Followers

Tuesday 22 April 2014

Melayu Jangan Lupa !!!


Melayu Jangan Lupa !

Perpecahan , persengketaan , permusuhan , tikam belakang , ego dan bermacam lagi perkara-perkara yang seangkatan dengannya kini bukan sahaja sudah menguasai rentak perjalanan orang-orang Melayu tetapi sudah menjadi satu budaya kekal yang memakan diri sedikit demi sedikit.

Jika titisan air yang berterusan pun mampu melekukkan batu yang jauh lebih kuat sifatnya , bayangkan kita manusia yang di bekalkan dengan hati dan perasaan ?

MMI tahu dan sedar bahawa bangsa Melayu itu kompleks dan amat sukar sekali untuk menyatakan dengan terperinci dari mana sebenarnya asal usul bangsa Melayu.Apakah ianya bermula dari Tanah Melayu ? kepulauan Indonesia ? Mungkin ada bahan-bahan sejarah yang MMI tak sempat nak ulang baca atau ingati tetapi rasanya jauh lebih baik kiranya MMI mengambil pandangan seorang ahli agama yang menyatakan bahawa bangsa Melayu itu berasal daripada sebuah gugusan yang cukup besar melibatkan Malaysia , Singapura , Indonesia , Thailand , Brunei , Myanmar dan beberapa negara lagi yang berada dalam satu kepulauan yang di panggil nusantara.

Maksudnya di sini bangsa Melayu itu besar dan hebat ! Malah jika berlandaskan kenyataan itu sudah semestinya orang-orang Melayu antara penduduk dunia yang paling terkedepan malah sudah sampai ke tahap termaju dalam dunia.

Melayu Jangan Lupa !

Sejarah dan kejadian alam telah memisahkan satu bangsa besar ini kepada kumpulan - kumpulan kecil mengikut negara-negara yang MMI nyatakan tadi.

Yang tinggal dan nampak punya kekuatan hanyalah Indonesia dan bumi bertuah Malaysia.

Maka Melayu terus hidup berpaksikan kepada pegangan agamanya dan adat budayanya.Melayu dulunya jika di teliti bukanlah sesempurna mana kalau di bandingkan dengan Melayu hari ini.Mereka terpaksa berhempas-pulas demi mencari sesuap nasi malah berkorban nyawa untuk memastikan generasi selepas mereka mendapat kesejahteraan yang tidak mungkin di nikmati oleh mereka.

Melayu Jangan Lupa !

Melayu itu kuat ! Melayu itu hebat !

Dan kerana itulah bangsa Melayu yang ada di Indonesia sedikit demi sedikit di carik dan di songsangkan fahaman mereka sehingga menyebabkan Indonesia hari ini sudah tidak seperti negara milik orang Melayu.Mereka kini bebas untuk bercampur baur malah tidak perlu menukar agama sekiranya ingin melangsungkan perkahwinan.Walaupun tidak semua tapi majoritinya yang berkuasa sebegitu.

Kerana itu maka Indonesia sedikit pincang sehingga sukar sekali untuk kita mengenali mereka sebagai Melayu kerana kini semuanya menjadi Indonesia !

Melayu Jangan Lupa !

Malaysia juga tidak kurang hebatnya , bersatu dan berpadu seluruh jiwa dan raga bersama-sama membina benteng dengan sorak gempita melangkah dengan gagah berani menyatakan isi hati mereka bahawa tanah ini milik orang Melayu.

Kerana perpaduan itulah maka penjajah memerdekakan Tanah Melayu.

Muncullah Malaysia sebuah negara yang kini menjadi kebanggan kita semua.Sejak itu Malaysia melangkah sedikit demi sedikit umpama titisan air yang berterusan dan akhirnya berkat usaha semua pihak kita berjaya memecahkan ruyungnya.

Melayu Jangan Lupa !

Malaysia kini setanding dengan negara lain.Kita bukan sahaja mampu berdikari tapi juga mampu menguruskan negara dengan baik.Cabaran perkara biasa tetapi setiap cabaran itu di depani dengan mutu dan keikhlasan maka lahirlah sebuah kerajaan yang cukup di segani bukan sahaja di Malaysia tetapi juga di seluruh dunia.

Kita sudah membuktikan bahawa kita mampu ! Yang tinggal adalah apa yang mahu di capai , dan capaian itu tidak akan menjadi sekiranya kita masih dengan sikap dan budaya memburukkan bangsa sendiri.

Bangsa Melayu di bumi bertuah Malaysia punya kekuatan malah sebagai warga dominan kitalah yang sebenarnya menentukan corak dan urus tadbir mengikut acuan kita.

Namun Melayu punya sifat ego yang terlalu tinggi , kita sering kali tidak mahu memikirkan tentang survivor orang-orang terdahulu untuk melihat kita berada di tempat kita hari ini.Kita suka derhaka kepada perjuangan nenek moyang kita.

Melayu Jangan Lupa !

Laungan bersatu dan berpadu kini hanya tinggal kata-kata , Melayu bertelagah !!!!!!

