Followers

Thursday 26 June 2014

Kabinet Baru DAP YANG MELEBIH !!


Seperti semua pihak sedia maklum , isu panas sepanjang minggu ini adalah rombakan kabinet yang akan dilakukan oleh YAB Perdana Menteri bagi memperkukuhkan pentadbiran kerajaan Malaysia.Belum pun keputusan tersebut diumumkan oleh YAB PM petang semalam , pembangkang dan saluran medianya tidak henti-henti melakukan pelbagai spekulasi termasuklah isu berkaitan penyingkiran Timbalan Perdana Menteri , Tan Sri Muhyiddin Yassin yang diwar-warkan.

Entah mengapa secara tiba-tiba pihak pembangkang khususnya DAP dilihat begitu obses dengan rombakan kabinet oleh pihak kerajaan Barisan Nasional sedangkan sudah tentunya DAP dan para pimpinannya dari Pakatan Rakyat tidak akan dipilih bagi menganggotai pentadbiran kerajaan persekutuan.

Apakah DAP mahu membuktikan mereka sebenarnya begitu prihatin tentang untung nasib rakyat di Malaysia ?

Jika itu alasannya maka DAP harus segera bertanya kepada Lim Guan Eng , apakah pemimpin itu benar-benar mengambil berat tentang nasib rakyatnya di Pulau Pinang.

Pengumuman oleh YAB PM tentang penambahan anggota kabinet daripada MCA dan Gerakan jelas telah menyebabkan kem DAP seperti cacing kepanasan.Tidak ada sebarang rombakan melainkan penambahan sebanyak 6 muka baru daripada MCA dan Gerakan Baca Sini .

Tidak dapat dipastikan hantu apakah yang telah merasuk para pemimpin DAP sehingga bertindak seolah-olah mereka lebih tahu segala-galanya.

Malah tindakan Ahli Parlimen Bukit Mertajam Steven Sim yang menggesa supaya Dato’ Seri Liow Tiong Lai selaku Menteri Pengangkutan yang baru agar lebih telus dalam menangani krisis kehilangan pesawat MH370 dilihat banyak pihak sebagai kebudak-budakkan.

Apakah Steven hanya menganggap pemimpin DAP sahaja yang mampu menggalas tugas dengan baik ?

Atau Steven terlupa selama ini kerajaan Malaysia sudah pun melakukan yang terbaik dan sedang berusaha secara berterusan menangani insiden melibatkan kehilangan pesawat MH370 ?

Sebagai pemimpin parti , Dato’ Seri Liow Tiong Lai sudah semestinya tahu dan faham peranan yang akan beliau lakukan dalam Kementerian Pengangkutan apatah lagi beliau bukanlah seorang pemimpin politik yang baru.

Malah pemimpin ini punya pengalaman sama ada dalam parti mahupun kerajaan dan pernah mengepalai Kementerian Kesihatan sebelum ini.

Apa yang disuarakan oleh Ahli Parlimen Bukit Mertajam dari DAP tersebut hanyalah satu lagi sandiwara politik dengan tujuan untuk memburukkan nama baik Dato’ Seri Liow Tiong Lai dan keputusan YAB PM menyenaraikan 6 nama pemimpin daripada MCA dan Gerakan untuk menganggotai kabinet.

Mereka tahu MCA punya beberapa masalah sebelum PRU13 yang lalu dan kini DAP cuba untuk terus mengalunkan rentak lagu yang sama.Namun seperkara yang Steven dan DAP perlu tahu adalah MCA kini sedang berusaha untuk kembali sebagai sebuah parti yang mampu membawa suara masyarakat kaum cina bersama-sama dengan Barisan Nasional.

Mereka sudah pun melakukan proses tranformasi diperingkat kepimpinan parti dan ia sebenarnya amat tidak disenangi oleh DAP memandangkan MCA punya kelebihan dan kekuatan tersendiri untuk berkhidmat kepada masyarakat kaum cina dan Malaysia secara keseluruhannya.

Sewajarnya pemimpin DAP daripada Bukit Mertajam tersebut melihat kepada negeri Pulau Pinang terlebih dahulu.Buat desakan kepada Lim Guan Eng supaya lebih telus dalam mentadbir kerajaan negeri bukan dengan mengamalkan konsep "double standard" yang begitu jelas memberikan keistimewaan terhadap mereka yang sebangsa dengan DAP ! sumber 

Tambah sikit ... Depa tau la apa yang depa nak buat yang ang (steven) dok kalut pasai apa ?!!

MMI

1 comment:

  1. DAP dan MCA sama aje, putar alam punya bangsa, hanya Cina sahaja......

    ReplyDelete

Labels