Followers

Monday 18 August 2014

PAS KUFUR MAJLIS ULAMA PAS Tahu Tentang Hal Ini !!!


Setelah melakukan pelbagai helah akhirnya PAS dapat juga cari jalan melepaskan diri untuk terus setia dengan PKR dan DAP.Keputusan yang sebenarnya telah menimbulkan banyak keresahan buat penyokong PAS di peringkat akar umbi memandangkan Dewan Ulama PAS merupakan entiti parti yang paling utama (KONONNYA).

Kini apa jadi ? Keputusan berkaitan kedudukan Menteri Besar Selangor benar-benar membuktikan betapa PAS dan seluruh pimpinannya telah lama hilang pedoman.Malah bukan sahaja lari dari landasan tetapi jelas terpesong.

Semuanya telah dibuktikan sejak awal lagi cuma mungkin sebahagian daripada kita tidak perasan kerana puak-puak ni pandai berlakon.

Jika pemimpin PAS pernah memurtadkan UMNO hanya kerana kita bersama dengan rakan komponen dalam Barisan Nasional maka tak salah jika MMI katakan PAS dan seluruh pimpinannya serta para penyokongnya sebenarnya dah lama KUFUR.

MMI suka untuk mengajak semua untuk mengingati insiden tuntutan kalimah Allah oleh bukan Islam yang telah berlaku sebelum ini.

Pada ketika seluruh umat Islam di Malaysia termasuk UMNO , NGO dan rakyat marhain lain berjuang bermati-matian untuk mempertahankan kalimah Allah , terdapat pimpinan daripada PAS yang secara jelas menyokong tuntutan terbabit.

Dan pimpinan PAS ini bukan sahaja diberikan kebebasan yang secukupnya tetapi langsung tidak pernah dikenakan sebarang tindakan oleh pucuk pimpinan parti.

Hairankan ?? Teringat isu pemecatan Hasan Ali tempoh hari , cepat benar tindakan diambil ?

MMI kembali kepada kenyataan dari kalangan pemimpin PAS yang berada dalam Dewan Ulama PAs sendiri.


Jelas lagi nyata soalnya ada ka pemimpin PAS patuh keputusan Majlis Syura ? Paling penting adalah kenyataan daripada Harun Din !!


Pernahkah pemimpin PAS patuh dan akur dengan keputusan Harun Din dan Dewan Ulama PAS ??

Sepanjang pemerhatian MMI , keputusan Dewan Ulama PAS sering kali diabaikan dan tidak pernah diberikan perhatian seolah-olah kedudukan itu hanyalah satu platform untuk meletakkan mereka-mereka yang mampu dipergunakan oleh penggerak politik parti PAS untuk menarik sokongan orang Melayu dan Islam.

Dalam bahasa mudah mereka dipergunakan untuk meyakinkan orang Melayu dan Islam kononnya PAS adalah parti Islam sedangkan hakikatnya jauh lebih menyimpang dari apa yang disajikan.

Berbalik kepada isu kedudukan Menteri Besar Selangor , PAS yang hari ini sudah pun memberikan persetujuan serta sokongan kepada Anwar untuk tetap menjadikan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor dan pusingan 360 darjah secara tiba-tiba atas alasan Khalid bukan lagi ahli parti membuktikan bahawa apa yang MMI catatkan di atas adalah benar.

PAS dah lama KUFUR dan Majlis Ulama PAS sendiri pun sebenarnya sedar tentang hal ini ! Persoalannya apa yang mereka lakukan supaya perkara itu tidak berterusan ??? Tak ada Bro !!!!!!!

Dan sekiranya mereka yang berada dalam Majlis Ulama PAS hari ini punya tanggungjawab seharusnya merekalah kumpulan pertama yang bertindak meninggalkan parti PAS tetapi sayang sehingga saat ini mereka masih bersama dengan sekali lagi Ulama dalam PAS hilang integritinya.

Kepada yang tak faham maksud kufur tu nah baca kat bawah ni..

Kufur bermaksud tidak percaya kepada Allah dan mengingkari ajaran yang disampaikan oleh Nabi Muhammad saw.  Perkataan kufur ini kalau kita perhatikan menjurus kepada kafir. Ini bererti kufur adalah perkara yang wajib kita ketahui untuk mengelakkan diri kita dari menjadi kafir tanpa kita sedari. 

Firman-Nya yang bermaksud:

“Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar kepada ayat-ayat keterangan Kami, Kami akan membakar mereka dalam api Neraka. Tiap-tiap kali kulit mereka masak hangus, Kami gantikan untuk mereka kulit yang lain supaya mereka dapat merasa azab sengsara itu dan (ingatlah) sesungguhnya Allah adalah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.” 
( Surah An-Nisa’ : Ayat 56 )

Kalau ada puak-puak PAS yang dah mula rasa panas dan marahkan MMI harap bersabar dulu sebab yang kata dan membuat kenyataan tentang kufur itu adalah Harun Din !! 

Akhir kalam kalau bab kalimah Allah pun depa boleh pejam mata inikan pula bab u-turn apalah sangat , sebab tulah PAS boleh sokong Wan Azizah !!

MMI

5 comments:

  1. Mungkin mereka rasa boleh tobat kemudian,itu sebab mereka buat tak kesah je.Lagi pun mereka nak dakwah kan DAP,supaya DAP lebih kuat tentang Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada masa PAS mengkafirkan umno suatu masa dulu aku pernah merujuk perkara ini pd arwah tok guru aku dan aku amat mengharapkan yg beliau akan menyokong statement itu krn tok guru aku tak pernah menyatakan sokongan kpd mana2 parti politik..Aku masih ingat lg arwah tok guru aku pernah berkata.. Jika seorg muslim menuduh seorg muslim yg lain itu kafir maka pasti kafir salah seorg drpdnya samada yg dituduh ataupun yg menuduh.. kini barulah aku faham..

      Delete
  2. Ini Majlis ALAMAK KAU.., kelakor... Sesat Lagi Menyesatkan..

    ReplyDelete
  3. Parti Anjings Semalaysia, Majlis Bubur Asyura, Dewan ularmak.. yg mana satu iislamnya..

    ReplyDelete
  4. PAS dulu kini selamanya adalah pelacor agama...

    ReplyDelete

Labels