Kerana kuasa orang Melayu suka memfitnah ! Berdendam sesama sendiri malah sudah sampai ke tahap memusnahkan sesama bangsa.Sampai bila Melayu mahu terus begini ?

Kini sudah sampai masanya orang Melayu sedar !

Lihat sahaja apa yang sedang berlaku , kematian Ahli Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh sudah membuktikan walaupun Melayu punya kekuatan bangsa yang paling ramai dalam negara . tanpa kuasa kita tidak mampu melakukan apa-apa.

Sedarkah orang Melayu bahawa apa yang telah di lakukan oleh Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang memberikan petunjuk bahawa dengan kuasa mereka mampu melakukan segala-galanya.

Bukan berniat jahat tetapi atas dasar apa bendera negeri di kibarkan separuh tiang ?

Atas dasar apa mendiang Karpal di berikan penghormatan peringkat negeri ?

Kenapa Guan Eng secara tiba-tiba mempertikaikan tugas pasukan polis sedangkan anggota polis sentiasa berada di kawasan sejak berita kematian Karpal di sahkan ?

Tak perlu MMI huraikan kenapa kerana yang jauh lebih penting di sini adalah apabila mereka punya kuasa segala-galanya boleh di lakukan.

Kepada orang Melayu ingatlah dengan kuasa kita mampu lakukan segala-galanya.

Cuma yang jauh lebih penting hari ini kuasa itu milik siapa ?

Melayu Jangan Lupa !

MMI

4 comments:

  1. bani jawi..
    berteguhlah janji,rindu kasih,syahdu syahdan
    dengan kalimah tauhid nan kuddus.

    ReplyDelete
  2. Rasis macamana pun orang di luar Negara, mereka tidak sejahat Cina-CIna Rasis Malaysia

    1. Tak mau beri peluang berniaga kepada Melayu di shopping compleks, meletakkan charga harga sewa yang terlalu mahal dan melampau.
    2. Tidak mahu bekerjasama dengan Kerajaan
    3. Tidak mahu ikut dan hormat Undang undang Negara
    4. Sibuk dengan sekolah Cina, bahasa Cina dan tulisan Cina
    5. Tidak mahu hormat Melayu, Bahasa Melayu, Raja -Raja Melayu dan Agama Islam
    6. Mahu menghancurkan Ketuanan Melayu, walhal dengan Ketuanan Melayulah mereka hidup senang lenang di Malaysia.
    7. Tidak mahu menjual rumah kepada Melayu yang mampu, alasannya ialah 'Melayu tarak wang', wal-hal itulah agenda mereka untuk menguasai sesuatu tempat bagi Dewan Undangan Negeri atau Parlimen supaya majoriti adalah kaum/bangsa Cina.
    8. Mahu Mengambil alih Malaysia dan seterusnya seluruh tanah dan harta Melayu
    9. Menidakkan kepandaian dan kelulusan orang Melayu
    10. Tidak hormat keputusan Mahkamah dalam kes perkataan 'Allah'
    11. Mahu supaya orang Melayu terus berpecah belah dan seterusnya hancur lebur.
    12. Merosakkan aqidah orang Melayu
    13. Merosakkan Bahasa Melayu
    14. Menipu Najib yang memang mudah ditipu.
    15. Menghalau peniaga Melayu yang sudah bertapak di KLCC, Alamanda dan pusat membeli belah yang lain.
    16. Giza Kota Damansara adalah milik Melayu, tetapi dengan penipuan oleh Pengurus bangunan yang Cina, orang Melayu dan Islam tidak dapat berniaga di situ.
    17. Semua pusat membeli belah dan appartment tidak mahu di sewakan atau dijual kepada orang Melayu dan Islam.
    18. Cina cuba menghancurkan ekonomi Melayu secara berperingkat.
    19. Melayu hanya di galakkan bergiat dalam MLM yang tauke besarnya adalah Cina yang menyuruh Melayu menipu Melayu
    20. Cina makan babi, mati masuk neraka, Karpal Singh memang ahli Neraka Jahanam, jangan kita ikut jadi mereka yang masuk Neraka, memang tak akan berubah sampai bila bila walaupun diberikan ganjaran berjuta juta oleh Najib Razak.
    21. 80% Cina adalah tidak tashu berterima kasih dengan Melayu dan semuanya cakap Kerajaan menipu pasal MH370.
    22. MH 370 adalah nama laluan KUL-Beijing, nama kapalterbang adalah 9M-MRO.
    23. Cina bodoh, tapi tidak mahu mengaku mereka tu bodoh.jadi mereka mahukan kuasa untuk menghalang Melayu mendedahkan kebodohan mereka (Lim guan Eng Lim Kit Siang, Teressa Kok Kong kek, Ngar Kong Kek)

    ReplyDelete
  3. tapi di Johor org yg dikatakan melayu jual tanah pada org cina juga. cina dr tanah besar lg.. ape cite bhai...?

    ReplyDelete

Labels