Followers

Monday 11 August 2014

Ghairah AZIZAH Tak Kesampaian !!


Nampaknya Wan Azizah perlu menahan sebentar keghairahannya untuk menjadi Menteri Besar Selangor memandangkan Khalid Ibrahim masih lagi menjadi MB yang sah setelah mendapat perkenan DYMM Sultan Selangor.

Azizah yang sebelum ini dinamakan oleh Anwar Ibrahim sebagai pengganti Khalid sudah pun menyatakan kesediaannya untuk berkhidmat kepada rakyat Selangor walaupun hakikatnya beliau pernah gagal berkhidmat untuk rakyat Permatang Pauh satu ketika dulu.

Walaupun PKR sudah pun tampil mencabar Khalid supaya membuktikan dakwaannya yang telah mendapat sokongan majoriti Adun-Adun di Selangor , keadaan tidak akan begitu mudah buat Azizah untuk menduduki kerusi idaman Anwar itu.

Diberitakan bahawa  tiga ADUN PKR sudah pun hilang kepercayaan kepada pucuk pimpinan, terutama Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut sumber dalaman PKR, ADUN berkenaan juga akan mengumumkan perkara itu dalam masa terdekat selain mahu bersama di bawah pentadbiran Abdul Khalid sebagai Menteri Besar.

"Kebanyakan pimpinan PKR juga tidak berpuas hati dengan tindakan Anwar yang melantik isterinya sendiri yang juga Presiden PKR sebagai calon MB.

"Namun semua masih tidak berani untuk berbuat apa-apa kerana bimbang hilang jawatan dalam PKR. Bagaimanapun, beberapa ADUN yang berani akan mengambil langkah meninggalkan parti," kata sumber itu.

Sejauh mana kebenaran maklumat ini sama-sama kita tunggu dan lihat.

Paling pasti kem Anwar akan melalukan segala yang termampu untuk memastikan Khalid disabitkan dengan kesalahan menipu DYMM Sultan Selangor akibat daripada penjelasannya tentang sokongan daripada majoriti Adun di Selangor.

Dalam masa yang sama DAP pula sudah mula panas punggung memandangkan selain dari Pulau Pinang merkea juga mahukan Selangor menjadi sebahagian daripada platform untuk meneruskan agenda sama rata mereka.

Krisis di Selangor semakin menarik dan kerana itu cerdik pandai dari kalangan PAS dan UMNO perlu segera mencari ruang untuk berusaha sekurang-kurangnya menafikan majoriti puak-puak laknat seperti PKR dan DAP.

Penutup Khalid menang dalam pusingan pertama menentang Anwar !!

Happy Worst Day Anwar !!

MMI

1 comment:

  1. Selamat hari jadi..
    selamat hari jadi..
    selamat hari jadi Al-Jubori.. selamat hari jadi..
    Yeay..!!

    Mari kita buka hadiah..

    WTF!!! Khalid tetap jadi MB??

    ReplyDelete

Labels