Followers

Friday 10 January 2014

SAH Guan Eng Memang RASIS Malah TAMAK !!


Kenyataan terbaru daripada Guan Eng jelas memperlihatkan betapa rasisnya pemimpin DAP ini sehinggakan langsung tidak memikirkan tentang nasib kaum lain di Malaysia.Dari apa yang MMI baca beliau lebih terarah untuk membela mereka yang sebangsa dengannya dan terbukti selama ini segala tindak tanduknya apabila bersama dengan masyarakat Melayu hanyalah satu sandiwara.

Mempertikaikan pemberian BR1M dan menganggap pemberian tersebut sebagai agenda kerajaan Barisan Nasional untuk kepentingan kaum tertentu Melayu dan India adalah satu tuduhan tidak berasas.

Lupakah Guan Eng bahawa mereka tanpa mengira kaum selagi mana layak dan melepasi syarat sudah pasti akan menerima pemberian tersebut.Ini di buktikan dalam 2 pemberian sebelum ini  malah tindakan Guan Eng juga menunjukkan bahawa beliau punya sikap TAMAK yang pentingkan kaum sebangsa dengannya sahaja.

Sedarkah Guan Eng bahawa kaum Cina di Malaysia sudah memiliki hampir separuh daripada kekayaan hasil bumi kita ?

Sedarkah Guan Eng siapakah yang membeli rumah-rumah banglo mewah yang didirikan di serata pelusuk inci tanah di Pulau Pinang ?

Dan kenyataan Guan Eng untuk menghapuskan BR1M sekiranya Pakatan Haprak menjadi kerajaan dengan mengalihkan bantuan itu dengan menampung subsidi minyak jelas membuktikan betapa beliau hanya mementingkan mereka yang berkemampuan sahaja.

Lupakah kita pemberian BR1M adalah satu bentuk bantuan yang sebenarnya terus sampai ke tangan mereka yang berhak ?

Inilah sebenarnya AGENDA tersembunyi puak-puak bangsat ini selain daripada sandiwara politik yang telah banyak menyebabkan Melayu-Melayu penjilat tegar pembangkang TEWAS.

Untuk rekod , Lim Guan Eng berkata kepada media hari ini bahawa perlaksanaan BR1M yang telah diperkenalkan oleh kerajaan Barisan Nasional dilihat adalah untuk kepentingan kaum tertentu sahaja.

Kerajaan Barisan Nasional perlu menjalankan tanggungjawab sebagai sebuah kerajaan kepada semua rakyat tanpa mengira latar belakang kaum dan agama selagi mana mereka itu adalah warganegara.

Beliau berkata lagi, syarat pendapatan tidak melebihi RM2,000.00 bagi bujang dan RM3,000.00 bagi isi rumah sebenarnya adalah agenda Barisan Nasional untuk membantu kelompok Melayu dan India. Kaum Cina dilihat ramai yang terpinggir sebagai penerima BR1M.

Lim Guan Eng berpendapat, bahawa BR1M tidak wajar diteruskan dan ianya akan dimansuhkan jika Pakatan Rakyat dapat mentadbir negara Malaysia selepas pilihanrya umum yang akan datang.

Peruntukan yang digunakan untuk BR1M adalah lebih baik disalurkan kepada subsidi petrol yang menjadi keperluan asas bagi seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang kaum dan agama.

Beliau bercakap selepas merasmikan pelancaran Dewan Perniagaan Belia Cina di Pulau Pinang semalam.

Lihatlah betapa bangsatnya puak-puak ini !!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels