Followers

Sunday 30 March 2014

Kenapa Lelaki Cina Ni Ternganga ??


Semua nampak dengan mata sendiri bagaimana reaksi lelaki cina ni sampai ternganga mulut-mulut kan ? Untuk makluman semua dia ni merupakan salah seorang yang terlibat dalam industri muzik di China dan tak ada kena mengena dengan isu kehilangan pesawat MH370.

Cuma MMI nak jelaskan di sini dan berkongsi dengan semua , lelaki cina ini pernah mendambakan serta mengakui bahawa Malaysia punya bakat yang terbaik.Walaupun pengakuan itu berkenaan bakat tetapi sedikit sebanyak ianya menyumbang kepada perkara-perkara baik yang berkaitan negara Malaysia.

Di saat banyak laporan berat sebelah dan pelbagai spekulasi di mainkan oleh banyak pihak di luar sana berkenaan kehilangan pesawat MH370 , rakyat China kebanyakkannya memperlihatkan sikap bodoh mereka dengan menuding jari tanpa fakta dan arah kononnya Malaysia menipu dalam maklumat yang di salurkan berkaitan kehilangan MH370.

Sebagai rakyat Malaysia , MMI juga merasa MARAH dengan tindakan tak ada otak rakyat China ni .. Alo brother pakai otak la kerjasama yang terjalin antara kerajaan Malaysia dengan China khususnya dalam operasi bersama mengesan dan mencari MH370 tu apa dia ?

Kalau nak tuduh Malaysia penipu kena la tuduh kerajaan China sekali !! Kenapa tak buat macam tu ???

Susah bila berdepan puak-puak tak ada iman ni !! Baca Sini 

Kebodohan tersebut tidak berakhir di situ , rakyat China kini mula pukoi gendang tuduh dan pulau semua pihak yang terlibat dengan Malaysia ! Antara yang terkena kesannya adalah artis Shila Amzah !

Macam-macam kecaman di buat oleh puak-puak tak ada akai ni terhadap Shila Amzah.Bab tu ampa semua boleh rujuk di blog sahabat MMI baca SINI.

Tak faham MMI kebodohan tahap cipan , apa kena mengena Shila Amzah dengan insiden MH370 ni ? Bukan minta tapi cuba ampa pakat-pakat bayang kalau Shila Amzah salah seorang mangsa dalam pesawat MH370 tu ? Nak bising juga ka ? 

Alo brother Shila pun naik kapal terbang nak ke China tau !! Cuma ketentuan takdir dah meletakkan mangsa yang terlibat tu orang lain.Awat orang Malaysia tak ada langsung dalam MH370 ka ?

Pakai akai la APEK !!!!

Berbalik kepada lelaki cina yang ternganga mulut tu , untuk makluman semua Shila Amzah adalah orang yang bertanggungjawab menyebabkan lelaki cina tu tenganga sampai macam tu.Ampa nak tau kenapa ?

Sebab bakat yang dia ada malah tak pernah mengutuk mana-mana cina lain sama ada di Malaysia mahupun di China.

Walaupun Shila menghiburkan mereka di sana ianya juga di anggap sebagai salah satu daripada usaha dan jalinan persahabatan yang sentiasa menjadi pegangan rakyat Malaysia.Kenapa nak salahkan orang yang tak ada kaitan ? Pikir la bro !!!

Tengok video ni sampai habis !!


Go Shila ang ada bakat perkara macam ni biasa tabahkan diri.

Kepada rakyat China yang melebih-lebih sangat tu tolong hormat orang lain sama , jangan sampai rakyat Malaysia pula pulau bangsa ampa kat sini.Mudah cakap jangan kurang ajaq !!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels