Followers

Wednesday 1 October 2014

Guan Eng Masuk ISLAM , Mujahid Masuk DAP ??!


Hebat bukan ?? Ceritanya kalau ampa semua masih ingat sewaktu kempen PRU13 yang lalu , PAS di Pulau Pinang bukan sahaja bermati-matian untuk menangkan si Guan Eng ni tapi sampai ke tahap hebohkan cerita walaupun secara kasarnya cerita tu tak mau dihebohkan.

Ish apa hal berbelit-belit ni ... Oklah mesti ampa semua pernah dengar tentang hal Guan Eng nak masuk Islam sekiranya Pakatan Haprak kekal menjadi kerajaan negeri di Pulau Pinang !

Haaa dah ingatkan !! MMI sendiri pun tak pastilah siapa yang bikin cerita sebab nak tagih simpati pengundi sama ada si Guan Eng atau pun si muslimah PAS ...


Kihkih sampai ke hari ni beb .. langsung tak ada berita yang kita dengar menyokong tuntutan kalimah Allah oleh bukan Islam dan yang sewaktu dengannya adalah.

Mungkin disebabkan suka sangat main reka-reka cerita ni akhirnya PAS sekali lagi dapat MALU !! Kali ni giliran si Mujahid pula.
Seorang peserta forum mencadangkan agar Ahli Parlimen Parit Buntar Datuk Mujahid Yusof Rawa supaya meninggalkan PAS dan menyertai pari yang bukan berasaskan agama.
Peserta forum membuat cadangan itu selepas mendengar ceramah Mujahid dalam forum bertajuk ‘Malaysia ke arah anti-diskriminasi” yang dianjurkan oleh Pusat KOMAS (Pusat Komunikasi Masyarakat), semalam.
“Jika anda (Mujahid) kata agama penting untuk kehidupan, saya tidak bersetuju dengan anda.
“Terdapat ramai manusia yang tidak mempercayai apa-apa agama, tetapi mereka mempunyai kehidupan yang sangat baik.
“Sebenarnya agama mesti dipisahkan daripada politik. Jadi kita boleh maju. Selagi Malaysia mencampuradukkan agama dengan politik, kita akan selama-lamanya berada dalam dilema.
“Untuk YB Mujahid, tolong tinggalkan PAS, dan pergi kepada parti yang tidak berasaskan agama,” sarannya sambil disambut gelak ketawa.
Sebelum ini Mujahid dalam ceramahnya berkata beliau sudah menjangkakan ada yang bakal bertanya tentang PAS.
“Saya telah tulis dua buku mengenai perkara ini. “PAS baru” dan “Rejuvenasi PAS.” Saya tidak popular kerana menulis buku-buku itu. – Aidc

Bagi MMI selayaknya Mujahid sertai sahaja DAP sebab bukan semua ahli DAP ada agama.So senanglah sikit Mujahid nak teruskan dakwahnya sebab DAP adalah parti yang selalu sokong dia.Ehhh dia kot yang sokong DAP !!!


Pendirian PAS ker ?? Hmm Harun Din kata apa aaa ???

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels