Followers

Thursday 19 June 2014

Kes RAYER TANGGUH !! Dah Agak Dah ...


Pendakwaan terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer hari ini ditangguhkan atas arahan yang dikeluarkan Ketua Unit Pendakwaan Jabatan Penasihat Undang-Undang negeri, Datuk Razali Che Ani.

Perkara itu dimaklumkan peguam Rayer, Gobind Singh Deo yang berkata, notis penangguhan tersebut hanya diterima pihaknya pagi ini di Mahkamah Sesyen di sini.

Menurutnya, beliau akan mendapatkan penjelasan daripada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dan akan memohon supaya dakwaan ke atas Rayer di bawah Akta Hasutan 1948 digugurkan.sumber utusan

MMI dah boleh jangka semua ni sejak dari semalam lagi.Dalam hati ni semacam disebut-sebut "Confirm kes Rayer akan di tangguhkan" .. nah sekali memang betullah !

MMI bukan nak mendahului sistem perundangan tetapi yang ditangguh tu buat apa ?

Dah berapa lama musibat ni bikin orang Melayu panazz ?? Sampaikan satu pasukan orang Melayu pun dah diheret ke mahkamah ! Apa lagi yang nak ditangguh ni ??

Bukan nak mengherdik tapi nak mengata sikit ja .. kalau bab orang Melayu memang laju tapi bila kena batang hidung puak-puak pandatang huh macam siput babi !!

Ampa baca juga di blog sahabat Mat Kilau Penang kat SINI  

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels