Followers

Thursday 9 October 2014

Rupanya Rakyat Pulau Pinang Makin KAYA RAYA !!!


Pertamanya Guan Eng dan rejim DAP sudah pun berada selangkah di hadapan kerajaan pimpinan Najib apabila berjaya membawa penduduk di Pulau Pinang menjadi kaya raya !!

Kalau semua masih ingat Guan Eng sehingga ke hari ini masih lagi tidak menunaikan janjinya untuk memansuhkan kutipan tol Sungai Nyior dan penduduk di Seberang Perai khususnya saban hari membayar kadar tol terbabit.KAYA !!!

Kemudiannya pembinaan rumah-rumah mewah dan bernilai jutaan ringgit yang tumbuh bagai cendawan tanpa kelibat rumah-rumah mampu milik tak pernah diambil kisah langsung oleh kerajaan negeri.Lagi KAYA !!

Kenaikan surcaj air berkuatkuasa pada 1 September 2013 di seluruh negeri Pulau Pinang ! Bertambah KAYA !!

Pengenalan cukai katil bagi mana-mana pihak yang memilih untuk menginap di hotel-hotel sekitar Pulau Pinang.Wohhh punya KAYA !!!

Perobohan gerai-gerai milik orang Melayu yang kebanyakkannya terdiri daripada gerai-gerai buruk barangkali dan mengekalkan restoran atau gerai-gerai berstatus elit.Hmm orang Pulau Pinang bertambah-tambah KAYA !!

Kemudiannya caj parking bagi kenderaan yang kini sudah dilanjutkan sehingga ke malam hari.TERBAIK terus Milionaire !!

Banyak lagilah kalau MMI nak sebut disini dan semestinya apa yang tertulis diatas sana mencerminkan bagaimana kata-kata dan ayat-ayat manis politik yang keluar dari mulut mereka yang mengaku berjiwa rakyat kebanyakkannya sekadar lakonan semata-mata.

Itu cerita DAP beb !! Yang terbaru pula ada pula cadangan nak naikkan kesemua 222 gaji Ahli Parlimen kerana selama ini mereka sering ikat perut !!


MMI sebenarnya tak kisah sangat tentang nak naik gaji sapa pun tapi bila dah keadaan semacam ini dengan rungutan banyak pihak yang amat tidak berpuas hati tentang pengurangan subsidi minyak tindakan untuk menaikkan gaji Ahli Parlimen membuatkan MMI menyampah.

Bukan tak bagi tetapi biarlah ianya kena dengan masa dan tempatnya.

Rakyat yang di akar umbi ni masih lagi terkial-kial dengan kos sara hidup ampa boleh senang-senang ja nak minta naik gaji !!!

Alasan ikat perut tu sebenaqnya adalah bola tanggung yang ampa bagi supaya rakyat marhain di bawah ni terus-terusan menghentam ampa !!

Sapa yang selalu kena kalau bukan Barisan Nasional dan UMNO !!! Puak-puak celaka pembangkang pulun sampai kembong perut-perut !!

Yang jadi mangsa sapa ?? RAKYAT ... Sebab tu MMI kata rakyat Pulau Pinang dah kaya raya sebab MAMPU bayar semua benda yang disenaraikan kat atas tu.

Pikir la bro !! Orang marah Datuk Shahidan Kassim oi !!!

MMI

1 comment:

  1. Ko sapa admin ... cuma seorang rakyat. Jadi rakyat kena la banyak berkorban untuk pemimpin. Kami ni pemimpin, memang banyak nak pakai duit. Hampa rakyat tak tau apa pun tentang kesusahan kami pemimpin. Kesian kat kami,...

    ReplyDelete

Labels