Followers

Wednesday 18 June 2014

RAFIZI Bukan Sahaja KANTOI Tapi Buat FITNAH Kurang AJAQ Dia Ni !!!


Sesuatu yang mesti sensasi dan mampu menarik perhatian rakyat adalah kaedah yang diguna pakai oleh Pengarah Strategi PKR ini walaupun terdapat banyak apa yang beliau klasifikasikan sebagai pendedahan adalah perkara umum yang mengkantoikan sirinya sendiri.

Sememangnya begitulah sikap Rafizi untuk mengheret kebencian rakyat terhadap apa jua yang bersangkutan dengan kerajaan mahupun parti UMNO.

Entah dari mana datangnya rasa benci yang membuak-buak itu tidak dapat MMI pastikan tetapi dari tingkah laku si mamat lembut ini , perkara seumpama itu seolah-olah adalah makana hariannya.

Rafizi yang baru-baru ini bertegang urat dengan Noh Omar di Dewan Rakyat berikutan tuduhan yang tidak berfakta sekali lagi melakukan perkara yang sama apabila menyerang seorang ADUN UMNO dengan mengaitkan UiTM kononnya ADUN terbabit mendapat projek bernilai jutaan ringgit.


Jelas lagi nyata Rafizi sebenarnya sedang cuba memburukkan kerajaan dan ADUN Bertam berdasarkan persoalan daripada kenyataannya yang berbunyi , “Saya menggesa Perdana Menteri menjawab sama ada perjanjian konsesi ini diberi kepada Cosmic Dimension Sdn Bhd kerana syarikat itu berkait rapat dengan seorang ADUN UMNO ?".

Secara realitinya memang benar tuduhan yang dibuat oleh Rafizi tersebut khususnya berkaitan pemberian projek kepada syarikat Cosmic Dimension Sdn Bhd tetapi seperkara yang tidak dimaklumkan oleh Rafizi adalah pemberian tersebut berlaku pada tahun 2010.

Waktu itu (2010)  Shariful yang ketika ini merupakan ADUN BERTAM hanyalah seorang ahli biasa dalam parti UMNO dan tidak mempunyai sebarang jawatan sama ada di peringkat bahagian mahupun negeri.

Perkara ini telah disahkan sendiri oleh Pengerusi UMNO Negeri Pulau Pinang , Dato Zainal Abidin Osman.

Persoalannya apakah masalahnya sehingga Rafizi dilihat begitu teruja mahu mengaitkan Shariful dengan isu yang telah mengkantoikan Rafizi sendiri ?

Untuk rekod Shariful adalah seroang ahli profesional dan ahli perniagaan yang layak untuk menjalankan perniagaan seperti ADUN-ADUN lain termasuklah daripada pihak pembangkang.

Kenyataan Rafizi yang cuba mengaitkan jawatan Shariful sebagai ADUN tanpa menerangkan status sebenar beliau ketika menerima tender pada tahun 2010 adalah satu kenyataan yang mengelirukan serta boleh mendatangkan fitnah.

Untuk rekod dan sebagai makluman kepada Rafizi dan semua pihak tender projek membina UITM Pasir Gudang ini keluarkan pada 2010 serta ia berjaya  disiapkan  mengikut prosedur dan  tempoh ditetapkan oleh COSMIC Dimension Sdn Bhd.

Rafizi mungkin terlalu emosional dalam melakukan apa yang beliau percaya sebagai pendedahan tetapi beliau sebenarnya terlupa fitnah yang dianggap pendedahan itu turut bakal menyusahkan sahabat-sahabatnya dalam Pakatan Rakyat khususnya mereka-mereka yang turut menjalankan perniagaan menerusi tender-tender kerajaan.

Untuk permulaan mungkin Rafizi perlu melakukan kaji selidik sebagai Pengarah Strategi PKR berkenaan isu rembat projek berjuta-juta ringgit oleh Ketua AMK negeri Selangor yang berlaku pada tahun 2010 yang lalu.


Ikuti pendedahan selanjutnya daripada sahabat blog RBFOnline di SINI 

So Rafizi jangan dok diam pula kena buat kerja naa ...

MMI

3 comments:

  1. Si Ragizi ni..cukup dengki bila melayu nak naik...cuba kau tinjau kawasan Bukit Bintang..siapa yg banyak harta kat sana..bukan Cina ke..tapi kenapa kau tak menyalak..dasar bapok. Takde ke sapa sapa yg bolih curah asid ke muka babi melayu sekor ni

    ReplyDelete
  2. ada kah takde melayu atau sapa sapa yg bolih lempar asid ke muka melayu sial ni...ramai cina yg kaya raya tak menyalak pula...bukit bintang...kenapa kau diam...sial la engkau ni

    ReplyDelete
  3. FITNAH pembangkang nampaknya semakin MENAKUTKAN! Saya pengundi atas pagar pun tidak akan terfikir untuk memangkah Pakatan buat masa ini.

    ReplyDelete

Labels