Followers

Sunday 2 November 2014

Apa Yang Akan Berlaku Kalau Cina MELAKA Ni BERKUASA !!


Guan Eng sebagai pemimpin utama DAP sekali lagi menunjukkan perangai hodoh dan samsengnya, kata Naib Presiden ISMA, En Abdul Rahman Mat Dali.

Beliau berkata demikian berikutan kenyataan angkuh Guan Eng berkenaan mengeluarkan Anwar daripada penjara lebih awal sekiranya PR berkuasa.

“Sebelum ini, dia (Guan Eng) tunjuk samseng dengan mencabar KPN berkaitan Pasukan Peronda Sukarela (PPS).

“Kali ini, dalam ceramahnya pada 22 Oktober baru-baru ini, sekali lagi dia tunjuk samseng dengan mengatakan bahawa Anwar Ibrahim akan keluar penjara awal sekiranya PR menang.

“Apakah erti kenyataan Guan Eng ini?”, soal Abdul Rahman.

Menurutnya, kenyataan SUA DAP ini jelas menghina institusi mahkamah serta merupakan contoh yang buruk buat masyarakat.

“Kenyataan Guan Eng ini merupakan satu penghinaan terhadap institusi mahkamah.

“Guan Eng menghasut rakyat Pulau Pinang dan rakyat Malaysia amnya untuk tidak menghormati institusi kehakiman.

“Ini adalah ajaran dan contoh yang sangat buruk kepada rakyat dan perlu dipandang serius”, tegas beliau.

Tambah Abdul Rahman, kata-kata Guan Eng ini jelas menunjukkan ‘mindset’ Guan Eng yang boleh jadi lebih teruk dan zalim dari pihak yang selalu didakwanya sebagai tidak bersih dan zalim.

“Guan Eng memberi isyarat kalau dia dan PR berkuasa, dia akan berada di atas segala undang-undang dan boleh buat sesuka hatinya termasuk membebaskan semua yang didapati bersalah oleh mahkamah.

“Guan Eng juga buat seolah-olah semua hakim yang ada di negara ini adalah tidak adil dan boleh dicucuk hidung belaka oleh kerajaan.

“Saya lihat gelagatnya macam budak nakal. Dia memang tidak layak jadi pemimpin Malaysia”, katanya.sumber 

Well isyarat itu bukan main-main gang ditambah pula kalau manusia bernama Anwar kekal menjadi penjilat tokong ni ... Hmm ......

MMI

2 comments:

  1. Dia yakin selagi Najib ada, peluang dia dan barua-baruanya untuk menang sungguh cerah, hai nasib orang Melayu, Najib tak mau turun.........

    ReplyDelete
  2. Itu lah dia!!! dia manipulasi, bohong & semuanya!
    Tapi malangnya ada seorang bijak pandai agama kita iaitu yg mantan penjawat jab agama kerajaan, yg bijak bagi komen & alasan2 serta 'authority' & akhir2 ni menuduh 'ulama' menyorokkan kebenaran seperti 'anjing' tetapi alahai menikus bila sahabat yg pernah sekutu gelar bagai 'saidina umar' buat hal!

    Mungkin tak dpt instruction utk update status kat facebook? Atau busy? Atau 'musuh' hanyalah dikalangan org islam aje ke?

    ReplyDelete

Labels