Followers

Saturday 2 August 2014

Guan Eng Pun Nak JOIN Opera Pakatan Haprak


Wayang cina dah mula dah ! Guan Eng sekarang ni dah mula beraksi bersama-sama dengan rakan seangkatannya daripada PKR.Lakonan penuh dramatik puak-puak Pakatan Haprak dalam isu penggantian Khalid dengan Wan Azizah cukup menarik.Ternyata mereka pandai menyusun skrip , rentak opera itu walaupun sedikit lari daripada skrip ternyata mengundang kontroversi yang dimahukan oleh Anwar kerana segala-galanya bakal menguntungkan Anwar dan Pakatan Haprak.

Menurut sumber terdekat dengan Mat Sabu , baru-baru ini beliau dalam cakap-cakapnya pernah menyatakan bahawa apa yang sedang berlaku di bumi Selangor kini adalah lakonan politik semata-mata.Semuanya disusun sebegitu rupa agar menjadi viral seterusnya menenggelamkan isu Khalid yang kini kian mendapat simpati banyak pihak.

Sasaran harus diubah daripada Khalid kepada isu pergolakan dalam Pakatan Haprak melibatkan PAS dan DAP ! 

Bijak bukan ????

Kini tiba masa peranan Guan Eng , simpangkan semua yang diviralkan sebelum ini dengan isu gender.
"Janganlah kita hilang tumpuan dengan cadangan menukar menteri besar. Isu utama yang perlu diselesaikan, seperti yang dikatakan (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim, adalah tentangan terhadap wanita dilantik untuk jawatan tersebut.
"Ia amat penting bagi semua parti politik menjelaskan halangan jantina ini... jika tidak, kami akan menjadikannya seolah-olah (Presiden PKR Datuk Seri Dr) Wan Azizah Wan Ismail tersingkir daripada kelayakan hanya kerana beliau seorang wanita," katanya pada sidang media di pejabat di Komtar hari ini.
MMI merujuk kepada ulasan sahabat blogger Apa Yang Tersirat ...

Sebagaimana yang kita tahu, bahawa pengantian Khalid tiada sangkut paut dengan isu gender, sebaliknya tindakan itu, adalah rancangan Anwar melalui langkah Kajang supaya beliau dapat dilantik sebagai Menteri Besar.

Apabila Anwar gagal merealisasikan tindakan itu, atas sebab tidak boleh bertanding di peringkat DUN kerana sebabitan kesalahan penjara 5 tahun meliwat , maka Anwar memlakukan strategi baru dengan menamakan isterinya sendiri untuk dilantik sebagai Menteri Besar.

Sebenarnya tiada isu berkaitan gender dalam rancangan pelucutan jawatan Khalid. PAS awal-awal lagi tidak bersetuju dengan Langkah Kajang, walaupun akhirnya akur dan turut berkempen dalam PRK Kajang.Baca Selanjutnya 

Percayalah usaha kini sedang terarah kepada menghalalkan proses penggantuian Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar dan membuka laluan seluas-luasnya kepada Wan Azizah yang sudah pun mengaku bersedia untuk memikul amanah sebagai Menteri Besar Selangor.

Amanah ? Wan Azizah ? Hahahahah rasanya Guan Eng jauh lebih tahu siapa Wan Azizah !!

Seorang wanita yang sudah hanyut dalam dunia politik pembangkang tanpa sebarang asas kukuh politik akar umbi.Pengalaman sebagai seorang isteri kepada bekas Timbalan Perdana Menteri yang punya rekod kesalahan menyalahgunakan kuasa belum cukup untuk Wan Azizah mengaku sebagai orang politik.

Kedudukannya sebagai Presiden parti PKR juga tidak ubah sekadar boneka dengan tamborin di tangan , menepuk apabila diarahkan dan tersengih apabila diminta berhenti.

Permatang Pauh barangkali boleh menjadi SAKSI betapa bonek tamborin ini hanya mengharapkan BATERI daripada sang ARNAB yang suka mengambil kesempatan terhadap orang lain.

Guan Eng tahu semua itu dan beliau cukup masak dengan perangai Anwar dan Azizah.Malah Guan Eng tahu Anwar tidak pernah berani angkat muka terhadap DAP dan juga Dinasti LIM !

Kini sedikit lakonan daripada Guan Eng dirasakan memadai sekurang-kurangnya Guan Eng bersuara , sebab itulah lakonannya mirip kepada "PLAY SAFE" sedangkan hakikatnya Guan Eng langsung tidak mahu ambil tahu kerana yang jauh lebih penting kini adalah PULAU PINANG !!!

SELAMAT BEROPERA SEMUA !!

MMI

1 comment:

  1. Kalau wanita nak jadi MB tak jadi masalah...tetapi sekarang yang dicadangkan adalah betina PENIPU dan PENGKHIANAT negara. Bini kepada MUSUH NEGARA nombor SATU dan mak kepada betina sewel bodoh!
    Masalahnya, si jijah ni adalah mewakili keluarga laknat yang mudah menjadi pak turut kepada kehendak2 DAP sebab masa depan keluarga laknat ni adalah didalam genggaman DAP!

    That's why she can NEVER be an MB!

    ReplyDelete

Labels