Followers

Thursday 27 November 2014

Akta Hasutan Kekal Malah Di Perkukuhkan @NajibRazak #PAU2014


Langkah pertama yang ditunjukkan oleh YAB Datuk Seri Najib hari ini dalam ucapan dasar Presiden pagi tadi jelas memperlihatkan betapa pucuk pimpinan mendengar denyut nadi rakyat selain daripada mengambil kira perkembangan suasana politik negara.

Tidak dinafikan perkembangan politik hari ini yang sering kali dibanjiri dengan tindakan fitnah dan menghasut malah sampai ke tahap mencaci agama dan kepimpinan negara amat perlu di bendung.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan akan terus mengekalkan Akta Hasutan 1948 seiring dengan desakan tiga sayap parti itu dalam persidangan mereka semalam.

Najib berkata, bukan hanya akta tersebut dikekalkan malah dua peruntukan khas akan dimasukkan supaya ia lebih berkesan.

"Kita akan masukkan peruntukan khas, pertama kita mahu memastikan akta ini dapat melindungi kesucian agama Islam bahkan agama lain juga tidak boleh dihina.

"Kedua, kita akan masukkan supaya tindakan boleh diambil atas sesiapa yang cuba menghasut supaya Sabah dan Sarawak keluar dari Malaysia," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar di Perhimpunan Agung UMNO ke-68, di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Sejurus Presiden UMNO mengumumkan pengekalan Akta Hasutan, para perwakilan berdiri dan memberikan tepukan gemuruh.

Najib menjelaskan keputusan mengekalkan Akta Hasutan itu dibuat selepas mendapat nasihat daripada semua pihak.

Persidangan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO semalam menggesa kerajaan mengekalkan Akta Hasutan.

Malah Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika menyampaikan ucapan perasmian sayap UMNO pada Selasa turut menegaskan keperluan mengekalkan Akta Hasutan.astroawani

MMI kata tanpa emosi keputusan telah dibuat dan SEWAJARNYA rakyat Malaysia menerima keputusan ini dengan baik memandangkan ianya diputuskan setelah ruang serta peluang diberikan tetapi sebahagian daripada mereka-mereka di luar sana khususnya pembangkang menjadikan ruang itu sebagai medan untuk terus menghina kedudukan dan kaum lain.

SYABAS NAJIB !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels