan yang tinggi. Dan oleh kerana undang-undang di negara ini tidak membenarkan kewujudan sekolah-sekolah vernakular baru melainkan bangunan tambahan untuk sekolah sedia ada, angka 2 digunakan untuk memperkenalkan sekolah baru tersebut.

Namun, untuk menjelaskan lagi chauvinist dan sifat BINATANG yang wujud pada guru-guru Cina yang merupakan agen-agen utama DAP dan Lim Guan Eng, Bahasa Melayu yang diajar untuk Darjah 1, 2 dan 3 akan diajar oleh guru berbangsa Cina. 

Bayangkanlah, guru-guru ini jugalah menerusi Dong Zong menghalang mana-mana guru yang bukan dari aliran Cina mengajar Bahasa Mandarin atau menjadi Pengetua mahupun Penolong Kanan di sekolah-sekolah Cina tempat mereka mengajar, tetapi dalam hal Bahasa Kebangsaan yang kewujudannya diperuntukkan dalam Perlembagaan Malaysia, boleh pula diajar oleh guru-guru berbangsa Cina dari aliran sekolah Cina yang sudah tentu Bahasa Kebangsaannya, jauh lebih baik Bangla, Pakistan mahupun Vietnam yang baru mendarat di negara ini tiga bulan lalu!!!

Perhatikanlah bagaimana mereka menjalankan jarum subversif untuk menaikkan Ketuanan Cina menerusi sistem pendidikan di negara. Sedikit kebebasan dan kemudian disusuli pula dengan kelalaian dan sikap tak apa, akhirnya membuatkan mereka besar kepala dan mula berasakan, merekalah tuan di negara ini manakala yang bukan berbangsa Cina pula, hanyalah pencacai dan pekerja rencam mereka!!!! sumber 

Ambil iktibar dan lihat bagaimana puak-puak ini mengambil kesempatan di atas kelemahan kita.Kepada pihak yang berkenaan jangan sesekali tunduk kepada tuntutan tak masuk akal ini.

Ingat sekali kita serahkan jangan harap ianya dapat di kembalikan...

MMI

2 comments:

  1. Pedulikan cina bangsat tu..

    ReplyDelete
  2. itu kata kita, apa pula kata Najib yang memperjuangkan dan memartabatkan bahasa Cina serta mengiktirafkanya? negara tidak akan dapat meraih harapan kepada perpaduan kaum selagi sekolah vernakular ujud. kenapa Najib tak faham faham.

    ReplyDelete

Labels