Followers

Saturday 22 March 2014

#PRKKajang Pembangkang Mula Pukoi Canang !!


Kempen bagi PRK Kajang bakal berakhir pada jam 12.00 tengah malam nanti setelah semua pihak yang terlibat selesai melakukan rutin kempen politik masing-masing.Sejak penamaan calon hinggalah ke hari ini MMI rasanya tidak pernah menulis tentang PRK ini kerana beberapa sebab.

Pertamanya bagi kebanyakkan pembaca yang sering singgah di blog MMI pasti tahu bahawa MMI telah memutuskan untuk memberikan penumpuan kepada kehilangan pesawat milik Malaysia Airline MH370.Entah mengapa MMI sejak dari mula insiden ini di laporkan semacam ada satu perasaan yang sukar untuk di jelaskan kepada umum cuma apa yang boleh di nyatakan adalah rasa hiba sedih dan yang seangkatan dengannya sentiasa berlegar-legar dalam kotak fikiran MMI.

Pernah ada ketikanya MMI menitiskan air mata apabila membaca serta menonton video-video yang di hasilkan oleh banyak pihak tentang MH370 lebih-lebih lagi melihat kepada kesungguhan masyarakat kita dan dunia mendepani insiden ini.

Malah kesedihan itu sudah semestinya terus bersangkutan dengan aksi-aksi bodoh lagi biadap sesetengah pemimpin pembangkang dan kumpulan yang kononnya terkenal sangat dengan dunia galmournya sampaikan langsung tidak punya hati dan perasaan untuk sekurang-kurangnya tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh mengguris hati dan perasaan orang lain.

Keduanya mengapa tidak menulis tentang PRK Kajang adalah kerana bagi pandangan MMI tindakan pimpinan PKR merupakan satu tindakan jijik lagi hina yang telah mengheret bukan sahaja rakyat Kajang tetapi juga kerajaan untuk sama-sama terlibat dalamm kancah politik DUNGU.

DUNGU kerana kita membiarkan aksi-aksi sedemikian di lakukan oleh mereka-mereka ini tanpa sebab yang munasabah malahan jika di ikutkan daripada perletakan kawatan Lee Chin Cheh bekas adun Kajang semata-mata untuk memberikan laluan kepada Anwar Ibrahim cukup CELAKA.

Di saat isu perletakan jawatan sesuka hati ini , seharusnya kita perlu segera melakukan sesuatu dengan membuat penambahbaikkan dalam SPR atau mewujudkan undang-undang tertentu agar tidak lagi kejadian yang serupa berlaku.

Ini sebenarnya membebankan banyak pihak malahan satu kerugian besar sebenarnya kepada rakyat di seluruh negara kerana satu jumlah kewangan yang cukup besar terpaksa di gunakan untuk memuaskan hati pihak-pihak yang mengaku berjuang untuk rakyat ini.

Namun kita lebih sibuk memilih untuk masuk ke dalam gelanggang yang di buka secara tidak profesional.Apa yang MMI boleh buat diam buat seketika.

Jika ada mana-mana pihak yang merasakan tindakan ini sebagai salah maka MMI mohon maaf bukan berniat sengaja mencari publisiti murahan tetapi kadang kalanya kita perlu mengikut kata hati kita.

Dalam masa yang sama walaupun MMI tidak menulis tentang PRK Kajang tetapi setiap hari MMI memantau perjalanan kempen politik di sana.

Dan hari ini MMI membuat keputusan untuk menulis memandangkan esok merupakan hari perhitungan sebenar untuk rakyat Kajang membuat keputusan.

Cuma sesuatu yang agak menarik berlaku malam tadi pada ketika 500 ribu rakyat Malaysia berhimpun dalam Selawat Perdana di Putrajaya , Lim Kit Siang bersama-sama barisan kepimpinan PKR dan pembangkang lebih sibuk dengan kempen politik dan gerakan politik kononnya reformasi 2.0.

Apa pun MMI bersyukur kerana permainan politik pembangkang sebenarnya tidak memberikan apa-apa kesan memandangkan rakyat lebih bijak untuk menilai dan memilih untuk bersama dalam majlis yang jauh lebih mulia daripada pentas mencaci maki.

Barangkali kerana terkesan dengan sokongan rakyat yang semakin menolak politik pembangkang maka satu kenyataan telah di buat oleh seorang pemimpin pencetus 13 Mei 1969 apabila berkata di depan penyokong-penyokong tegar pembangkang bahawa satu undi untuk Wan Azizah bererti satu undi untuk beliau menjadi Perdana Menteri wanita pertama negara.

Satu ungkapan yang MMI rasa tindakan terdesak pembangkang untuk mempertahankan bumi Kajang.

Sebagai seorang penulis blog dan sering memerhatikan tingkah laku politik pemimpin pembangkang MMI boleh tafsirkan bahawa kenyataan Lim Kit Siang itu adalah satu helah terbaru dan percaturan baru pembangkang memandangkan Anwar Ibrahim di lihat tidak lagi mampu memberikan sumbangan seperti sebelumnya.

Mereka sedar dan tahu Anwar sudah tidak lagi relevan untuk merealisasikan agenda mereka dan kerana Anwar di lihat masih punya aura dalam PKR maka Wan Azizah kini di jadikan boneka seterusnya.

Sebagai rakyat atau sesiapa jua yang dekat dengan dunia politik tanahair tentu faham mengapa Wan Azizah di sebut dan di julang sampai begitu rupa.

Malah bagi mereka yang aktif dalam dunia politik sama ada secara realiti mahupun dalam dunia maya pasti tahu bahawa Wan Azizah bukan sahaja tidak layak untuk di angkat sebagai Perdana Menteri tetapi juga Ahli Parlimen sekalipun.

Sesuatu yang harus rakyat fikirkan adalah kenapa secara tiba-tiba dengan tempoh masa berbaki 2 hari sebelum proses pembuangan undi di lakukan Wan Azizah di umumkan sebagai bakal calon Perdana Menteri wanita pertama sedangkan nasib Anwar Ibrahim sama ada akan di dapati bersalah atau tidak hanya akan di tentukan kemudiannya oleh mahkamah persekutuan setelah proses rayuan di buat ?

Jawapannya mudah Anwar tidak pernah di akui oleh DAP sebagai pemimpin agung yang punya kredibiliti dan integriti yang baik di sebabkan masalah selera luar tabienya.Anwar hanya di gunakan oleh mereka selama ini dan menjadi boneka kepada puak DAP yang punya agenda tersendiri.

Malah jika di bandingkan Anwar dengan Lim Guan Eng dalam Pakatan rakyat , MMI berani cakap Guan Eng jauh lebih berkuasa daripada Anwar Ibrahim !

Mereka dah mula pukoi canang , rakyat Kajang perlu tahu ni ....

Baca artikel berkaitan di SINI 

MMI

1 comment:

  1. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal23 March 2014 at 20:28

    Kita memang tahu peluang BN nak menang payah sebab cina DAPpigs kominis banyak kat Kajang. Walau bagaimanapun kalau BN dapat reduce majority pun, pada aku BN dah menang. Kena kerja kuat lagi Beb....

    Daripada PR, lebih baiklah BN. Aku tak nak sokong parti yang ketua umum dia tu PELIWAT, pakar tebuk BONTOT jantan, betina , laki & perempuan. Aku tak nak pilih parti yang ketua umum tu satu spesis dengan umat Nabi Lut yang Allah SWT rejam sampai mampos kat dasar Laut Mati.

    ReplyDelete

Labels