Followers

Monday 24 February 2014

Kenapa Masih Ada Pemohon BR1M 3.0 Secara ONLINE Yang Belum Dapat ?


Sejak Jumaat lalu ATM mencatat sejarahnya yang tersendiri dan mungkin dah pecah rekod dunia agaknya.Semuanya gara-gara pembayaran BR1M 3.0 telah di kreditkan ke dalam akaun penerima masing-masing.

Sejak itu juga MMI perhatikan wajah-wajah rakyat Malaysia jernih-jernih belaka melainkan 2 kumpulan yang kurang jernihnya.

Satu kumpulan yang tak suka kerajaan BN dan dah tanam dalam diri setiap pemberian itu aku sapu tapi sokong tidak sekali.Hmm tak mengapalah yang penting ampa (yang layak) dapat juga BR1M kan !!

Keduanya kumpulan yang suka kerajaan BN tetapi pembayaran BR1M 3.0 belum lagi masuk dalam akaun masing-masing.

Huh bab ni tension sikitlah , memang ada mereka-mereka di luar sana yang dah memohon secara online tapi belum dapat-dapat lagi.Melihat kepada kawan-kawan yang dah dapat hati mula jadi resah ish aku ni dapat ke tidak ?

Ok kepada mereka-mereka yang masih belum dapat , sekiranya ampa semua layak maka INSYAALLAH hari ini selewat-lewatnya petang nanti akan masuklah dalam akaun masing-masing.

Menurut Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah 100,000 penerima BR1M yang sepatutnya menerima bantuan itu melalui akaun bank semalam, masih belum menerima bantuan itu berikutan masalah teknikal.

"Hari Isnin akan diselesaikan. Saya masih lagi dalam proses menerima maklumat lokasi bank mana (yang menghadapi masalah itu).  
Bank itu menghadapi masalah teknikal kerana terlalu ramai penerima BR1M mempunyai akaun di bank tersebut," katanya.

Jadi kepada semua SABAR sekejap , pelan-pelan periksa na kalau tak masuk juga mesti ada masalah lain.Yang tu ampa kena rujuk LHDN.Macam mana caranya Klik Sini

Orait gang harap semua ok !!

MMI

7 comments:

  1. ari ni(isnin)sampai ptg aku tnggu br1m msuk akaun tp hampa oww....nape erk..?

    ReplyDelete
  2. xde pn msuk akaun...dh ari isnin ptg aku p cek...huhu hampa

    ReplyDelete
  3. Arini dah RABU..pon sama gak..sampai mesin ATM tu pon dah meluat tgk kad atm aku..ape cer bro

    ReplyDelete
  4. janji tak ditepati....PRU14 ada jawapannya nti...

    ReplyDelete
  5. Aku pun belum dapat tp kan MMI dan masukkan pautan utk yang punya masalah cuba korang klik kat situ semua dah siap tinggalnya korang punya effort je.Aku sendiri dah call LHDN result ok.

    ReplyDelete
  6. belum dapat pun lagi..ni dah hari selasa..huhu

    ReplyDelete
  7. xdapat pon..puihhhhh laaaaaa

    ReplyDelete

Labels