Followers

Tuesday 14 October 2014

Kerajaan Jauhkan Pelabur ?? Huh Guan Eng Ternyata PENIPU !!!!


Apa benar ke tuduhan si Guan Eng ni yang kerajaan pusat dengan sengaja menjauhkan pelabur daripada melabur di Pulau Pinang ? Mungkin bagi mereka yang bukan penduduk atau permastautin di negeri ini percaya dengan kata-kata dusta si ketua rejim DAP ni.

Guan Eng juga mendakwa kononnya Kerajaan Pusat menjadi punca kelewatan projek-projek termasuk pelaburan asing, infrastruktur dan bekalan air mentah di negeri itu.

Guan Eng juga mendakwa kononnya tindakan Putrajaya itu hanya akan merosakkan negara kerana pelabur asing yang kecewa dengan kelewatan akan mencari lokasi pelaburan lain di samping turut mendakwa usaha MIDA menarik pelabur asing ke negeri itu dibekukan.

Fuiyoo senang kerja la macam tu , bila ada salah atau kelemahan kat mana-mana tuding ja jari tu dekat kerajaan pusat.Habis tu kerajaan negeri buat apa bai ? Selama ni pun Guan Eng buat apa ? Ada dia bawa masuk pelabur untuk melabur di negeri Pulau Pinang ?

Kalau ada pun banyak mana la sangat !! Kalau tidak kedudukan FDI negeri ta merosot la bro !!!

Baca selanjutnya kat SINI 

Semua tu dah berlaku sebelum si Guan Eng ni buka mulut lagi , hari ni senang-senang ja nak salahkan orang lain.Kalau ampa semua nak tau apa yang kerajaan pusat dah bawa ke negeri Pulau Pinang ni boleh rujuk di blog Dr MiM kat SINI .

So apa lagi yang Guan Eng nak perbohong rakyat ?

Bagi membuktikan dakwaan MMI bahawa Lim Guan Eng cuba meracuni fikiran rakyat Pulau Pinang,Ikuti apa yang MMI dedahkan ini supaya kita tidak mudah ditipu oleh rejim DAP yang ternyata gagal sebagai sebuah kerajaan.

Suka atau tidak kerajaan Barisan Nasional atau Pusat sebenarnya telah menyediakan peruntukan untuk projek Mega dibawah RMK Ke-9 dan RMK Ke-10 khusus untuk Pulau Pinang.MMI bawakan kepada semua 16 projek mega yang telah diberikan kepada Pulau Pinang.

01.Jambatan Kedua Pulau Pinang-RM4.5 Bilion
02.Projek Naiktaraf Terminal Utama lapangan Terbang Bayan Lepas-RM211 Juta
03.Naiktaraf Terminal Port Swettenham-RM97 Juta
04.Projek Tebatan Banjir Sungai Pinang Fasa 2-RM102 Juta
05.Projek Penang Sentral Di Butterworth-RM15.5 Juta
06.Projek Perkembangan Empangan Mengkuang-RM1.2 Bilion
07.Projek Naiktaraf Sistem Keretapi Bukit Bendera-RM63 Juta
08.Pemulihan Muara Sungai Perai-RM50 Juta
09.Program NKEA Electrical dan Electronic Pulau Pinang-RM635 Juta
10.Program NCER Lojistik Pulau Pinang,perolehan peralatan DVOR-RM100 Juta
11.Politeknik Balik Pulau-RM175 Juta
12.Institut Farmaseutikal dan Nutraseutikal-RM128 Juta
13.Loji Rawatan Jelutong-RM523 Juta
14.Institut Perubatan dan Pergigian Termaju di Kepala Batas USM-RM186 Juta
15.Baikpulih Jalan Pekan Genting ke Balik Pulau-RM72 Juta
16.Naiktaraf Jambatan Pulau Pinang-RM503 Juta

Untuk rekod MMI dah menulis tentang isu semacam ni pada November 2011 yang lalu.Isunya lebih kurang sama apabila DAP selalu sangat pertikai tentang kerja buat kerajaan pusat.Kononnya Pulau Pinang dianak tirikan !! Betul ker ?? Cuba ampa baca balik ...

Baca selanjutnya kat SINI 

Memang musibatlah puak-puak DAP ni , kerja tak tau buat asyik nak menyalahkan orang lain ja.Cuba fikir macam mana pelabur nak yakin dengan Pulau Pinang kalau si Ketua Menterinya tak habih-habih peburukkan negara sendiri di negara luar ??

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels