Followers

Tuesday 17 December 2013

Pejam Mata Ja Guan Eng Boleh SETTLE Masalah Banjir di Pahang ?!!


Memang hebat tahap tokong lah musibat Guan Eng ni , dengar khabarnya pejam mata ja dia dah boleh "settle"kan masalah banjir di Pahang.

Huh ini bukan cerita dongeng lagi dah tapi dah jadi cerita hikayat ni..Kalaulah rakyat Pahang boleh rasa macam mana Guan Eng tadbir Pulau Pinang rasanya sampai kering air liur ampa ludah dekat dia.


Kalau ikut cakap siapa pun boleh bro !! Nampak sangat musibat ni main politik banyak sangat sebabnya di Pulau Pinang sendiri pun masalah banjir berlaku juga.

Mungkin ada yang dah lupa , jom kita tengok apa yang Guan Eng dah buat di Pulau Pinang selama dia perintah Pulau Pinang sejak 2008 yang lalu khusus berkenaan mengatasi masalah banjir.


BANJIR DI TASEK GELUGOR

Kejadian banjir ini berlaku pada bulan Oktober yang lalu dan menyebabkan hampir 300 orang di 13 buah kampung sekitar Tasek Gelugor menjadi mangsa.Baca Seterusnya ...

Apa yang Guan Eng buat ??


BANJIR DI BALIK PULAU

BALIK PULAU Lebih 600 penduduk terjejas teruk akibat banjir kilat yang berlaku berikutan pertembungan hujan lebat dengan fenomena air laut pasang besar.Baca Seterusnya ..

Apa yang Guan Eng buat ??


BANJIR KILAT DI GEORGETOWN

Hujan lebat lebih lima jam sejak 3.30 pagi di Georgetown Pulau Pinang pada 6 April 2013 lalu telah mengakibatkan banjir kilat selain dari menyebabkan kesesakan trafik dan bot terpaksa digunakan untuk membantu orang ramai yang terperangkap di kawasan itu.Baca Seterusnya ..

Apa yang Guan Eng buat ??

Seperkara yang harus ampa semua faham adalah kalau di Pulau Pinang pun kejadian banjir masih berlaku dan Guan Eng ternyata banyak bercakap dari bekerja mana mungkin musibat itu mampu menyelesaikan masalah banjir di Pahang.

Paling tak boleh blah bila dia kata .. ""We promise. If we win in Pahang and if we win in Putrajaya, give us one term and the floods in Pahang will be resolved," .. Kihkih "One term" bro !! di Pulau Pinang dah masuk penggal kedua dah berlaku juga !

Kepada rakyat Pahang dan seluruh rakyat Malaysia , Ingat jangan sesekali termakan ayat-ayat cinta musibat ni sebabnya dia ingat dia tokong yang boleh selesaikan semua masalah.

Alo brader kejadian dan bencana alam ni kuasa tuhan , dan untuk makluman ampa semua itu adalah kuasa Allah swt buatlah macam mana pun selagi mana Allah berkehendakkan ianya berlaku maka ia akan berlaku.

Namun sebagai manusia kita di minta untuk berusaha mengatasinya bukan dengan bercakap sombong lagi bongkak macam si tokong Guan Eng tu.

Pejam mata Guan Eng boleh "settle" masalah banjir ???

Ampa rasa ?? 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels