Followers

Thursday 22 May 2014

Dah Lama P@#$% Ni CELAKAKAN Kita !!


Pulau Pinang semalam kecoh apabila sekumpulan orang Melayu telah menyerbu bangunan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang kerana berang dengan tindakan Adun Delima daripada DAP , RSN Rayer yang bersikap biadap menggelarkan orang UMNO sebagai celaka.

Keadaan menjadi kelam kabut apabila RSN Rayer tidak berani menunjukkan muka kepada kumpulan orang Melayu yang menantikan beliau di hadapan pintu pagar masuk ke Dewan Undangan Negeri.

Serentak dengan itu kumpulan ini telah menyerbu masuk di dalam sidang DUN namun kelibat Adun Delima ini tidak kelihatan.

Melihatkan keadaan semakin tegang maka pasukan Polis telah mengadakan halangan di depan pintu masuk seterusnya mengadakan perbincangan dengan kumpulan tersebut.

Rata-rata yang hadir berkumpul pada siang tadi jelas begitu marah kerana kenyataan RSN Rayer itu di anggap bukan sahaja menghina tetapi mencabar orang-orang Melayu seluruhnya.

Salah seorang daripada kumpulan terbabit menyatakan dengan jelas bahawa walaupun yang di celakakn itu adalah orang-orang UMNO , namun hakikatnya rakyat khususnya semua orang Melayu harus tahu bahawa UMNO tidak mempunyai keahlian daripada bangsa lain melainkan Melayu.

Justeru itu tindakan RSN Rayer di anggap sebagai satu penghinaan terhadap bukan sahaja bangsa Melayu tetapi juga Raja-Raja Melayu selain daripada tidak menghormati pejuang-pejuang kemerdekaan negara terdahulu yang di pimpin oleh orang Melayu.

Atas dasar itu mereka menuntut RSN Rayer supaya berdepan dengan mereka dan membuat permohonan maaf secara terbuka selain daripada memohon maaf kepada semua pemimpin UMNO dalam Sidang DUN di mana sebelum ini Rayer turut menuduh Ahli Parlimen Kepala Batas sebagai celaka.

Sesuatu yang harus di ketahui adalah RSN Rayer sebelum ini turut cuba memainkan sentimen bangsa apabila dalam ceramah beliau sewaktu berkempen bagi PRK Bukit Gelugor telah menyatakan dengan jelas Datuk Sharizat Jalil sebagai celaka.

Untuk video Klik Sini 

MMI

1 comment:

  1. cari paria ni sampai dapat... pastu pakat pijak bagi mampus... baru selepas ni takde lagi bangsat keling ni naik kepala...

    ReplyDelete

Labels