Followers

Thursday 26 December 2013

Ketua USKUP Katolik Tuduh @NajibRazak Mahu Berbalah , Kurang AJAQ !!


Rasanya Murphy Pakiam , Ketua Uskup Katolik ni tak sayang mulut kot !! Pada ketika seluruh negara tahu dan sedar bahawa orang Islam di Malaysia tidak akan sesekali membenarkan apatah lagi merelakan kalimah Allah di gunakan oleh bukan Islam , beliau masih lagi dengan pendiriannya mahu menggunakannya.

Bagi MMI , tindakan tanpa henti puak-puak ini sebenarnya sudah pun menjadi serangan terhadap agama Islam kerana apa yang sedang mereka usahakan itu sudah keterlaluan.

Terkini si Murphy Pakiam ini dalam kenyataannya menuduh kepimpinan YAB Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai ahli politik yang mahu berbalah !!

Apa hal lu main tuduh-tuduh ni ?? Dah tak percaya TUHAN sendiri ka sampai nak guna nama lain ??

Kalau dah percaya sangat dengan Allah swt , kenapa tidak saja memeluk ISLAM ??  

Segalanya bermula apabila Murphy Pakiam secara terbuka menyatakan kekecewaan atas pendirian Datuk Seri Najib Razak dalam isu penggunaan kalimah 'Allah' oleh orang bukan Islam di negara ini yang di petik dari portal pro pembangkang MalaysiaKini.

Pakiam merujuk kepada ucapan Najib ketika sambutan Maal Hijrah lalu yang menegaskan untuk mempertahankan penggunaan perkataan "Allah" untuk orang Melayu sekalipun dunia mentertawakan Malaysia.

"Saya sangat terkejut dan kecewa... Ini bukannya (sikap) orang yang belajar di sekolah Katolik kita.

"Dengan berkata demikian, (Najib) hanya ahli politik yang mahu berbalah. Saya berdoa agar Allah menyedarkan beliau (Najib) untuk menjadi seorang negarawan," kata beliau.

Najib bersekolah di Sekolah St John yang terletak berhampiran rumah ketua Uskup tersebut dan juga lokasi majlis majlis minum petang Krismas tahunan Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) hari ini.

Pakiam, yang bakal mengosongkan jawatannya itu, berkata demikian kepada para wartawan ketika ditanya mengenai permintaan Najib kepada orang Islam dan Kristian untuk menghentikan perdebatan isu "Allah".

Najib dilaporkan berkata demikian di majlis sambutan Krismas peringkat kebangsaan di Pulau Pinang semalam.

Menjadi persoalan juga kepada kita semua , kenapa isu ini di bangkitkan oleh MalaysiaKini pada ketika Najib bersama-sama dengan rakyat dalam majlis sambutan krismas di Pulau Pinang ??

Apakah ada cubaan terancang yang di sengajakan oleh pihak MalaysiaKini untuk mengaitkan ucapan Najib dengan isu usaha merampas kalimah Allah ??

Malah MalaysiaKini turut menyiarkan kenyataan berasingan Murphy apabila beliau di beritakan merayu supaya orang MELAYU memberikan sokongan kepada KRISTIAN menggunakan kalimah ALLAH !! Baca Sini

Apakah tujuan dan niat mereka ?? 

Pandangan MMI secara peribadi ini merupakan usaha terancang yang didalangi oleh pihak-pihak tertentu yang amat perlu di berikan perhatian.Mereka punya agenda lain sebenarnya , usaha untuk menggunakan kalimah Allah tidak lebih daripada usaha untuk mengelirukan orang-orang Islam khususnya generasi akan datang.

Percayalah mereka semakin BIADAP malah MELAMPAU apabila menyentuh hak orang-orang Islam.

Juga bersikap kurang ajar apabila langsung tidak menghormati kepimpinan kita YAB Datuk Seri Najib Tun Razak !!

Kepada Murphy CUKUP !! Hentikan semuanya jangan CABAR kesabaran orang Melayu dan Islam apatah lagi menaikkan KEMARAHAN kami.

Pesanan MMI jangan sesekali melihat sikap diam dan bertoleransi orang-orang Islam sebelum ini sebagai kayu ukur kerana dalam suasana hari ini , sekali Melayu BANGUN ! MMI yakin MELAYU tak akan duduk lagi.

INGAT PERKARA TU !!

Soal sama ada kenyataan itu di spin oleh MalaysKini atau tidak , bukan urusan MMI malah sekiranya benar kenyataan itu adalah hasil "spin" maka Murphy BERHAK untuk membuat tuntutan supaya MalaysiaKini menarik balik kenyataan tersebut selain daripada menfailkan SAMAN terhadap MalaysiaKini.

Kalau tidak ! Bermakna memang ianya adalah kenyatan Murphy dan rasanya tidak ada jalan lain selain daripada beliau perlu membuat permohonan maaf secarata terbuka terhadap YAB Datuk Seri Najib Tun Razak.

Jika itu pun tidak berlaku maka MMI pasti orang Melayu sudah faham siapa mereka sebenarnya !!!

MMI

4 comments:

  1. Biarkan si kapir harbi ni melalak sebab dia terlalu kecewa tak dapat menjahanamkan kesucian kalimah Allah dengan fahaman sesatnya. Allah masih sayangkan PM kita kerana tegasmempertahankan kalimahNya berbanding puak-puak Melayu haprak dan liberal dalam PAS dan PKR yang dah hilang akidah kerana sanggup mebiarkan kesyirikan kalimah Allah demi undi harbi.

    ReplyDelete
  2. Hello tolong add blog sy ya

    ReplyDelete
  3. Keling Pariah ini sama taraf haprak dengan Ambiga. Sengaja nak mencetuskan perasaan kebencian di antara penganut ugama yang berbeza.

    ReplyDelete
  4. My dear Pakiam, just STOP it!!

    ReplyDelete

Labels