Followers

Saturday 3 May 2014

Sedikit Kemushkilan Sewaktu Himpunan Tolak GST , Ada Sapa2 Boleh Tolong !!


Inilah sebenarnya suara rakyat ! Huh bukan main sakan lagi si Nuar berkata-kata , bakal ahlul lokap ni di lihat bukan main sakan lagi punya gembira kerana kehadiran 90% orang-orang Melayu dalam himpunan haram tolak GST pada 1 Mei lalu mencecah ribuan orang.

MMI tak nafikan kehadiran sememangnya mencecah ribuan tetapi tidaklah sampai 1.2 juta orang seperti mana yang tertulis dalam akaun twitter dewan pemuda PAS Malaysia tu !


Agak-agaklah bro , kata Islam tu perjuangan hidup mati takkanlah Islam benarkan umatnya untuk menipu ??? Bro ni bikin malu dewan pemuda PAS Malaysia sajalah !

Tapi biasa tak ada kemushkilan kat sini sebabnya politik mestilah nak besar-besarkan cerita ye tak ?

Cuma setelah selesai himpunan haram tu MMI terfikir , Malaysia sekarang ni tengah di landa darurat ker ??

Bukan apa pada ketika banyak masjid-masjid dan surau di dirikan di seluruh negara , masih ada mereka-mereka yang mahu menunaikan solat di bahu jalan malah berbekalkan air mineral untuk di jadikan air wuduk.

Soalnya boleh ker guna air mineral untuk berwuduk sewaktu menghadiri himpunan yang telah di sahkan oleh pihak berkuasa sebagai haram ?



MMI tidak ada niat untuk mempertikaikan tentang solat yang puak-puak ni lakukan tapi hanya ingin tahu sama ada menggunakan air mineral sebagai air untuk berwuduk di bolehkan dalam keadaan mereka berada dalam satu himpunan yang di haramkan oleh pihak berkuasa ?

Malah ianya di lakukan pada ketika negara tidak berada dalam keadaan darurat !

Ada sapa-sapa boleh bagi pencerahan ???

MMI

2 comments:

  1. Air mineral tu termasuk air mutlak, boleh bro utk buat berwudhuk. Solat pulak, asal tmpt bersih dan tak nyusahkan org lain spt di tgh jalan atau sbgnya, lantak depa la.

    ReplyDelete
  2. huh! gue sokong gst. byk kebaikan utk negara. so mat bangla and mat indon pun x terkecuali dr mmbayar cukai. tapi nombor ekor jgn kasi gst ok? tip gro pun ada gst ka? . kitorg tetap sokong umno selagi tarak kacau minat kitorg.

    ReplyDelete

Labels