Followers

Thursday 19 June 2014

Kena Baca Cerita Pasai Guan Eng Ni ..


Bila melihat lakaran di banner dalam gambar di atas kita dapat mengangak ianya dihasilkan oleh sebuah syarikat percetakan khusus sempena hari jadi Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang.

Cuma jangan pula mana-mana pihak tanya MMI bila hari jadi Guan Eng sebab memang tak ada masa dan tak mau buang masa ambik tau tentang hari jadi mamat ni.

Pada pengamatan MMI , banner tersebut dihasilkan mungkin kerana syarikat tersebut berasa ianya satu daripada rasa tunjuk hormatnya kepada Guan Eng atau kerana Guan Eng selalu bagi peluang bisnes untuk ahli perniagaan ni.

Gambaran Guan Eng sedang ketawa dan senang hati pula menunjukkan betapa girangnya si pemimpin DAP ini.

Tak ada salahnya banner tersebut dihasilkan malah tidak ada sebarang kesalahan pun yang dilakukan.MMI cuma menganalisa penghasilan serta gambaran di banner tersebut , itu sahaja !

Kiranya kalau disimpulkan bolehlah dikatakan bahawa Guan Eng sentiasa ceria dan senang hati.

Namun ada yang lebih menarik untuk kita tatap dan bandingkan sejauh mana ekpresi wajah Guan Eng itu menyamai apa yang dirasai oleh seorang anak kecil ini yang rasanya sedang dirundung duka.


"Saya seorang OKU Lim Guan Eng jangan menzalimi , menindas dan menganiaya saya" Ayat yang mampu menyentap jiwa nurani kita yang punya hati dan perasaan.

Mungkin keceriaan Guan Eng itu membuatkan adik ini merana !

Guan Eng memang musibat !

MMI

1 comment:

Labels